abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136370124
Ik heb de komende maanden weinig anders te doen dan 2 scripties te schrijven.
Aangezien ik vrij blut ben leek het mij interessant om aan een onderzoek mee te doen waar ik 3 weken (1 week wel, 1 week niet, 1 week wel, 1 week niet, 1 week wel) een proefpersoon ben.

Het lijkt me dat je niet 24/7 onderzocht wordt, en dus in de tussentijd gewoon aan je scriptie kan zitten. Zo hoop ik twee vliegen in een klap te slaan.

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van andere. Hebben sommige het gedaan? Wat vonden ze ervan?

ps. geen idee in welk subforum ik dit moest ik plaatsen.
  woensdag 5 februari 2014 @ 18:19:51 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_136370167
Enig idee waar je dat zou gaan willen doen?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_136370183
Ligt ook een beetje aan de aard van 't onderzoek natuurlijk. Moet je een week lang elke dag een paar uur 'dingen doen'? Of gaat het om veel minder tijd?
Ja doei.
pi_136370231
Is het bedreigend voor je gezondheid?"
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_136370377
Het gaat om het volgende onderzoek:
https://volunteers.praint(...)ails.phtml?study=112

Het fijne vind ik dat het al twee keer getest is op mensen, en de meest voorkomende bijwerkingen volgens de informatie schijnt niet al te erg te zijn.

Het minder fijne lijkt me al dat bloed geprik. Dat schijnt meerdere malen per dag gebeuren.
  woensdag 5 februari 2014 @ 18:27:08 #6
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136370439
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:21 schreef Kerol het volgende:
Is het bedreigend voor je gezondheid?"
natuurlijk, anders was het wel gratis
  woensdag 5 februari 2014 @ 18:28:43 #7
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136370481
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:25 schreef JohnSpek het volgende:
Het gaat om het volgende onderzoek:
https://volunteers.praint(...)ails.phtml?study=112

Het fijne vind ik dat het al twee keer getest is op mensen, en de meest voorkomende bijwerkingen volgens de informatie schijnt niet al te erg te zijn.

Het minder fijne lijkt me al dat bloed geprik. Dat schijnt meerdere malen per dag gebeuren.
maar je weet dat ze, om de pijnbestrijding te testen, jou eerst iets pijnlijk moeten geven?
pi_136370533
Dat doen ze eenmaal per onderzoeksperiode (3 keer dus), maar neem aan dat het niet is alsof je door een hel gaat, maar gewoon een flink branderig gevoel (zo wordt het omschreven). Op zich kan ik dat wel hebben...hoop ik.
pi_136380590
Ik zou het doen. ^O^

Ik heb er een keer aan meegedaan, en bij dat onderzoek moest ik 11 dagen in de kliniek verblijven. De eerste dag kregen we het medicijn ingespoten (waarna we 4 uur plat moesten blijven liggen) en de overige dagen was het voornamelijk op vaste tijdstippen bloed afgeven, plasje doen, bloeddruk, etc. Ik heb zelf geen bijwerkingen gehad, zoals de 18 andere mensen uit de groep van 20 (eentje had last van uitslag rond de injectieplek).

Verder is het gewoon super relaxed en als de groep een beetje groot is zijn er vast mensen waarmee je het gezellig hebt.

(Injectie was trouwens wel kut, maar wat wil je met een naald in je buik. :') Maar dat is bij ieder onderzoek anders.)
pi_136389829
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:36 schreef zoldernerd het volgende:
Ik zou het doen. ^O^

Ik heb er een keer aan meegedaan, en bij dat onderzoek moest ik 11 dagen in de kliniek verblijven. De eerste dag kregen we het medicijn ingespoten (waarna we 4 uur plat moesten blijven liggen) en de overige dagen was het voornamelijk op vaste tijdstippen bloed afgeven, plasje doen, bloeddruk, etc. Ik heb zelf geen bijwerkingen gehad, zoals de 18 andere mensen uit de groep van 20 (eentje had last van uitslag rond de injectieplek).

Verder is het gewoon super relaxed en als de groep een beetje groot is zijn er vast mensen waarmee je het gezellig hebt.

(Injectie was trouwens wel kut, maar wat wil je met een naald in je buik. :') Maar dat is bij ieder onderzoek anders.)
Hoelang duurde het ongeveer telkens elke dag het bloed prikken enzovoort?
  donderdag 6 februari 2014 @ 11:45:04 #11
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_136395993
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:28 schreef Life2.0 het volgende:
maar je weet dat ze, om de pijnbestrijding te testen, jou eerst iets pijnlijk moeten geven?
Wat is dat voor ongelooflijke onzin?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_136396553
Even nazoeken welke fase van het onderzoek het is. Je hebt ook onderzoeken (ja ook in mensen) die onderzoeken vanaf welke dosis bijna iedereen last krijgt van bijwerkingen, zodat artsen later niet teveel gaan voorschrijven. Je zal maar net koppijn krijgen en daardoor niet in staat zijn te lezen/schrijven/nadenken :+.

Maarja, zonder deze onderzoeken komt er nooit meer een nieuw middel op de markt en als je geen ernstige bijwerkingen hebt dan is het waarschijnlijk een relatief rustige omgeving om te werken (je kan niet zomaar even wat met vrienden gaan doen ter afleiding). Hou er alleen wel rekening mee dat als het misgaat, je die scripties wat later in moet leveren.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_136397976
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 02:05 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Hoelang duurde het ongeveer telkens elke dag het bloed prikken enzovoort?
Ik weet niet zeker of ik je vraag begrijp.. Je vraagt hoe lang die naald in je arm zit? Ligt er aan of ze 1 buisje nodig hadden of meer (3 of 5?? Weet het niet meer). Bij sommige mensen duurde het iets langer omdat er ook wel eens mis geprikt werd. Bij sommige onderzoeken hebben ze trouwens dat er zo vaak per dag bloed moet worden afgenomen dat je zo'n bloed canule krijgt. Maar daar weet ik niets van.
pi_136399927
Je kan ook bij een universiteit (bijv Utrecht) langsgaan en daar korte en langere experimenten doen. Krijg je bijv. 8 euro voor een uur, of 50 euro voor 3 keer 1 uur ofzo. Verschilt heel erg.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_136400319
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:27 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

natuurlijk, anders was het wel gratis
Niet per se. Ik heb eens een keer meegedaan aan de voorbereidingsfase van een experiment dus ik kreeg geen rare stoffen toegediend en er was geen risico maar ik kreeg er toch een boel geld voor.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_136402969
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:56 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Niet per se. Ik heb eens een keer meegedaan aan de voorbereidingsfase van een experiment dus ik kreeg geen rare stoffen toegediend en er was geen risico maar ik kreeg er toch een boel geld voor.
Omdat het tijd kost. Ze betalen meer als je langer intern bent/vaker terug moet komen. Heeft niets met gevaar te maken. En aangezien een dag 24 uur heeft is het uurloon zo hoog nog niet :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_136405077
Ze komen echt niet elk uur met een naald naar je toe hoor. Ze zetten de eerste keer een soort van tapje in je arm zodat ze gewoon bloed kunnen tappen zonder constant te hoeven prikken.

Ik heb wel eens een onderzoek gedaan in Melbourne, Australie. Voor 1 nachtje, 2 tabletten, kreeg ik toen AU$650 of zo en een complete medische keuring. Leuk geld was dat. :9 Ik had verder geen bijwerkingen geloof ik. Maar goed, die stelden volgens het boekwerk dat ik moest tekenen sowieso al niet zoveel voor. Het was een middel tegen MS en was toen al op duizenden andere mensen "uitgeprobeerd".
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_136408667
Ik zou gewoon bij je universiteit aan psychologische onderzoekjes meedoen, meeste hebben meestal voor een paar tientjes aan onderzoeken die je gezondheid verder niet schaden
pi_136409092
Ze gaan sowieso geen onderzoeken doen waarbij ze een potentieel dodelijk of zeer schadelijke stof in je gaan spuiten. Dat mag simpelweg niet in Europa. Alle medicijnen/therapies die ze op je uitproberen, zijn al een aantal jaren onderzocht, en hebben een lange rit achter de rug van dierproeven, keuringen door tientallen instanties etc.

Dus wees niet bang dat je rare shit gaat oplopen. Milde verschijnselen kunnen wel voorkomen, maar daarvoor krijg je dus ook een goede vergoeding. Beetje de richtlijn van wetenschappelijk onderzoek in de westerse wereld: de compensatie moet gelijk staan aan de (potentiele) consequenties van het proefpersoon. Dus als je een goede ¤2500 krijgt, dan zou dat niet compenseren met nare side-effects waardoor je 2 maanden lang in het ziekenhuis ligt ofzo.

K heb het zelf ook overwogen, maar ik heb helaas nooit een lange periode vrij.

Wordt overigens het meest in Rotterdam, Groningen en Leiden gedaan dacht ik.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_136414149
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:27 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ze gaan sowieso geen onderzoeken doen waarbij ze een potentieel dodelijk of zeer schadelijke stof in je gaan spuiten. Dat mag simpelweg niet in Europa. Alle medicijnen/therapies die ze op je uitproberen, zijn al een aantal jaren onderzocht, en hebben een lange rit achter de rug van dierproeven, keuringen door tientallen instanties etc.
Niet om mensen bang te maken ofzo, maar ze doen onderzoek omdat juist nog niet alle effecten bekend zijn en gedocumenteerd zijn bij mensen, en dus kan het ook mis gaan, en dus ook potentieel dodelijk/schadelijk zijn. Die kans is erg klein natuurlijk, meer het gebeurde bijvoorbeeld wel in 2006:
http://en.wikipedia.org/wiki/TGN1412#Clinical_trials
pi_136416093
Je kan ze toch ook even bellen over hoe dat onderzoek eruit gaat zien mbt bloed prikken en tijdsindeling? Je zal de eerste student niet zijn die eraan mee doet, daar hebben ze vast wel ervaring mee!

Sommige dingen zijn trouwens inderdaad nog niet op mensen getest, soms alleen nog op dieren. Maar ook dat kan je vragen als je ze belt lijkt me..
pi_136744977
Ik heb veel informatie gekregen maar een ding zit me nog niet helemaal lekker. Ik ga dit sowieso ook aan ze vragen, maar vroeg me af wat jullie hiervan denken.

Er staat dat je geen 'zware lichamelijke inspanning' meer mag verrichten gedurende het onderzoek. Met het onderzoek bedoelen ze dus de totale periode (ook de periode dat je niet in de klinkiek zit) van 40 dagen.

Nu ben ik zeer actief aan het dansen en ga ik vrij veel avonden uit om daar te dansen. Qua intensiteit is het denk ik te vergelijken met een trance feest. Je danst wat, dan ouwehoer je weer wat, dan dans je weer etc. Ik dans salsa by the way.
Ik ben uiteraard niet van plan om in het centrum te dansen, maar aangezien het 1 week wel, 1 week niet, 1 week wel, 1 week niet, 1 week wel is, wilde ik in de weken dat ik niet in het centrum zit wel gewoon mijn dagelijks ritme van dansen oppakken.

Ik ben benieuwd of dit valt onder zware lichamelijke inspanning... Ik zweet uiteraard wel tijdens het dansen, maar het is niet alsof ik aan het sprinten ben of dat ik de dag daarna spierpijn heb. Ik hou het namelijk makkelijk 3 uur vol om te dansen.
Ik had eigenlijk in mijn hoofd om 4 dagen te dansen in de avond en daarna 3 dagen niks te doen (in mijn weken dat ik thuis ben).

Denken jullie dat het eronder valt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')