Ja nou dat dus, ik zou ze nooit op de slaapkamer laten in het begin als ze dat niet zouden mogen blijven doen. Want zo blijf je aan en afleren, gedoe allemaal!quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:49 schreef Harajuku. het volgende:
Daar moet je even doorheen. Op welk moment dan ook, ze gaat eerst piepen. Wil je haar anders tot haar dood naast je bed houden? Dan kan je het laten. Wil je dat ze gewoon een plek in de woonkamer krijgt zal je het toch een keer moeten doen, en zulk gedrag afleren wordt straks veel moeilijker, dat kan ik je wel vertellen.
Ik heb er nooit een probleem van gemaakt om de pup beneden op zijn kussen te laten, en de honden vervolgens ook niet. Ongelukjes kunnen natuurlijk wel gebeuren.
Nou dan was ik bij problemen zelf naar de kamer gelopen en had de hond meteen daar leren slapen, veel duidelijker toch?quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:50 schreef dh105 het volgende:
de slaapkamer is niet overdreven groot, en ik vind dat ergens een plekje voor mij en mijn vriendin, en niet voor de huisdieren. Kat komt er bijv. ook niet (kat en hond gaan overigens subliem goed samen!)
Dat we dit nu doen is puur omdat we overal gelezen hebben, en ook logisch vinden, dat het diertje op het gemak moet worden gesteld / komen. De eerste nacht was in het begin piepen en halverwege pissen, 2e nacht ook, alles erna gaat in 1x door tot 's morgens vroeg.
Als je de hond niet in de slaapkamer wil hebben moet je dat echt snel veranderen hoor. Die hond snapt dat anders straks ook niet, en je kan hem nu nog makkelijker aanleren dat ie in de kamer blijft. Later denkt ie 'Ja doei, ik mocht toch altijd in de slaapkamer en nu niet meer wtf is ditquote:Op woensdag 5 februari 2014 10:50 schreef dh105 het volgende:
de slaapkamer is niet overdreven groot, en ik vind dat ergens een plekje voor mij en mijn vriendin, en niet voor de huisdieren. Kat komt er bijv. ook niet (kat en hond gaan overigens subliem goed samen!)
Dat we dit nu doen is puur omdat we overal gelezen hebben, en ook logisch vinden, dat het diertje op het gemak moet worden gesteld / komen. De eerste nacht was in het begin piepen en halverwege pissen, 2e nacht ook, alles erna gaat in 1x door tot 's morgens vroeg.
Ja maar hoe langer je haar op de slaapkamer laat hoe meer ze daar aan went, dus ooit moet je die stap toch zetten als je daar vanaf wil. Ga je toch op de bank slapen anders als het echt niet anders is?quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:55 schreef dh105 het volgende:
misschien volgen we de internetips iets teveel op, als ik dit zo lees.
Ongelukje in de bench kan dan inderdaad gebeuren. so be it, denk dat we dat vanavond maar gewoon moeten proberen. Ben alleen bang dat ze uren achtereen blijft jammeren, en dat vind ik (vooral voor de buren...) niet een erg fijne gedachte. en al piepend weghalen daar is natuurlijk helemaal niks, dan belonen we haar onbedoeld
Nee joh. Zo'n pup piept even en dan valt ie gewoon in slaapquote:Op woensdag 5 februari 2014 10:55 schreef dh105 het volgende:
Ongelukje in de bench kan dan inderdaad gebeuren. so be it, denk dat we dat vanavond maar gewoon moeten proberen. Ben alleen bang dat ze uren achtereen blijft jammeren, en dat vind ik (vooral voor de buren...) niet een erg fijne gedachte. en al piepend weghalen daar is natuurlijk helemaal niks, dan belonen we haar onbedoeld
Of dat inderdaad.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja maar hoe langer je haar op de slaapkamer laat hoe meer ze daar aan went, dus ooit moet je die stap toch zetten als je daar vanaf wil. Ga je toch op de bank slapen anders als het echt niet anders is?
Oh, ik lees nu de laatste zin. Inderdaad niet pup ophalen hoor, dan blijf je bezig.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:55 schreef dh105 het volgende:
Ze stopt echt wel. Maar 5 minuten kunnen wel een uur lijken als zo'n hompie zit te piepen. Volhouden!quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:09 schreef dh105 het volgende:
kruising beagle/kooiker, om volledig te zijn. Al maakt dat het verhaal misschien niet soepeler. eigenwijs is niet erg, heeft absoluut wat, anders hadden we dit beestje sowieso nooit genomen natuurlijk. We willen er alleen wel zo goed als mogelijk mee omgaan, natuurlijk, om het meteen "goed" te doen.
worst case: ze wordt niet rustig: wát dan? Of.... gaat ze écht wel slapen na een uurtje piepen? Dan moeten wij gewoon op tijd de koffer in, dan blijft een normale nacht over....
Mijn hond sliep bij ons op een babymatras en het is allemaal goed gekomen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:48 schreef oh-oh het volgende:
Waarom mag ze niet op de slaapkamer blijven slapen?
Ongelukjes horen er wel een beetje bij, maar je kan ze grotendeels voorkomen door rekening te houden met wanneer ze moeten plassen. Dat is vaak, maar redelijk vaste momenten zijn na het slapen, na het spelen, na het eten. Naast die momenten is het het makkelijkste om een plekje te hebben waar ze kan gaan aangeven dat ze moet plassen, bv het balkon(daar dan wat neerleggen wat makkelijk verschoont kan worden) zodat je op haar aangeven vlotjes naar beneden kan gaan, of haar daar te laten plassen(bij zo'n kleintje is eerst naar beneden soms wat lastig).quote:Op donderdag 6 februari 2014 12:24 schreef dh105 het volgende:
foto's zal ik vanmiddag even uploade, is wel leuk idd.
Slapen gaat goed. Vanmorgen was ze om 6.00 uur wakker en onrustig in de bench, toen even mee naar beneden genomen, plasje gedaan, en met minimaal gepiep erna weer stil. Gaat dus goed!
We proberen haar elke 1,5 / 2 uur mee naar buiten te nemen. Tóch zijn we soms nét te laat en plast ze in huis was. Ze is nog klein, het zijn geen liters, maar... hadden jullie dit soort ongelukjes ook regelmatig?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |