Ga naar een psycholoog. Dat is dan 100 euro.quote:Op donderdag 6 februari 2014 12:58 schreef namelessone-80 het volgende:
Hallo fokkers,
Geen idee of dit iets oplevert, maar ik zit met het volgende. Door een aantal vervelend verlopen relaties word ik tegenwoordig erg angstig als ik iemand leuk vind. De kans dat daardoor dingen niet goed lopen word erg groot. M.a.w. ik heb er steeds meer last van, het stapelt zichzelf opIemand tips/ideeen?
Haha, is een optiequote:Op donderdag 6 februari 2014 12:59 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ga naar een psycholoog. Dat is dan 100 euro.
Maar in wezen is de kans dat iets fout gaat toch ook groter dan dat het goed gaat? Het gegeven dat het straks slecht gaat aflopen (of goed) moet helemaal niet meewegen in een beslissing of je een relatie wil. Daar gaat het om dat je nu plezier hebt, en niet pas over 10 jaar wanneer je genoeg geld hebt en een huis voor kids etc.quote:Op donderdag 6 februari 2014 12:58 schreef namelessone-80 het volgende:
Hallo fokkers,
Geen idee of dit iets oplevert, maar ik zit met het volgende. Door een aantal vervelend verlopen relaties word ik tegenwoordig erg angstig als ik iemand leuk vind. De kans dat daardoor dingen niet goed lopen word erg groot. M.a.w. ik heb er steeds meer last van, het stapelt zichzelf opIemand tips/ideeen?
Jij kan nu ook exploderen of niet exploderen. Ook 50-50. Niet 'ergo' gebruiken bij zo'n redenatie.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:15 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het goed, of niet, ongeacht de voorgeschiedenis.
Ergo, 50/50
"zelfhulppost"quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:05 schreef namelessone-80 het volgende:
Never mind, ik google wel op bindingsangst ofzo. Later!
Soms helpt het andermans mening te horen. Maar hier kom ik niet echt verder merk ik ;-)quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:21 schreef goed_volk het volgende:
[..]
"zelfhulppost"
Interessant nieuw fenomeen.
Bovendien is het handiger dit soort dingen met vrienden te bespreken. Die kennen TS, wij gokken een slag in de rondtequote:Op donderdag 6 februari 2014 13:25 schreef Panthera1984 het volgende:
Dat komt denk ik omdat je OP wel erg summier is.
True, potje bier erbij en lullenquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:30 schreef Neuroscience het volgende:
Bovendien is het handiger dit soort dingen met vrienden te bespreken. Die kennen TS, wij gokken een slag in de rondte
Als je gerichtere antwoorden wil moet je ook wat meer context geven om op te reageren. Vertel er dus meer over.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:05 schreef namelessone-80 het volgende:
Never mind, ik google wel op bindingsangst ofzo. Later!
Nope. Hij gaat ook niet op slot.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:33 schreef namelessone-80 het volgende:
[..]
True, potje bier erbij en lullenGepost in een opwelling... Volgens mij kan ik dit topic niet zelf sluiten, of wel?
quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:37 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Gewoon proberen eerst met iemand te krijgen die je minder leuk vindt. Dan hangt er minder vanaf en heb je minder spanning en is het minder erg als dat ook mislukt. Je moet weer eigenlijk een nulmeting uitoefenen en dat doe je op die manier. Dan na 3 relaties ofzo ben je weer stabiel en wat meer succes en kan je weer voor de wat hogere klasse vrouwen gaan. Maar niet direct doen want als je nu nog een keer faalt kan dat erg slecht zijn voor je zelfvertrouwen. Beter voor veiligheid kiezen nu in plaats van kwaliteit.
Ik heb dit nu met een high-class damequote:Op donderdag 6 februari 2014 13:37 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Gewoon proberen eerst met iemand te krijgen die je minder leuk vindt. Dan hangt er minder vanaf en heb je minder spanning en is het minder erg als dat ook mislukt. Je moet weer eigenlijk een nulmeting uitoefenen en dat doe je op die manier. Dan na 3 relaties ofzo ben je weer stabiel en wat meer succes en kan je weer voor de wat hogere klasse vrouwen gaan. Maar niet direct doen want als je nu nog een keer faalt kan dat erg slecht zijn voor je zelfvertrouwen. Beter voor veiligheid kiezen nu in plaats van kwaliteit.
evalueer waar t telkens is mis gegaan en pak dat aan..zorg er dan voor dat je dat patroon doorbreekt zodat je meer positieve ervaringen krijgt. Hoe meer positieve ervaringen hoe minder last je krijgt van de negatieve . als je kunt vertellen waar t steeds mis gaat kunnen we er wat meer mee.quote:Op donderdag 6 februari 2014 12:58 schreef namelessone-80 het volgende:
Hallo fokkers,
Leuk voor de mensen op wie je oefentquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:37 schreef Hiergaanwedan het volgende:
hahahahahaquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:37 schreef Hiergaanwedan het volgende:
quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:54 schreef madewithlove het volgende:
[..]
hahahahaha
dit slaat echt alles.
waarom zou je überhaupt een relatie aangaan met iemand die jij niet als hogere klasse beschouwd?
En ik me maar afvragen waarom sommige relaties korter dan een halfjaar duren?
Maar mijn advies/mening:
Het is toch meer dan normaal dat er veel relaties stuk lopen?
Daarom moet je ook niet meteen met iemand gaan trouwen.
Je leert elkaar later toch pas veel beter kennen?
Een mens heeft zoveel kanten, soms kom je achter dingen waarvan je nooit had gedacht dat diegene het in zich had.
Je stuit op dingen waar je tegen aanloopt, je hebt meningsverschillen enz.
Daarom komt echte liefde ook zo weinig voor; een relatie waarin je alles respecteert van je partner.
Daarnaast moet je niet van je vrouw zeggen dat ze niet in de hogere klasse behoort (ik gebruik even de woorden van 'hiergaanwedan') dan is het al sowieso verdoemd om te mislukken.
Niet dat jij dat doet, dit is even algemeen!
Natuurlijk zijn er ook andere dingen die belangrijk zijn in een relatie (bijvoorbeeld vertrouwen en trouw zijn aan iemand) maar ik weet ook niet precies waarom jou relaties zijn uitgegaan.
Het gaat er niet om hoe groot de kans is dat het stukloopt! Het gaat erom dat je door middel van die ervaringen erachter komt welke type vrouw je werkelijk leuk vindt. Elke relatie is anders, kom erachter waarin je je het prettigst voelt. Er zijn zoveel mensen op de wereld! Je moet zoiets niet als een tegenslag zien. Zie het als een les! Uiteindelijk vind jij je droompartner wel!
Denk niet teveel na als je verliefd op iemand wordt, ga het avontuur aan! Je bent gek als je die kans laat lopen!
Niet iedereen kan hogere klasse krijgen. Dan kan de keuze tussen lagere klasse (lelijk) of voor altijd alleen zijn eenvoudig gemaakt zijn lijkt me. Zoveel lelijke mensen met lelijke partners, of denk je dat die hun partner als 'knap' zien e.d...quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:54 schreef madewithlove het volgende:
waarom zou je überhaupt een relatie aangaan met iemand die jij niet als hogere klasse beschouwd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |