Ik wil heel graag het eerste moment rustig voor het kindje.quote:Op donderdag 6 februari 2014 12:56 schreef marel88 het volgende:
[..]
Waarom wil je dat zo graag, Blue? Ik heb me daar nog niet in verdiept en tijdens mijn vorige zwangerschap was ik me nog niet bewust van deze mogelijkheid.
Ah, tnx! Bij mijn eerste bevalling (in het ziekenhuis) ging het zo ook, heel rustig en echt met z'n 3-tjes. Alleen denk ik (maar weet niet zeker) dat de navelstreng al wel best snel is geknipt. Hoop dat het voor jou ook mogelijk is!quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:07 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik wil heel graag het eerste moment rustig voor het kindje.
Op mijn buik leggen, niet meteen al dat gepluk, gefrunnik en gefruts, geen gestress, niet meteen droog/schoonwrijven.
En ja, als het moet medisch gezien, zal het absoluut gebeuren en zal ik het ook laten gebeuren.
Maar zoals ik het voor me zie gaat het kindje meteen op mijn buik/borst, doek er overheen voor warmte en laat het maar even zijn. Die navelstreng kan gewoon nog enkele minuten uitkloppen heb ik ergens begrepen.
Even een ik-momentje met de kleine, natuurlijk met de papa erbij.
En dan komt later wel die navelstreng knippen, schoonwrijven en kleertjes aan.
Zoiets.. Indien mogelijk is wel mijn ideale scenario
dude!!! bestaat dat? dat zal lekker gaan ruiken na een paar dagen!quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:15 schreef Burdie het volgende:
Je kunt ook een lotusbevalling doen, dan laten ze de navelstreng en placenta er gewoon aan zitten tot 'ie er na een paar dagen vanzelf afvalt.
Ik beval in de zomer,quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:15 schreef Burdie het volgende:
Je kunt ook een lotusbevalling doen, dan laten ze de navelstreng en placenta er gewoon aan zitten tot 'ie er na een paar dagen vanzelf afvalt.
waarom breng je me nou op ideeen? nou heb ik het ook gedaan. heb nu een niet zwangerschaps gerelateerde misselijkheidquote:
Ik vond het wel een aardig verhaal, tot ik dit las:quote:
.quote:Baby's blijken heel gevoelig voor wat er met hun placenta gebeurt. Ze zijn 9 maanden samen met hun 'maatje' in de baarmoeder geweest en het kan traumatisch zijn om daar abrupt van gescheiden te worden en hem in de prullenbak te zien belanden
Ik schoot hierbij in de lach, visualiseerde me een baby paniekend kijkend naar de prullenbak:quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik vond het wel een aardig verhaal, tot ik dit las:
[..]
.
Please
Ik denk ook dat het bijzonder traumatisch is als je net na negen maanden in een warme donkere baarmoeder naar buiten geperst bent door een nogal krap geboortekanaal, het licht en de kou in. Dan is het in de prullenbak zien verdwijnen van die placenta toch waarschijnlijk net de druppelquote:
http://www.lotusbevalling.nl/hoe-werkt-het.htmlquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:51 schreef Enfermera het volgende:
Omg!![]()
Ik wou zeggen, hoe doe je dat praktisch gezien? Do i dare tot google?
quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
http://www.lotusbevalling.nl/hoe-werkt-het.html
Zonder plaatjes
Wel met ComicSans
quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het bijzonder traumatisch is als je net na negen maanden in een warme donkere baarmoeder naar buiten geperst bent door een nogal krap geboortekanaal, het licht en de kou in. Dan is het in de prullenbak zien verdwijnen van die placenta toch waarschijnlijk net de druppel
Nee, want je pekelt 'm he. Dan is het een soort brok Beef Jerky, eigenlijk. En dan doe je er een mooi gebatikt zakje omheenquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:53 schreef Kimpossible het volgende:
[..]![]()
Ik ben benieuwd hoeveel mensen deze praktijken werkelijk toepassen. Traumatisch, rightik geloof dat ik het eerder traumatisch zou vinden om dagen achtervolgd te worden door een kleffe stikkende rottende placenta
quote:Het is de beste voeding die je ooit zult krijgen en het zorgt voor een snel herstel na de bevalling en voorkomt postnatale depressies. Bovendien helpt het de baarmoeder weer samen te trekken en haar oorspronkelijke grootte terug te krijgen.
Heb het zitten lezen. Omg.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
http://www.lotusbevalling.nl/hoe-werkt-het.html
Zonder plaatjes
Wel met ComicSans
oh daaaar kijken die baby's naar!!quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het bijzonder traumatisch is als je net na negen maanden in een warme donkere baarmoeder naar buiten geperst bent door een nogal krap geboortekanaal, het licht en de kou in. Dan is het in de prullenbak zien verdwijnen van die placenta toch waarschijnlijk net de druppel
Proest! Ja, jammie!quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, want je pekelt 'm he. Dan is het een soort brok Beef Jerky, eigenlijk. En dan doe je er een mooi gebatikt zakje omheen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |