abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:20:57 #161
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_138148244
Altijd EERST omlaag leren is mijn stelregel.
Zodat ze niet ergens vanaf flikkeren als ze er op geklommen zijn.
Niet alleen voor trappen, ook voor banken en zo.
Mijn honden lopen allemaal heel goed trap, maar thuis ( ik woon 2 hoog ) neem ik altijd de lift want zo goed is dat traplopen nou ook weer niet voor ze en op kantoor moeten ze elke dag meerdere malen naar de zolder en terug al.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_138148279
oh, ons is precies andersom geleerd. Zal dat nog 's navragen.

wij wonen 6 hoog en dat gaat natuurlijk altijd met de lift. Het is meer dat ze het "gewoon" moet kunnen, voor de momenten dat dat de bedoeling is.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:23:37 #163
176471 oh-oh
pi_138148310
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:22 schreef dh105 het volgende:
oh, ons is precies andersom geleerd. Zal dat nog 's navragen.

wij wonen 6 hoog en dat gaat natuurlijk altijd met de lift. Het is meer dat ze het "gewoon" moet kunnen, voor de momenten dat dat de bedoeling is.
Veiligheidshalve zou ik echt eerst naar beneden leren. Ze mogen bij mij ook onbeheerd op de bank als ze er zelf af kunnen. Je wil niet dat ze ergens een trap op rent en dan in paniek raakt omdat ze er niet meer af kan toch?
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:25:53 #164
176471 oh-oh
pi_138148354
Maar op mijn eerste chihuahua na heb ik eigenlijk ook nooit pups gehad die niet meteen vanaf dag 1 gewoon de trappen mee op en af gingen. Enige wat ik bij moet houden en dan ook echt doe, maar wel maar drie keer per jaar of zo, zijn die nare open brandtrappen, van die metalen, met van die ronde scherpe randen erop. Maar dat moeten ze wel echt kunnen vind ik, voor de veiligheid, ik kan ze niet allemaal dragen in geval van nood.
( Groucho Marx )
pi_138148701
In de dagelijke praktijk komen we eigenlijk nooit trappen "tegen" , we moeten ze nu opzoeken of bewust een etage de lift eerder uitstappen, zegmaar. In die zin geen ramp, maar het viel me op.

Iets algemener, misschien beter om te vragen: wat doen jullie wanneer je pup iets eerst wel deed, en daar vervolgens bang-isch voor is geworden? Blijven proberen of juist even géén aandacht voor vragen en later weer proberen?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:40:33 #166
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_138148757
Weinig foto's in een beaglepup-topic? Hierbij dan een verzoekje.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:42:15 #167
176471 oh-oh
pi_138148810
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:38 schreef dh105 het volgende:
In de dagelijke praktijk komen we eigenlijk nooit trappen "tegen" , we moeten ze nu opzoeken of bewust een etage de lift eerder uitstappen, zegmaar. In die zin geen ramp, maar het viel me op.

Iets algemener, misschien beter om te vragen: wat doen jullie wanneer je pup iets eerst wel deed, en daar vervolgens bang-isch voor is geworden? Blijven proberen of juist even géén aandacht voor vragen en later weer proberen?
Hangt er volledig vanaf hoe vaak datgene praktisch gezien gedaan moest worden.
Als ie nooit trappen hoeft te lopen zou ik er geen focus op leggen.
Als het is dagelijks is zou ik het negeren en gewoon elke keer weer wel met hem doen, aangelijnd.
( Groucho Marx )
pi_138150057
ik ben niet zo van het spammen van foto's (op geen enkele vorm van sociale media, overigens). Plus: onze pup lijkt meer kooiker dan beagle.

zal er vanavond of morgen wat neergooien hier.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 11:32:34 #169
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_138150198
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:26 schreef dh105 het volgende:
ik ben niet zo van het spammen van foto's (op geen enkele vorm van sociale media, overigens). Plus: onze pup lijkt meer kooiker dan beagle.

zal er vanavond of morgen wat neergooien hier.
Dat vond ik eigenlijk ook wel, ja. Dacht daarom in eerste instantie dat het een andere hond was.
pi_138463529
Foto's volgen nog; even erg druk geweest met het beestje, bleek kennelhoest te hebben. Niet heel zwaar, we gingen gewoon snel naar de DA, maar al met al waren wij als baasjes er toch even druk mee. Al heb ik nu het idee dat wij er meer last/zorgen om hadden dan zijzelf, haha.
pi_138469100
Ah, beterschap!! Ja dat is meestal dat je er zelf zorgen om maak. Net als kinderen he!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')