abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136356865
TS heeft sinds kort dubbelglas laten plaatsen _O_
Ook in de voorzijde en het is van binnenuit geplaatst zodat het nog steeds opengeschoven kan worden, alleen moet je daar groen en lelijk voor zijn aka de Hulk _O-

Raam schuift dus prima open maar ondanks de al gemonteerde tegengewichten in de sponningen die bij enkel glas voldoende waren is het nu te zwaar voor mij :'(

Wat zijn er voor oplossingen, echt ruimte om de gewichten te verzwaren heb ik niet want daar is geen ruimte voor :{
Bestaat er niet iets met gasveren ofzo :?
  woensdag 5 februari 2014 @ 11:28:59 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_136356908
Hebben ze de gewichten niet meteen vervangen door avri-veren? Lekker stelletje sufferds...
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_136356985
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:28 schreef goed_volk het volgende:
Hebben ze de gewichten niet meteen vervangen door avri-veren? Lekker stelletje sufferds...
Nee dat hebben ze niet gedaan :{
Wat is dat Avri veren :?
  woensdag 5 februari 2014 @ 11:32:42 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_136357016
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:31 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Nee dat hebben ze niet gedaan :{
Wat is dat Avri veren :?
Die vervangen de gietijzeren of loden gewichten. Het zijn een soort staafvormige veren die per verenset worden afgestemd op het gewicht van het raam. Precies om jouw probleem te voorkomen dus ;)

-edit- hier meer info
Mede omdat het niet iets is om door de leek aan te brengen, worden ze normaliter direct gemonteerd bij het vervangen van het glas.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  woensdag 5 februari 2014 @ 11:58:25 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136357759
Een tegengewicht met grotere dichtheid nemen? Als je nu ijzer hebt, kan je naar lood. Als het nu lood is, kan je goud nemen :+
censuur :O
pi_136364512
Houd het traditionele schuifraam in ere.

Met het HappyLift systeem Houtje TouwtjeŽ blijft het traditionele schuifraam origineel en wordt het monumentale aanzicht niet aangetast. Speciaal ontwikkelde HappyLift balansveren zorgen voor een soepel te openen schuifraam.

Isolatieglas in een bestaand schuifraam?

Traditionele houten schuiframen worden momenteel massaal voorzien van HR isolatieglas. Alleen glas vervangen is niet voldoende, ook de tochtwering dient te worden aangepakt.
HappyLift levert speciaal borstelprofiel waarmee een goede dichting is te realiseren.
Om het door isolatieglas zwaarder geworden schuifraam toch gemakkelijk te kunnen openen is het plaatsen van voor deze toepassing speciaal ontwikkelde HappyLift balansveren in de oorspronkelijke kokerruimte een goede oplossing. Het aanzicht van het authentieke touwen en katrollen systeem blijft intact maar de schuifraam gewichten worden vervangen door HappyLift balansveren. De raamkatrollen dienen te worden vervangen door gelagerde exemplaren.

Schuifraam met dubbelglas

Schuifraam te zwaar geworden?
Met het HappyLift HoutjeTouwtje systeem schuift het raam weer moeiteloos omhoog en omlaag en blijft in elke gewenste positie openstaan.

De montage is eenvoudig.

HappyLift Houtje Touwtje montage

HappyLift balansveren gemonteerd op de plaats van de oorspronkelijke schuifraam gewichten noemden wij in Lemmer altijd gekscherend: houtje touwtje montage.HoutjeTouwtjeŽ is inmiddels een begrip geworden in de restauratiewereld. Honderden projecten zijn al voorzien van dit unike syteem.

Na het plaatsen van dubbelglas (isolatieglas) is het schuifraamgewicht verdubbeld en functioneren de oorspronkelijke raamgewichten niet meer.
M.a.w. het schuifaam is te zwaar geworden en zakt vanzelf omlaag.

Nu is het op eenvoudige wijze mogelijk, zonder freeswerk aan de kozijnen, om de oorspronkelijke raamgewichten te vervangen door HappyLift balansveren.
Het schuifaam is hierdoor weer gemakkelijk te openen en blijft in elke gewenste positie openstaan.

HappyLift levert een complete montageset waarmee in een handomdraai de traditionele schuiframen (voorzien van isolatieglas) weer perfect schuiven.
Raamgewicht en schuifhoogte opgeven en binnen enkele dagen beschikt u over een compleet pakket met duidelijke handleiding om de onderdelen te monteren.

De montage vergt weinig tijd en de touwen worden simpelweg aan de balansveren geklikt. Bij gebruik als verhuisraam is het raam eenvoudig zonder gereedschap los te nemen van de veren.

http://happylift.nl/index.php?lang=nl&prod=y&pid=18

Die maar eens bellen :7 _O_
pi_136374084
Site met filmpje met montage ;)

http://www.vanwijkgeveltechniek.nl/?pagina=play2

Nu heb ik een offerte formulier gehad voor dat systeem, maar vragen ze hoe zwaar het onderraam is :o

Ik heb geen idee, heb alleen op de stikker gezien dat het dubbel glas al 24 kg weegt
Hoeveel weegt het raamkozijn zonder glas :?
Dus totaal gewicht is :?
pi_136587978
Zojuist gemonteerd
Veren waren afgesteld op 42 kg
Nu gaat het raam moeilijker dicht dan open :|W _O-
Misschien zelfs spontaan omhoog als ik niet thuis ben :') :+
Na ja laten we het afstellen noemen en inzetten :P
  dinsdag 11 februari 2014 @ 15:19:39 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136588376
Heb je geen anti-inbraak-pen?