Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt NS, krijg de @#&%#$@ kusjes van Anne. Met 7 bakken ICM in Amf voor komen rollen, perron stampvol, iedereen als haringen in een tonnetje die trein in. Dan wordt er omgeroepen dat er nog zeven wagonnen (wagonnen ja) bijgeplaatst zullen worden, dus hop de helft weer de trein uit. Deur dicht en rijden maar "helaas heeft men van hogerhand besloten toch niet zeven wagonnen aan te koppelen, excuses voor het ongemak". Echt, go kill yerself plz.
Op dinsdag 4 februari 2014 18:29 schreef Dr_Flash het volgende: Echt NS, krijg de @#&%#$@ kusjes van Anne. Met 7 bakken ICM in Amf voor komen rollen, perron stampvol, iedereen als haringen in een tonnetje die trein in. Dan wordt er omgeroepen dat er nog zeven wagonnen (wagonnen ja) bijgeplaatst zullen worden, dus hop de helft weer de trein uit. Deur dicht en rijden maar "helaas heeft men van hogerhand besloten toch niet zeven wagonnen aan te koppelen, excuses voor het ongemak". Echt, go kill yerself plz.
Op dinsdag 4 februari 2014 18:29 schreef Dr_Flash het volgende: Echt NS, krijg de @#&%#$@ kusjes van Anne. Met 7 bakken ICM in Amf voor komen rollen, perron stampvol, iedereen als haringen in een tonnetje die trein in. Dan wordt er omgeroepen dat er nog zeven wagonnen (wagonnen ja) bijgeplaatst zullen worden, dus hop de helft weer de trein uit. Deur dicht en rijden maar "helaas heeft men van hogerhand besloten toch niet zeven wagonnen aan te koppelen, excuses voor het ongemak". Echt, go kill yerself plz.
Dus de trein reed weg? Met de helft van de mensen nog op het perron?
voorts stapvoets sjokken tot Hoevelaken. "Dames en heren zoals u merkt rijden we met aangepaste snelheid, dit komt door een storing op het spoor naast ons, waardoor wij langzamer moeten rijden. Maar u moet maar zo denken: We rijden tenminste nog!"
Geinig, de bouwers van de NoordZuidlijn verkopen graaftanden van de TBMs. Ze hebben er 30, ze kosten 50 euro per stuk, opbrengst gaat naar een goed doel.
Sein-, wissel én bovenleidingsstoring veroorzaakt door materieelproblemen die te wijten zijn aan onvoorziene herstelwerkzaamheden aan het personeel.
Oh ja omroep zweeg in alle talen over wat er nou aan de hand was. Toen ik in Apeldoorn weer bereik had bleek op Teletekst iets te staan over een wisselstoring.
Op dinsdag 4 februari 2014 18:54 schreef James1988 het volgende: Geinig, de bouwers van de NoordZuidlijn verkopen graaftanden van de TBMs. Ze hebben er 30, ze kosten 50 euro per stuk, opbrengst gaat naar een goed doel.
Overigens had ik bedacht "binnen is binnen", en aangezien we gisteren nog een discussie hadden als in "14 bakken kan niet" was ik dus WEL aan boord. Met joechei maar +12 aangeland in Deventer. Fijn dat in Apeldoorn de deuren even open konden want het begon behoorlijk benauwd te worden
Trein van iets over 8 uit Apeldoorn reed zelfs in de zomermaanden van 2001 altijd met 5x3 bakken ICM. Onverbouwd, Rooken niet verbooden, goede overstap van lijn 95 op de trein en vice versa.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Door storing weleens 15 bakken Utrecht - Rotterdam gehad. Met extra omroep op Alexander dat mensen in de achterste bakken vriendelijk verzocht naar voren te lopen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Vroeger eah, toen ICM's nog echte Koplopers waren, ging het combineren in Zwolle wel eens fout, en dan reed het achterste gedeelte vooruit naar Amersfoort en dan was die de bitch in Amersfoort tot aan Utrecht.
Op dinsdag 4 februari 2014 19:13 schreef DeaDLocK2K het volgende: Trein van iets over 8 uit Apeldoorn reed zelfs in de zomermaanden van 2001 altijd met 5x3 bakken ICM. Onverbouwd, Rooken niet verbooden, goede overstap van lijn 95 op de trein en vice versa.
En mijn trein op het traject Enkhuizen - A'dam CS was op de heenweg en terugweg fantastisch rustig, geloof tweemaal VIRM-VI Okee, ik reisde niet in de spits
Op dinsdag 4 februari 2014 19:32 schreef Frozen-assassin het volgende: En mijn trein op het traject Enkhuizen - A'dam CS was op de heenweg en terugweg fantastisch rustig, geloof tweemaal VIRM-VI Okee, ik reisde niet in de spits
De eerste NMBS Varkensneus (MS75), stel 801, is inmiddels buiten dienst gesteld omdat de gestelde modernisatietermijnen niet gehaald worden, en de revisietermijn is verlopen. Over 4 maanden verloopt de volgende revisietermijn van stel 824, en dat gaat ook niet gehaald worden. Deze 2 stellen zullen als eerstvolgende aan het revisieproces worden gevoegd, die inderdaad wel doorgaat. Tenzij er een stel is die dusdanig versleten is dat revisie niet meer loont, dan wordt die aan de kant gezet.
Varkensneuzen zijn ook gewoon klassiekjes maar zouden eigenlijk nog even door moeten. Er is wel veel meer van het locomotiefpark aan de kant gezet dan eerst gedacht omdat Logistics geen kut te doen heeft.
Op dinsdag 4 februari 2014 20:32 schreef DeaDLocK2K het volgende: Varkensneuzen zijn ook gewoon klassiekjes maar zouden eigenlijk nog even door moeten. Er is wel veel meer van het locomotiefpark aan de kant gezet dan eerst gedacht omdat Logistics geen kut te doen heeft.
Logistics zou de HLE 13 krijgen als soort-van bruidsschat. Met de HLE 13 kunnen ze binnen België en Frankrijk rijden, waar Logistics weinig aan heeft omdat het Duitse achterland dan niet bereikt kan worden. Vandaar dat Logistics de HLE 28 (NL-BE-DE) en HLE 29 (FR-BE-DE) huurt.
Logistics zou de HLE 13 krijgen als soort-van bruidsschat. Met de HLE 13 kunnen ze binnen België en Frankrijk rijden, waar Logistics weinig aan heeft omdat het Duitse achterland dan niet bereikt kan worden. Vandaar dat Logistics de HLE 28 (NL-BE-DE) en HLE 29 (FR-BE-DE) huurt.
Goh echt je meent het.
Op dinsdag 4 februari 2014 20:31 schreef Peterselieman het volgende: Gaat die revisie nu plots wel door dan? Ik meende dat het afgeblazen was of sloeg dat op ander mat van de NMBS?
Ja, maar het is een beetje een project geworden die erg lang gaat duren. Voorzien was in 2017 klaar ofzo, nu niet voor 2027. De eerste 2 stellen staan al enige tijd in Mechelen, maar zouden - als alles goed gaat - dit jaar afgeleverd worden.
Het stel die nu aan de kant staat, de 801, en de 824 die het binnen 4 maanden gaat volgen, worden wel gereviseerd.
Op dinsdag 4 februari 2014 20:32 schreef DeaDLocK2K het volgende: Varkensneuzen zijn ook gewoon klassiekjes maar zouden eigenlijk nog even door moeten. Er is wel veel meer van het locomotiefpark aan de kant gezet dan eerst gedacht omdat Logistics geen kut te doen heeft.
Klopt. De Varkensneuzen zouden ze eigenlijk aan de kant kunnen zetten, maar for be sure houden ze het materieel wel aan. Dit is wel de laatste revisie. Zoals de huidige plannen zijn, zou in 2022 of 2023 de eerste Varkensneus aan de kant gaan, voor verlopen revisietermijn. Dan is de laatste nog niet eens gereviseerd.
De Varkensneuzen zijn niet meer nodig, er is genoeg ander materieel over. Maar het blijft dus wel de komende 8 jaar (8 jaar na aflevering revisie) op de baan.
Ligt het aan mij, of duren revisieprojecten bij NMBS ontzettend godsgruwelijk lang? Als je kijkt naar het tempo waarmee Haarlem de DDZ's onder handen neemt zou Mechelen dat toch met eenzelfde snelheid moeten kunnen?
Op dinsdag 4 februari 2014 21:27 schreef James1988 het volgende: Ligt het aan mij, of duren revisieprojecten bij NMBS ontzettend godsgruwelijk lang? Als je kijkt naar het tempo waarmee Haarlem de DDZ's onder handen neemt zou Mechelen dat toch met eenzelfde snelheid moeten kunnen?
Nee dat ligt niet aan jou, de NMBS heeft een tempo van likmevestje en zou die revisies beter uitbesteden of die werkplaatsen afstoten naar NedTrain-model. De Breaks zijn ze ook al jaren mee bezig en volgens mij is dat nog nieteens halverwege.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2014 21:30:47 ]
Op dinsdag 4 februari 2014 21:27 schreef James1988 het volgende: Ligt het aan mij, of duren revisieprojecten bij NMBS ontzettend godsgruwelijk lang? Als je kijkt naar het tempo waarmee Haarlem de DDZ's onder handen neemt zou Mechelen dat toch met eenzelfde snelheid moeten kunnen?
Revisieprojecten duren lang, maar Mechelen heeft nu weinig capaciteit. Pas als de Breaks klaar zijn, dan gaan ze met een hoger tempo aan de Varkensneuzen werken.
Eind 2013 waren er 35 stellen Break gemoderniseerd, waarbij in 2013 17 stellen zijn gemoderniseerd. Het aantal van de jaren daarvoor weet ik niet.
17 stellen, poe poe. Als ze die aantallen in Haarlem zouden draaien zitten de medewerkers meer dan een half jaar alleen maar koffie te zuipen in de kantine.
De revisie van ICM heeft ook uitgebreid in de Belgische kranten gestaan met een afleveringssnelheid van iets van 7 of 9 werkdagen. Ze konden het nauwelijks geloven.
Op dinsdag 4 februari 2014 21:38 schreef Peterselieman het volgende: 17 stellen, poe poe. Als ze die aantallen in Haarlem zouden draaien zitten de medewerkers meer dan een half jaar alleen maar koffie te zuipen in de kantine.
Zijn inderdaad 'maar' 51 bakken tijdens het volle proces. Misschien dat ze dit jaar één stel meer doen, maar veel sneller zal het niet gaan.
Nog even 2 foto's van zaterdag, toen ik een vliegensvlug bezoek had gebracht aan Hamburg, even weer bijkletsen met een goede Duitse vriend.
DB 218 448 + N-wagens vertrekt Te Hannover Hauptbahnhof had ik een langere overstap als gepland, vanwege een 40-tal minuten opgelopen vertraging. Hierdoor kreeg ik aansluiting op de volgende trein richting Uelzen, en kon de arriverende set rijtuigen uit Bad Harzburg nog gefotografeerd worden. Nadat de machinist uit de stuurstand is gekomen, en de locomotief omgebouwd heeft (hij moet eerst de cabine 'uitschakelen' in de richting dat hij reed, alvorens de andere rijrichting op vertrokken kan worden), vertrekt de trein naar het opstelterrein.
voor DB: Niet in Bad Bentheim zoeken: Sorry, aanrijding met een persoon bij Osnabrück, dus zoek het maar uit. De 1700 bleef er keurig voor, tot circa 5 minuten voor aankomst van de tegentrein (die +70 had, maar had ook meer kunnen zijn). Die loc hadden wij nodig. Overal keurig alle nieuwe overstappen omroepen, en na vertrek opnieuw excuses maken voor de zojuist ingestapte reizigers, mét uitleg waardoor er vertraging was. +41 in Hannover, daardoor +60 in Hamburg (15:01 ipv 14:01). Toen via Bremen - Leer naar Groningen en uiteindelijk Friesland terug.
Oja, foto 2: NOB ER20-001 te Altona Te Hamburg Altona staat de fraaie 'Tweety' ER20-001 gereed met een sleep Married-Pair-Wagens richting Westerland(Sylt).
Terwijl wij hier 40 minuten overstap hadden (hadden ook later bij Schweinske op Hamburg Hbf kunnen vertrekken) kon deze foto nog ff gemaakt worden. Daarna de IC richting Bremen opgezocht.
Eind 2013 waren er 35 stellen Break gemoderniseerd, waarbij in 2013 17 stellen zijn gemoderniseerd. Het aantal van de jaren daarvoor weet ik niet.
Voor 1 drieledige break hebben die lui 3 weken nodig, ofwel een week per bak?
Nou weet ik niet in wat voor rooster NedTrain werkt, maar ik vermoed dat men in Haarlem meer in shifts werkt zodat het werk niet te lang stil ligt. Bij Mechelen krijg ik vooral het gevoel dat er één ploeg op basis van een 37,5-urige week werkt, inclusief pauze.
Volgens mij is het in Mechelen niet een 24-uursbedrijf, en wordt er zaterdags of zondags niet gewerkt. Dat doet Haarlem wel (weet niet of er aan de revisie wat in de nacht gedaan wordt). Ik kan mij nog wel herinneren van de open dag van Mechelen 2 jaar (?) terug dat er daar geen processen door elkaar heen lopen, zoals Haarlem wel heeft. Trein komt binnen op punt A. Daar doen ze eerst iets aan onderdeel A. Dan naar punt B, waar iets aan onderdeel B gedaan wordt. En ga zo maar verder.
Op dinsdag 4 februari 2014 21:53 schreef greavy het volgende: Volgens mij is het in Mechelen niet een 24-uursbedrijf, en wordt er zaterdags of zondags niet gewerkt. Dat doet Haarlem wel (weet niet of er aan de revisie wat in de nacht gedaan wordt). Ik kan mij nog wel herinneren van de open dag van Mechelen 2 jaar (?) terug dat er daar geen processen door elkaar heen lopen, zoals Haarlem wel heeft.
Dat verklaart wel wat. Waarschijnlijk is dit een stuk goedkoper qua personeelskosten, maar een treinstel is dan wel meteen een paar maanden uit de running...
quote:
Trein komt binnen op punt A. Daar doen ze eerst iets aan onderdeel A. Dan naar punt B, waar iets aan onderdeel B gedaan wordt. En ga zo maar verder.
Op dinsdag 4 februari 2014 22:09 schreef Peterselieman het volgende: Bij een ontbrekende schroevendraaier ligt zeker het proces drie weken stil omdat er via een formulier in achtvoud een nieuwe besteld moet worden?
Eerst verplicht staken wegens het gebrek aan goed materiaal.
Binnenlands ICRm wordt toch nog volop ingezet op de HSL?
Geel ICRm rijdt daar samen rond met ICRm Prio (gelijk aan de Koplopers, maar dan stoffen i.p.v. rubberen bekleding).
NS mag die blauwe stoelen wel eens langs een stomerij sturen, de bekleding van heel veel stoelen is hartstikke smerig. Soms zit er een schone tussen, maar vooral in de Benelux...
Het idee was dat het ICRm Prio allemaal terug zou gaan naar de binnenlandse dienst omdat de V250 het zou overnemen op de HSL. Nu dat niet is gebeurd moet NS wat anders gaan doen.
Alle ICRm gaat een revisie krijgen, dus nieuwe bekleding zal daar ook wel onderdeel van worden. De zuurstokkleuren gaan verdwijnen, de treinen worden gewoon weer geel-blauw
Ik vind het jammer dat NS niet alleen de V250, maar het hele Fyra-concept afvoert. Het rollend materieel (doei V250), de kleurstelling en inrichting, accenten in personeelsopleiding, enzovoorts. Het NSH-personeel was (zeker in het begin) beter zichtbaar op de trein en leek zich ook meer te richten op service i.p.v. controle.
Nu wordt het gewoon een geelblauwe trein, waarschijnlijk met personeel dat het ook allemaal niet meer interesseert. En dat vind ik oprecht jammer.
Ik vind het jammer dat NS niet alleen de V250, maar het hele Fyra-concept afvoert. Het rollend materieel (doei V250), de kleurstelling en inrichting, accenten in personeelsopleiding, enzovoorts. Het NSH-personeel was (zeker in het begin) beter zichtbaar op de trein en leek zich ook meer te richten op service i.p.v. controle.
Nu wordt het gewoon een geelblauwe trein, waarschijnlijk met personeel dat het ook allemaal niet meer interesseert. En dat vind ik oprecht jammer.
Het is gewoon compleet verkeerd in de markt gezet. Net als destijds met de Interliner.
Maar hey, de RailJet slaat wel aan. Dus het KAN wel. "FlitsendGevalX is geen bus/trein, maar een geheel revolutionair vervoersconcept" terwijl het toch gewoon een bus/trein is alleen veel duurder.
Ik zou maar eens naar die Oostenrijkers gaan luisteren.
Het is gewoon compleet verkeerd in de markt gezet.
Daar is ook al vanaf dag 1 voor gewaarschuwd, maar NS luisterde niet.
quote:
Net als destijds met de Interliner.
Ik heb hier nog een mini-Interlinertje. Die heb ik een keer van m'n oma gekregen nadat ik met haar met de bus naar Utrecht was geweest.
quote:
Maar hey, de RailJet slaat wel aan. Dus het KAN wel. "FlitsendGevalX is geen bus/trein, maar een geheel revolutionair vervoersconcept" terwijl het toch gewoon een bus/trein is alleen veel duurder.
Ik zou maar eens naar die Oostenrijkers gaan luisteren.
Er gaan daar op veel meer niveaus dan alleen NS dingen echt finaal terminaal mis. Maar ja wat is er nou heerlijker dan lekker in het rond blunderen van andermans geld? Serieus, wie wil dat nou niet?
Er gaan daar op veel meer niveaus dan alleen NS dingen echt finaal terminaal mis. Maar ja wat is er nou heerlijker dan lekker in het rond blunderen van andermans geld? Serieus, wie wil dat nou niet?
Als ik ongelimiteerd kan blunderen zonder dat iemand mij iets doet zou ik het ook lekker doen. En als je er dan toch uit wordt gewerkt nog een dikke oprotpremie meekrijgen ook?
Als het niet HSA was geweest maar Veolia of Arriva was die concessie allang opgedoekt.
Ik zit met verbazing een documentaire te kijken over Britse spoorwegen. Zag net een stukje over een branch line van First Great Western, waar het spoor op een gegeven moment naar een enkelsporig stuk overgaat.
De machinist verlaat dan de cabine, opent een kastje op het perron met daarin een enorme sleutel en een telefoon. Met de telefoon belt hij de treindienstleider en zegt dat hij het gecontroleerde spoor verlaat, waarbij de sleutel dient als toestemming. Zonder sleutel mag je niet verder rijden. Een stuk verderop wordt kop gemaakt en daar ligt een wissel. De conducteur stapt met die sleutel op de wissel af en gaat dan de wissel met de hand bedienen. Vervolgens stapt de conducteur weer in de trein en de route wordt vervolgd. Op het eindpunt belt de conducteur met de treindienstleider om te melden dat ze op het eindpunt zijn aangekomen en dat ze weer vertrekken in de tegenovergestelde richting. Het ombouwproces duurt ongeveer 4 minuten. In twee uur tijd zijn ze heen en weer gereden.
Wat een briljant proces is dat. Het is heel anders dan het er op de main lines aan toe gaat.
Het is trouwens de Tamar Valley Line (Plymouth-Gunnislake). De hoofdlijnen zijn gewoon geautomatiseerd. Ze hebben nog wel een train dispatcher (zoals België). Waarom hebben wij dat eigenlijk niet? Bezuinigingen?
Het is trouwens de Tamar Valley Line (Plymouth-Gunnislake). De hoofdlijnen zijn gewoon geautomatiseerd. Ze hebben nog wel een train dispatcher (zoals België). Waarom hebben wij dat eigenlijk niet? Bezuinigingen?
Wat doet een train dispatcher eigenlijk zoal? Die zit in een hokje op het station te bepalen welke trein als eerste mag vertrekken o.i.d.?
Wat doet een train dispatcher eigenlijk zoal? Die zit in een hokje op het station te bepalen welke trein als eerste mag vertrekken o.i.d.?
Wat ik uit de documentaire opmaak is het op rustige stations een duorol met stations manager en op drukke stations moeten ze echt wel rennen om alle treinen veilig te laten vertrekken. Wat die gast feitelijk doet is zorgen dat iedereen veilig instapt en dat de trein echt wegrijdt op vertrektijd. Hij controleert ook of de deuren dicht zijn en er niemand tussen zit.
[ Bericht 3% gewijzigd door WhiteJoker op 04-02-2014 23:52:42 ]
Als ik ongelimiteerd kan blunderen zonder dat iemand mij iets doet zou ik het ook lekker doen. En als je er dan toch uit wordt gewerkt nog een dikke oprotpremie meekrijgen ook?
Tuurlijk. EN twee jaar wachtgeld. Laat de boeren maar dorsen
quote:
Als het niet HSA was geweest maar Veolia of Arriva was die concessie allang opgedoekt.
Op dinsdag 4 februari 2014 23:37 schreef WhiteJoker het volgende: Ik zit met verbazing een documentaire te kijken over Britse spoorwegen. Zag net een stukje over een branch line van First Great Western, waar het spoor op een gegeven moment naar een enkelsporig stuk overgaat.
De machinist verlaat dan de cabine, opent een kastje op het perron met daarin een enorme sleutel en een telefoon. Met de telefoon belt hij de treindienstleider en zegt dat hij het gecontroleerde spoor verlaat, waarbij de sleutel dient als toestemming. Zonder sleutel mag je niet verder rijden. Een stuk verderop wordt kop gemaakt en daar ligt een wissel. De conducteur stapt met die sleutel op de wissel af en gaat dan de wissel met de hand bedienen. Vervolgens stapt de conducteur weer in de trein en de route wordt vervolgd. Op het eindpunt belt de conducteur met de treindienstleider om te melden dat ze op het eindpunt zijn aangekomen en dat ze weer vertrekken in de tegenovergestelde richting. Het ombouwproces duurt ongeveer 4 minuten. In twee uur tijd zijn ze heen en weer gereden.
Wat een briljant proces is dat. Het is heel anders dan het er op de main lines aan toe gaat.
Nee hoor in Congo-Brazzaville gebruiken ze dat ook op de main lines
Wat ik uit de documentaire opmaak is het op rustige stations een duorol met stations manager en op drukke stations moeten ze echt wel rennen om alle treinen veilig te laten vertrekken. Wat die gast feitelijk doet is zorgen dat iedereen veilig instapt en dat de trein echt wegrijdt op vertrektijd. Hij controleert ook of de deuren dicht zijn en er niemand tussen zit.
Ah, okay
In Nederland wordt die taak ingevuld door de treindienstleider (sein openzetten op vertrektijd), de conducteur (sleutelen wanneer het sein veilig komt en het tijd is om te vertrekken), de elektronica (groene lamp).
Op drukke stations en bij internationale treinen wil het wel eens gebeuren dat er meerdere conducteurs zijn die met elkaar communiceren d.m.v. hand- of lichtsignalen, en dan heb je ook nog PLP's (procesleider perron) die op het perron ondersteundende diensten verlenen.
quote:
Op woensdag 5 februari 2014 00:04 schreef Dr_Flash het volgende: Vallen die NSR-locs nog best mee. Als je ziet wat ze voor de CNL neerzetten soms, dat lijkt niet eens op geel.
DB Schenker had er ook een handje van, toen hun 1600'en nog geel waren.
Op woensdag 5 februari 2014 00:10 schreef dennistd het volgende: CNL is toch ook gewoon NSR-locs? Een paar jaar terug reden ze met Railion-locs, die zagen er inderdaad niet uit...
Oh kan zijn dat dat tegenwoordig wel normaal is hoor. Heb ook al eens gezien dat er een 189 van Siemens Dispolok voor zat, een zwarte
Op woensdag 5 februari 2014 00:12 schreef b2py het volgende: Tuurlijk, ver na middernacht nog even zo'n lawaaierige G2000 vol het Amsterdamse emplacement over jagen...
beter dat dan dat zo'n loc + aanhang de hele spits in de soep laat draaien
Op woensdag 5 februari 2014 00:12 schreef b2py het volgende: Tuurlijk, ver na middernacht nog even zo'n lawaaierige G2000 vol het Amsterdamse emplacement over jagen...
Een vuiltrein parkeren vlak bij het hotel is ook leuk
Token ring, maar dan met treinen. NYMR (North Yorkshire Moors Railway) wordt het ook gebruikt, maar dat is een museumlijn. Bij frontale aanrijdingen weet je altijd gelijk wie schuldig is: de trein zonder token.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Token ring, maar dan met treinen. NYMR (North Yorkshire Moors Railway) wordt het ook gebruikt, maar dat is een museumlijn. Bij frontale aanrijdingen weet je altijd gelijk wie schuldig is: de trein zonder token.
briljant systeem op zich. Alleen jammer dat het geen ongelukken voorkomt
Op woensdag 5 februari 2014 09:03 schreef Dr_Flash het volgende: En vandaag is tien bakken icm weer plenty zat genoeg. Stoel naast me is de hele rit leeg gebleven. Zelfde tijd als gisteren.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vrijdag trouwens met de smurf naar het Tropenmuseum dat is zowat te kruipen vanaf Muiderpoort zie ik, lang geleden dat ik daar geweest ben. Dat is het enige vorkstation in Nederland toch? met aparte OV-chipkaartgebieden lees ik .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
AMERSFOORT - De Valleilijn tussen Amersfoort en Wageningen wordt niet doorgetrokken tot aan Arnhem. Staatssecretaris Wilma Mansveld schrijft aan de Tweede Kamer dat er geen geld voor is. De ChristenUnie had daarom gevraagd.
Volgens Mansveld zitten er ook onvoldoende reizigers op zo'n nieuwe lijn te wachten en bovendien kan het doortrekken voor problemen zorgen op de lijn Utrecht-Arnhem.
De ChristenUnie wilde ook weten of er op de hele lijn ieder kwartier een trein zou kunnen vertrekken, maar ook daarvoor heeft Mansveld geen geld. Tussen Barneveld-Zuid en Amersfoort rijdt vanaf volgend jaar wel ieder kwartier een trein.
De staatssecretaris wil wel kijken of ze de overstap voor reizigers in Ede-Wageningen kan vergemakkelijken. Er wordt ook nog gewerkt aan maatregelen om storingen te voorkomen, zegt ze. Die zouden in 2016 klaar moeten zijn.
Vrijdag trouwens met de smurf naar het Tropenmuseum dat is zowat te kruipen vanaf Muiderpoort zie ik, lang geleden dat ik daar geweest ben. Dat is het enige vorkstation in Nederland toch? met aparte OV-chipkaartgebieden lees ik .
Boeit niet, reis liever via Overvecht en Hilversum dan 's ochtends met zijn allen naar CS of Amstel vanaf Utrecht CS
Blerick bestaat voor mijn gevoel ook uit twee aparte gedeeltes, al blijkt dat in de praktijk wel mee te vallen.
Ander station wat nog complexer is dan Muiderpoort is Sloterdijk dat op drie plaatsen perrons heeft
[ Bericht 12% gewijzigd door Peterselieman op 05-02-2014 10:29:09 ]
Geen idee U-bahn Nurnberg vond hij geweldig zonder bestuurder maar ik mijd liever Utrecht CS als het kan, op Overvecht kun je normaal een fiets wegzetten en terugvinden
Maakt de plek van het in-checken en uitchecken nog uit voor je ritprijs op Muiderpoort?
Wat gaan ze trouwens doen tussen Zwolle en Marienberg aankomend jaar? Op die foto van wat wanneer waar plat ligt, stond dat het stuk tussen Herfte en Marienberg er 3x lang uit gaat.
Op woensdag 5 februari 2014 13:01 schreef boriq het volgende: Wat gaan ze trouwens doen tussen Zwolle en Marienberg aankomend jaar? Op die foto van wat wanneer waar plat ligt, stond dat het stuk tussen Herfte en Marienberg er 3x lang uit gaat.
Ik zou graag een OV-Fiets abonnement willen hebben maar de website laat mij dat niet toe omdat mijn OV-Chipkaart niet meer dan een jaar nog geldig is. Ik vind dit erg onhandig want ik wil geen tweede OV-Chipkaart. Het OV-Fiets product is er een die ik gewoon op mijn persoonlijke OV-Chipkaart kan laden, en zal dan toch ook net als alle andere producten overdraagbaar moeten zijn aan een andere OV-Chipkaart als ik dat aangeef? Dat kan wel gewoon met bijvoorbeeld mijn Studenten Reisproduct.
Zit het in de zeer nabije toekomst er in dat ik het gewoon op mijn OV-Chipkaart kan laden en dan kan overzetten als de mijne niet meer geldig is of zal ik echt moeten wachten tot ik een nieuwe OV-Chipkaart heb gekocht als de oude niet meer geldig is?
Met vriendelijke groet,
b2py
quote:
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bericht.
U heeft geprobeerd een OV-fietsabonnement te koppelen aan uw OV-chipkaart. Helaas is dit niet gelukt. U geeft als reden aan dat uw kaart minder dan 1 jaar geldig is.
Heeft u uw 16-cijferige OV-chipkaartnummer ingevuld? Zo niet, probeer het dan alsnog. Uw kaart is namelijk langer geldig dan de datum op uw kaart doet vermoeden. De datum op uw pas is de datum waarop uw abonnement verloopt.
Is uw kaart inderdaad minder dan 1 jaar geldig, dan kunt u kosteloos een OV-fietpas aanvragen. Meld u eerst aan als abonnee met een OV-fietspas. Stuur vervolgens uw welkomstmail naar info@ov-fiets.nl met als onderwerp: OV-chipkaart < 1 jaar geldig. Vermeld in uw mail dat u een OV-fietspas heeft gekocht omdat uw OV-chipkaart minder dan 1 jaar geldig is. Uw OV-fietspas wordt dan niet in rekening gebracht.
U kunt uw OV-fietsabonnement ook koppelen aan uw OV-chipkaart als u een nieuwe OV-chipkaart ontvangt. U logt in op Mijn OV-fiets met uw klantnummer en wachtwoord. Klik op Pas(sen) en pincode en kies voor de optie: Mijn OV-chipkaart activeren.
Als ze wissels saneren zoals bij Schiphol dit weekend zorgt dit samen met de uitbreiding toch voor minder flexibiliteit waardoor het allemaal nog gevoeliger voor storingen word? Tenminste bij storingen ben je nog zwaarder de pineut omdat er minder uitwijkopties zijn lijkt mij dan?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op woensdag 5 februari 2014 13:01 schreef boriq het volgende: Wat gaan ze trouwens doen tussen Zwolle en Marienberg aankomend jaar? Op die foto van wat wanneer waar plat ligt, stond dat het stuk tussen Herfte en Marienberg er 3x lang uit gaat.
“Ruim 130 van de 200 wissels worden verwijderd. Er wordt zo’n 2 miljard worden geīnvesteerd in de komende periode in de vernieuwing van het station, het spoor en de verkeersleiding van Utrecht en dat zal toch een keertje moeten plaatsvinden. Omdat er veilig en goed gewerkt moet worden zijn afsluitingen onvermijdelijk”, aldus Schultz.
Iemand had het plaatje gepost een paar dagen geleden (het ging over Utrecht volgensmij?), met daarop alle grotere buitendienststellingen van 2014. Kan hem zo snel echter niet vinden.
19:35 trein 1 uitstappen - biertje halen - 19:36 trein 2 instappen - 19:37 doorrijden. Dat zijn de betere overstappen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Rijden ze een keer niet dwars door de spits, is het weer niet goed.
Nou ik was vandaag op school van Bram en op bijna elke tafel lag wel zo'n koptelefoon waarmee je geluid zoveel mogelijk dempt. Als je al die liefdesellende hoort van 9-10 jarigen dan is zo'n ding wel reuze handig. noot; vervang: liefdesellende door trein
Op woensdag 5 februari 2014 20:23 schreef Basekid_NZ het volgende: Nondeknetter zat me toch een mooie meid tegenover me in de trein net. Helaas maar voor 1 stop
Die hoerige kutlijn moet gewoon meteen doorgetrokken worden naar Budel en Weert. Anders slaat het gewoon compleet nergens op. Net als Veendam doorgetrokken moet worden naar Emmen.
Die hoerige kutlijn moet gewoon meteen doorgetrokken worden naar Budel en Weert. Anders slaat het gewoon compleet nergens op. Net als Veendam doorgetrokken moet worden naar Emmen.
Daar kan ik nog wel het nut van inzien qua omreisroute.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Emmen - Groningen is met Q-Liner sneller dan als je de trein doortrekt via Veendam.
Past niet in de dienstregeling en zulk gemiep. Nu wordt er in de spits een dienst geboden, kost niet zoveel extra materieel en personeel. Pas in nieuwe DRGL wel volledig in gebruik.
Er zullen dus vrijwel alleen reizigers gebruik gaan maken die zeker weten dat ze die trein kunnen halen, anders zijn zij de sjaak.
Wat een onzin. Kwestie van baanvaksnelheid omhoog en niet bij ieder kutstationnetje stoppen onderweg en dus sneltreinen laten rijden.
Er even vanuit gaande dat de trein via Stadskanaal geleid gaat worden, ben je 40 kilometer verder. De trein zal daar stoppen en zal dus op Emmen - Stadskanaal - Veendam een rijtijd moeten krijgen van 23 minuten om sneller te komen zijn dan de bus. En nee, dat gaat je echt niet halen.
Er even vanuit gaande dat de trein via Stadskanaal geleid gaat worden, ben je 40 kilometer verder. De trein zal daar stoppen en zal dus op Emmen - Stadskanaal - Veendam een rijtijd moeten krijgen van 23 minuten om sneller te komen zijn dan de bus. En nee, dat gaat je echt niet halen.
Gemiddeld 104 km/h rijden dus. Dat haalt de sneltrein Leeuwarden - Groningen ook.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Daar staat tegenover dat ie als sneltrein door kan rijden vanaf Veendam en dus hoogstens nog in Hoogezand-Sappemeer stopt. Dan doet ie over Veendam-Groningen geen 30 minuten meer.
Op woensdag 5 februari 2014 21:43 schreef hhh38 het volgende: Daar staat tegenover dat ie als sneltrein door kan rijden vanaf Veendam en dus hoogstens nog in Hoogezand-Sappemeer stopt. Dan doet ie over Veendam-Groningen geen 30 minuten meer.
Je kan in Zuidbroek net zo goed stoppen met die 40 km/h wissels die daar liggen..
Boeiend. Een dood lijntje naar kutdorp 1 doortrekken naar kutdorp 2 en daar dan 5 treinen per dag naartoe sturen is volstrekt, maar dan ook VOLSTREKT zwakzinnig.
Op woensdag 5 februari 2014 21:47 schreef Dr_Flash het volgende: Boeiend. Een dood lijntje naar kutdorp 1 doortrekken naar kutdorp 2 en daar dan 5 treinen per dag naartoe sturen is volstrekt, maar dan ook VOLSTREKT zwakzinnig.
Op woensdag 5 februari 2014 21:47 schreef Dr_Flash het volgende: Boeiend. Een dood lijntje naar kutdorp 1 doortrekken naar kutdorp 2 en daar dan 5 treinen per dag naartoe sturen is volstrekt, maar dan ook VOLSTREKT zwakzinnig.
Maar in België heb je wel meer van die stations, die niet altijd bediend worden. Dus dit is nog zo vreemd niet. Maar ik ben het met je eens, ik verwacht er nu nog niet het meeste van.
Wat zijn dat voor rare kabels die linksonder het koppelmechanisme uitsteken? Verder vet plaatje wel, is er al iets bekend over mogelijke inzet van de zomer of waar ze het eerst ingezet gaan worden?
Voor zo ver ik zelf heb gezien; -De Avmz rijtuigen die in de ICL-stammen meereden, rijden momenteel in Duitsland in reguliere InterCity's mee (o.a. naar Luxemburg). -Een deel van het ICL is richting Hongarije gegaan en dus ook al in dienst inmiddels (ik vermoed dat er ook wat in Roemenië zijn beland eerlijk gezegd) -Een ander deel van de ICL-rijtuigen staat nog tot op de dag van vandaag in Mönchengladbach op de opstelsporen.
quote:
Op woensdag 5 februari 2014 21:55 schreef b2py het volgende: Verder vet plaatje wel, is er al iets bekend over mogelijke inzet van de zomer of waar ze het eerst ingezet gaan worden?
In eerste instantie gaan ze met maximumsnelheid 160 km/h ingezet worden vanaf december 2014. Een half jaar later zal de snelheid verder opgeschroefd gaan worden op het stuk Warschau-Krakau/Katowice (de CMK-lijn).
In eerste instantie gaan ze met maximumsnelheid 160 km/h ingezet worden vanaf december 2014. Een half jaar later zal de snelheid verder opgeschroefd gaan worden op het stuk Warschau-Krakau/Katowice (de CMK-lijn).
Oh vet, ook naar grensstreek met Tsjechië dan als ze naar Katowice gaan?
De uitgraafwerkzaamheden van Belgrado-Budapest zullen nog wel even duren denk ik zo. (Foto: Dragoljub Simonovic [algemeen directeur Servische spoorwegen])
[ afbeelding ] De uitgraafwerkzaamheden van Belgrado-Budapest zullen nog wel even duren denk ik zo. (Foto: Dragoljub Simonovic [algemeen directeur Servische spoorwegen])
Door de grote golven is de spoorlijn tussen South Devon en Cornwall (Engeland) de komende periode (minimaal 3 maanden) gestremd. De spoorlijn loopt hier een deel over de zeedijk, en is sinds lange tijd niet meer zo zwaar beschadigd geraakt door het natuurgeweld.
Wat een onzin. Kwestie van baanvaksnelheid omhoog en niet bij ieder kutstationnetje stoppen onderweg en dus sneltreinen laten rijden.
Er bestaat ook zoiets als simpelweg een te lange omweg.. Op Alkmaar-Leeuwarden moet je ook de 300 km/h halen en niet stoppen om sneller te kunnen zijn dan de rechtstreekse q-liner. Alleen hoeven er niet zoveel mensen van A naar L. Gaat niet gebeuren dus.
Op woensdag 5 februari 2014 22:22 schreef greavy het volgende: Door de grote golven is de spoorlijn tussen South Devon en Cornwall (Engeland) de komende periode (minimaal 3 maanden) gestremd. De spoorlijn loopt hier een deel over de zeedijk, en is sinds lange tijd niet meer zo zwaar beschadigd geraakt door het natuurgeweld. [ afbeelding ]
Jantoeternuitje.
Misschien was het best wel een goed idee om Harlingen Haven binnendijks te leggen
Op woensdag 5 februari 2014 22:22 schreef greavy het volgende: Door de grote golven is de spoorlijn tussen South Devon en Cornwall (Engeland) de komende periode (minimaal 3 maanden) gestremd. De spoorlijn loopt hier een deel over de zeedijk, en is sinds lange tijd niet meer zo zwaar beschadigd geraakt door het natuurgeweld. [ afbeelding ]
Er bestaat ook zoiets als simpelweg een te lange omweg.. Op Alkmaar-Leeuwarden moet je ook de 300 km/h halen en niet stoppen om sneller te kunnen zijn dan de rechtstreekse q-liner. Alleen hoeven er niet zoveel mensen van A naar L. Gaat niet gebeuren dus.
Dat lijkt me lichtelijk overdreven, je kan mooi boeken op de afsluitdijk hoor
dat klopt niet helemaal, want de huidige Q-liner is nu niet echt snel te noemen, vanwege de omweg via Bolsward, al zul je dat in kilometers niet eens zozeer kunnen meten.
Maar ik denk dat er best veel reizigers op zo'n afstand (indien mogelijk) de auto liever verkiezen boven de bus. Een trein zie ik daar ook niet haalbaar.
Op woensdag 5 februari 2014 22:32 schreef DeaDLocK2K het volgende: Vroeger lieten wij over dat soort spoortjes ook gewoon rijtuigen knallen. Pleerol eronder en gaan.
Die trein naar Weert zal er voorlopig nog wel niet komen, er zijn maar 2 perrons en of die wispelturige Belgen betrouwbaar genoeg zijn om voor dat treintje een 3e perron te bouwen waag ik toch te betwijfelen
Treinen moeten nu omrijden, is op traject Moskou - Peking. Die rit duurt al zo lang en nu nog langer Maar goed, Rusland kennende is het binnen 4 uur opgelost of zo. Gewoon brandje blussen en wagons uit het spoor flikkeren en gaan met die banaan
Precies. Afgelopen met dat gezeik over herstelwerkzaamheden na een ontsporing. Gewoon dat blik uit het spoor trappen en doorkachelen. Net als in Rusland
Vlakbij Nanįois-Tronville gebeurd. Betreft een test door Alstom van de nieuwe Regiolis
of de test geslaagd is hangt er vanaf met welke snelheid er gecrasht is. Dat bepaalt in dit geval een groot deel van de botsingsenergie, aangezien de massa wel bekend is. Aan de hand van de schade kun je dan bepalen of het gelukt is of niet.
of de test geslaagd is hangt er vanaf met welke snelheid er gecrasht is. Dat bepaalt in dit geval een groot deel van de botsingsenergie, aangezien de massa wel bekend is. Aan de hand van de schade kun je dan bepalen of het gelukt is of niet.
Nou ja er was waarschijnlijk weinig snelheid meer over want die paal staat er nog en alLe rijtuigen staan nog min of meer in volgorde rechtop, wat james al zei
SPOILER
Even uit de lurk modus magazine IRL doet ons geloven dat er een bestaande spoorlijn is tussen Bangkok en het Cambodiaanse achterland. De spoorlijn wordt in Cambodia niet meer gebruikt voor reizigers vervoer
Op donderdag 6 februari 2014 07:52 schreef CitroenFrance het volgende: Wordt de NID nu vast op traject zwolle-roosendaal ingezet? Of is dit tijdelijk? Wel beter dat er in de spits twee treinen gekoppeld zijn!
Bombardier heeft een grote order binnengehaald: zij zijn gekozen om de treinen voor het Crossrail-project te bouwen en te onderhouden. Crossrail is een nieuw RER-achtig netwerk dat momenteel in Londen wordt aangelegd en is bedoeld om de bestaande infrastructuur te ontlasten.
Bombardier Derby gaat 65 treinstellen leveren van het Aventra-type, een nieuw concept dat Bombardier heeft ontwikkeld op basis van jarenlange, wereldwijde ervaring. TfL is de eerste klant voor deze nieuwe Aventra.
Op donderdag 6 februari 2014 10:00 schreef James1988 het volgende: Bombardier heeft een grote order binnengehaald: zij zijn gekozen om de treinen voor het Crossrail-project te bouwen en te onderhouden. Crossrail is een nieuw RER-achtig netwerk dat momenteel in Londen wordt aangelegd en is bedoeld om de bestaande infrastructuur te ontlasten.
Bombardier Derby gaat 65 treinstellen leveren van het Aventra-type, een nieuw concept dat Bombardier heeft ontwikkeld op basis van jarenlange, wereldwijde ervaring. TfL is de eerste klant voor deze nieuwe Aventra.
Ik zit nu in de IC richting Lelystad Centrum. Ongeveer 1340 op Roosendaal. Ik moet naar Schiphol. Wat zal ik doen? Blijven zitten en hopen dat ik verder kom of naar Breda ICd nemen (die neem ik aam toeslagvrij is nu?)?
Zal niet toeslagvrij zijn nav berichtgeving vanmorgen, maar die ¤2.30 is ook niet echt de moeite om het niet te doen. Check anders even de NS HiSpeed Twitter, daar zal het op staan. Mocht die ¤2,30 echt een issue zijn kan je altijd Breda - Rotterdam per ICD doen, die is toeslagvrij daar.
Op donderdag 6 februari 2014 13:13 schreef b2py het volgende: Zal niet toeslagvrij zijn nav berichtgeving vanmorgen, maar die ¤2.30 is ook niet echt de moeite om het niet te doen. Check anders even de NS HiSpeed Twitter, daar zal het op staan. Mocht die ¤2,30 echt een issue zijn kan je altijd Breda - Rotterdam per ICD doen, die is toeslagvrij daar.
Ja, het is maar 6 minuten langer dan deze reis normaal zou duren dus niet zo erg. Die 2,30 maakt ook niet zo uit, leg het wel vaker neer. Gewoon maar even kijken of er straks meer info is en dan eventueel eruit op Roosendaal.
Edit: ze roepen om dat ie maar tot Dordrecht gaat. Reizigers naar Schiphol moeten via Den Bosch/Utrecht maar dat is een veel trager alternatief dan Breda en ICd. Ik pak de ICd wel hoor.