abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:43:56 #51
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_136399851
Dat varieert echt onwijs, zoals ik al zei, de ene hond is met 9 weken zindelijk, de andere met 3 jaar :D
Sowieso in het begin altijd meteen als ze wakker worden, na het eten, na het spelen, hup, buiten zetten voor een plas!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_136399994
vanmorgen vroeg ook gedaan, meteen naar buiten (op onze etage); gebeurde mooi niks. Ik even balen, toen toch maar mee naar beneden genomen. Je raadt 't al: toen meteen plassen.
pi_136400234
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:38 schreef dh105 het volgende:
[ afbeelding ]

Het is nog lastig om aan te voelen wanneer ze precies moet, maar we hebben het soms al wel door. Soms gaat alleen zooooo snel, dan ligt het er al voor wij doorhadden "ohja, dat was het signaaltje". Vaak wat gedraai en gepiep, maar dat valt tussen het spelen door soms niet op.

We hebben laminaat (naja, ikea-spul) dat reinigt makkelijk en goed, dus er is ook geen paniek ofzo. Vanaf welk moment, hoeveel weken ongeveer, zou dit allemaal wat soepeler moeten gaan?
Hier een maand of 4 en dus 8 maanden voordat ik haar ook zonder problemen bij anderen durfde te laten rondlopen. :P Het is geen robot hè, net als met kinderen kan het sterk variëren. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136400298
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:48 schreef dh105 het volgende:
vanmorgen vroeg ook gedaan, meteen naar buiten (op onze etage); gebeurde mooi niks. Ik even balen, toen toch maar mee naar beneden genomen. Je raadt 't al: toen meteen plassen.
Heb je haar toen gecomplimenteerd? Werkt namelijk uitstekend dat als ze het goed doen dat te doen. Je staat even voor gek maar een hond is slim genoeg om te snappen dat er wat is gedaan wat gewaardeerd werd. :P
Optimist tot in de kist
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:59:09 #55
176471 oh-oh
pi_136400407
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:48 schreef dh105 het volgende:
Maar dan moet je ook echt wachten tot ze plast, soms duurt het even, ik maak mijn oude hond nu elke ochtend wakker en zet hem op het balkon, we gaan pas weer naar binnen als ie geplast heeft. Naar beneden ( en ik woon maar 2 hoog met lift ) duurt gewoon soms net te lang, ik wil dat hij op zijn gemak zijn eerste plasje kan doen, die hond kan t ook niet helpen dat ik geen tuin heb en boven woon.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_136401572
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:38 schreef dh105 het volgende:
[ afbeelding ]

Het is nog lastig om aan te voelen wanneer ze precies moet, maar we hebben het soms al wel door. Soms gaat alleen zooooo snel, dan ligt het er al voor wij doorhadden "ohja, dat was het signaaltje". Vaak wat gedraai en gepiep, maar dat valt tussen het spelen door soms niet op.

We hebben laminaat (naja, ikea-spul) dat reinigt makkelijk en goed, dus er is ook geen paniek ofzo. Vanaf welk moment, hoeveel weken ongeveer, zou dit allemaal wat soepeler moeten gaan?
Dat is erg afhankelijk van de omstandigheden en de pup in kwestie. Heb zelf altijd nog geluk gehad, met een week of 2 waren ze "zindelijk", daarmee bedoel ik dan dat ze aangaven dat ze moesten voor de deur, maar dat ik er wel vlot bij moest zijn dan en ze bleven toen nooit alleen waardoor ze het iets langer op moesten houden. Dat ze echt even konden wachten tot we gingen wandelen duurde wel wat langer.

Als jij heel goed beloont(feestje!) als ze het buiten doet dan is de kans heel erg groot dat ze voor je het weet ook echt naar de deur toeloopt om te piepen, wat een wat duidelijker signaal is. Beloon ook dat en het wordt wat makkelijker om op te merken dat ze moet. Daardoor gaat het zindelijk maken ook weer makkelijker, het is immers de eerste grote stap daarin.

Gewoon volhouden, vooral veel belonen bij plassen op plekken waar dat ok is en het lukt vanzelf. Bedenk je wel dat jonge hondjes zwakke blaasjes betekend, lang ophouden zal nog een tijdje duren, dat kan zelfs tot 6 maanden duren(alhoewel dat wel uitbouwt natuurlijk, maar echt langer ophouden als in uren is een "volwassen skill".)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_136402181
ja, geduldigheid is iets wat er bij de baasjes nog niet heel sterk inzit. Maar komt goed!

Belonen bij behoefte op de juiste plek doen we al, met uitgebreid aaien en snoepje. Dat ze het boven niet doet vind ik niet heel erg, heb 't liefste alles gewoon beneden. Maar we moeten inderdaad even geduld hebben voor 't moment dat ze zelf bij de deur gaat piepen; dát zou inderdaad wel heel relaxed zijn. Maargoed, tot nu toe doet ze 't goed, dus ik zou niet weten waarom dat niet zou moeten gaan gebeuren :)

Overigens: het voor gek staan geloof ik wel; begreep dat ik er op de langere termijn véél plezier van kan hebben, dan nu maar even een opvallende verschijning op staat ;). Al sta ik niet te springen maar duidelijk wel even extra aandacht voor 't hondje.
pi_136402507
Hoi
in ben ook van mening dat het een ieder ook zelf moet beslissen van wel of niet in een bench.
Wij hebben het in begin ook zo gedaan in een bench en moet ik zeggen bij ons was gelukkig zonder gepiep en gejank.
We hebben het rustig op zitten bouwen, eerst 15 min. dan belonen en spelen gelijk uitlaten, dat 2 of 3 dagen dan een half uur enz.
Ging prima.
Verder op de dag gewoon naar iedere keer eten-spelen-slapen direct uitgelaten ook dat ging prima.
naar een week of 6 was ze zowel dag en nacht zindelijk. Dus bij totaal 15 weken. Naar zeker een half jaar kon ze ook zonder enig probleem een hele ochten-middag of avond alleen blijven.
Zijn met 12 weken naar een puppycursus geweest en dat vonden wij ook super leuk.
Daar werd verteld dat alles wat j met je hond eil doen in je eerste ses maanden gedaan moet hebben en zo vaak mogelijk en dan zul je nooit ergens echte ( met uitzonderingen naartuurlijk) problemen hebbben want de hond leert het meest in de eerste ses maanden.
Zoalas auto rijden, fietsen, wassen, kammen, lawaai winkelen, drukte muziek enz
gewoon alles veel doen dan komt het goed.
Veel belonen en spelen
Succes
pi_136402672
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:59 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Maar dan moet je ook echt wachten tot ze plast, soms duurt het even, ik maak mijn oude hond nu elke ochtend wakker en zet hem op het balkon, we gaan pas weer naar binnen als ie geplast heeft. Naar beneden ( en ik woon maar 2 hoog met lift ) duurt gewoon soms net te lang, ik wil dat hij op zijn gemak zijn eerste plasje kan doen, die hond kan t ook niet helpen dat ik geen tuin heb en boven woon.
Deed ik ook met de oudste toen ze aan de plaspillen zat, voor haar en voor mij rust en dat plasje is zo weer weg met een emmertje water. :P
Optimist tot in de kist
pi_136402718
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:49 schreef dh105 het volgende:
ja, geduldigheid is iets wat er bij de baasjes nog niet heel sterk inzit. Maar komt goed!

Belonen bij behoefte op de juiste plek doen we al, met uitgebreid aaien en snoepje. Dat ze het boven niet doet vind ik niet heel erg, heb 't liefste alles gewoon beneden. Maar we moeten inderdaad even geduld hebben voor 't moment dat ze zelf bij de deur gaat piepen; dát zou inderdaad wel heel relaxed zijn. Maargoed, tot nu toe doet ze 't goed, dus ik zou niet weten waarom dat niet zou moeten gaan gebeuren :)

Overigens: het voor gek staan geloof ik wel; begreep dat ik er op de langere termijn véél plezier van kan hebben, dan nu maar even een opvallende verschijning op staat ;). Al sta ik niet te springen maar duidelijk wel even extra aandacht voor 't hondje.
Elke hond geeft het anders aan, je moet inderdaad even uitvinden hoe jouw hond het aangeeft. Ik ken honden die beginnen te jammeren maar ook typjes die de baas alleen maar indringend gaan aankijken....stuk minder duidelijk maar op een gegeven moment herken je het wel. ;)
Optimist tot in de kist
pi_136402750
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:43 schreef oh-oh het volgende:
Dat varieert echt onwijs, zoals ik al zei, de ene hond is met 9 weken zindelijk, de andere met 3 jaar :D
Sowieso in het begin altijd meteen als ze wakker worden, na het eten, na het spelen, hup, buiten zetten voor een plas!
Is die jongste knaap van jouw uiteindelijk toch zindelijk geworden? *O*
Optimist tot in de kist
pi_136404359
Dank voor de reactie. Dat autorijden wil ik van 't weekend gaan proberen. Dat moet ze wel leuk gaan vinden, dus dat gaan we gewoon goed oefenen.

Ze is bij ons nu 9 weken, dan mag je ook nog niet alles verwachten. De pisbuis is zo kort als mijn vingertoppen denk ik, dus nogal wiedes dat het soms te snel gaat om te onderkennen (als ze het zélf al goed voelt aankomen). Stevige boodschap gaat al goed gereguleerd, nu de rest nog :)

puppycursus doen we begin maart, ze moet eerst over een week of 2 nog de 2e ronde entingen
pi_136407931
Oh trouwens, het is wel een totje hoor, wat een schattig wezentje!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_136429457
dat zegt ook iedereen die ik onderweg tegenkom, ja ;).

Vanmorgen vroeg even kort eruit, net na de wekker, dat ging allemaal goed! Nu hopen dat we de signaaltjes wat beter gaan oppikken. En wat jullie ook zeiden al: niet elke "uitlaatrondje" moet meteen een hele wandeling worden. Is voor de baasjes ook wel prettig ;)

Doorgaans, áls ze moet, gaat het redelijk snel aan het begin van het uitlaten, en niet pas op 't einde zegmaar. Is dat ook jullie ervaring?
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:31:52 #65
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_136429501
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 14:58 schreef dh105 het volgende:
ik zie niet zo in waarom een hond in een flat niet zo kunnen. Het is geen studentenkamer en we zijn meer dan genoeg thuis. Die periode alleen is, uiteraard, meer uitzondering dan regel, anders had ik wel een goudvis gekocht.

de bench willen we ook enkel voor deze periode, dat los laten lopen als we er even niet zijn of slapen, kan resulteren in een open toilet voor dat desbetreffende tijdvak. Naar gelang de tijd verder gaat willen we wel van de bench af.

's nachts wordt ze dus onrustig omdat ze als een gek moet pissen. Met de dageljikse interval van 1,5-2 uur snap ik dat ook wel, lichaampje zal er nog niet opgericht zijn. Wat ik wél doe is het kort en zakelijk houden; pissen en weer slapen. Er wordt dan niet gespeeld of ook maar íets gezelligs gedaan.
Omdat een hond in principe altijd even naar buiten moet kunnen als het daar behoefte aan heeft. Een tuin is dus gewenst.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:34:06 #66
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_136429544
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:31 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Omdat een hond in principe altijd even naar buiten moet kunnen als het daar behoefte aan heeft. Een tuin is dus gewenst.
Je moet gewoon voldoende naar buiten met de hond, dan kan dat best. Ik heb een tuin maar mijn hond gaat alleen naar buiten als ik daar wat aan het doen ben :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:36:44 #67
176471 oh-oh
pi_136429597
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:31 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Onzin hoor, ik heb 4 honden in een appartement, binnen zijn ze rustig, ik maak ze buiten wel moe, en in geval van nood mogen ze plassen op het balkon.
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:58:34 #68
406136 Le_Professeur
pi_136430013
Nee, geen onzin, maar je kan een boel compenseren als je ze goed moe kan maken ja, dan kan het. Maar ik geloof ik niet iedere hondenbezitter in een flat dit doet.

Wij hebben hier een schapendoes en dat beest wil zo nu en dan gewoon even in de tuin lopen. Uiteraard is een hond ook goed in staat om zich aan te passen, maar dat betekend niet dat die behoefte er niet meer is.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:03:20 #69
176471 oh-oh
pi_136430111
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:58 schreef Le_Professeur het volgende:
Nee, geen onzin, maar je kan een boel compenseren als je ze goed moe kan maken ja, dan kan het. Maar ik geloof ik niet iedere hondenbezitter in een flat dit doet.

Wij hebben hier een schapendoes en dat beest wil zo nu en dan gewoon even in de tuin lopen. Uiteraard is een hond ook goed in staat om zich aan te passen, maar dat betekend niet dat die behoefte er niet meer is.
Ik compenseer niks, als ik in een huis woonde wilde ik ook niet dat ze binnen druk waren, dus dan liepen we evenveel? Bovendien heb ik kleine honden, schapendoes zou ik uberhaupt niet binnen willen. Ze kunnen binnen makkelijk rennen en spelen maar ze doen het zelden. Omdat ze buiten hun energie kwijt kunnen.
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:05:53 #70
406136 Le_Professeur
pi_136430161
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:03 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik compenseer niks, als ik in een huis woonde wilde ik ook niet dat ze binnen druk waren, dus dan liepen we evenveel? Bovendien heb ik kleine honden, schapendoes zou ik uberhaupt niet binnen willen. Ze kunnen binnen makkelijk rennen en spelen maar ze doen het zelden. Omdat ze buiten hun energie kwijt kunnen.
Jawel, niet m.b.t. jouw, maar met het feit dat jij de beesten wel voldoende bewegingsruimte kan geven, dan is het geen probleem. Ook verschilt het per hond, een schapendoes heeft nou eenmaal heel veel beweging nodig.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:06:43 #71
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_136430178
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:58 schreef Le_Professeur het volgende:

Als je je hond voldoende uitlaat maalt hij niet om een tuin, hoor. En mi is het toch heel wat belangrijker om de hond goed uit te laten dan dat ie wat heen en weer kan lopen in een tuin. Zoals ik al zei, mijn hond interesseert de tuin helemaal niets, dus hoezo zou die behoefte er dan nog steeds zijn? :D Moet ik dan snel de deur dichtgooien en hem een uur voor de deur laten zitten omdat hij volgens jou behoefte heeft aan een tuin?

Ik geloof ook niet dat iedere hondbezitter zijn hond goed uitlaat en dat is volslagen idioot, maar wat in de tuin hobbelen kan een goede wandeling niet vervangen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:12:04 #72
406136 Le_Professeur
pi_136430292
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:06 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Als je je hond voldoende uitlaat maalt hij niet om een tuin, hoor. En mi is het toch heel wat belangrijker om de hond goed uit te laten dan dat ie wat heen en weer kan lopen in een tuin. Zoals ik al zei, mijn hond interesseert de tuin helemaal niets, dus hoezo zou die behoefte er dan nog steeds zijn? :D Moet ik dan snel de deur dichtgooien en hem een uur voor de deur laten zitten omdat hij volgens jou behoefte heeft aan een tuin?

Ik geloof ook niet dat iedere hondbezitter zijn hond goed uitlaat en dat is volslagen idioot, maar wat in de tuin hobbelen kan een goede wandeling niet vervangen.
Dat zeg ik ook niet, wandelen staat daar los van. Niet alle honden hebben die behoefte, maar zeker in de warmere maanden merk ik dat hij regelmatig in de tuin wil.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:35:49 #73
176471 oh-oh
pi_136430819
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:12 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, wandelen staat daar los van. Niet alle honden hebben die behoefte, maar zeker in de warmere maanden merk ik dat hij regelmatig in de tuin wil.
Ja een schapendoes is dan ook eigenlijk helemaal niet geschikt voor in huis.
Maar het overgrote deel van de hondenrassen wel hoor. Dus je tuinstatement is niet echt zinvol.
Ik denk trouwens dat er wel meer mensen zijn met tuin die hun hond daardoor te weinig laten wandelen dan dat er mensen zijn met een flat die hun hond te weinig mee naar buiten nemen. Zat mensen die de hond toch veel makkelijker even snel de tuin in mikken. Imo zouden die honden mss nog wel beter af zijn op een flat met een baas die ze dan wel voldoende uit zou laten.
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:31:58 #74
406136 Le_Professeur
pi_136432326
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:35 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja een schapendoes is dan ook eigenlijk helemaal niet geschikt voor in huis.
Maar het overgrote deel van de hondenrassen wel hoor. Dus je tuinstatement is niet echt zinvol.
Ik denk trouwens dat er wel meer mensen zijn met tuin die hun hond daardoor te weinig laten wandelen dan dat er mensen zijn met een flat die hun hond te weinig mee naar buiten nemen. Zat mensen die de hond toch veel makkelijker even snel de tuin in mikken. Imo zouden die honden mss nog wel beter af zijn op een flat met een baas die ze dan wel voldoende uit zou laten.
Zeker mee eens, maar ik ben gewoon van mening dat een hond naar buiten moet kunnen als het dat wil. In een flat heeft een hond zich daarop aangepast, aangezien dit sowieso niet mogelijk is.

Een tuin heeft in mijn optiek ook niets te maken met het uitlaten, op dat punt geef ik je volkomen gelijk. Het gaat ook niet enkel om de bewegingsvrijheid, maar meer om het buiten zijn zelf.. de omgevingsgeluiden, het in de zon liggen, het relaxen op de stenen.

Maar goed, ieder zijn mening. :)
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:36:26 #75
176471 oh-oh
pi_136432472
Als het maar een beetje weer is staat mijn deur open en liggen ze te bakken op het balkon hoor, geen tuin voor nodig. Er zijn denk ik maar heel weinig flats zonder balkon.
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')