quote:
Op zondag 9 februari 2014 00:17 schreef hilliebillie het volgende:Plus ben ik bang dat als hij s nachts een keer wakker wordt hij heel stilletjes naar Eline d'r kamer gaat en haar uit bed wil halen (ofzo). Wij slapen op de zolder dus als hij heel stil is hoor ik hem misschien niet meteen ben ik bang. Iemand daar meer ervaring mee of blijven jullie peuters op hun eigen kamer als ze wakker worden?
M. bleef eerder wel op z'n eigen kamer, maar sinds een week gaat hij soms naar J. toe. Hij zet het muziekje aan of hij vertelt haar een verhaal van Nijntje als ze wakker wordt en moet huilen. Ik hoop niet dat hij haar uit bed gaat proberen te tillen.

Voorlopig slaapt ze toch nog bij ons en overdag hoor ik wel wat hij uitspookt (en ben ik er snel bij en kijk dan op een afstandje naar wat hij voor z'n zusje doet.

).
quote:
En als baby had hij al die bijzonder mooie blauwe grote ogen (rechtsboven).
Nog gefeliciteerd!
quote:
Op dinsdag 4 februari 2014 18:50 schreef Mevr_Mus het volgende:Haha, ik heb hetzelfde TJ... Ik vind het echt veel te veel gedoe dus wij zwemmen zelden
En mooi die tafeltent incl brievenbus Soempie! Je ziet er niet aan af dat het een eerste project is

Hoe gaat het trouwens met M en zijn zusje? Vind het zelf wel een beetje spannend over hoe het straks zal gaan als de abstracte bibie-in-de-buik opeens een echte baby is die niet meer weg gaat...
Het gaat erg goed hier tussen M. en z'n zusje. Hij is ontzettend lief voor haar (had ik daar al een foto van laten zien?). De eerste tijd vroeg hij wel extra onze aandacht. Vooral die van mij eigenlijk, maar sinds kort speelt hij ook weer makkelijker even alleen. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie zal gaan. Nog maar 2 maanden, toch?
quote:
Op woensdag 5 februari 2014 07:46 schreef Clubsoda het volgende:
Malle Anouk! En wat een lange haren joh!
Wat een prachtig kleed Soempie

M is ook van het hutten bouwen de laatste tijd, maar zijn a-creatieve moeder gooit dan gewoon een deken over de tafel
Peutergym heb ik ook wel eens naar gekeken, leek me wel wat voor mijn spring-in-het-veld, maar het past gewoon niet in het schema

En ik zou het juist fijn vinden als het iets is wat je samen doet, en niet dat hij alleen gaat en ik weer weg moet.
Dus voorlopig houden we het bij zwemmen, dat is echt ons moment

Kyara zei dat een tijd geleden, dat er maar weinig uitstapjes zijn die je écht samen doen (ipv hij speelt of doet wat en ik kijk toe) behalve zwemmen, zo ervaar ik dat ook

M is net over naar een nieuwe groep en hij moet wel echt veel nieuwe dingen gaan leren. Drijven en dingen opduiken en van de kant springen en er weer uit klauteren. Hij vindt het erg spannend. Ik vind het niet zoveel gedoe eigenlijk; we hebben een grote kleedruimte waar ik ons omkleed en na afloop douchen we daar en doe ik op de verschoonkussens naast het bad M zijn luier en romper aan en dan wandelen we terug, eet hij een banaan terwijl ik me aankleed en dan doe ik hem zijn kleren aan.
Ik denk dat een simpel laken juist nog meer oproept tot fantasiespel. Hier is z'n bed ook de ene keer een tractor en de andere keer een paddenstoelhuis.
Echt geweldig wat hij allemaal verzint. Eergister had ik volgens M. een hap uit de maan genomen, want de maan was niet helemaal rond. En z'n tractor gaat regelmatig onder de kast in de autowasstraat. Het is ook zo leuk om te lezen waar jouw M. allemaal mee komt (en de andere peuters, natuurlijk).

Hompeltje en Pompeltje, daar is toch een versje van? Hoe ging dat toch ook alweer?
Peutergym, voor mij was het juist belangrijk iets te kiezen waar ik niet bij betrokken ben. Ik ben natuurlijk altijd wel thuis en anders z'n papa wel. Ik ben benieuwd hoe hij vrijdag gaat reageren als ik vertrek bij peutergym. Bij opa en oma gaat dat prima, maar die zijn natuurlijk ook heel vertrouwd.
Shandaly,

voor Lars!