Nou ja, maar even dat hele rondsturen van filmpjes gebeuren wat nu een trend lijkt te zijn, dat komt denk ik niet door opvoeding hoor, maar meer door het effect van grootschalig gebruik van die mobieltjes onder elkaar op schoolquote:Op donderdag 6 februari 2014 23:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat misbruik van telefoons aan de opvoeding ligt en niet per se aan het feit dat ze telefoons hebben.
Dat ook inderdaad ja.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat misbruik van telefoons aan de opvoeding ligt en niet per se aan het feit dat ze telefoons hebben.
Aan de andere kant heeft iedere generatie wel iets nieuws waar de oudere generatie over valt want schadelijk en belachelijk en bladiebladiebla.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:42 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, maar even dat hele rondsturen van filmpjes gebeuren wat nu een trend lijkt te zijn, dat komt denk ik niet door opvoeding hoor, maar meer door het effect van grootschalig gebruik van die mobieltjes onder elkaar op school
Is dat zo? Ik denk eerder dat dat komt doordat kinderen nooit iets geleerd wordt over hoe permanent verspreide video's zijn en dat dat een inbreuk op de privacy van anderen is. Filmpjes worden ook via internet verspreid, en je hoort toch nooit iemand dat het raar is dat kinderen internet gebruiken?quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:42 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, maar even dat hele rondsturen van filmpjes gebeuren wat nu een trend lijkt te zijn, dat komt denk ik niet door opvoeding hoor, maar meer door het effect van grootschalig gebruik van die mobieltjes onder elkaar op school
Ja! Dat is goedquote:Op donderdag 6 februari 2014 23:42 schreef essnhills het volgende:
[..]
Dat ook inderdaad ja.
En telefoon maken nu eenmaal een onderdeel uit van de maatschappij. Mijn nichtje van 9 heeft ook al ruim een jaar een telefoon. Streng gemonitord, dat wel, maar zo leert ze wel wat netjes is en wat niet etc wat betreft het gebruik van mobiele telefoons.
Zo sms't ze mij regelmatig (zoo lief) en daar zitten bijvoorbeeld bepaalde tijden aan waartussen ze mag sms'en..
Zwakkelingquote:
Als kind hoor je inderdaad gewoon in een gezinswoning te wonen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:41 schreef Stuart het volgende:
Ik ben overigens GEEN fan van boarding schools![]()
Echt geen 16 hoorquote:Op donderdag 6 februari 2014 23:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik denk eerder dat dat komt doordat kinderen nooit iets geleerd wordt over hoe permanent verspreide video's zijn en dat dat een inbreuk op de privacy van anderen is. Filmpjes worden ook via internet verspreid, en je hoort toch nooit iemand dat het raar is dat kinderen internet gebruiken?
Bovendien heb ik het idee dat wat je noemt eerder speelt bij oude(re) kinderen, 16 of zo.
Ik zou het behoorlijk irritant vinden als die dingen tijdens de les afgaanquote:Op donderdag 6 februari 2014 23:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja! Dat is goedWe laten jonge kinderen ook gewoon tv kijken, als je de tijden en programma's maar uitzoekt. Wat mij betreft moet een telefoon net zo opgevat worden.
Jij studeert rechten toch? Ik krijg nu wat oppervlakkig bedrijfsrecht; ik ben mensen die rechten studeren nu meer gaan respecterenquote:Op donderdag 6 februari 2014 23:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik denk eerder dat dat komt doordat kinderen nooit iets geleerd wordt over hoe permanent verspreide video's zijn en dat dat een inbreuk op de privacy van anderen is. Filmpjes worden ook via internet verspreid, en je hoort toch nooit iemand dat het raar is dat kinderen internet gebruiken?
Bovendien heb ik het idee dat wat je noemt eerder speelt bij oude(re) kinderen, 16 of zo.
Precies.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja! Dat is goedWe laten jonge kinderen ook gewoon tv kijken, als je de tijden en programma's maar uitzoekt. Wat mij betreft moet een telefoon net zo opgevat worden.
Ik ben inderdaad van mening dat je bij je ouders hoort te wonen en niet met 70 anderen in een boarding house waar je een housemaster hebt en dat je je ouders alleen ziet met de schoolvakantiesquote:Op donderdag 6 februari 2014 23:44 schreef Khazad-dum het volgende:
[..]
Als kind hoor je inderdaad gewoon in een gezinswoning te wonen.
Ik had het dan ook niet erover dat ik het raar vind dat ze het gebruiken hequote:Op donderdag 6 februari 2014 23:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gewoon controleren. Zoals je dat ook doet met kletsen tijdens de les, briefjes, kinderen die niet werken, ga zo maar door. Of inleveren aan het begin van de les, dat werkt ook primaquote:Op donderdag 6 februari 2014 23:44 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik zou het behoorlijk irritant vinden als die dingen tijdens de les afgaan
Correct.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:45 schreef LETMEIN het volgende:
[..]
Jij studeert rechten toch? Ik krijg nu wat oppervlakkig bedrijfsrecht; ik ben mensen die rechten studeren nu meer gaan respecteren
Hebben ze geen kluisjesquote:Op donderdag 6 februari 2014 23:44 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik zou het behoorlijk irritant vinden als die dingen tijdens de les afgaan
Het moet wat mij betreft tijdens de les gewoon uitstaan of geluid uit. Het kan niet zo zijn dat de telefoon wordt beantwoord tijdens de les of berichtjes worden verzonden. Ik ben niet tegen het bezit van een telefoon voor jongeren maar wel in de klasquote:Op donderdag 6 februari 2014 23:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gewoon controleren. Zoals je dat ook doet met kletsen tijdens de les, briefjes, kinderen die niet werken, ga zo maar door. Of inleveren aan het begin van de les, dat werkt ook prima![]()
Ja, maar die kluisjes zijn niet echt van een hoogstaande kwaliteitquote:Op donderdag 6 februari 2014 23:46 schreef essnhills het volgende:
[..]
Hebben ze geen kluisjes
Bij ons was het zo dat als hij afging in de les je de eerste keer bij die docent een waarschuwing kreeg, en de tweede keer nam hij hem af en kon je hem aan het einde van de dag ophalen ofzo..
Oh maar adt was bij ons ook al zo dusquote:Op donderdag 6 februari 2014 23:46 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het moet wat mij betreft tijdens de les gewoon uitstaan of geluid uit. Het kan niet zo zijn dat de telefoon wordt beantwoord tijdens de les of berichtjes worden verzonden. Ik ben niet tegen het bezit van een telefoon voor jongeren maar wel in de klas
Ja gewoon, je hebt eigenlijk zoveel variabele waar je rekening mee moet houden.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Correct.Wat leer je? En hoe zo dat respect?
Oh..quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:47 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ja, maar die kluisjes zijn niet echt van een hoogstaande kwaliteit![]()
Wat overigens weinig met leeftijd te maken heet. Mijn studiegenoten zijn halverwege de 20 ongeveer en we hebben ook docenten die je meteen er op aanspreken als je je telefoon in een werkgroep boven tafel hebtquote:Op donderdag 6 februari 2014 23:46 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het moet wat mij betreft tijdens de les gewoon uitstaan of geluid uit. Het kan niet zo zijn dat de telefoon wordt beantwoord tijdens de les of berichtjes worden verzonden. Ik ben niet tegen het bezit van een telefoon voor jongeren maar wel in de klas
Hehehe. Wat behandel je precies?quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:47 schreef LETMEIN het volgende:
[..]
Ja gewoon, je hebt eigenlijk zoveel variabele waar je rekening mee moet houden.
Ja hier ook, gelukkig nog nooit hoeven inleverenquote:Op donderdag 6 februari 2014 23:46 schreef essnhills het volgende:
[..]
Hebben ze geen kluisjes
Bij ons was het zo dat als hij afging in de les je de eerste keer bij die docent een waarschuwing kreeg, en de tweede keer nam hij hem af en kon je hem aan het einde van de dag ophalen ofzo..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |