abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136315406
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

Vorige topic geëindigd met een stoere Ravi, een dappere Lars, een hoop dwingende peuters die alles onthouden.
;)
pi_136315880
Herkennen jullie vervelende dromen bij jullie peuters? Eva lijkt nu in zo'n fase oid te zitten, bijna elke nacht wordt ze wakker met 'nee! Niet doen!' en 'Wel opetuh!' en dan huilen enzo. Is dan moeilijk haar echt wakker te krijgen... zo sneu!
Tralalalaaa
pi_136316004
Chris heeft het wel gehad, in verschillende vormen. Echt als nachtmerrie, waar hij in paniek dan wakker werd en ons riep (nu nog steeds, nu loopt hij naar ons toe). Dat was als oudere peuter. Kwestie van troosten en instoppen en hij sliep wel verder.

Als kleine peuter droomde hij soms ook raar, maar was dan echt niet wakker te krijgen. Troosten, optillen, niks werkte echt, echt onbereikbaar. Dat wordt ook wel nachtangsten genoemd. Hier was het een kwestie van uit laten dromen, daarna sliep hij ook wel verder. Het klinkt naar, maar Chris wist er de dag erna nooit iets van. En het is vanzelf overgegaan..
pi_136320512
Simmu, de kleutertijd lijkt me zo leuk. Ben benieuwd hoe het proefdraaien ging?

Shandaly, hij kijkt zelf ook zo trots en blij. :D O+

Df, jammer van de kus :D , maar toch ook mooi om te zien dat hij zo vol aandacht aan een werkje kan zitten. :)
Gaat Daan al vanaf 2 jaar naar de psz?

M. gaat in augustus pas, maar tot die tijd gaat hij in elk geval naar peutergym. Afgelopen vrijdag voor het eerst en dat ging hartstikke goed. :+

Tijdens het dansen deden alle kindjes mee met de juf en die van mij stond op de achtergrond het dansje van Nijntje te doen. Bij het opruimen van de pittenzakjes ging hij na een paar minuten naar de juf toe (die op de grond zat toe te kijken) en nam haar aan haar hand mee: 'ook opruimen, helpen, samen opruimen.', koprollen doe je natuurlijk naast de mat, enz. :')

Hij leert er in elk geval alvast op z'n beurt te wachten. Daar had hij toch nog wat moeite mee bij de glijbaan. :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Soempie op 04-02-2014 14:04:33 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_136320559
proefdraaien ging prima hoor ^O^
hij zit er weer, wilde de middag ook en het mocht van de juf. straks thuis zal al het brave van vandaag er wel ff uit komen }) >:) ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_136320663
Zo, hij maakt er gelijk een goede proefdag van. ^O^ Sterkte voor straks. Of misschien is hij wel doodop en zit hij straks afgedraaid op de bank.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_136320815
Simmu, die heeft er echt zin in! :D
Wanneer kan hij voor het echie?

Soempie, Daan is direct na de kerstvakantie begonnen. Met 2 jaar inderdaad. Hij draait ook echt gewoon mee in de groep. Scheelt wel dat Daan de 2e is, en hij laat zich niet zo snel gek maken ;)
Het is inderdaad mooi om te zien dat hij zich echt zo kan concentreren. Thuis is hij nog wel eens een losgeslagen stuiterbal, maar dat weten ze aardig te temmen op de psz :P
(kost ze ook helemaal geen moeite gelukkig, hij doet gewoon zoals de rest ook doet)

Leuk die peutergym! Komt vast wel goed als hij een paar keer is geweest!
pi_136320938
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 10:59 schreef Take_A_Picture het volgende:
Herkennen jullie vervelende dromen bij jullie peuters? Eva lijkt nu in zo'n fase oid te zitten, bijna elke nacht wordt ze wakker met 'nee! Niet doen!' en 'Wel opetuh!' en dan huilen enzo. Is dan moeilijk haar echt wakker te krijgen... zo sneu!
Ja schoppen en slaan komt ook regelmatig voor in dr slaap. Soms herken ik dingen van wat ze die dag gedaan of gezegd heeft. Dan gaat het weer over een draak of heks. Maar ze weet er 's morgens niets meer van. En echt wakker worden doet ze ook niet. Ze heeft wel haar ogen open (slaapt soms ook met open ogen) maar is dan nog steeds van de wereld.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_136321143
ravi heeft een tijdje 's nachts in slaap gehuild. wij losten dat op door selene bij hem op de kamer te laten slapen.

hij mag volgende week woensdag nog een keertje op proef en dan de 20ste voor het eggie, dan heeftie bij allebei de juffen geproefgedraaid.

ik moet zeggen dat ik het ook wel ff fijn vind, ook al was het af en toe best moeilijk vanochtend. ben in geen 5 jaar zo snel klaar geweest in huis :+
pi_136321261
we waren om kwart over 12 thuis en om half 1 hattie zn bammen op en was het "trug naar school mama!". we waren dus vandaag de eersten, dus ik hing nog wat rond tot de juf en/of andere kindjes er waren.
pi_136321502
Wat goed Simmu!

Soempie, is de peutergym bij jullie echt een les? Ik heb de indruk dat het hier vooral ouder & kind is en dat je dan zelf met je kind gaat gymen. Op zich prima maar ik heb ook wel wat begeleiding nodig :@ Om nou zelf ook koprollen voor te moeten doen en zo :X
Maar goed, eerst maar eens een proeflesje volgen (wat dragen kinderen tijdens peutergym eigenlijk, een spijkerbroek lijkt me niet echt lekker zitten)
pi_136321716
Lekker een joggingbroekje en blote voetjes denk ik, Kyara?
pi_136322002
Hier is peutergym wel echt een lesuur onder begeleiding van een kinderfysio. Ouders doen niet mee en het is ook niet de bedoeling dat ze blijven kijken. De eerste keer mogen de ouders natuurlijk wel blijven om mee te kijken.

Ik vind het ook mooi hoe ze het aan weten te pakken. Aan de ene kant wel structuur en opdrachtjes, maar tegelijk laten ze de kindjes ook vrij rondlopen en dingen uitproberen (zoals M. die zomaar een dansje doet). Die ongedwongen sfeer vind ik fijn. Ik denk dat het een mooie overgang is naar de psz en van daar naar de kleuters.

Ze gymmen op blote voeten of gymschoentjes. In kleding waar ze makkelijk in kunnen bewegen. Ondergoed mag bijvoorbeeld ook. M. heeft een joggingbroek aan en een romper met lange mouwen.

Koprol heeft hij wel van mij geleerd, trouwens. Ik hou van koprollen. :@ :') Dat deed ik deze zomer dus regelmatig op het gras. M. vond het prachtig en deed het al snel na. :D
pi_136322350
:D

M deed wel ineens uit zichzelf een koprol. Midden in de huiskamer. Wat jij beschrijft aan peutergym doen ze hier ook idd, maar dan vanaf 3 jaar. Ik denk dat ik M daar nog net iets te klein voor vind. Hij mocht laatst ook meedoen met muziekles op het kdv en dat vond hij hoogst interessant maar hij wilde niet blijven zitten en hij vond de muziekinstrumenten van de andere kindjes leuker. Die toen hebben ze hem maar weer terug naar de groep gebracht.

M is vandaag met opa en oma naar de kinderboerderij geweest en hij was niet weg te slaan bij de glijbaan. Sinds de kidsjungle in Burgers is meneer glijbaanfan :D
pi_136322361
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris heeft het wel gehad, in verschillende vormen. Echt als nachtmerrie, waar hij in paniek dan wakker werd en ons riep (nu nog steeds, nu loopt hij naar ons toe). Dat was als oudere peuter. Kwestie van troosten en instoppen en hij sliep wel verder.

Als kleine peuter droomde hij soms ook raar, maar was dan echt niet wakker te krijgen. Troosten, optillen, niks werkte echt, echt onbereikbaar. Dat wordt ook wel nachtangsten genoemd. Hier was het een kwestie van uit laten dromen, daarna sliep hij ook wel verder. Het klinkt naar, maar Chris wist er de dag erna nooit iets van. En het is vanzelf overgegaan..
Soms wachten we ook even met het naar haar toe gaan, en dan valt ze vanzelf weer in slaap. Maar soms blijft ze maar huilen en gaat ze mij roepen, en ondertussen 'Niet doehoen!' zeggen. Dan denk ik, ik ga toch maar naar haar toe en ik til haar dan even uit haar bedje en laat haar kalmeren. Ga ik tegen haar praten, vertellen wat ze de volgende dag gaat doen etc en ineens is ze dan wakker. En soms ook niet, dan blijft ze maar huilen en is ze echt van de wereld. Vind dat soms echt wel moeilijk! Maar het valt me gewoon op dat ze er de laatste tijd vaker last van heeft.
Tralalalaaa
pi_136322381
Hier is peuter gym met ouders, er kijkt iemand mee en begeleidt bij de activiteiten maar ouders blijven bij en helpen hun eigen kinderen
koprol doen de kinderen niet de ouders trouwens :P
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136322395
Ik ben een speelhuisje (kleed voor over de tafel) af aan het maken. Iemand nog een idee voor een lange kant en een korte kant? Een korte kant wordt al een deur met een brievenbus (M. is nu al de hele dag brieven aan het posten: duwt hij kaartjes en briefjes die hij vindt door een kier in de kast).

In de boom heb ik met klitteband appeltjes en een uiltje gemaakt. Dus de optie om er dingen op die manier op te plakken en af te halen is er ook. M'n inspiratie is alleen op het moment ver te zoeken, dus ideetjes zijn welkom. ^O^
pi_136322422
Soempie :o wat heerlijk creatief! mag ik bij jou op de leer? :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 14:46:12 #19
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136322431
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:20 schreef Kyara het volgende:
Wat goed Simmu!

Soempie, is de peutergym bij jullie echt een les? Ik heb de indruk dat het hier vooral ouder & kind is en dat je dan zelf met je kind gaat gymen. Op zich prima maar ik heb ook wel wat begeleiding nodig :@ Om nou zelf ook koprollen voor te moeten doen en zo :X
Maar goed, eerst maar eens een proeflesje volgen (wat dragen kinderen tijdens peutergym eigenlijk, een spijkerbroek lijkt me niet echt lekker zitten)
Hier heet het ouder-kind gym en is het dus inderdaad de bedoeling dat je zelf begeleidt. Het begin en eind is met de begeleider van de gymvereniging. Dat is meestal een oefening met een bal en daarna mag je samen met je kind de toestellen langs. Als je kindje groter wordt heb je meer tijd om te beppen ;) en kan het meer zelf.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 4 februari 2014 @ 14:49:26 #20
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136322565
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:45 schreef Soempie het volgende:
Ik ben een speelhuisje (kleed voor over de tafel) af aan het maken. Iemand nog een idee voor een lange kant en een korte kant? Een korte kant wordt al een deur met een brievenbus (M. is nu al de hele dag brieven aan het posten: duwt hij kaartjes en briefjes die hij vindt door een kier in de kast).

[ afbeelding ]

In de boom heb ik met klitteband appeltjes en een uiltje gemaakt. Dus de optie om er dingen op die manier op te plakken en af te halen is er ook. M'n inspiratie is alleen op het moment ver te zoeken, dus ideetjes zijn welkom. ^O^
Ooooh O+ die heb ik ook nog op mijn to do lijstje staan.
Je kan op de andere kant een soort postkantoor maken anders? Met ook afneembare elementen. Pakjes, postzegels, een weegschaal.

Is die boom er nou opgeschilderd?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_136322588
Wat tof Soempie!
Tralalalaaa
pi_136322597
Oh hier droeg ze een jogging broek en blote voeten

pi_136322622
Lazi & Bitterend, dat is precies hoe het hier omschreven staat :Y

Misschien dat ik donderdag ga kijken, anders volgende week. Joggingbroek heeft hij nog wel ergens.

Wow, wat gaaf Soempie! :o O+ _O_

Ideeën:
- misschien aan de binnenkant iets? Zodat hij daar ook aan de binnenkant mee kan spelen?
- Iets van water met visjes en eendjes
- beestjes!
- iets met knopen, ritsen, linten om mee te oefenen?
pi_136322725
soempie wat gaaf.
Ean is bijna jarig (nou ja bijna) en vraagt deze voor de verjaardag van je.

Peutergym is hier op maandagmorgen tja dan werken wij. Nu heeft ean zichzelf al de koprol geleerd maar ik vind vooral haar rennen nog wat houterig gaan. Al ging dat gisteren ook ineens een stuk beter.

dat eng dromen lijkt mij echt eng om te zien. Je ziet je kindje verdriet hebben maar kan het niet bereiken.
pi_136322772
Peutergym leek me ook zo leuk voor mijn peuter. Maar en rottijd, en een baby (nja nu dreumes), dus niet heel handig.
Nadeel van de 2 jaar tussen jut en jul (en steeds oppas regelen vind ik ook niks).
Als f straks op school zit ga ik denk ik wel zwemmen met E. Dat vind ze zo leuk O+ (gekke kind kan gewoon al drijven met dr bandjes en beetje 'zwemmen' :') 18 maanden :'))
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')