abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:57:58 #51
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_136406302
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Toont maar weer eens aan hoe achterlijk dat geloof is als er door dit soort stomme regeltjes mensen komen te overlijden.
Dit toont aan hoe achterlijk de mensen zijn, niet de Islam. Vanuit de geloofs oogpunt zijn de artsen verplicht te helpen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_136407845
quote:
15s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:20 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik heb dat zomaar eens opgezocht en dan kom ik hier op uit:

[..]

http://www.cie.ugent.be/bogaert/bogaert38.htm

Alleen de titel van dit topic klopt dan ook niet. De medici wilden helpen maar kregen geen toegang van de beveiligers omdat er ongesluiterde vrouwen rondliepen.
Dus het probleem zit bij een stel figuren die druk doende zijn hun wetjes hand te haven en daarvoor desnoods maar iemand dood laten gaan.
Dit dus.
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:01:17 #53
3542 Gia
User under construction
pi_136408287
Ik vind de titel niet de lading dekken.
Zo lijkt het dat de medici niet wilden helpen.
En dat is niet juist. Ze werden tegen gehouden.
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:06:54 #54
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_136408474
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:12 schreef terrorsjaak het volgende:
Als er een god bestaat, waarom laat hij dit dan toe?
Hij heeft toch gewaarschuwd om niet achter de verkeerde aan te lopen?

Mattheus 24
quote:
11 Er zullen talrijke valse profeten komen die velen zullen misleiden.
Non possumus non loqui
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:15:13 #55
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_136408726
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:32 schreef Brum_brum het volgende:
Maar dit heeft natuurlijk niks met die achterlijke religie te maken..? Net zoals de heksenverbrandingen bij ons niks met het gristendom te maken hadden :')
Nee idd het heeft gewoon met bekrompen/slechte/harteloze/kwaadwillende mensen te maken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:58:18 #56
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136410168
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:57 schreef rakotto het volgende:

[..]

Dit toont aan hoe achterlijk de mensen zijn, niet de Islam. Vanuit de geloofs oogpunt zijn de artsen verplicht te helpen.
Dat meisje zat daar OPGESLOTEN vanwege de regeltjes. Dus de regeltjes zijn achterlijk aangezien vrouwen verborgen moeten worden binnen met vitamine D tekorten als gevolg. Wat weer kan leiden tot hersenbeschadigingen en verkeerde groei van hun kinderen. Daarnaast is de religie achterlijk doordat de uitzonderingen op de achterlijke regeltjes schijnbaar niet helder genoeg voor iedereen zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee idd het heeft gewoon met bekrompen/slechte/harteloze/kwaadwillende mensen te maken.
Ik ben blij dat mensen in het westen momenteel zo ontzettend dom kunnen zijn. Jammer dat je spuugt op het graf van miljoenen doden die daarvoor zijn gestorven in de strijd tegen religieuze achterlijkheid.
  donderdag 6 februari 2014 @ 19:12:37 #57
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_136410826
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:12 schreef Elan het volgende:
Is er geen regel in de koran die uitzonderingen maakt als iemand in levensgevaar is?
volgens mij verbiedt de koran dit niet, maar de hadith zegt dat de uitzondering er is als de man de moedermelk van de vrouw drinkt.
http://www.frontpagemag.c(...)80%99-fatwas-return/
pi_136410910
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:58 schreef Brum_brum het volgende:
Dat meisje zat daar OPGESLOTEN vanwege de regeltjes. Dus de regeltjes zijn achterlijk aangezien vrouwen verborgen moeten worden binnen met vitamine D tekorten als gevolg. Wat weer kan leiden tot hersenbeschadigingen en verkeerde groei van hun kinderen.
:')

quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:12 schreef Manke het volgende:
volgens mij verbiedt de koran dit niet, maar de hadith zegt dat de uitzondering er is als de man de moedermelk van de vrouw drinkt.
http://www.frontpagemag.c(...)80%99-fatwas-return/
Ik wil hier aan toevoegen dat de koptische auteur Raymond Ibrahim een islamofobe leugenaar is.

[ Bericht 31% gewijzigd door Charismatisch op 06-02-2014 19:26:03 ]
-
pi_136411790
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:16 schreef vigen98 het volgende:
Islam :') Dat krijg je ervan als je wetten gebaseerd zijn op een achterlijke boek genaamd de koran :N

R.I.P
Hoe achterlijk dit boek dan ook wel of niet mag zijn, volgens dit boek hadden de artsen wel degelijk naar binnen gemoeten.

Het probleem zit 'm juist in het feit dat de bewakers te achterlijk zijn de regels van hun eigen geloof te kennen en hierdoor hun religie dus totaal verkeerd 'toepassen'.
Krekker is de bom!
  donderdag 6 februari 2014 @ 19:34:49 #60
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_136411808
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:14 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

[..]

Ik wil hier aan toevoegen dat de koptische auteur Raymond Ibrahim een islamofobe leugenaar is.
Dit is het originele bericht
http://news.bbc.co.uk/1/hi/6681511.stm

De sahih hadith:
http://www.islam.us/hadith/muwatta/030.mmt.html
onder "suckling of older people"

The Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, said, 'Give him five drinks of your milk and he will be mahram by it.'

[ Bericht 5% gewijzigd door Manke op 06-02-2014 19:40:14 ]
  donderdag 6 februari 2014 @ 19:49:24 #61
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_136412513
quote:

Ik ben blij dat mensen in het westen momenteel zo ontzettend dom kunnen zijn. Jammer dat je spuugt op het graf van miljoenen doden die daarvoor zijn gestorven in de strijd tegen religieuze achterlijkheid.
Waar héb jij het over :?
Er zijn echt niet miljoenen mensen gestorven in hun strijd tegen de heksenvervolgers hoor. Er zijn niet eens zoveel mensen als heks vermoord.
Godsdienststrijd heeft veel meer doden opgeleverd en daarbij is het dan nog maar net de vraag welke partij nu echt leed aan religieuze achterlijkheid en welke opkwam voor de verlichting.

[ Bericht 18% gewijzigd door deedeetee op 06-02-2014 19:55:19 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:02:31 #62
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_136413113
quote:

[..]

Dat meisje zat daar OPGESLOTEN vanwege de regeltjes. Dus de regeltjes zijn achterlijk aangezien vrouwen verborgen moeten worden binnen met vitamine D tekorten als gevolg. Wat weer kan leiden tot hersenbeschadigingen en verkeerde groei van hun kinderen. Daarnaast is de religie achterlijk doordat de uitzonderingen op de achterlijke regeltjes schijnbaar niet helder genoeg voor iedereen zijn.

[..]

Ja, regeltjes van die Arabieren en niet uit de koran.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_136413482
quote:
In Saudi-Arabië gelden strenge religieuze regels voor de scheiding van mannen en vrouwen in de publieke ruimte. Het komt vaker voor dat vrouwen in een medisch noodgeval, brand of een ongeluk aan hun lot worden overgelaten en sterven, omdat zij geen hulp krijgen.
Want? De Barmhartige raakt over de zeik als je vrouwen het leven wilt redden?

Oh wacht, Saudi-Arabie, daar kun je sowieso beter nog een hond zijn dan een vrouw.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_136413840
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:34 schreef Manke het volgende:

Dit is het originele bericht
http://news.bbc.co.uk/1/hi/6681511.stm

De sahih hadith:
http://www.islam.us/hadith/muwatta/030.mmt.html
onder "suckling of older people"

The Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, said, 'Give him five drinks of your milk and he will be mahram by it.'
Denk logisch na, seksuele activiteiten buiten het huwelijk om zijn niet toegestaan in de islam. En ook de link die jij hebt gepost bevat meerdere ontkrachtingen: what the Messenger of Allah ordered Sahla bint Suhayl to do was only an indulgence concerning the nursing of Salim alone (dus alleen beperkt tot 1 persoon: Salim, en in dit geval was er sprake van: He was milking in a bowl the amount that is enough for a full one-time breastfeeding, for five days).

Verder staat er in de ahadith:

- Umar told him [...] suckling was only by the suckling of the young.
- Abdullah ibn Masud said, "There is only kinship by suckling in the first two years."

En dit stuk staat ook in jouw BBC-link:

On Sunday, Dr Atiya retracted it, saying it had been the result of a "bad interpretation of a particular case" during the time of the Prophet Muhammad.

Egypt's minister of religious affairs, Mahmoud Zaqzouq, has called for future fatwas to "be compatible with logic and human nature".

Daarnaast moet je niet vergeten dat de Koran > hadith.

Asaker argued that the hadiths of Muslim tradition, even those that appear [in reliable compilations like those of] Al-Bukhari and Muslim, are invalid if they contradict what is said in the Koran, which states: "Mothers shall suckle their children for two whole years; [that is] for those who wish to complete the [full period of] suckling [Koran 2:233]."

Asaker argued that after this period ends, breastfeeding is forbidden, and added that the story of Salem is a legend spread by the enemies of Islam with the aim of discrediting Aisha, to whom the hadith is attributed. "It is inconceivable," he concluded, "that Islam, which commands the believing [men and women] to lower their eyes [in modesty], should permit a strange man to place his mouth on the breast of a married woman and suckle from [it]."

Voortaan gewoon je eigen stuk beter lezen en niet bij islamofoben wezen voor je islamkennis.

Dit onderwerp is ook totaal niet relevant voor dit topic. Net zo relevant als dit nieuwsbericht.
-
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:31:20 #65
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_136414457
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:18 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Denk logisch na, seksuele activiteiten buiten het huwelijk om zijn niet toegestaan in de islam. En ook de link die jij hebt gepost bevat meerdere ontkrachtingen: what the Messenger of Allah ordered Sahla bint Suhayl to do was only an indulgence concerning the nursing of Salim alone (dus alleen beperkt tot 1 persoon: Salim, en in dit geval was er sprake van: He was milking in a bowl the amount that is enough for a full one-time breastfeeding, for five days).

Verder staat er in de ahadith:

- Umar told him [...] suckling was only by the suckling of the young.
- Abdullah ibn Masud said, "There is only kinship by suckling in the first two years."

En dit stuk staat ook in jouw BBC-link:

On Sunday, Dr Atiya retracted it, saying it had been the result of a "bad interpretation of a particular case" during the time of the Prophet Muhammad.

Egypt's minister of religious affairs, Mahmoud Zaqzouq, has called for future fatwas to "be compatible with logic and human nature".

Daarnaast moet je niet vergeten dat de Koran > hadith.

Asaker argued that the hadiths of Muslim tradition, even those that appear [in reliable compilations like those of] Al-Bukhari and Muslim, are invalid if they contradict what is said in the Koran, which states: "Mothers shall suckle their children for two whole years; [that is] for those who wish to complete the [full period of] suckling [Koran 2:233]."

Asaker argued that after this period ends, breastfeeding is forbidden, and added that the story of Salem is a legend spread by the enemies of Islam with the aim of discrediting Aisha, to whom the hadith is attributed. "It is inconceivable," he concluded, "that Islam, which commands the believing [men and women] to lower their eyes [in modesty], should permit a strange man to place his mouth on the breast of a married woman and suckle from [it]."

Voortaan gewoon je eigen stuk beter lezen en niet bij islamofoben wezen voor je islamkennis.

Dit onderwerp is ook totaal niet relevant voor dit topic. Net zo relevant als dit nieuwsbericht.
Hier meer hadiths erover:
http://spa.qibla.com/issue_view.asp?HD=7&ID=4806&CATE=120
Lijkt idd alleen over Salim te gaan, wel raar dat Mohammed dat voorschreef.
Als ik iets lees over bv islam, check ik wel meestal de bronnen of het klopt.
pi_136427042
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Toont maar weer eens aan hoe achterlijk dat geloof is als er door dit soort stomme regeltjes mensen komen te overlijden.
Te simpel gedacht.
Ik ben zelf agnost sinds ik zelf kon denken, en vind dus in principe elk geloof in een god onzin. Maar dit toont niet zo heel veel aan.
In de eerste plaats is er al de merkwaardige opmerking dat veel studentes geen hoofddoek ophadden. En opmerking die los lijkt te staan van de rest van de tekst.
Verder zijn er heel veel geloven die door allerlei regeltjes doden veroorzaken. Niks bijzonders.

Maar dit voorbeeld toont dus erg weinig aan.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_136427053
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

De Islam schrijft ook voor dat een moslim in een vreemd land de wetten van dat land dient te respecteren.
Het probleem is dat ze dus die landen willen veranderen in het land waar hun uit vertrokken zijn :').. en veel dingen afkeuren :')..
Waz met jou!
pi_136427147
Charismatisch, jij haalde het onderzoek van de Saoedies aan om aan te tonen dat het andere incident niets van doen heeft met de Islam. Vervolgens zegt de andere dat een onderzoek van die regering niet betrouwbaar is.

En dan begin over jij er over dat het regime daar geplaatst is door de VS.

Wat mij hieraan stoort is dat je niet op het argument (de weerlegging van jouw argument) in ging maar een nieuw onderwerp begon zonder terug terug te vallen op het misschien toch wel mogelijke gelijk van jouw discussiepartner
Wat nog erger is, is natuurlijk dat de ander dat zelf niet door leek te hebben.

Deze vorm van discussiëren is de doodsteek van het hele concept discussiëren zelf.
pi_136427155
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 02:01 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze dus die landen willen veranderen in het land waar hun ze uit vertrokken zijn :').. en veel dingen afkeuren :')..
Ja en? Iedereen wil toch de plaats/de stad/het land waar hij woont veranderen naar zijn eigen smaak.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_136427168
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 02:10 schreef LelijKnap het volgende:
Charismatisch, jij haalde het onderzoek van de Saoedies aan om aan te tonen dat het andere incident niets van doen heeft met de Islam. Vervolgens zegt de andere dat een onderzoek van die regering niet betrouwbaar is.

En dan begin over jij er over dat het regime daar geplaatst is door de VS.

Wat mij hieraan stoort is dat je niet op het argument (de weerlegging van jouw argument) in ging maar een nieuw onderwerp begon zonder terug terug te vallen op het misschien toch wel mogelijke gelijk van jouw discussiepartner
Wat nog erger is, is natuurlijk dat de ander dat zelf niet door leek te hebben.

Deze vorm van discussiëren is de doodsteek van het hele concept discussiëren zelf.
Goed zo. Maar verder houd ik me hier maar even buiten.
pi_136427173
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 02:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja en? Iedereen wil toch de plaats/de stad/het land waar hij woont veranderen naar zijn eigen smaak.
Niet iedereen ;).. ik vind eigenlijk dat de mensen zich zelf moeten aanpassen aan de omgeving, en niet de omgeving aan hun laten aanpassen.
Waz met jou!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 02:28:21 #72
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136427324
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:14 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

[..]

Goede argumenten! :') en ja maar hunnie is een leugenaar want geloof mij.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:49 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Waar héb jij het over :?
Er zijn echt niet miljoenen mensen gestorven in hun strijd tegen de heksenvervolgers hoor. Er zijn niet eens zoveel mensen als heks vermoord.
Godsdienststrijd heeft veel meer doden opgeleverd en daarbij is het dan nog maar net de vraag welke partij nu echt leed aan religieuze achterlijkheid en welke opkwam voor de verlichting.
In India waren er anders behoorlijk wat doden om dingen als alle weduwen op de brandstapel te behouden als traditie. Je kan zelfs beargumenteren dat de eerste en daarmee ook automatisch de tweede wereld oorlog tegen religieuze achterlijkheid waren.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:02 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ja, regeltjes van die Arabieren en niet uit de koran.
https://www.google.nl/sea(...)b0UrSGLOq_ygPKhYH4Aw
je hebt gelijk. De Koran is niet achterlijk.
pi_136427337
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 02:12 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Niet iedereen ;).. ik vind eigenlijk dat de mensen zich zelf moeten aanpassen aan de omgeving, en niet de omgeving aan hun laten aanpassen.
Dit wordt een principiële discussie, die buiten de orde is, denk ik. Maar ik wil toch op deze stelling ingaan.
Als ik in een buitenland op vakantie ga, wil ik graag minstens een beetje de taal van dat land spreken. Als ik daar ga wonen, zou ik me aanpassen aan de regels van dat land, ook aan de ongeschreven regels (als ik ze al zou herkennen!!).
Maar anderzijds wil ik me graag op mijn gemak voelen en me dus ook kunnen gedragen volgens mijn eigen normen. En als ik landgenoten tegen zou komen, zou ik me graag op onze eigen manier gedragen.
Persoonlijk vind ik gedrag lastig te herkennen, maar taal is eenvoudiger. Ik heb er geen problemen mee als vrienden in mijn aanwezigheid onderling hun eigen taal spreken. Maar ik wil wel zelf in het Nederlands aangesproken worden. Niet in een buitenlandse taal, niet in een dialect. Zeker niet in een dialect uit Holland. Tegenover andere streken van Nederland ben ik wat toleranter.
Wat gedrag betreft: ik ben bereid om gevoeligheden van andere te respecteren. Bijvoorbeeld een vrouw die dat zelf niet prettig vindt, geen hand te geven. Of andersom een man die ik zelf wel mag te omhelzen of zelfs te kussen.

Ik heb me ooit gerealiseerd dat ik me, om een vrouw respect te betonen, moest gedragen op een manier die ik zelf respectloos vond. Dat was wel een openbaring en kostte inspanning.
pi_136427503
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 02:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dit wordt een principiële discussie, die buiten de orde is, denk ik. Maar ik wil toch op deze stelling ingaan.
Als ik in een buitenland op vakantie ga, wil ik graag minstens een beetje de taal van dat land spreken. Als ik daar ga wonen, zou ik me aanpassen aan de regels van dat land, ook aan de ongeschreven regels (als ik ze al zou herkennen!!).
Maar anderzijds wil ik me graag op mijn gemak voelen en me dus ook kunnen gedragen volgens mijn eigen normen. En als ik landgenoten tegen zou komen, zou ik me graag op onze eigen manier gedragen.
Persoonlijk vind ik gedrag lastig te herkennen, maar taal is eenvoudiger. Ik heb er geen problemen mee als vrienden in mijn aanwezigheid onderling hun eigen taal spreken. Maar ik wil wel zelf in het Nederlands aangesproken worden. Niet in een buitenlandse taal, niet in een dialect. Zeker niet in een dialect uit Holland. Tegenover andere streken van Nederland ben ik wat toleranter.
Wat gedrag betreft: ik ben bereid om gevoeligheden van andere te respecteren. Bijvoorbeeld een vrouw die dat zelf niet prettig vindt, geen hand te geven. Of andersom een man die ik zelf wel mag te omhelzen of zelfs te kussen.

Ik heb me ooit gerealiseerd dat ik me, om een vrouw respect te betonen, moest gedragen op een manier die ik zelf respectloos vond. Dat was wel een openbaring en kostte inspanning.
We gaan nu inderdaad offtopic, maar vind het wel interessant om jouw mening te horen wat betreft dit onderwerp.

Ja dat klopt, een beetje weten wat je wel en niet kan doen is wel belangrijk.

Dat is dan persoonlijk, ik ben zelf Spaanstalig opgevoed, maar ik praatte wel altijd Nederlands als er vrienden waren die geen Spaan konden spreken. (is wel zo sociaal vind ik).

Vind het wel interessant hoe je zo hebt zitten denken, de vraag is nu echter, wie moet wat opgeven?.

Mooi voorbeeld was toen ik op de middelbare school zat en mensen wat bewuster worden van hun doen en laten, is het redelijk vaak voorgekomen dat een jongen een vrouw geen hand wou geven want dat is "haram".

Nu wordt het dus interessant, want wie moet zich nu aan wie aanpassen?, zou de vrouw nu toch moeten accepteren dat die jongen haar geen hand wilt geven omdat dat niet mag van zijn geloof?, of zou de jongen gewoon een hand moeten geven omdat dat normaal is hier in Nederland?.

Nu zijn we die tijd denk ik wel al voorbij, alhoewel ik nog wel een aantal keer vrienden van mijn vader over de vloer hadden die dan moslim waren, en toen weigerden om me moeder een hand te geven.

De issue is nu eigenlijk dat er heel veel verschillende culturen door elkaar zitten, allemaal met hun eigen manier van omgaan, wat voor de een normaal is, is voor de ander weer echt not done.

Ik vraag me af hoe het over 100 jaar gaat zijn, zullen wij dan aangepast zijn aan elkaar?, of gaat er altijd nog wrijving zijn tussen de culturen?.

Wat denk jij?.
Waz met jou!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 03:07:14 #75
400209 Martin-Ssempa
Pearl of Africa's Crown
pi_136427657
ies koeltoer respekt tone
Chairman of taskforce against 'omosexuality in Uganda.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')