abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 februari 2014 @ 08:19:18 #1
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_136391253
Intro van een liedje, ik weet het, maar het is toch net even wat anders.

Ik woon in een ander land, al 3,5 jaar, ik heb hier een kennissenkring opgebouwd en een aantal vrienden, waaronder ook X, ik en mijn vriend gaan daar al een jaar mee om, met X en haar vriend en 5 jarig zoontje, we gingen samen eten, naar de film etc, X is zweeds, haar vriend is Noors, ik ben NL en mijn vriend is Deens.

Alles was prima tot X ineens boos op mij was.. Ik moet erbij vertellen dat wij op dezelfde vloer werken, 150 mannen en 4 vrouwen waaronder wij 2. Wij zitten wel in een ander team.
Goed, ze was boos, haar kat had een nestje van 2 kittens gehad. Ik vertelde haar dat wij er wel eentje wilde overnemen, ze waren toen net geboren, een paar dagen later komt een collega met een oproep aan ons om voor een rescue katje van 3 weken te zorgen. Wij zeiden ja, want we houden erg van dieren en wilde dit katje een zo goed mogelijke kans geven, deze collega had zelf al 9 katten die hij heeft gered.

Ik vertelde dit dus aan X toen ging ze helemaal door het lint, want wij hadden het al beloofd, nu kun je daar als volwassen mensen over praten maar wat X deed was wat anders… Op het werk vertelde ze iedere collega dit verhaal, natuurlijk in een veel ergere context dan dat het was, gevolg was dat ze mij gingen vragen waarom ik zo harteloos was…
Zo een soort “ misverstand “ is al 3 keer voorgekomen in 1 jaar tijd, en elke keer weer probeert ze me zwart te maken tegenover collega’s en managers.

Elke ochtend rijdt ze met ons mee naar het werk, en elke avond mee terug… wat wij eigenlijk willen is compleet breken met haar. Wij willen nooit meer daar heen, wij willen haar rotkop niet meer in de auto, we willen haar gezeik niet meer horen…

Maar zij is een gevaarlijk persoon… dit moet zo tactisch mogelijk zonder dat ze weer overboard gaat en ons beide een slechte naam gaat geven, want zo is ze…
Hoe kunnen we dit nu het beste aanpakken??

TLDR: Hoe vertel ik een "vriendin" die zo gek is als een deur en rare dingen gaat doen om op te rotten... zo tactisch mogelijk"
pi_136391286
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, niks tactisch dus.

Gewoon zeggen dat je haar niet meer wil zien en eventueel waarom als ze je ogen er nog niet heeft uitgekrabd voordat je zo ver komt.
  donderdag 6 februari 2014 @ 08:23:10 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136391287
Nou, een beetje lullig is het wel, dat voorval met dat katje.

En ik vind de overgang naar 'ze is zo gek als een deur' wel een beetje plotseling.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † donderdag 6 februari 2014 @ 08:27:38 #4
137949 Disana
pi_136391337
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 08:19 schreef _Dizzy_ het volgende:

Maar zij is een gevaarlijk persoon… dit moet zo tactisch mogelijk zonder dat ze weer overboard gaat en ons beide een slechte naam gaat geven, want zo is ze…
Ik krijg de indruk dat jij in dit geval de grotere onruststookster bent.
  donderdag 6 februari 2014 @ 08:30:36 #5
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_136391375
Beetje raar zijn jullie allemaal wel een beetje. Beetje kinderachtig dat het om zoiets uit de hand loopt. En op welke manier dikt die vriendin het verhaal dan aan vraag ik me af? Ook vreemd dat je iemand die je als vriendin bestempelt je nu pas erachter komt dat ze zogenaamd zo gek is als een deur. Als dat echt zo is had je dit toch eerder opgemerkt? Zielig voor de katjes om tussen zo'n stel labielen te zitten.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_136391437
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 08:19 schreef _Dizzy_ het volgende:
Maar zij is een gevaarlijk persoon…
Ik heb vaker te maken gehad met zulke mensen. Wat is zo schaamteloos vind is dat ze rustig met je meerijdt, terwijl ze zulke dingen over jou vertelt. Wat ik zou doen is, in de pauze bijv, terwijl de andere collega's erbij zijn, zeggen dat je niet meer op de oude manier bevriend kunt zijn met haar. En dan kun je haar ook vertellen waarom, namelijk ze je steeds zwart probeert te maken bij anderen. Nu horen je collega's het dus zelf "live' en kan zij geen zwart verhaal omheen bouwen. Vrienden met haarblijven betekent stress.
pi_136391509
Ze klinkt als een psycho bitch, maar waar er twee kiften hebben er twee schuld!

Maar goed, je bent toch oud en wijs genoeg om te beslissen met wie je omgaat, vertel haar gewoon dat ze maar op een andere manier op het werk moet komen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_136391758
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 08:30 schreef controlaltdelete het volgende:
Beetje raar zijn jullie allemaal wel een beetje. Beetje kinderachtig dat het om zoiets uit de hand loopt.
+1
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_136391921
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 08:58 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

+2
Updated score
XBox gamertag:NLGoliath
pi_136391993
Overigens wel een drastische actie na één incident of is er veel meer gebeurt?

Heb je met haar al over het katjes incident gepraat? Dat je het niet netjes vindt dat ze je zwart maakt, maar ook dat het niet jouw bedoeling was haar met een kitten te laten zitten maar dat dit een noodgeval was.
Zo kunnen jullie allebei je excuses anbieden en zou het klaar moeten zijn toch?

Als dat niet lukt dan zeg je tegen haar dat ze maar een andere manier moet vinden om naar haar werk te komen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_136392092
Waarom zou je dit zo tactisch mogelijk willen doen? Vertel luid en duidelijk wat je van haar en haar gedrag vindt en waarom je de contacten verbreekt. En laat vooral ook niet na om op het werk luid en duidelijk (aan wie het maar horen wil) uit te leggen hoe de vork echt in de steel zit.

(Detail: ze hebben zelf hun kat jonge kittens laten krijgen, dus dan moet je ook zelf zorgen voor een passende oplossing)
pi_136392099
Vrouwen en hun 'subtiele' 'tactische' handelingen. :').

Gewoon zeggen waar het op slaat. Ik heb het idee dat je alles maar opkropt en niets tegen haar durft te zeggen. Of heb je al eens gezegd dat ze moet kappen met haar gedrag (zwartmaken e.d.)?

Verder snap ik niet wat er harteloos is aan zorgen voor een "rescue katje" i.p.v. een kitten.
pi_136392303
Is 2 katten nemen geen oplossing? Of snap ik het niet?
Ik snap er niks van waarom loopt het zo uit de hand hier om? Als die dieren nog zo jong zijn mogen ze toch de komende 6 weken niet weg bij hun moeder?
Dus dan had je die sowieso nog niet gekregen. Zij kan die dieren toch kwijtraken aan iemand anders of is dat anders dan in Nederland, en zijn daar niet zulke dierenliefhebbers?
:) snap niks
pi_136392304
Wie noemt zijn kind nou X?
Ik ben terug.
pi_136392325
Maar die vragen staan los van je probleem eigenlijk. Vertel haar dat als ze zo sneu gaat doen op jullie werk, dat je haar niet meer in de auto wilt hebben en dat het contact hierbij beperkt wordt tot alleen noodzakelijk contact. Of helemaal geen contact. En dat ze het lekker uit kan zoeken, met haar kutgedrag.
pi_136392343
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 09:31 schreef Zweetteef het volgende:
Wie noemt zijn kind nou X?
Malcolm
pi_136392366
Ik heb even nagedacht... Ik voel me oneerlijk en vijandelijk behandeld door jou. Ik wil niet meer met je omgaan, ik heb gewoon geen zin meer in jou en je gezeik. Dit geldt ook voor meerijden naar werk, regel dat maar op een andere manier want ik wil je niet meer in mijn auto. *tongzoen*

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2014 09:39:44 ]
pi_136392410
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 09:32 schreef vera166 het volgende:
Maar die vragen staan los van je probleem eigenlijk. Vertel haar dat als ze zo sneu gaat doen op jullie werk, dat je haar niet meer in de auto wilt hebben en dat het contact hierbij beperkt wordt tot alleen noodzakelijk contact. Of helemaal geen contact. En dat ze het lekker uit kan zoeken, met haar kutgedrag.
Dit je, zo moeilijk is het niet. Je kan haar best confronteren met dat ze over je roddelt met collega's en haar duidelijk maken dat als ze dat niet verandert dat ze maar een ander zoekt om te carpoolen. Gewoon direct, das het meest tactisch, vooral bij mensen die zelf achterbaks zijn :)
Net toen je dacht dat je veilig was..
  donderdag 6 februari 2014 @ 10:03:17 #19
121741 _Dizzy_
pi_136393016
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 08:30 schreef controlaltdelete het volgende:
Beetje raar zijn jullie allemaal wel een beetje. Beetje kinderachtig dat het om zoiets uit de hand loopt. En op welke manier dikt die vriendin het verhaal dan aan vraag ik me af? Ook vreemd dat je iemand die je als vriendin bestempelt je nu pas erachter komt dat ze zogenaamd zo gek is als een deur. Als dat echt zo is had je dit toch eerder opgemerkt? Zielig voor de katjes om tussen zo'n stel labielen te zitten.
Die katjes hebben al en lang een ander huis, het was kiezen of delen, we kunnen maar 1 katje verzorgen, die 2 van haar zaten nog lekker bij moeder terwijl een collega op een ongelukkig tijdstip aankwam met een katje zonder moeder. Het leek mij destijds dat haar katjes nog voldoende tijd hadden om een ander eigenaar te krijgen, wat ook gebeurd is.

Het gaat ook niet om die katjes, want als ze nu echt niemand had dan had ik ze toch wel in huis genomen. Het gaat erom dat ze het verhaal aandikte.

Ze vertelde mijn directe collega's en ook mijn manager dat ik een leugenaar ben, ik mijn afspraken niet nakom, dat ik niet voor mijn huisdieren kan zorgen, en dat ze er over aan het nadenken was de animal security te bellen, ik vind dat persoonlijk ver gaan. Ze had mij ook gewoon kunnen aanspreken dan had ik met haar kunnen praten en het vooval beter uitleggen. Ik had het eerder al uitgelegd, maar toch kwam er een grote ruzie, de volgende dag was de ruzie echter weer klaar want ze had de lift naar het werk nodig.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 08:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat jij in dit geval de grotere onruststookster bent.
Ik probeer juist zo kalm mogelijk te brlijven, ik vertel niemand iets slechts over haar, ik praat niet over haar, en zeg nooit wat kwetsend. Want ik weet zodra ik dat ga doen is er oorlog.

quote:
3s.gif Op donderdag 6 februari 2014 09:13 schreef Deetch het volgende:
Overigens wel een drastische actie na één incident of is er veel meer gebeurt?

Heb je met haar al over het katjes incident gepraat? Dat je het niet netjes vindt dat ze je zwart maakt, maar ook dat het niet jouw bedoeling was haar met een kitten te laten zitten maar dat dit een noodgeval was.
Zo kunnen jullie allebei je excuses anbieden en zou het klaar moeten zijn toch?

Als dat niet lukt dan zeg je tegen haar dat ze maar een andere manier moet vinden om naar haar werk te komen.
Er is meer gebeurd maar dat word nogal een lang verhaal.

1 dag had ik me overslapen en was daarom dus ook te laat om haar op te halen. ze had me 3 text berichten gestuurd en een aantal keer gebeld, die heb ik dus niet gehoord, want ik was aan het slapen. Slecht natuurlijk om je alarm niet te horen, maar het gebeurde nu eenmaal.

Op het werk aangekomen een uur later ben ik naar haar toe gegaan en me verontschuldigd, ze zei toen meteen in het bijzijn van haar collega's:

Ik wil niet meer met je meerijden want het gebeurd iedere keer, ik kan je niet meer vertrouwen, en ik vind ook dat je gevaarlijk rijd......
Het was de eerste keer dat we te laat waren in bijna een jaar tijd, in de tijd dat ze met ons meerijd is het nooit voorgekomen, Ze heeft het nooit eerder over mijn rijstijl gehad... naar mijn weten rijd ik gewoon normaal.

Einde van de dag kwam ze naar me toe en vroeg ze of ik haar bij supermarkt wilde afzetten...

Dan nog een voorval:

Ik kreeg een promotie, ik was daar blij om, ik vertelde het tegen haar en voor ik het wist ging de ronde dat ik promotie had gemaakt door vals te spelen... Zij houdt vol dat ze het niet was die dat verspreidde, maar ze was de enige tegen wie ik het vertelde.

Ik won een goodie van het werk met een raffle, toen werd me verteld door mijn collega: X zei dat je met de manager had afgesproken dat jij zou winnen, klopt dit?

En nog meer van die kleine dingen...

Eigenlijk, ben ik gewoon bang voor haar.. Mijn reputatie is al flinterdun..
  donderdag 6 februari 2014 @ 10:05:53 #20
121741 _Dizzy_
pi_136393097
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 09:37 schreef KataStrofe het volgende:

[..]

Dit je, zo moeilijk is het niet. Je kan haar best confronteren met dat ze over je roddelt met collega's en haar duidelijk maken dat als ze dat niet verandert dat ze maar een ander zoekt om te carpoolen. Gewoon direct, das het meest tactisch, vooral bij mensen die zelf achterbaks zijn :)
Ik zou dit zo graag doen, maar het is een verhaal zonder einde. Van vorige incidenten weet ik dat ze niet ophoud, Een beetje enemy for life gevoel.
Ik hoop dat ze snel een andere baan zoekt en word aangenomen zodat ze hier weg is.
pi_136393232
Duidelijk zijn tegen haar en snel afscheid van nemen als 'vriendin'.....

En uiteraard stoppen met carpoolen. Laat haar de rambam krijgen :r
  donderdag 6 februari 2014 @ 10:15:19 #22
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_136393334
Ander werk zoeken? :?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_136393378
Kan je haar niet stiekem steken, in een ander land vinden ze je toch niet.
pi_136393431
gewoon niet meer ophalen en doen alsof ze nooit eerder met jullie mee is gereden :D
pi_136393459
Je typt echt heel onduidelijk! Snap er niet veel van. Zo snap ik het verhaal omtrent het katje niet precies en waarom zij daar nou zo ontzettend boos over is? Wat ik wel snap is dat zij geen vriendin is en jullie (vriend en jij ofzo?) van haar af willen. De enige goede optie is het gewoon zeggen. "Ik wil niet meer met je omgaan." volstaat hierin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')