Ja schoppen en slaan komt ook regelmatig voor in dr slaap. Soms herken ik dingen van wat ze die dag gedaan of gezegd heeft. Dan gaat het weer over een draak of heks. Maar ze weet er 's morgens niets meer van. En echt wakker worden doet ze ook niet. Ze heeft wel haar ogen open (slaapt soms ook met open ogen) maar is dan nog steeds van de wereld.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:59 schreef Take_A_Picture het volgende:
Herkennen jullie vervelende dromen bij jullie peuters? Eva lijkt nu in zo'n fase oid te zitten, bijna elke nacht wordt ze wakker met 'nee! Niet doen!' en 'Wel opetuh!' en dan huilen enzo. Is dan moeilijk haar echt wakker te krijgen... zo sneu!
Soms wachten we ook even met het naar haar toe gaan, en dan valt ze vanzelf weer in slaap. Maar soms blijft ze maar huilen en gaat ze mij roepen, en ondertussen 'Niet doehoen!' zeggen. Dan denk ik, ik ga toch maar naar haar toe en ik til haar dan even uit haar bedje en laat haar kalmeren. Ga ik tegen haar praten, vertellen wat ze de volgende dag gaat doen etc en ineens is ze dan wakker. En soms ook niet, dan blijft ze maar huilen en is ze echt van de wereld. Vind dat soms echt wel moeilijk! Maar het valt me gewoon op dat ze er de laatste tijd vaker last van heeft.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris heeft het wel gehad, in verschillende vormen. Echt als nachtmerrie, waar hij in paniek dan wakker werd en ons riep (nu nog steeds, nu loopt hij naar ons toe). Dat was als oudere peuter. Kwestie van troosten en instoppen en hij sliep wel verder.
Als kleine peuter droomde hij soms ook raar, maar was dan echt niet wakker te krijgen. Troosten, optillen, niks werkte echt, echt onbereikbaar. Dat wordt ook wel nachtangsten genoemd. Hier was het een kwestie van uit laten dromen, daarna sliep hij ook wel verder. Het klinkt naar, maar Chris wist er de dag erna nooit iets van. En het is vanzelf overgegaan..
Hier heet het ouder-kind gym en is het dus inderdaad de bedoeling dat je zelf begeleidt. Het begin en eind is met de begeleider van de gymvereniging. Dat is meestal een oefening met een bal en daarna mag je samen met je kind de toestellen langs. Als je kindje groter wordt heb je meer tijd om te beppenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:20 schreef Kyara het volgende:
Wat goed Simmu!
Soempie, is de peutergym bij jullie echt een les? Ik heb de indruk dat het hier vooral ouder & kind is en dat je dan zelf met je kind gaat gymen. Op zich prima maar ik heb ook wel wat begeleiding nodigOm nou zelf ook koprollen voor te moeten doen en zo
Maar goed, eerst maar eens een proeflesje volgen (wat dragen kinderen tijdens peutergym eigenlijk, een spijkerbroek lijkt me niet echt lekker zitten)
Oooohquote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:45 schreef Soempie het volgende:
Ik ben een speelhuisje (kleed voor over de tafel) af aan het maken. Iemand nog een idee voor een lange kant en een korte kant? Een korte kant wordt al een deur met een brievenbus (M. is nu al de hele dag brieven aan het posten: duwt hij kaartjes en briefjes die hij vindt door een kier in de kast).
[ afbeelding ]
In de boom heb ik met klitteband appeltjes en een uiltje gemaakt. Dus de optie om er dingen op die manier op te plakken en af te halen is er ook. M'n inspiratie is alleen op het moment ver te zoeken, dus ideetjes zijn welkom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |