Ja zie het ook steeds vaker. Moest het opzoeken.quote:
Jezus was een jood en 1 van de profeten in Islam.quote:Isa (lees: Iesa عيسى, ook wel Isa bin Maryam, "Isa zoon van Maryam" genoemd) is de islamitisch-Arabische naam voor Jezus, die in de Koran genoemd wordt als een belangrijk profeet en boodschapper van de Indjil.
Het evangelie is voor iedereen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:53 schreef Calhoun84 het volgende:
Mooi uitzoekwerk Twensche_Ros. Een zeldzaamheid tegenwoordig. Voor veel PVV'ers zal het echter niet zo gek veel uitmaken vermoed ik.
Het probleem is dat veel mensen in landen met een extremistische islam ongeletterd zijn. Deze mensen zijn afhankelijk van anderen als het om geloof gaat. Er wordt veel misbruik gemaakt wanneer het gaat om religieuze teksten, terwijl de Bijbel (en wellicht ook de Koran) alleen vrede en liefde predikt wanneer je het in de juiste context leest. (En dus niet alleen het OT zonder het NT hier bij te betrekken)
Ergens in de Koran staat dat de Thora en het Evangelie ook voor moslims gelden (ik heb nu zo snel niet de tijd om uit te zoeken waar dat staat). Ik vraag mij alleen af hoe het kan dat Jezus in de Koran niet de zoon van God is en ook niet is gestorven voor onze zonde. Misschien dat er een moslim of andere Koran kenner is die dat weet.
Op internet lees ik alleen dat de Bijbel vervalst zou zijn, wat natuurlijk feitelijk onmogelijk is aangezien de oudst bewaarde teksten geschreven zijn ver voordat Mohammed zijn openbaringen zou hebben gehad.
Ik bedoel Soera 3:3quote:
De koran is niet geweldadiger dan de bijbel, de moslims zijn geweldadiger dan de joden.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Je bedoelt: Too long; did not read.
Maar ben je het dan wel eens met de stelling:
"De Koran is niet gewelddadiger dan de Bijbel."
Of heb je een conclusie en ben je niet bereid om de feiten te onderzoeken?
Ik ben lisa, 14 jaarquote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:46 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ja zie het ook steeds vaker. Moest het opzoeken.
Het is soort internet taal. Erg populair onder tieners (met name meisjes) Het verkorten van woorden en zinnen is al jaren aan de gang , niet alleen omdat men te lui is overigens , het is vooral een trend geworden onder tieners. Net als : w8ff- idd- bih vaak gebruikt wordt/werd op msn Messenger
Ik zou zeggen, lees de koran eens, heb ik ook gedaan, net als de bijbel.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
Hoe kan het überhaupt dat er wel een Jezus wordt genoemd in de koran al dan niet als profeet?
Heeft Mohamed gehoord dat hij geboren is bij de joden dan ofzo?
Het argument is dat de woorden van Allah dus zijn verdraaid in het evangelie.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:50 schreef Calhoun84 het volgende:
[..]
Ik bedoel Soera 3:3
Hij heeft u het Boek met de waarheid nedergezonden, vervullende, hetgeen er aan voorafgaat en Hij zond voordien de Torah en het Evangelie als leiding voor het volk en Hij heeft het Verschil geopenbaard.
Dat het evangelie voor iedereen is dat begrijp ik, wat ik niet begrijp is dat men in de Koran het evangelie als Goddelijk beschouwt maar tegelijkertijd zegt dat Isa niet de zoon van God is, niet werd gekruisigd en niet uit de dood is opgestaan. Zoals ik al zei lees ik op internet wel eens dat de Bijbel vervalst zou zijn, behalve dat het feitelijk onjuist is sluit de Koran dat ook uit. (Soera 6:34 (..) Er is niemand die de woorden van Allah kan veranderen)
Ik ben eigenlijk oprecht benieuwd hoe moslims hier tegenaan kijken maar wellicht iets teveel off-topic.
Niet bepaalt een steehoudend argument dan..... De oudste geschriften dateren al van ver voor de geboorte van Mohammed. Zeker de teksten uit de Thora.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:06 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Het argument is dat de woorden van Allah dus zijn verdraaid in het evangelie.
Dat is een kwestie van hoe je gaat tellen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:02 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
De koran is niet geweldadiger dan de bijbel, de moslims zijn geweldadiger dan de joden.
Ehm, we hadden het toch over koran en bijbel?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van hoe je gaat tellen.
Feit is in ieder geval dat "in de kern" de Islam niet gewelddadiger is dan de Bijbel.
De oudste komplete bijbel is de codex sinaiticus uit 350 na chr., dus 300 jaar voor mohammed.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:14 schreef Calhoun84 het volgende:
[..]
Niet bepaalt een steehoudend argument dan..... De oudste geschriften dateren al van ver voor de geboorte van Mohammed. Zeker de teksten uit de Thora.
300 jaar, ja? te bedenken dat Mohammed echt is gestorven rond 630+/-quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:03 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
De oudste komplete bijbel is de codex sinaiticus uit 350 na chr., dus 300 jaar voor mohammed.
Dat doet dan toch nog niets af aan het punt? In beide gevallen was de Schrift voordat Mohammed zijn openbaringen kreeg hetzelfde als dat deze nu is. Wat dus in zou houden dat de huidige Bijbel voor moslims heilig zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
300 jaar, ja? te bedenken dat Mohammed echt is gestorven rond 630+/-
Het was ook geen reactie op die punt, maar op de gegeven info.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:47 schreef Calhoun84 het volgende:
[..]
Dat doet dan toch nog niets af aan het punt? In beide gevallen was de Schrift voordat Mohammed zijn openbaringen kreeg hetzelfde als dat deze nu is. Wat dus in zou houden dat de huidige Bijbel voor moslims heilig zou moeten zijn.
Jij geloofd ook alles he ?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:54 schreef Triggershot het volgende:
Nergens claimt de Koran dat de Bijbel eeuwenlang zuiver is gebleven, integendeel, volgens de Koran zijn het de Rabijnen en Auteurs geweest die het hebben bewerkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |