dan wil ik graag een klinker kopen en een joker inzetten!quote:
http://www.leraar24.nl/dossier/1723quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:23 schreef snoopy het volgende:
Waarom zijn de meeste onderwijzers in het basisonderwijs vrouwen?
dat vind ik een deprimerend linkje.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
http://www.leraar24.nl/dossier/1723
Niveau van het onderwijs weet ik niet, maar het is wel een baan die gemakkelijk te combineren is met eigen kinderen en parttime werken, bijvoorbeeld. En de zorg voor de eigen kinderen is ook iets wat nog steeds in veel gevallen op de moeder terechtkomt. Ze zal dus eerder geneigd zijn een baan te kiezen die daarmee goed te combineren valt. carrière maken en geld verdienen zijn vaak toch van minder groot belang, heb ik het idee.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:36 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dat vind ik een deprimerend linkje.vrouwen zijn dus blijkbaar ook minder kritisch op het niveau van het onderwijs?
Ik had het over onopgevoed... Maar dat wil ik best nuancerenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit begreep ik ook niet goed. Ik heb net even teruggelezen, maar ik zie maar drie posts over al dan niet opgevoede kinderen![]()
As I said:quote:
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:03 schreef Moonah het volgende:
Ingegeven door een PM-wisseling met iemand die het zo ervaart.
Ik heb die opmerking vrijwel direct daarna genuanceerd, omdat ik me realiseerde dat het te kort door de bocht was.quote:Ik kreeg namelijk dat gevoel sterk door jouw opmerking over onopgevoede kinderen.
Ook die stuurlui-opmerking heb ik meteen gecorrigeerd en uitgelegd. Ik vind het niet constructief om die nu op te rakelen. Ik denk idd dat jouw visie op mijn posts te sterk gekleurd is door je eigen ervaringen. En dat je getergd was, daar had ik al een vermoeden van.quote:Ik merk dat het me erg kwaad maakte. Helemaal omdat het ook de reactie was van zijn juf. Onwil, onopgevoed, blabla faalkind. En ik vraag me dan af hoeveel kinderen (jongens!) er nu niet gezien worden en er door dit systeem al helemaal niet meer gehoord gaan worden.
En ja, is mijn emotie en ik weet hoe het werkt. En het was vast niet persoonlijk. Maar samen met de stuurlui opmerking was ik wel getergd.
Denk ik niet. Dat zal per persoon verschillen. Er zijn mensen (zie dit topic!) die zich zeer bewust zijn van hun opvoedmethode. En er zijn mensen die meer intuitief opvoeden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:23 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Het lijkt me dat je hier eigenlijk pas heel bewust over na gaat denken als het niet zo soepeltjes loopt?
Dat is wel mijn bedoelingquote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Goed stuk, snoopy!
Troel, kun je dergelijke stukken en eventueel onderzoeken niet meenemen naar school om hun voornemen op PBS over te stappen nog eens te bespreken?
Ehm, nee. Niet dusdanig dat ik er zoveel woorden aan geef/ kan geven. Hoe bewuster ik voor de klas sta, hoe minder lekker ik me voel. Over het algemeen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
Denk ik niet. Dat zal per persoon verschillen. Er zijn mensen (zie dit topic!) die zich zeer bewust zijn van hun opvoedmethode. En er zijn mensen die meer intuitief opvoeden.
Professioneel gezien heb ik me behoorlijk verdiept in de diverse pedagogische stijlen en ben ik me zeer bewust van mijn (voorbeeld)gedrag in de klas. Heb jij dat niet dan?
En die drie dagen herken ik ook niet. Ook niet toen ik nog pré-overgang was...![]()
Iedere maand een bloedtransfusie? dat is heftig, waarom is dat?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:23 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
"Jongens, doe een beetje rustig, ik moet bloed krijgen (ze zijn nog klein hè).
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:24 schreef easy-going het volgende:
[..]
Iedere maand een bloedtransfusie? dat is heftig, waarom is dat?
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:39 schreef Troel het volgende:
Ik wilde eigenlijk gewoon het hele topic uitprinten, dat doe ik dus maar niet meer
haha, dat zei ik inderdaad ook Trui. Maar dat was niet zo volgens Moonah.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:07 schreef trui het volgende:
Mijn bijdrage is vast wat mosterd na de maaltijd, heb vluchtig bijgelezen hier. Maar volgens mij zijn dit soort methoden er vooral op gericht om leerkrachten (en opvoeders) te helpen om niet te snel in een negatieve spiraal te belanden van 't bestraffen van ongewenst gedrag. Dat is vaak toch echt lastiger dan je denkt, dus als zo'n systeem daar een bijdrage aan kan leveren ben ik voor!
Uiteraard moet het niet doorslaan richting loze complimenten en gedrag dat alleen maar voor de beloning wordt vertoond, maar als je het goed inzet zou dat ook niet moeten gebeuren.
(disclaimer: ik heb 't filmpje niet bekeken).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |