Ik had wel de Topics meegelezen, maar de uitzending niet gezien.
Daarbij heb ik een allergie voor Alberto Stegeman, dus werkt allemaal niet mee.
Maar nu heb ik de aflevering alsnog bekeken, en er vallen mij een paar dingen op.
Ikzelf let nogal op lichaamshoudingen van mensen, en hun instinctieve reacties.
Het valt me op dat er weinig tot geen genegenheid binnen het gezin is. Alles word ook pragmatisch aangepakt.
Zoals dat Emmelie haar vrijheid kwijt is. En dat het vervelend is dat iemand schijnbaar alles kan zien en horen in je huis. En natuurlijk de bedreigingen.
Maar over echt angst beleven, bang zijn, daarover hoor je ze niet. Ikzelf zou bijvoorbeeld de gordijnen vaker, eerder, dichtdoen. Alles goed afsluiten en constant controleren. Op straat om je heen kijken, wie lopen er in de buurt, is er iemand die mij volgt.
Echter over die emoties hoor je ze weinig, die worden minimaal geuit.
Weinig genegenheid in een gezin kan erop duiden dat de puberende dochter des huizes die genegenheid mist. Totdat ze word gestalkt, dan krijgt ze wel de aandacht en dat mensen zich om haar bekommeren, wat als genegenheid voor Emmelie kan worden gezien.
Maar goed, het is mijn mening en volledig speculatief, iemand anders kan er totaal anders over denken.
Een ander opvallend moment, aan de tafel wanneer Emmelie zelf door Alberto als dader word genoemd, op basis van het FOX-IT rapport.
Als zijzelf er niets mee te maken heeft, zoals zijzelf dat beweert, dan is het een valse beschuldiging die vrij onverwacht zou moeten zijn, en toch is zij niet verbaasd.
Emmelie toont geen enkele reactie, haar vader naast haar wel.
Haar vader leunt naar voren op het moment dat Alberto het gaat onthullen, en na de beschuldiging zakt de vader weer terug in zijn stoel, verbaasd, verbijsterd.
Maar Emmelie, reageert met een luchtig Oke. Niet verbaasd, niet geschokt, niet gepikeerd.
Ikzelf zou bij een dergelijke valse beschuldiging of verbaasd zijn, of gepikeerd, en zo reageren.
Nog een frappant moment, s'avonds laat Emmelie de hond uit, in de eigen achtertuin.
En dan vinden ze die dreigbrieven.
Niet weggewaaid, niet nat. Het lijkt er helemaal niet op dat die blaadjes papier daar uren hebben gelegen, want dan waren ze wel weggewaaid en/of verkreukelt. Maar niets, geen spoortje aan vuil en ze liggen zelfs netjes bij elkaar, zomaar vanzelf blijven ze netjes bij elkaar liggen? Bijzonder.
Zoals het bierglas wat in de tuin stuk is gegooid, midden in de nacht, avond. Dat moet toch iemand gehoord hebben? De scherven liggen ver uit elkaar, dus het is hard neergekomen. Vooral s'avonds, s'nachts, moet dat een rotlawaai zijn. Maar dat is door niemand gehoord? Frappant.
Fox-IT, ik ben beroepsmatig bekend met het bedrijf, en natuurlijk de beroemdheid die zij genieten in het (media) land.
Ik denk als zij een keiharde conclusie trekken, dat ze dat echt niet zomaar doen.
Vader reageert ook, dan zijn zij niet zo goed als we dachten.
Hmmm, dus omdat de uitkomst hun niet aanstaat, is het prutswerk? Erg ongeloofwaardig.
Ook als Emmelie gaat huilen, is dat omdat ze erg dichtbij komen en ze bang is ontmaskerd te worden?
Want Alberto reageert net zoals bij Jari, ik geloof niet dat jij het hebt gedaan, heb je het gedaan?
De vraagstelling duwt degene die moet gaan antwoorden in een bepaalde richting, namelijk ontkennen, ik was het niet. En tuurlijk wil ik het helpen oplossen, want ik was het niet.
Het lijkt wel een tunnelvisie, alsof men de waarheid niet wil erkennen, maar mensen op hun woord geloven met "uitgelokte" antwoorden.
En wat ik al vanaf het begin niet snap. De Politie die adviseert, ga er niet op in, niet reageren.
En die vader blijft maar reageren, en blijft maar bezig ermee. Tja als je aan het vissen bent, en er word gehapt, dan blijf je ook wel doorgaan. Indien er niet was gereageerd dan was er geen aandacht geweest, en was het waarschijnlijk allemaal snel doodgebloed en met een sisser afgelopen.
Dus tja, ze maken zelf een probleem, weigeren de waarheid te zien, en maar wel zeuren dat ze een probleem hebben, en dat de politie hun werk niet doen.
Had dan naar de Politie geluisterd, en geen reactie gegeven.
Wel een misser van de Politie, een computer laten formateren waardoor er eventueel bewijsmateriaal word vernietigd, fout advies.
Stuur zulke mensen naar een computerwinkel, alwaar er gecontroleerd kan worden op aanwezigheid van mallware, botnet of andere ellende.
Tevens moet er natuurlijk voor formateren een back-up gemaakt worden van alle documenten en e-mail berichten, en die liever niet meer op de computer terugzetten maar als back-up op cd/dvd een USB-stick of whatever,
Zo dat is een hele lange post, en volgens mij voeg ik niet toe in dit Topic wat al niet eerder is gezegd
Maar er zijn ook zoveel gebreken en mankementen aan dit gebeuren, je kan ze niet allemaal onthouden.
het pseudoniem zelfst.naamw.Uitspraak: [psødo'nim, ps½ydo'nim] Verbuigingen: pseudoniem|en (meerv.) verzonnen naam die je gebruikt om je echte naam geheim te houden.
usericoon; Mata Hari, pseudoniem van Margaretha Geertruida (Griet) Zelle