maar je weet dat ze, om de pijnbestrijding te testen, jou eerst iets pijnlijk moeten geven?quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:25 schreef JohnSpek het volgende:
Het gaat om het volgende onderzoek:
https://volunteers.praint(...)ails.phtml?study=112
Het fijne vind ik dat het al twee keer getest is op mensen, en de meest voorkomende bijwerkingen volgens de informatie schijnt niet al te erg te zijn.
Het minder fijne lijkt me al dat bloed geprik. Dat schijnt meerdere malen per dag gebeuren.
Hoelang duurde het ongeveer telkens elke dag het bloed prikken enzovoort?quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:36 schreef zoldernerd het volgende:
Ik zou het doen.![]()
Ik heb er een keer aan meegedaan, en bij dat onderzoek moest ik 11 dagen in de kliniek verblijven. De eerste dag kregen we het medicijn ingespoten (waarna we 4 uur plat moesten blijven liggen) en de overige dagen was het voornamelijk op vaste tijdstippen bloed afgeven, plasje doen, bloeddruk, etc. Ik heb zelf geen bijwerkingen gehad, zoals de 18 andere mensen uit de groep van 20 (eentje had last van uitslag rond de injectieplek).
Verder is het gewoon super relaxed en als de groep een beetje groot is zijn er vast mensen waarmee je het gezellig hebt.
(Injectie was trouwens wel kut, maar wat wil je met een naald in je buik.Maar dat is bij ieder onderzoek anders.)
Wat is dat voor ongelooflijke onzin?quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:28 schreef Life2.0 het volgende:
maar je weet dat ze, om de pijnbestrijding te testen, jou eerst iets pijnlijk moeten geven?
Ik weet niet zeker of ik je vraag begrijp.. Je vraagt hoe lang die naald in je arm zit? Ligt er aan of ze 1 buisje nodig hadden of meer (3 of 5?? Weet het niet meer). Bij sommige mensen duurde het iets langer omdat er ook wel eens mis geprikt werd. Bij sommige onderzoeken hebben ze trouwens dat er zo vaak per dag bloed moet worden afgenomen dat je zo'n bloed canule krijgt. Maar daar weet ik niets van.quote:Op donderdag 6 februari 2014 02:05 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Hoelang duurde het ongeveer telkens elke dag het bloed prikken enzovoort?
Niet per se. Ik heb eens een keer meegedaan aan de voorbereidingsfase van een experiment dus ik kreeg geen rare stoffen toegediend en er was geen risico maar ik kreeg er toch een boel geld voor.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
natuurlijk, anders was het wel gratis
Omdat het tijd kost. Ze betalen meer als je langer intern bent/vaker terug moet komen. Heeft niets met gevaar te maken. En aangezien een dag 24 uur heeft is het uurloon zo hoog nog nietquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:56 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Niet per se. Ik heb eens een keer meegedaan aan de voorbereidingsfase van een experiment dus ik kreeg geen rare stoffen toegediend en er was geen risico maar ik kreeg er toch een boel geld voor.
Niet om mensen bang te maken ofzo, maar ze doen onderzoek omdat juist nog niet alle effecten bekend zijn en gedocumenteerd zijn bij mensen, en dus kan het ook mis gaan, en dus ook potentieel dodelijk/schadelijk zijn. Die kans is erg klein natuurlijk, meer het gebeurde bijvoorbeeld wel in 2006:quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:27 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ze gaan sowieso geen onderzoeken doen waarbij ze een potentieel dodelijk of zeer schadelijke stof in je gaan spuiten. Dat mag simpelweg niet in Europa. Alle medicijnen/therapies die ze op je uitproberen, zijn al een aantal jaren onderzocht, en hebben een lange rit achter de rug van dierproeven, keuringen door tientallen instanties etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |