abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 februari 2014 @ 13:14:28 #1
418901 Applecreampie
Like Applecreampie
pi_136319209
Een paar maanden geleden had ik een hond op bezoek, en die piste toen tot 3 keer toe mijn parket onder.
Mijn kat wilde daar niet voor onder doen en begon net zo hard mee te sproeien. Keer op keer schoongemaakt. Daarna met oud en nieuw erachter komen dat de kat zo bang is geworden voor vuurwerk dat hij ervan ging plassen. Weer de hele kamer schoongemaakt.
Meneer kreeg van die stress een blaasontsteking, dus hup weer alles onder gepist. Alle keren niet gestraft.

Nu is er al weken niks met die kat aan de hand,de kamer is volledig ontsmet meerdere keren.

Maar vanmorgen kom ik erachter dat de kat een meter van zn kattenbak af weer ernaast heeft zitten pissen. Bovendien toen ik het zag, Een scheldwoord me ontsnapte, wist die kat niet hoe snel die weg moest duiken, wat hij normaal gesproken ook niet doet. Hij leek zich heel erg bewust te zijn dat hij fout zat en dat ik daar nu boos om was.
Dit keer wel gestraft en nu zit meneer prinsheerlijk van het zonnetje op het balkon te genieten. En stond ik weer met ontsmettingsmiddel het schoon te boenen.

Wat kan ik hier tegen doen? Ik maak zelfs schoon met dethol, dus de kamer kan niet meer naar kattenpis ruiken. Kat vertoont ook geen blaasontsteking symptomen. Geen ander raar gedrag, eet drink gedrag is ook normaal.
Moet ik hem blijven straffen nu? Het negeren? Tips zijn welkom!
pi_136319447
was de bak wel schoonde mijne gaat enkel op een schone bak. teveel in gezeken en gepoept en meneer zoekt een ander plekje.
dus kattenluik geinstaleerd.

en schoonmaken met azijn. miss de bak verplaatsen. het zijn en blijven leuke maar rare beesten. sucses
  dinsdag 4 februari 2014 @ 13:22:23 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_136319458
Ik neem aan dat je de bak dagelijks schoonmaakt?

Schaf anders een extra kattebak aan. Misschien vindt hij het vies. Sowieso wordt de N+1 regel aangeraden (aantal katten plus één), als je met minder uit kan heb je geluk.

Misschien ook associeert hij de kattebak met pijn (vanwege zijn blaasontsteking) en durft hij er niet op. Wat je daar tegen kan doen weet ik niet zo snel behalve hem herhaaldelijk blijven duidelijk maken waar het hoort, en andere plekken waar hij het doet onaantrekkelijk maken (rommel neerleggen, plant neerzetten). En als je ook maar een vermoeden hebt van blaasproblemen (weer) naar de dierenarts gaan.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 4 februari 2014 @ 13:43:08 #4
418901 Applecreampie
Like Applecreampie
pi_136320131
Bak wordt iedere dag schoongemaakt. Niet met azijn gedaan, kan ik proberen!
Hij heeft een open bak, omdat hij met zn kont buiten de opening gaat zitten en het er alsnog naast poept, en de afgelopen weken graaft hij vrolijk iedere dag in zijn bak, en zit hij er ontspannen op. Hij lijkt er niet bang voor te zijn.

Andere plekken zijn de keuken huiskamer en slaapkamer. Die zijn tot nu toe nog bespaard gebleven, en dat wilde ik ook zo houden. Vooral vanwege een net nieuwe gelegde vloer in keuken en slaapkamer, waar vloerbedekking ligt. Ik hou de kattenbak wel in de kamer waar die nu staat. (wat trouwens de rommel kamer is, dus is al onaantrekkelijk ingedeeld.) Die mag vies worden, de rest niet.

Misschien dat een nieuwe kattenbak helpt. Al wacht ik nog wat meer tips af. De recente kattenbak is 2 maanden oud. En was duur, dus sta er niet om te springen er weer 1 te kopen. Maar als het niet anders kan zal ik wel moeten. Een nieuwe vloer kost me uiteindelijk meer.

Owja, de kat is wel van jaren dagelijks naar buiten naar continu binnen zitten of op een balkon. Maar ook daar lijkt de kat tevreden mee te zijn. Hij is overigens bijna 5.
pi_136321425
Er zijn ook kattenbakken die goedkoper zijn. Persoonlijk snap ik niks van mensen die dure bakken kopen.

Mss toch maar een 2e bak erbij doen. Wij hebben 2 katten en 3 bakken. Werkt perfect. In de een zeiken ze heel veel, de ander poepen en die boven staat doen ze het alle 2
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  Moderator dinsdag 4 februari 2014 @ 14:40:01 #6
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_136322191
En je hebt niet van kattenbakvulling gewisseld? Of de kattenbakken verplaatst? Katten hebben hun bak liever niet op een plek waar vaak mensen langs lopen bijvoorbeeld.
En misschien wat urine wegbrengen om uit te sluiten dat de blaasontsteking terug is?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_136322794
Sluit een lichamelijke oorzaak voor de zekerheid eerst even uit.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 15:21:55 #8
418901 Applecreampie
Like Applecreampie
pi_136323702
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:17 schreef pl4kkie het volgende:
Er zijn ook kattenbakken die goedkoper zijn. Persoonlijk snap ik niks van mensen die dure bakken kopen.

Mss toch maar een 2e bak erbij doen. Wij hebben 2 katten en 3 bakken. Werkt perfect. In de een zeiken ze heel veel, de ander poepen en die boven staat doen ze het alle 2
Mijn kat vind het leuk om met zijn voorpoten de bak op te tillen door op de rand te leunen, ook als er genoeg grind in ligt. Dus heb een zwaardere bak aangeschaft. nu krijgt ie het niet meer voor elkaar gelukkig. Maar die zijn jammer genoeg wel duurder.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 15:23:16 #9
418901 Applecreampie
Like Applecreampie
pi_136323762
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:55 schreef Queller het volgende:
Sluit een lichamelijke oorzaak voor de zekerheid eerst even uit.
Ik heb voor de zekerheid urine opgevangen. Ga het zo even langs de DA brengen.
pi_136323769
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 15:23 schreef Applecreampie het volgende:

[..]

Ik heb voor de zekerheid urine opgevangen. Ga het zo even langs de DA brengen.
^O^
  Moderator dinsdag 4 februari 2014 @ 15:23:50 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_136323784
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:17 schreef pl4kkie het volgende:

Ieder zijn ding natuurlijk. Ik ben ook wel weer zo dat ik rustig een wat duurdere bak koop omdat ik het design of kleurtje gewoon tof vind :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_136324643
Allereerst niet straffen (wat je voorheen dus ook niet deed), de kat doet dat niet om jou te pesten ofzo, als een kat onzindelijk gedrag vertoont, heeft dat een reden. Beter die reden aanpakken dus :) Goed dat je vast de urine laat controleren!

Je kan proberen om de bak met chloor schoon te maken (vinden veel katten een aantrekkelijke lucht) en voor de plasplekken een geurafbrekend middel gebruiken. Dat wij niks meer ruiken, betekent niet dat de kat niks meer ruikt. Ecodor schijnt een goede te zijn daarvoor, al heb ik daar gelukkig zelf geen ervaring mee. Als je een extra bak aanschaft (wat zeker kan helpen, sommige katten geven bijvoorbeeld de voorkeur aan ontlasting en urine in verschillende bakken), zet die dan op een andere plek en niet naast de oude bak. En misschien staan hier ook nog wat tips tussen :) http://www.piepvandaag.nl/hoe-kat-kattenbak-kattenbaktips/
  dinsdag 4 februari 2014 @ 16:32:47 #13
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_136326371
Heb tot kort geleden soortgelijke ellende met onze katten meegemaakt. Het was zo erg, dat ik een week heb genomen om de laatste mogelijkheden uit te zoeken en als er dan niets zou helpen, de beesten dan maar de deur uit doen. Gelukkig hoefde dat niet.

Lang verhaal kort onze bevindingen: nooit schoonmaken met chloor, of chemische middelen, maar op natuurlijke basis (oxi action werkte bij ons goed) en we gebruiken sinds die tijd een feromonen verstuiver. Die laatse is echt ons redmiddel geweest. De katten zijn een stuk rustiger, hebben een gezondere vacht en hebben sinds dien niet meer naast de bak gepiest.

De stoffen die worden afgegeven, geven de katten het gevoel dat alles oke is en dat ze rustig kunnen ontspannen. Ook geen territoriumdrift dus meer.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_136327667
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 15:21 schreef Applecreampie het volgende:

[..]

Mijn kat vind het leuk om met zijn voorpoten de bak op te tillen door op de rand te leunen, ook als er genoeg grind in ligt. Dus heb een zwaardere bak aangeschaft. nu krijgt ie het niet meer voor elkaar gelukkig. Maar die zijn jammer genoeg wel duurder.
Ja okee. That makes sense. :9
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_136345599
Onze kat bleek het aan haar nieren te hebben na ook jaren een halve meter van de bak te plassen bij vlagen. Regelmatig op blaasontstekingen gecontroleerd en soms wel en soms geen blaasproblemen. Tot ze in de krantenbak plaste en ik erop stond dat haar nieren gecontroleerd werden (via bloedonderzoek) ze was toen 7.
pi_136350437
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 16:32 schreef goed_volk het volgende:
Heb tot kort geleden soortgelijke ellende met onze katten meegemaakt. Het was zo erg, dat ik een week heb genomen om de laatste mogelijkheden uit te zoeken en als er dan niets zou helpen, de beesten dan maar de deur uit doen. Gelukkig hoefde dat niet.

Lang verhaal kort onze bevindingen: nooit schoonmaken met chloor, of chemische middelen, maar op natuurlijke basis (oxi action werkte bij ons goed) en we gebruiken sinds die tijd een feromonen verstuiver. Die laatse is echt ons redmiddel geweest. De katten zijn een stuk rustiger, hebben een gezondere vacht en hebben sinds dien niet meer naast de bak gepiest.

De stoffen die worden afgegeven, geven de katten het gevoel dat alles oke is en dat ze rustig kunnen ontspannen. Ook geen territoriumdrift dus meer.
Feliway heeft bij mij kat ook erg goed geholpen.
Ik heb de verstuiver en verdamper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')