Onder andere dit.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:44 schreef mvdejong het volgende:
Op zich niet onredelijk, hoewel je kritiek kunt krijgen op een paar zaken die je mogelijk niet zomaar kunt verwijderen zonder ook weer iets anders terug te plaatsen, gezien de staat waarin je anders het huis achterlaat :
- sierbestrating achtertuin;
- hekwerk voortuin;
- pllintenbeneden en boven.
Bedankt mensen voor de reacties mensen! Haha z'on figuur als jij? Ik vraag wat reëel is, en zeg dat we er geen ervaring mee hebben, en krijg daar gelukkig ook normale antwoorden op. Waar ik wat mee kan.. Niet nodig om te reageren met z'on neerbuigend toontje. Maar goed, inderdaad ik zou de schutting panelen met palen en beslag wel los proberen te verkopen. Toch z'on kleine 30 meter schutting. Sierbestrating is nog goed en wel te verkopen voor een klein prijsje.. Andere dingen zoals afzuigkap, zonnewering en gasfornuis vast ook wel te verkopen. Houd ook in het achterhoofd dat het vraagprijzen (volgens mij niet de hoofdprijs) zijn en geen vaststaand bedrag. Denk dat jullie gelijk hebben met zaken zoals de vensterbanken en lichtschakelaars. Zal dit ook aanpassen.. Uiteraard is het belangrijkste dat we er samen uit komen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:20 schreef hoas het volgende:
Zo'n figuur als jou heb ik vroeger ook eens voor me gehad, ik zei je kunt100 euro krijgen of anders kun je het hele huis in de orginele staat terug brengen.
Mag jij raden wat hij deed?
Ja kijk zo moet je dat niet zien, het is maar net hoe je zo'n gesprek ingaat.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:12 schreef Han1985 het volgende:
[..]
Bedankt mensen voor de reacties mensen! Haha z'on figuur als jij? Ik vraag wat reëel is, en zeg dat we er geen ervaring mee hebben, en krijg daar gelukkig ook normale antwoorden op. Waar ik wat mee kan.. Niet nodig om te reageren met z'on neerbuigend toontje. Maar goed, inderdaad ik zou de schutting panelen met palen en beslag wel los proberen te verkopen. Toch z'on kleine 30 meter schutting. Sierbestrating is nog goed en wel te verkopen voor een klein prijsje.. Andere dingen zoals afzuigkap, zonnewering en gasfornuis vast ook wel te verkopen. Houd ook in het achterhoofd dat het vraagprijzen (volgens mij niet de hoofdprijs) zijn en geen vaststaand bedrag. Denk dat jullie gelijk hebben met zaken zoals de vensterbanken en lichtschakelaars. Zal dit ook aanpassen.. Uiteraard is het belangrijkste dat we er samen uit komen.
is die schutting alleen van jou, of is het ook van de buurman en fungeert het als erfafscheiding? Lijkt me wel een praktische vraag voordat je de boel gaat verkopen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:12 schreef Han1985 het volgende:
[..]
Bedankt mensen voor de reacties mensen! Haha z'on figuur als jij? Ik vraag wat reëel is, en zeg dat we er geen ervaring mee hebben, en krijg daar gelukkig ook normale antwoorden op. Waar ik wat mee kan.. Niet nodig om te reageren met z'on neerbuigend toontje. Maar goed, inderdaad ik zou de schutting panelen met palen en beslag wel los proberen te verkopen. Toch z'on kleine 30 meter schutting. Sierbestrating is nog goed en wel te verkopen voor een klein prijsje.. Andere dingen zoals afzuigkap, zonnewering en gasfornuis vast ook wel te verkopen. Houd ook in het achterhoofd dat het vraagprijzen (volgens mij niet de hoofdprijs) zijn en geen vaststaand bedrag. Denk dat jullie gelijk hebben met zaken zoals de vensterbanken en lichtschakelaars. Zal dit ook aanpassen.. Uiteraard is het belangrijkste dat we er samen uit komen.
Bedankt voor de input. Ter info: schutting is geheel van ons staat 10 centimeter van de erfafscheiding. Oude situatie is achterdeur bereikbaar met grondtegels van 30x30. Zonder zeil is het betonnen vloer oude situatie en oude houten planken in de woonkamer en keuken liggen nu onder het laminaat. Onder de vensterbank liggen kleine grijze vensterbanktegeltjes. Snap dat als ze het niet mooi vinden het er natuurlijk gewoon uit moet. Zal voor de vensterbanken ook niks vragen, na de reacties en ik er beter over nadenk. Deze zijn namelijk gelijmt.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:35 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
is die schutting alleen van jou, of is het ook van de buurman en fungeert het als erfafscheiding? Lijkt me wel een praktische vraag voordat je de boel gaat verkopen.
verder zou ik als huurder de vertrekkende huurder veel spullen mee laten nemen, zoals de schutting, sierbetrating, zeil, vensterbanken etc etc. Laat de verhuurder het maar in oude staat terugbrengen (en dat was vast niet zonder bestrating en vensterbank)
Ter info:quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:14 schreef Han1985 het volgende:
[..]
Bedankt voor de input. Ter info: schutting is geheel van ons staat 10 centimeter van de erfafscheiding. Oude situatie is achterdeur bereikbaar met grondtegels van 30x30. Zonder zeil is het betonnen vloer oude situatie en oude houten planken in de woonkamer en keuken liggen nu onder het laminaat. Onder de vensterbank liggen kleine grijze vensterbanktegeltjes. Snap dat als ze het niet mooi vinden het er natuurlijk gewoon uit moet. Zal voor de vensterbanken ook niks vragen, na de reacties en ik er beter over nadenk. Deze zijn namelijk gelijmt.
Als de buren klagen kun je ze mededelen dat ze de nieuwkomers lief aan kunnen kijkenquote:Artikel 49 Burgerlijk Wetboek Boek 5
Zakelijke rechten
Titel 4. Bevoegdheden en verplichtingen van eigenaars van naburige erven
Artikel 49
1.
Ieder der eigenaars van aangrenzende erven in een aaneengebouwd gedeelte van een gemeente kan te allen tijde vorderen dat de andere eigenaar ertoe meewerkt, dat op de grens van de erven een scheidsmuur van twee meter hoogte wordt opgericht, voor zover een verordening of een plaatselijke gewoonte de wijze of de hoogte der afscheiding niet anders regelt. De eigenaars dragen in de kosten van de afscheiding voor gelijke delen bij.
2.
Het vorige lid is niet toepasselijk, indien een der erven een openbare weg of een openbaar water is.
lijkt mij ook weer afhangen van de oude situatie. Als er een erfafscheiding was, moet er een komen voor de nieuwe huurder. Het kan dan niet zo zijn dat zij voor (de helft van de ) kosten opdraaienquote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ter info:
[..]
Als de buren klagen kun je ze mededelen dat ze de nieuwkomers lief aan kunnen kijken
(geen idee eigenlijk wie dat moet betalen bij een huurwoning)
Ik weet eigenlijk niet hoe de wet hier tegen huurhuizen aankijkt, en of zij in dit geval met eigenaar de verhuurder bedoelt.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:40 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
lijkt mij ook weer afhangen van de oude situatie. Als er een erfafscheiding was, moet er een komen voor de nieuwe huurder. Het kan dan niet zo zijn dat zij voor (de helft van de ) kosten opdraaien
Goed punt, waren we eigenlijk ook van plan.. Een voorstel geven van ¤1000,- voor het geheel.. Wat natuurlijk onderhandelbaar is.. Het lijstje hier boven is meer een leidraad voor ons zelf. En om te laten zien hoe we tot het bedrag zijn gekomen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Redelijkheid helpt de onderhandelingen, maar het blijft wel gewoon onderhandelen. Het is waard wat hij ervoor wil geven, dat is situatie die er nou eenmaal is. Je kunt het niet zo aan een ander verkopen. Jij wil liever van alles laten zitten ipv het weg te halen, dus als huurder het een beetje slim speelt dan krijgt hij het veel goedkoper. Anderzijds, als er iets bij zit wat hij graag wil hebben, is zijn onderhandelingspositie weer minder en durft hij het niet te hoog spel te spelen. Dus ik zou wel voor alles in één koop gaan. Als je hem laat cherrypicken is hij wel erg in het voordeel qua onderhandelingspositie.
In zo'n geval zou ik juist een paar vrienden en een krat bier pakken en die woning compleet strippen van alles wat ik mee mag nemen van de verhuurder.quote:Op woensdag 5 februari 2014 01:24 schreef Zwolsboy het volgende:
Ken verhalen met neutraal spul dus niet eens lelijk maar ook niet extreem mooi, dat de nieuwe huurder alles ging weigeren... en laminaat verwijderen is een #$%^& klus, 1/3e kan je gewoon weggooien, plinten kan je weggooien, de tuin tegels enz, als je die gaat verwijderen mag je de oude tegels weer terug leggen. als je gaat rekenen met dingen weghalen/verkopen/weggooien enz best duur kan zijn.
Mocht je nieuwe huurder echt moeilijk doen, dan zou ik jou laminaat en tuin spul gewoon gratis geven. dan willen ze het vaak weer wel.
Laminaat verwijderen een #$%^& klus? Als de vloer helemaal leeg is, dan is binnen 30 minuten een woonkamer volledige ontdaan van laminaat.quote:Op woensdag 5 februari 2014 01:24 schreef Zwolsboy het volgende:
Ken verhalen met neutraal spul dus niet eens lelijk maar ook niet extreem mooi, dat de nieuwe huurder alles ging weigeren... en laminaat verwijderen is een #$%^& klus, 1/3e kan je gewoon weggooien, plinten kan je weggooien, de tuin tegels enz, als je die gaat verwijderen mag je de oude tegels weer terug leggen. als je gaat rekenen met dingen weghalen/verkopen/weggooien enz best duur kan zijn.
Mocht je nieuwe huurder echt moeilijk doen, dan zou ik jou laminaat en tuin spul gewoon gratis geven. dan willen ze het vaak weer wel.
Op zich kan het wel helpen om bij de onderhandeling over te komen als iemand die beledigd door het lage bod de stoppen nog uit de meterkast draait.quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:37 schreef Daeron het volgende:
[..]
In zo'n geval zou ik juist een paar vrienden en een krat bier pakken en die woning compleet strippen van alles wat ik mee mag nemen van de verhuurder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |