abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136425526
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:59 schreef Tjacka het volgende:

[..]

dit is nu al de zoveelste wedstrijd gaat een keer mis natuurlijk
Doe maar zondag dan. :@
quote:
en ik heb net een spier verrekt door die kut poulsen
Hoe? :o
pi_136425529
Maar goed, heb je op Eton, St Paul's, Westminster etc. gezeten dan zijn je kansen voor Oxford of Cambridge wel honderden keren groter dan andere scholen :')
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_136425563
Het is hier vooral wie je kent en waar je op school hebt gezeten. Uiteraard sturen alle rijke ouders hun kinderen het liefst naar een van de bekende top scholen :Y
pi_136425566
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:01 schreef Stuart het volgende:
Maar goed, heb je op Eton, St Paul's, Westminster etc. gezeten dan zijn je kansen voor Oxford of Cambridge wel honderden keren groter dan andere scholen :')
Oh :')

misschien heeft het daar ook dan wel deels mee te maken dat ouders hun kinderen daar heen sturen
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  vrijdag 7 februari 2014 @ 00:02:07 #105
319979 Fok-it
All is well
pi_136425569
Hoi Tjak
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_136425575
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Doe maar zondag dan. :@

[..]

Hoe? :o
ik sloeg op mijn klapstoeltje toen klapte hij terug

Heerenveen en pec maken prima kans tegen dit ajax
Groot fan van User Wotte
pi_136425582
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:01 schreef Stuart het volgende:
Het is hier vooral wie je kent en waar je op school hebt gezeten. Uiteraard sturen alle rijke ouders hun kinderen het liefst naar een van de bekende top scholen :Y
Beste kansen geven enzo. Op die manier snap ik het wel.

Mar ik zou absoluut niet mijn kind wegsturen :+
pi_136425592
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:02 schreef essnhills het volgende:

[..]

misschien heeft het daar ook dan wel deels mee te maken dat ouders hun kinderen daar heen sturen
Absoluut :Y
Relatief veel ouders hebben zelf ook op Cambrige, Oxford of LSE gezeten :Y
pi_136425597
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:02 schreef essnhills het volgende:

[..]

Als je ouders veel geld hebben en je uit een goede familie komt kom je binnen op de goede scholen. Als je binnen bent op de goede scholen en je hebt rijke ouders en een goede familie heb je een streepje voor op de goede universiteiten. Engeland is wat dat betreft gigantisch middeleeuws.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 00:03:30 #110
420688 Khazad-dum
You shall not pass
pi_136425607
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:54 schreef Stuart het volgende:

[..]

Kinderen worden niet bij hun gezin weggehaald, ouders 'dumpen' hun kind op school. Het is een bewuste keus van ouders. Er zijn kinderen die al vanaf hun 7e naar boarding school gaan. En die komen alleen in de schoolvakanties thuis. Waarom heb je dan kinderen vraag ik me af :?

Genoeg van die ouders waarvan moeders overigens niet werkt dus carriere is geen excuus :N
Ja, inderdaad, ouders moeten er niet voor kunnen kiezen hun kind gewoon op een boarding school te dumpen. Bij het gebrek aan die scholen wordt het ten minste bemoedigd dat ze de taak van opvoeding zelf vervullen.
pi_136425612
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:02 schreef Stuart het volgende:

[..]

Relatief veel ouders hebben zelf ook op Cambrige, Oxford of LSE gezeten :Y
Ahja ons kent ons dus eigenlijk een beetje :+
pi_136425617
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:02 schreef Fok-it het volgende:
Hoi Tjak
hey
Groot fan van User Wotte
pi_136425628
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je ouders veel geld hebben en je uit een goede familie komt kom je binnen op de goede scholen. Als je binnen bent op de goede scholen en je hebt rijke ouders en een goede familie heb je een streepje voor op de goede universiteiten. Engeland is wat dat betreft gigantisch middeleeuws.
Best raar eigenlijk
  vrijdag 7 februari 2014 @ 00:04:19 #114
319979 Fok-it
All is well
pi_136425629
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:03 schreef Tjacka het volgende:

[..]

hey
Zat je in Arena vanaaf? :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_136425635
Het Nederlandse systeem - waar afgezien van een paar private scholen - iedereen alles overal kan doen is veel opener, maar levert internationaal gezien waardeloze universiteiten op :') Kwestie van prioriteiten.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 00:05:27 #116
319979 Fok-it
All is well
pi_136425651
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:04 schreef Tchock het volgende:
Het Nederlandse systeem - waar afgezien van een paar private scholen - iedereen alles overal kan doen is veel opener, maar levert internationaal gezien waardeloze universiteiten op :') Kwestie van prioriteiten.
Beter dat dan hoe het in Amerika gaat.
pi_136425652
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mind you, de beste secondary schools zoals Westminster, Eton, St Paul's etc. doen in year 6 (dus als je 11 bent) al entry tests. Alleen rijke ouders hebben is niet genoeg. Ze geven alleen de slimste kinderen een plek.

Je moet dus als ouder tussen de £21,000 en £30,000 per jaar aan schoolgeld ophoesten maar je kind moet ook slim zijn. Daarom is hun doorstroom naar Oxbridge (Oxford of Cambridge) ook zo hoog. Als ze per jaar 100 plaatsen hebben krijgen ze zomaar 700 verzoeken per jaar :Y
pi_136425663
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:03 schreef essnhills het volgende:

[..]

Ahja ons kent ons dus eigenlijk een beetje :+
pi_136425675
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Beter dat dan hoe het in Amerika gaat.
Nou ja, Amerika is war dat betreft ook een weer heel ander land. Er zijn in Amerika een handvol knettergoede universiteiten, een heleboel waardeloze en een groep normale. Komt gewoon omdat het land zo groot is. :P
pi_136425692
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:05 schreef Stuart het volgende:

[..]

Mind you, de beste secondary schools zoals Westminster, Eton, St Paul's etc. doen in year 6 (dus als je 11 bent) al entry tests. Alleen rijke ouders hebben is niet genoeg. Ze geven alleen de slimste kinderen een plek.

Je moet dus als ouder tussen de £21,000 en £30,000 per jaar aan schoolgeld ophoesten maar je kind moet ook slim zijn. Daarom is hun doorstroom naar Oxbridge (Oxford of Cambridge) ook zo hoog. Als ze per jaar 100 plaatsen hebben krijgen ze zomaar 700 verzoeken per jaar :Y
Plus dat ouders met meer geld hun kinderen praktisch in kunnen kopen met donaties aan scholen. Hoeft je kind niet eens heel slim te zijn.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 00:07:33 #121
319979 Fok-it
All is well
pi_136425701
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nou ja, Amerika is war dat betreft ook een weer heel ander land. Er zijn in Amerika een handvol knettergoede universiteiten, een heleboel waardeloze en een groep normale. Komt gewoon omdat het land zo groot is. :P
Maar sowieso moet je eigenlijk al rijke ouders hebben wil je op een normale uni terecht komen.
Laat staan een Ivy League universiteit. Daar komt de gemiddelde leek echt niet op :')
pi_136425726
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:07 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Maar sowieso moet je eigenlijk al rijke ouders hebben wil je op een normale uni terecht komen.
Laat staan een Ivy League universiteit. Daar komt de gemiddelde leek echt niet op :')
Nee joh. In Amerika absoluut niet. Ivy League kom je zelden in maar er zijn echt heel veel goede universiteiten die gewoon normaal zijn. :P
pi_136425727
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Plus dat ouders met meer geld hun kinderen praktisch in kunnen kopen met donaties aan scholen. Hoeft je kind niet eens heel slim te zijn.
Ik ken ook heel rijke kinderen hier die toch echt zijn geweigerd op Westminster, St. Pauls etc. :Y
Het gaat voor die scholen ook om aanzien. Zij willen bijv. dat 40% of meer van hun leerlingen naar Oxford, Cambridge, LSE of Imperial gaan.

Genoeg rijke mensen. Vaak is het wel makkelijker voor een kind om binnen te komen als de ouder zelf ook op die school heeft gezeten :Y
pi_136425730
Tering. Gaan ze een mailtje versturen over de inkijkmogelijkheid van het tentamen terwijl het cijfer er nog geeneens opstaat :{

Ik stond al strak aangezien het mijn enige tentamen is waar ik wat om gaf.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 00:09:14 #125
319979 Fok-it
All is well
pi_136425749
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee joh. In Amerika absoluut niet. Ivy League kom je zelden in maar er zijn echt heel veel goede universiteiten die gewoon normaal zijn. :P
En hoe zit dat met collegegeld tov Nederland dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')