abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136424789
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk dat misbruik van telefoons aan de opvoeding ligt en niet per se aan het feit dat ze telefoons hebben. :P
Nou ja, maar even dat hele rondsturen van filmpjes gebeuren wat nu een trend lijkt te zijn, dat komt denk ik niet door opvoeding hoor, maar meer door het effect van grootschalig gebruik van die mobieltjes onder elkaar op school :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_136424796
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk dat misbruik van telefoons aan de opvoeding ligt en niet per se aan het feit dat ze telefoons hebben. :P
Dat ook inderdaad ja. :Y

En telefoon maken nu eenmaal een onderdeel uit van de maatschappij. Mijn nichtje van 9 heeft ook al ruim een jaar een telefoon. Streng gemonitord, dat wel, maar zo leert ze wel wat netjes is en wat niet etc wat betreft het gebruik van mobiele telefoons.

Zo sms't ze mij regelmatig (zoo lief O+ ) en daar zitten bijvoorbeeld bepaalde tijden aan waartussen ze mag sms'en..
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_136424840
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nou ja, maar even dat hele rondsturen van filmpjes gebeuren wat nu een trend lijkt te zijn, dat komt denk ik niet door opvoeding hoor, maar meer door het effect van grootschalig gebruik van die mobieltjes onder elkaar op school :P
Aan de andere kant heeft iedere generatie wel iets nieuws waar de oudere generatie over valt want schadelijk en belachelijk en bladiebladiebla.

Er zullen altijd excessen bij zitten maar het gros groeit gewoon op tot normale mensen :Y
pi_136424845
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik denk eerder dat dat komt doordat kinderen nooit iets geleerd wordt over hoe permanent verspreide video's zijn en dat dat een inbreuk op de privacy van anderen is. Filmpjes worden ook via internet verspreid, en je hoort toch nooit iemand dat het raar is dat kinderen internet gebruiken? :P

Bovendien heb ik het idee dat wat je noemt eerder speelt bij oude(re) kinderen, 16 of zo.
pi_136424850
Goed, ik neem nog 1 biertje :9
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_136424861
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:42 schreef essnhills het volgende:

[..]

Dat ook inderdaad ja. :Y

En telefoon maken nu eenmaal een onderdeel uit van de maatschappij. Mijn nichtje van 9 heeft ook al ruim een jaar een telefoon. Streng gemonitord, dat wel, maar zo leert ze wel wat netjes is en wat niet etc wat betreft het gebruik van mobiele telefoons.

Zo sms't ze mij regelmatig (zoo lief O+ ) en daar zitten bijvoorbeeld bepaalde tijden aan waartussen ze mag sms'en..
Ja! Dat is goed :D We laten jonge kinderen ook gewoon tv kijken, als je de tijden en programma's maar uitzoekt. Wat mij betreft moet een telefoon net zo opgevat worden.
pi_136424877
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:43 schreef Stuart het volgende:
Goed, ik neem nog 1 biertje :9
Zwakkeling :{w
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:44:26 #58
420688 Khazad-dum
You shall not pass
pi_136424878
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:41 schreef Stuart het volgende:
Ik ben overigens GEEN fan van boarding schools :N :X
Als kind hoor je inderdaad gewoon in een gezinswoning te wonen.
pi_136424884
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik denk eerder dat dat komt doordat kinderen nooit iets geleerd wordt over hoe permanent verspreide video's zijn en dat dat een inbreuk op de privacy van anderen is. Filmpjes worden ook via internet verspreid, en je hoort toch nooit iemand dat het raar is dat kinderen internet gebruiken? :P

Bovendien heb ik het idee dat wat je noemt eerder speelt bij oude(re) kinderen, 16 of zo.
Echt geen 16 hoor :P Dat zijn vaak jongere leerlingen. 16-jarigen weten echt wel sneller het effect van het rondsturen van die filmpjes.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_136424886
quote:

[..]

Ja! Dat is goed :D We laten jonge kinderen ook gewoon tv kijken, als je de tijden en programma's maar uitzoekt. Wat mij betreft moet een telefoon net zo opgevat worden.
Ik zou het behoorlijk irritant vinden als die dingen tijdens de les afgaan :D
pi_136424915
quote:

[..]

Jij studeert rechten toch? Ik krijg nu wat oppervlakkig bedrijfsrecht; ik ben mensen die rechten studeren nu meer gaan respecteren :9
pi_136424916
quote:

[..]

Precies.

Eigenlijk ook hetzelfde als met zakgeld :Y Jong beginnen (niet té jong natuurlijk) om je kinderen er mee te leren omgaan :Y
pi_136424922
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:44 schreef Khazad-dum het volgende:

[..]

Als kind hoor je inderdaad gewoon in een gezinswoning te wonen.
Ik ben inderdaad van mening dat je bij je ouders hoort te wonen en niet met 70 anderen in een boarding house waar je een housemaster hebt en dat je je ouders alleen ziet met de schoolvakanties :X
pi_136424923
quote:

[..]

Ik had het dan ook niet erover dat ik het raar vind dat ze het gebruiken he :+ Het ging me meer om dat jij het woordje opvoeding noemde en ik sprong erop in :P
pi_136424925
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:44 schreef Stuart het volgende:

[..]

Gewoon controleren. Zoals je dat ook doet met kletsen tijdens de les, briefjes, kinderen die niet werken, ga zo maar door. Of inleveren aan het begin van de les, dat werkt ook prima :') :D
pi_136424940
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:45 schreef LETMEIN het volgende:

[..]

Jij studeert rechten toch? Ik krijg nu wat oppervlakkig bedrijfsrecht; ik ben mensen die rechten studeren nu meer gaan respecteren :9
Correct. :D Wat leer je? En hoe zo dat respect? :9
pi_136424963
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:44 schreef Stuart het volgende:

[..]

Hebben ze geen kluisjes :?

Bij ons was het zo dat als hij afging in de les je de eerste keer bij die docent een waarschuwing kreeg, en de tweede keer nam hij hem af en kon je hem aan het einde van de dag ophalen ofzo.. :P
pi_136424980
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gewoon controleren. Zoals je dat ook doet met kletsen tijdens de les, briefjes, kinderen die niet werken, ga zo maar door. Of inleveren aan het begin van de les, dat werkt ook prima :') :D
Het moet wat mij betreft tijdens de les gewoon uitstaan of geluid uit. Het kan niet zo zijn dat de telefoon wordt beantwoord tijdens de les of berichtjes worden verzonden. Ik ben niet tegen het bezit van een telefoon voor jongeren maar wel in de klas :Y
pi_136425005
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:46 schreef essnhills het volgende:

[..]

Bij ons was het zo dat als hij afging in de les je de eerste keer bij die docent een waarschuwing kreeg, en de tweede keer nam hij hem af en kon je hem aan het einde van de dag ophalen ofzo.. :P
Ja, maar die kluisjes zijn niet echt van een hoogstaande kwaliteit :N :D
pi_136425008
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:46 schreef Stuart het volgende:

[..]

Het moet wat mij betreft tijdens de les gewoon uitstaan of geluid uit. Het kan niet zo zijn dat de telefoon wordt beantwoord tijdens de les of berichtjes worden verzonden. Ik ben niet tegen het bezit van een telefoon voor jongeren maar wel in de klas :Y
Oh maar adt was bij ons ook al zo dus :Y Hij mocht wel mee de les in maar dan op stil of uit en als hij af ging had je pech.
pi_136425019
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Correct. :D Wat leer je? En hoe zo dat respect? :9
Ja gewoon, je hebt eigenlijk zoveel variabele waar je rekening mee moet houden.
pi_136425021
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:47 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ja, maar die kluisjes zijn niet echt van een hoogstaande kwaliteit :N :D
Oh.. :P
pi_136425026
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:46 schreef Stuart het volgende:

[..]

Wat overigens weinig met leeftijd te maken heet. Mijn studiegenoten zijn halverwege de 20 ongeveer en we hebben ook docenten die je meteen er op aanspreken als je je telefoon in een werkgroep boven tafel hebt :') :D
pi_136425034
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:47 schreef LETMEIN het volgende:

[..]

Ja gewoon, je hebt eigenlijk zoveel variabele waar je rekening mee moet houden.
Hehehe. Wat behandel je precies?
pi_136425038
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:46 schreef essnhills het volgende:

[..]

Ja hier ook, gelukkig nog nooit hoeven inleveren :D Gewoon op stil zetten :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')