abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136625049
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:10 schreef pessie het volgende:
Haha kyara! Ik begrijp dat jij naar een bakfiets speurt?

Shandaly, goed zeg! *O*

Ik ben zelf in het voorjaar aan het kijken geweest naar zo'n zadeltje. Vooreen moeder fiets heb je een speciale nodig en dat ding kost al gauw 100¤. En Nathan was nog net een beetje aan de jonge kant om los te zitten vond ik, sinds oktober kan Lauren voorop en is Nathan naar achteren gegaan. Ik heb wel meerdere kennissen die met een zadeltje fietsen, het lijkt mij wel ideaal.
Hebben die zadeltjes nog een speciale naam? Wat is de zoekterm? :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136625217
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 00:17 schreef hilliebillie het volgende:

Plus ben ik bang dat als hij s nachts een keer wakker wordt hij heel stilletjes naar Eline d'r kamer gaat en haar uit bed wil halen (ofzo). Wij slapen op de zolder dus als hij heel stil is hoor ik hem misschien niet meteen ben ik bang. Iemand daar meer ervaring mee of blijven jullie peuters op hun eigen kamer als ze wakker worden?
M. bleef eerder wel op z'n eigen kamer, maar sinds een week gaat hij soms naar J. toe. Hij zet het muziekje aan of hij vertelt haar een verhaal van Nijntje als ze wakker wordt en moet huilen. Ik hoop niet dat hij haar uit bed gaat proberen te tillen. :X Voorlopig slaapt ze toch nog bij ons en overdag hoor ik wel wat hij uitspookt (en ben ik er snel bij en kijk dan op een afstandje naar wat hij voor z'n zusje doet. O+ ).

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 21:00 schreef laziness het volgende:
Mijn peuter werd vandaag drie en hij heeft genoten! Morgen fotospam :P

[ link | afbeelding ]
O+
En als baby had hij al die bijzonder mooie blauwe grote ogen (rechtsboven). :o
Nog gefeliciteerd! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 18:50 schreef Mevr_Mus het volgende:
Haha, ik heb hetzelfde TJ... Ik vind het echt veel te veel gedoe dus wij zwemmen zelden :@

En mooi die tafeltent incl brievenbus Soempie! Je ziet er niet aan af dat het een eerste project is :)

Hoe gaat het trouwens met M en zijn zusje? Vind het zelf wel een beetje spannend over hoe het straks zal gaan als de abstracte bibie-in-de-buik opeens een echte baby is die niet meer weg gaat...
Het gaat erg goed hier tussen M. en z'n zusje. Hij is ontzettend lief voor haar (had ik daar al een foto van laten zien?). De eerste tijd vroeg hij wel extra onze aandacht. Vooral die van mij eigenlijk, maar sinds kort speelt hij ook weer makkelijker even alleen. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie zal gaan. Nog maar 2 maanden, toch?

quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 07:46 schreef Clubsoda het volgende:
:D Malle Anouk! En wat een lange haren joh!

Wat een prachtig kleed Soempie O+ M is ook van het hutten bouwen de laatste tijd, maar zijn a-creatieve moeder gooit dan gewoon een deken over de tafel :@

Peutergym heb ik ook wel eens naar gekeken, leek me wel wat voor mijn spring-in-het-veld, maar het past gewoon niet in het schema :') En ik zou het juist fijn vinden als het iets is wat je samen doet, en niet dat hij alleen gaat en ik weer weg moet.

Dus voorlopig houden we het bij zwemmen, dat is echt ons moment O+ Kyara zei dat een tijd geleden, dat er maar weinig uitstapjes zijn die je écht samen doen (ipv hij speelt of doet wat en ik kijk toe) behalve zwemmen, zo ervaar ik dat ook :Y M is net over naar een nieuwe groep en hij moet wel echt veel nieuwe dingen gaan leren. Drijven en dingen opduiken en van de kant springen en er weer uit klauteren. Hij vindt het erg spannend. Ik vind het niet zoveel gedoe eigenlijk; we hebben een grote kleedruimte waar ik ons omkleed en na afloop douchen we daar en doe ik op de verschoonkussens naast het bad M zijn luier en romper aan en dan wandelen we terug, eet hij een banaan terwijl ik me aankleed en dan doe ik hem zijn kleren aan.
Ik denk dat een simpel laken juist nog meer oproept tot fantasiespel. Hier is z'n bed ook de ene keer een tractor en de andere keer een paddenstoelhuis. :D

Echt geweldig wat hij allemaal verzint. Eergister had ik volgens M. een hap uit de maan genomen, want de maan was niet helemaal rond. En z'n tractor gaat regelmatig onder de kast in de autowasstraat. Het is ook zo leuk om te lezen waar jouw M. allemaal mee komt (en de andere peuters, natuurlijk). O+

Hompeltje en Pompeltje, daar is toch een versje van? Hoe ging dat toch ook alweer?

Peutergym, voor mij was het juist belangrijk iets te kiezen waar ik niet bij betrokken ben. Ik ben natuurlijk altijd wel thuis en anders z'n papa wel. Ik ben benieuwd hoe hij vrijdag gaat reageren als ik vertrek bij peutergym. Bij opa en oma gaat dat prima, maar die zijn natuurlijk ook heel vertrouwd.

Shandaly, *O* voor Lars!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_136627366
het bewijs dat ravi onzekerheid projecteert op eten: vandaag mocht hij proefdraaien bij <de andere juf> en daar werd hij zenuwachtig van, want hij kent die juf niet. dus: eerst schuilen achter papa, toen door selene naar de kring gebracht en toen ging het wel, maar hell no dattie at of dronk.

ik heb met de juf afgesproken dat zij daar niet achteraan hoeft, dit is ons pakkie aan tenzij het de spuigaten uitloopt, dan gaan *we* er natuurlijk iets aan doen. vooralsnog heb ik goede hoop dat als hij beter op zn gemak is, hij wel gaat eten. de juf was behoorlijk geschokt toen ik liet weten dat dwang dusdanig niet werkt dat hij dan gerust dagenlang niet eet :X we hebben het trouwens enkel over zn fruit en bekertje drinken he ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_136627587
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:22 schreef Morretje het volgende:

[..]

Hebben die zadeltjes nog een speciale naam? Wat is de zoekterm? :+
En waar laten ze hun voeten dan? Als ze die laten hangen krijg je toch in no-time slapende voeten? En ik vrees dat het op mijn mamafiets gewoon niet gaat passen. Die buis waar hij op moet is nogal steil. O, andere oplossing die volgens mij op een mamafiets moet passen
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_136633749
Jep mefke die heb ik ookopmn bloom

woensdag 12 februari 2014 @ 18:50:00 #181
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136635872
Nog even een overzichtsfoto van Ollie zijn 3e verjaardag *O*

Ik heb je lief mijn hele leven
pi_136636009
O+

Over 2 maanden mogen wij ook :o
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:26:31 #183
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136637191
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:27 schreef Soempie het volgende:

[..]

Het gaat erg goed hier tussen M. en z'n zusje. Hij is ontzettend lief voor haar (had ik daar al een foto van laten zien?). De eerste tijd vroeg hij wel extra onze aandacht. Vooral die van mij eigenlijk, maar sinds kort speelt hij ook weer makkelijker even alleen. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie zal gaan. Nog maar 2 maanden, toch?

Wat fijn dat het zo gaat! Ik denk dat S. de baby zelf wel leuk gaat vinden, maar mij moeten delen wordt wel lastig denk ik. Wat dat betreft is het "fijn" dat ik fysiek erg beperkt ben, hij is er nu al een beetje aan gewend dat ik volledig beschikbaar ben :) En inmiddels minder dan 2 maanden, waarschijnlijk nog minder voordat wij het ook mee gaan maken allemaal :o
Oude (on)bekende.
pi_136644411
Lazi, de brandweerkazerne O+ Is het gelukt met losse onderdelen? Er wordt hier nog steeds veel mee gespeeld, door beide jongens inmiddels.

Op zich vind ik zo'n zadel een prima plan. Ik vrees alleen wel dat ik dan de oudste voorop ga zetten en de jongste achterop. Ik vertrouw de jongste echt niet met zo'n zadel. Niet vanwege zijn leeftijd, maar vanwege karakter. Zoals het nu is, voorop een Yepp en achterop eentje, gaat prima. Maar Tienus gaat rap richting de 15 kilo. Nou vertrouw ik dat stoeltje ook echt nog wel met 16 kilo, die marge zal er prima inzitten, maar tja.
Mijn moeder had vroeger gewoon een kussen onder de snelbinders en dan zo'n beugel achterop en dan zat ik samen met mijn buurjongetje achterop en zusje zat voorop. Dat ging ook gewoon.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:24:04 #185
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136646237
Lazi van harte gefeliciteerd met je peuter!
pi_136647335
Leuke foto's Lazi!

Leuk al die grote broer peutertjes. Ben benieuwd hoe S het straks vindt Mus. Bij ons ging het heel vloeiend maar M was toen ook een flink stuk jonger natuurlijk. Lijkt me soms best even passen en meten.Vandaag ging D voor de eerste keer mee op de fiets. M vond dat helemaal geen goed idee. Die was er echt even door van slag want hij wilde mee op de fiets. Daar had ik vooraf helemaal niet bij stil gestaan eigenlijk, juist omdat hij zo gewend was aan zijn zusjes.
pi_136647886
Hij is helemaal zindelijk met plassen, ook s'nachts en als we weg gaan, maar hij poept nog wel in zijn broek. Iemand ervaring of tips?
Het lijkt meer gemakzucht te zijn en niet willen stoppen met spelen. En hij vind het ook gewoon fijn om op zijn gemak te poepen,liggend op de bank enzo.
Heb al aangegeven dat hij best om een luier mag vragen, maar heeft hij nog niet gedaan.

Vervelend wel simmu van dat eten!
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:05:27 #188
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136648314
Dat zadeltje vind ik nou echt een goede tip! Niet dat we het nodig hebben maar je leert nog eens wat hier op dat forum ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 13 februari 2014 @ 09:35:48 #189
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136654428
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:56 schreef Troeta het volgende:
Hij is helemaal zindelijk met plassen, ook s'nachts en als we weg gaan, maar hij poept nog wel in zijn broek. Iemand ervaring of tips?
Het lijkt meer gemakzucht te zijn en niet willen stoppen met spelen. En hij vind het ook gewoon fijn om op zijn gemak te poepen,liggend op de bank enzo.
Heb al aangegeven dat hij best om een luier mag vragen, maar heeft hij nog niet gedaan.

Vervelend wel simmu van dat eten!
Nathan vond het op een gegeven moment vervelend worden en toen ging hij steeds vaker naar de wc.
pi_136655767
Wat ik me nou afvraag bij dat zadeltje: hoe gaat dat met sturen? Ik denk namelijk dat mijn S. het echt heel interessant zou vinden om ook het stuur vast te houden en voorzie daarbij grote conflicten over de te nemen route :')
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_136655815
Fijn om te horen! Denk je dat het ook gewoon een beetje wennen was?

We hebben iig een nieuw stickervel. Dacht dat het niet zo snel meer zou werken een stickervel,omdat hij bij het plassen na 3 dagen al ophield met plakken, maar hij lijkt het toch wel weer heel leuk te vinden.
Bij 3 stickers krijgt hij weer een kadootje.
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:39:05 #192
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136655847
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:36 schreef Lotjeb het volgende:
Wat ik me nou afvraag bij dat zadeltje: hoe gaat dat met sturen? Ik denk namelijk dat mijn S. het echt heel interessant zou vinden om ook het stuur vast te houden en voorzie daarbij grote conflicten over de te nemen route :')
Dat was ik dus, met mijn antieke username :7
Oude (on)bekende.
pi_136677096
Vanochtend voor de eerste keer naar peutergym geweest (ouder en kind gym om precies te zijn). Ik was vooraf een beetje sceptisch maar het was ontzettend leuk. M heeft echt genoten, een boel nieuwe dingen geprobeerd en gedaan en hij was best moe na afloop (ik ook, want hij rende steeds via het materiaalhok naar een andere zaal....). Volgende week weer!
  vrijdag 14 februari 2014 @ 11:49:05 #194
30252 Soempie
Procreating
pi_136698024
Leuk Kyara, dat het een succes was! Ik zag dat hij zelfs in de ringen heeft gehangen. :D

Hier was peutergym vandaag ook weer geslaagd. Na een kus en knuffel kon ik gewoon weggaan en bij terugkomst rende hij hard de zaal door, al roepend: 'help, daar komt mama aan!'. ;(
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_136698108
_O- ik zie het al helemaal voor me :D

M heeft het nog steeds over gymmen en trampoline O+

Net weer wat geverfd voor Valentijnsdag, M ging prima maar na de meisjes zat alles onder :X En terwijl ik bezig was om te zorgen dat ze kwast niet in de mond van de dames ging, kreeg M zijn beker open.... :')
pi_136701270
Soemp _O-, wel een teken dat hij het erg naar zijn zin had. :)

Kyara tof dat M het zo naar zijn zin had bij peutergym. L. heeft er ook altijd erg van genoten. Wij hebben haar er nu afgehaald omdat ze op zwemles gaat en dat in combinatie met basisschool vinden we wel even voldoende voor haar.

Wij zijn net samen met L. kennis gaan maken met de juf van de basisschool. Een enorm lieve juf zo op het eerste gezicht. En L. hield toch wel mijn hand even vast omdat het stiekem toch wel een beetje spannend was allemaal. Maar ze heeft wel allerlei dingen tegen de juf verteld en vond het erg leuk om in de klas en in de speelgang te kijken. Toen we na een gesprekje van 20-30 minuten weer weggingen vond ze het maar vreemd, ze wilde eigenlijk in de klas blijven. Volgens de juf zou het allemaal wel goed komen afgaande op de houding van L. bij de kennismaking. Ik ben erg benieuwd en stiekem vind ik het zelf allemaal wel een beetje spannend. Mijn kleine meisje L. tussen al die grote kindjes, ik word er helemaal emo van. :'( Maar voor L. is het wel ontzettend leuk natuurlijk.
pi_136701811
Klinkt goed Nikki, hoop dat de juf gelijk heeft!
Logisch dat je emotioneel werd hoor! Het is ook heel wat zo op een grote school.

Ik keek er eerst best wel naar uit, maar nu het dichtbij komt vind ik het vreselijk.
Er gaat iig een meisje uit zijn klas, die is in dezelfde maand jarig, dus even vragen of ze dan dezelfde dagen mogen wennen en bij elkaar in de klas mogen.
2 maanden later komt een achterneefje die nu ook al in zijn klas zit en hopelijk komt hij dan ook in dezelfde klas.
pi_136702598
Sofie gaat naar dezelfde school als haar vriendje bij de gastouder. Ik wil ze liever niet bij elkaar in de klas. Ze spelen al samen vanaf dat ze 5 -maanden zijn. En Sofie gaat ook voor de bso naar de gastouder. Het lijkt mij wel goed als ze ook met andere kindjes speelt.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 14 februari 2014 @ 18:00:34 #199
30252 Soempie
Procreating
pi_136710077
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 11:51 schreef Kyara het volgende:
_O- ik zie het al helemaal voor me :D

M heeft het nog steeds over gymmen en trampoline O+

Net weer wat geverfd voor Valentijnsdag, M ging prima maar na de meisjes zat alles onder :X En terwijl ik bezig was om te zorgen dat ze kwast niet in de mond van de dames ging, kreeg M zijn beker open.... :')
_O-

Wel heel dapper van je om met z'n allen te schilderen. Ik vind het met 1 kind al een hele onderneming. :P
pi_136711072
Alleen M gaat nu eigenlijk wel prima, alleen zorgen dat hij op het papier blijft tekenen en niet op de tafel (al maakt dat ook niet uit want vuilniszak).

Plaatje bij het praatje:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')