abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 februari 2014 @ 23:53:47 #151
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136574171
Ik heb er geen maar misschien heb je iets aan dit topic?
Het is een reeks waarin ook veel moederfietsen besproken worden.

OUD / Fietsen met kinderen
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_136576810
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:33 schreef xaban06 het volgende:
Dag dames (en heren), ons zoon is afgelopen 2 jaar oud geworden, dus tijd voor de peuterspeelzaal. Wij zijn op zoek naar een moederfiets. Willen jullie misschien jullie ervaringen delen betreft de moederfietsen, punten waar we op moeten letten?
Ik ben toevallig afgelopen zaterdag geweest voor een fiets. Waar je vooral op let is de manier waarop het zitje vast zit en als je er in de toekomst twee wil vervoeren of je dan ook nog bagage mee wil nemen. Dat kan en achterop. Voorop met zo'n transporterrek en achterop met een verlenger. Met verlenger word je fiets langer. Met transporter blijft hij even lang.. En hoeveel geld je er aan uit wil geven.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_136576950
Moederfiets: stabiliteit stabiliteit en stabiliteit. Er komt behoorlijk wat gewicht op en je wilt niet gaan zwieberen.
Onze peuter heeft ineens besloten dat trappen op een driewieler toch leuker is dan met je voeten trippelen. En dus heeft ie gisteren eindeloos rondjes door de tuin gefietst. We gaan maar eens op zoek naar een fiets met zijwielen want de driewieler is een beetje klein.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 11 februari 2014 @ 07:50:35 #154
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136577189
Ja hier zoek ik ook een fiets met zijwieltjes nu hij blijkt te kunnen fietsen. Van de zomer kon hij het nog niet en we pakken altijd de loopfiets ipv de te kleine driewieler. Maar hij kan het dus wel.
Ik ga maar eens meten in een fietsenwinkel en dan op MP speuren.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_136577925
Wij hadden dus een fiets, daar heeft Driekus op leren fietsen, maar dat ding trapte nogal zwaar. Dus die hebben we weer verkocht en nu mag Tienus een nieuwe. Of nou ja, markplaats want ik vind ze nieuw veel te duur. Tienus en Driekus racen trouwens ook nog steeds rond op hun wishbones, die blijven favoriet. Wat is dat toch een goede investering geweest, ze zijn allebei al vanaf hun eerste verjaardag bezig met die dingen. Driekus past er nog steeds op (110 cm inmiddels).
  dinsdag 11 februari 2014 @ 09:24:24 #156
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136578192
Ik las op internet vaak dat een moederfiets een stuk zwaarder fiets als een gewone fiets.
Nu heb ik maar 1 kind dus een gewone fiets gekocht met een achterstoeltje van Yepp.
Echt uitstekende stoeltjes!
Rayen 2½ jaar!
pi_136579320
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 09:24 schreef TimeJumper het volgende:
Ik las op internet vaak dat een moederfiets een stuk zwaarder fiets als een gewone fiets.
Nu heb ik maar 1 kind dus een gewone fiets gekocht met een achterstoeltje van Yepp.
Echt uitstekende stoeltjes!
Hij is een stukje zwaarder ja, maar dat heeft een functie: want en stabiel en sterker. Kind en stoeltje en fietstas en kind voorop is zomaar 40 kilo extra erop. En die 40 kilo moet je er ook op kunnen laden als ie op de standaard staat, want je kan ze nou eenmaal er niet op gooien :P

Ik heb ook beide stoelen van Yepp en ze bevallen mij ook echt heel goed. We komen dadelijk alleen op het punt dat de jongste te zwaar is voor voorop en de oudste nog niet genoeg fietst om mee te fietsen. Twee kinderen achterop zie ik mezelf niet doen, dan gaat ook mijn moederfiets echt wel naar achteren klappen. Maar goed, dit hoort eigenlijk in het fietsentopic O-)
pi_136579375
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:23 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Hij is een stukje zwaarder ja, maar dat heeft een functie: want en stabiel en sterker. Kind en stoeltje en fietstas en kind voorop is zomaar 40 kilo extra erop. En die 40 kilo moet je er ook op kunnen laden als ie op de standaard staat, want je kan ze nou eenmaal er niet op gooien :P

Ik heb ook beide stoelen van Yepp en ze bevallen mij ook echt heel goed. We komen dadelijk alleen op het punt dat de jongste te zwaar is voor voorop en de oudste nog niet genoeg fietst om mee te fietsen. Twee kinderen achterop zie ik mezelf niet doen, dan gaat ook mijn moederfiets echt wel naar achteren klappen. Maar goed, dit hoort eigenlijk in het fietsentopic O-)
Daar zijn wij ook al bijna :X Ik zag laatst een moederfiets met een zadeltje voorop, tussen stuur en zadel zeg maar, gemonteerd. Ik denk dat dat bij ons straks ook maar moet..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136600472
*O* B *O* A *O* K *O* F *O* I *O* E *O* T *O* S *O*

of fietskar
pi_136600500
:D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136602619
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:24 schreef Kyara het volgende:

of fietskar
Verrek zeg.. da's misschien ook wel wat voor jullie! >:)
pi_136602760
Even ongegeneerd jompelen voor Lars: *G* *G*
Hij heeft gepoept!!! Óp de wc!!! Zónder luier!!! Het kan dus toch!! *G*
En zelfs al 3 keer, twee keer thuis en één keer bij het kdv. Het lijkt erop dat hij het doorheeft.. O+

(omg... waar je als moeder al niet blij van wordt he? :@)
  dinsdag 11 februari 2014 @ 21:21:43 #163
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136603575
Ik jompel mee voor Lars *O* :P
Rayen 2½ jaar!
pi_136603643
En gelijk heb je shandaly!
En nee er komt hier echt geen bakfiets meer, ik verlang naar de dag dat ik weer een gewone fiets kan gebruiken.
pi_136604687
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:24 schreef Kyara het volgende:

of fietskar
_O-
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_136604697
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:06 schreef Shandaly het volgende:
En zelfs al 3 keer, twee keer thuis en één keer bij het kdv. Het lijkt erop dat hij het doorheeft.. O+

*O* *O* *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_136604729
Wat goed Shandaly! *G* *G* *G* *G*
pi_136615382
Shandaly, wat goed van Lars!
pi_136615389
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:06 schreef Shandaly het volgende:

echt super goed!!!!
pi_136615621
Jay voor poep.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 12 februari 2014 @ 11:10:38 #171
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136619136
Haha kyara! Ik begrijp dat jij naar een bakfiets speurt?

Shandaly, goed zeg! *O*

Ik ben zelf in het voorjaar aan het kijken geweest naar zo'n zadeltje. Vooreen moeder fiets heb je een speciale nodig en dat ding kost al gauw 100¤. En Nathan was nog net een beetje aan de jonge kant om los te zitten vond ik, sinds oktober kan Lauren voorop en is Nathan naar achteren gegaan. Ik heb wel meerdere kennissen die met een zadeltje fietsen, het lijkt mij wel ideaal.
pi_136619886
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:23 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Wij hebben sinds een aantal maanden het voorzitje eraf en idd een zadeltje voorop. Ideaal en gezellig en minder wiebelig en beide jongens willen er altijd op ;-) ze kunnen er ook zelf opstappen.
Aanrader dus
pi_136621533
Vanaf welke leeftijd zou je ze op zo'n zadel durven zetten?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_136621989
Joep is in januari 3 geworden en hij zit er vanaf okt ong op.
Hebben m bij hollandbikeshop besteld. Daar hebben ze verschillende modellen voor verschillende fietsen.
En t scheelde 50euro met de fietsenmaker en was goed zelf te bevestigen
pi_136624864
Nog voor ie 3 werd dus. Dat is op zich goed nieuws. Dot wil niet meer in het stoeltje, maar we hebben nog geen alternatief. Als t enigszins veilig kan op zo'n zadel, vind ik het zelf ook weer gezellig om haar voor te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')