abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136362258
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:13 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

En toch was dat een tof jaar (en deed Offspring het vrij aardig daar in de Alpha). Maar goed ik heb toen prima vermaakt bij Flogging Molly. Dat is nou zo'n band wat natuurlijk muzikaal niet geweldig is, maar gewoon een act is voor de sfeer, en om het naar je zin te hebben.

Toen stond er ook een geweldige James Blake, Prachtige Fink, Rockende Arctic Monkeys, geniale dEUS. Een beukende Aphex Twin, prima Interpol, een goed en ambitieuze Skunk Anansie (nooit verwacht van te voren) en een leuk showtje van Beady Eye.

Helaas toen wel Dry The River moeten missen. Maar was een prima jaar hoor, en vergeet vast nog wel wat dingen.
Ja ik heb me ook zeker vermaakt hoor, maar het was voor mij echt het minste jaar. Ondanks Arctic Monkeys!
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:15:20 #152
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_136362295
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, hij is de afgelopen ook op Lowlands geweest, maar ik niet, dus mij boeit het niet. Veel mensen zijn gewoon te verwend denk ik.
Nee, die mensen die kochten elk jaar wél een kaartje. Voor het festival dat tochwel 'spannend' en vernieuwend programmeerde. Iets wat met deze lichting namen ver te zoeken is qua grote namen, die het meeste geld kosten. Dan verwacht je ook al snel minder van de kleinere namen.
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
- Maar had Lady Gaga onder haar vleesjurk nu ook een hamstring?
pi_136362347
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:13 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Helaas toen wel Dry The River moeten missen. Maar was een prima jaar hoor, en vergeet vast nog wel wat dingen.
Door de rij? Was een vroeg hoogtepuntje voor mij, gelukkig net op tijd daar! Verder staan vooral Warpaint en 'de ontdekking' van een toen daadwerkelijk leuk Will and the People in de Lima mij bij van dat jaar.
pi_136362356
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Nee, die mensen die kochten elk jaar wél een kaartje. Voor het festival dat tochwel 'spannend' en vernieuwend programmeerde. Iets wat met deze lichting namen ver te zoeken is qua grote namen, die het meeste geld kosten. Dan verwacht je ook al snel minder van de kleinere namen.
Wat was de laatst spannende editie n00bie?

2005/2006 hadden prima line-ups. Maar echt "spannend" kon je dat toen ook niet noemen? Of zit ik er helemaal naast?
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:17:16 #155
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_136362363
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

In 2012 (toch?) was het uitverkocht voordat er ook maar één naam bekend was. Toen kochten we blijkbaar voor een vernieuwend programma?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:17:29 #156
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_136362374
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:14 schreef indiaantje89 het volgende:
Totally Enormous Extincot Dinosaur was het ook druk bij de Bravo, toen stond iedereen bij Bonobo volgens mij.
Deze zin snap ik niet.
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_136362415
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:16 schreef ohnikua het volgende:

[..]

Door de rij? Was een vroeg hoogtepuntje voor mij, gelukkig net op tijd daar! Verder staan vooral Warpaint en 'de ontdekking' van een toen daadwerkelijk leuk Will and the People in de Lima mij bij van dat jaar.
Yes door die rij toen. Erg jammer. Heb toen bij de Lima Ben Howard gezien. Best leuk :) (met huwelijks aanzoek en al).

Toen was hij nog niet uitgemolken.
pi_136362439
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Deze zin snap ik niet.
Was het ook "niet" druk bedoelde ik.

Woensdagmiddag struggles..
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:19:14 #159
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_136362441
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:17 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Wat was de laatst spannende editie n00bie?

2005/2006 hadden prima line-ups. Maar echt "spannend" kon je dat toen ook niet noemen? Of zit ik er helemaal naast?
Die waren gewoon spot-on. 2007 vond ik ook prima. 2008 zware tegenvaller. Voor mijn gevoel was 2010 ook nog prima, maar dat moet ik nog eens nakijken :P
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:22:38 #160
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_136362554
Ja, 2010 heeft mijn goedkeuring.
pi_136362586
Spannend is ook een lastig begrip. Weinig kwalitatief goede bands breken ook echt door heb ik het idee.

Bedoel in de 00's had je de Franz Ferdinands, Bloc Party's, Killers, Kings Of Leons en Editors van die tijd (en vast nog wel wat ik vergeet).

Maar dat zijn dus vandaag de dag gewoon de Ed Sheeran's, Ben Howards, Imagine Dragons en The Lumineers geworden (kwa doorbraak gehalte, kwalitatief minder natuurlijk). Volgens mij kampen ook wel met een muzikaal probleem sinds 2010.
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:26:33 #162
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_136362682
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:23 schreef indiaantje89 het volgende:
Volgens mij kampen ook wel met een muzikaal probleem sinds 2010.
Absoluut. de 'mainstream alternative' van de laatste jaren is ook een karige bedoening.
Dat zie je naast Lowlands op bijv Pukkelpop ook. Dus het aanbod telt ook mee. En als ik dit jaar dan zo inschat op het aanbod, dan gaat het 'm niet worden.
pi_136362749
Mjoah, moet iets per se doorbreken dan? Dingen als Warpaint, James Vincent McMorrow, Jacco Gardner, Darkside, Beach House, Alt-J en zo nog een hele zooi zijn toch prima 'nieuwe' namen in het muzieklandschap? Of ze nu 'groot' worden of niet.
pi_136362831
Dit inderdaad. Paar jaar geleden een klein zaaltje van Paaspop binnen gelopen. Compleet omver geblazen door de sound van The Jim Jones Revue. Die zou ik graag nog een keer zien. Zelfde met Pokey LaFarge. Enkele jaren geleden in Ekko (Utrecht) gezien. Een half jaar laten stonden ze bij Jools Holland Hootenanny op de BBC tijdens Oudjaarsavond. Prima kwaliteit. Er is genoeg, het is alleen niet mainstream meer. Gelukkig hebben we nu allemaal Spotify en kunnen we prima 'inluisteren'.
pi_136362844
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:28 schreef ohnikua het volgende:
Mjoah, moet iets per se doorbreken dan? Dingen als Warpaint, James Vincent McMorrow, Jacco Gardner, Darkside, Beach House, Alt-J en zo nog een hele zooi zijn toch prima 'nieuwe' namen in het muzieklandschap? Of ze nu 'groot' worden of niet.
Op Darkside na hebben ze toch allemaal de afgelopen 3 jaar op Lowlands gestaan? En is Alt-J dan spannend te noemen? Wat is dan spannend vraag ik me af.

De namen die ik opnoem waren ook niet spannend en vernieuwend. Maar braken wel door en waren vrij snel "groot". Dus de namen die op de grotere podia doorbreken maken kwalitatief minder muziek imo.
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:33:53 #166
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_136362929
Pokey Lafarge vond ik geweldig. :P Verder zou ik Bon Iver ook nog wel graag willen zien, zelfde met James Vincent.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:35:21 #167
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_136362970
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:31 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

En is Alt-J dan spannend te noemen?
Nee. Precies het voorbeeld wat er mis is met de 'mainstream alternative' van tegenwoordig, samen met de singer-songwriterhype.
Het is muziek van mensen zonder ballen voor mensen zonder ballen. En da's nooit spannend.
pi_136363085
Singer-songwriters vind ik echt ontzettend kut ja. Behalve Pokey LaFarge dan. Maar die maakt tenminste leuke liedjes en heeft een gave act in plaats van die al kreunende steunzolen op een kruk.

De enige man die ik wil horen kreunen is Eddie Vedder, op het podium dat is.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2014 14:39:51 ]
pi_136363117
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:31 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Op Darkside na hebben ze toch allemaal de afgelopen 3 jaar op Lowlands gestaan? En is Alt-J dan spannend te noemen? Wat is dan spannend vraag ik me af.

De namen die ik opnoem waren ook niet spannend en vernieuwend. Maar braken wel door en waren vrij snel "groot". Dus de namen die op de grotere podia doorbreken maken kwalitatief minder muziek imo.
Ik dacht dat het ging over goede nieuwe bands. Tsja, wat is spannend. Alt-J heeft toch wel een vrij origineel geluid.

Ben het er wel mee eens dat wat nu naar de grotere podia doorbreekt minder kwaliteit heeft, als je daarmee Bastille en Imagine Dragons bedoelt. Aan de andere kant: is Bastille nu echt zo anders dan bijvoorbeeld The Killers, of trokken we The Killers destijds nog beter omdat zij voor 'ons' een eerste afslag van de mainstream af waren?
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:40:29 #170
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_136363143
Om maar te zwijgen over de Imagine Dragon-achtigen, met hun Coldplay-esque who-ooo-ooo-oooh chants..
pi_136363167
Alt-J vind ik toch wel echt een compleet andere categorie, maar dat is nu typisch zo'n act waarover de mening enorm verschillen.
pi_136363168
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:39 schreef ohnikua het volgende:

[..]

Ik dacht dat het ging over goede nieuwe bands. Tsja, wat is spannend. Alt-J heeft toch wel een vrij origineel geluid.

Ben het er wel mee eens dat wat nu naar de grotere podia doorbreekt minder kwaliteit heeft, als je daarmee Bastille en Imagine Dragons bedoelt. Aan de andere kant: is Bastille nu echt zo anders dan bijvoorbeeld The Killers, of trokken we The Killers destijds nog beter omdat zij voor 'ons' een eerste afslag van de mainstream af waren?
Ja Killers had met met Hot Fuss t/m Sam's Town 3 hele vette albums gemaakt, daarna werd het minder helaas. Teminste ik persoonlijk vond dat kwa niveau toch wel wat hoger.

Mr. Brightside = _O_
pi_136363194
Ach ja, de line-up kan toch nooit iedereen bekoren. Zolang er festivals zijn zal dat zo blijven. Persoonlijk ben ik wel blij met Skrillex en QOTSA en het Radio Filharmonisch Orkest lijkt me ook gaaf...
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:44:07 #174
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_136363244
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:41 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja Killers had met met Hot Fuss t/m Sam's Town 3 hele vette albums gemaakt
Dat zijn er maar 2 hoor
pi_136363388
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Dat zijn er maar 2 hoor
Ah dacht dat Sawdust nog voor Sam's Town kwam. Dat vond ik ook nog een leuk album.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')