abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 februari 2014 @ 08:43:03 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136275010
quote:
Regering kan overgewicht tegengaan met wet'
maandag 3 februari 2014 - 04:05

LONDEN (ANP) - Als landen overgewicht willen tegengaan, moeten er strengere wetten komen om de verkoop van ongezond eten en drinken terug te dringen. Regeringen moeten mensen stimuleren om gezonde en verse producten te eten en kunnen op die manier de wereldwijde obesitasproblematiek zelfs omkeren.

Dat blijkt maandag uit onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) dat ze heeft laten doen naar obesitas. ,,Tenzij regeringen stappen ondernemen, zal de markt overgewicht blijven promoten", stelt Roberto De Vogli van de Universiteit van Californië. ,,Dat heeft desastreuze gevolgen voor de volksgezondheid."

Een van de maatregelen die de WHO aandraagt, is het verminderen van fastfoodreclames die zijn gericht op kinderen.
http://www.omroepbrabant.(...)gengaan+met+wet.aspx

Leuk toch? De Nanny state wordt steeds meer een Nagging Nanny, Over een paar jaar zien we dit bericht

quote:
Regering kan ongewassen sokken en onderbroeken tegengaan met wet'
maandag 3 februari 2014 - 04:05

LONDEN (ANP) - Als landen stinksokken en vieze onderbroeken willen tegengaan, moeten er strengere wetten komen om het dragen van stinksokken en vieze onderbroeken terug te dringen. Regeringen moeten mensen stimuleren om schone en versgewassen kleding te dragen en kunnen op die manier de wereldwijde vieze kleding probleem zelfs omkeren.

Dat blijkt maandag uit onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) dat ze heeft laten doen naar luchtjes. ,,Tenzij regeringen stappen ondernemen, zal de vrijheid van mensen vieze luchtjes blijven promoten", stelt Roberto De Vogli van de Universiteit van Californië. ,,Dat heeft desastreuze gevolgen voor de volksgezondheid."

Een van de maatregelen die de WHO aandraagt, is het vermeerderen van wasmiddel reclames die zijn gericht op kinderen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 3 februari 2014 @ 08:52:32 #2
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_136275096
Je dent vast grappig of bijdehand te zijn? Maar obesitas wordt/is toch al een groot probleem. Kijk maar eens hoeveel dikke kindjes je nu al ziet, dit is echt een kwestie van slechte voeding waar de schuld grotendeels bij de ouders ligt.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 3 februari 2014 @ 08:54:16 #3
45206 Pietverdriet
pi_136275111
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 08:52 schreef controlaltdelete het volgende:
Je dent vast grappig of bijdehand te zijn? Maar obesitas wordt/is toch al een groot probleem. Kijk maar eens hoeveel dikke kindjes je nu al ziet, dit is echt een kwestie van slechte voeding waar de schuld grotendeels bij de ouders ligt.
Dat Obesitas een probleem is, klopt, maar denk jij echt dat de overheid er met wetgeving wat aan kan doen?
pi_136275160
Kun
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 08:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat Obesitas een probleem is, klopt, maar denk jij echt dat de overheid er met wetgeving wat aan kan doen?
Kunnen wel, absoluut.. Maar moeten? Nee. Survival of the fittest en crowd-control enzo :)
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
  maandag 3 februari 2014 @ 09:02:25 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_136275227
Mensen moeten zelf gezond willen leven, daar kan de overheid alleen wat aan doen door goede campagnes, niet door dingen te verbieden.
  maandag 3 februari 2014 @ 09:05:36 #6
45206 Pietverdriet
pi_136275273
Daarbij zorgt gezond leven en de stijgende levensverwachting ook voor enorme problemen, de kosten van pensioenen en geriatrische zorg stijgen door het dak.
Eigenlijk zou de overheid roken en ongezond eten gewoon moeten promoten, dat zorgt voor een veel gezondere leeftijdspiramide, en verstandig levende mensen worden dan beloond.
pi_136275312
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:02 schreef kwiwi het volgende:
Mensen moeten zelf gezond willen leven, daar kan de overheid alleen wat aan doen door goede campagnes, niet door dingen te verbieden.
Helaas heeft de overheid vwb voorlichting zo'n beetje totaal de handdoek in de ring gegooid, onder het mom van, dat kost toch alleen maar geld... verbieden is goedkoper ;).

Maar je hebt gelijk.
pi_136275384
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:08 schreef Luigi het volgende:

[..]

Helaas heeft de overheid vwb voorlichting zo'n beetje totaal de handdoek in de ring gegooid, onder het mom van, dat kost toch alleen maar geld... verbieden is goedkoper ;).

Maar je hebt gelijk.
Jup. Jammer dat ze niet inzien dat mensen overtuigen van je gelijk beter is dan het opleggen van je mening.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 3 februari 2014 @ 09:17:27 #9
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_136275416
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:08 schreef Luigi het volgende:

[..]

Maar je hebt gelijk.
Verbieden is goedkoper, belasten levert nog geld op ook!
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
pi_136275430
Als dat zo is zullen de vet en suiker accijnzen binnen nu en 3 jaar ingevoerd worden natuurlijk. landelijke politiek is er zo snel mogelijk bij om extra belastingen naar binnen te harken.

Vertaling naar NL in 2017:

BMI index van boven de 35: ¤ 750 extra zorgpremie
Patatje met naar ¤ 9,95
Croissantje naar ¤ 7,50
Pakje boter naar ¤ 3,95
Cola per fles naar ¤ 0,89 (want anders wordt Coke Cola boos en zijn ze bang voor de lobby, kunnen ze niet maken).
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_136275453
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:17 schreef Maargoed. het volgende:

[..]

Verbieden is goedkoper, belasten levert nog geld op ook!
Yup. Nadenkende, zelfstandige en verantwoordelijke burgers zijn een pest uiteraard... daar verdien je geen geld mee.
  maandag 3 februari 2014 @ 09:23:55 #12
45206 Pietverdriet
pi_136275494
Nee, verbieden is niet goedkoper, want het moet gehandhaafd worden.
Je verzint als overheid gewoon zaken waar je niet tegen kan zijn (milieu, gezond eten, derde wereld, kunst etc), dat eigen je je toe en ga je belastingen en accijns voor heffen, baantjes maken. Core Business overheden
  Redactie Frontpage maandag 3 februari 2014 @ 09:24:29 #13
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_136275512
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 08:52 schreef controlaltdelete het volgende:
En jij wilt dat de overheid mensen verplicht bepaald voedsel te eten? Belachelijk.

Als er toch iets gedaan moet worden, laat het dan aan de zorg zijn: leef je ongezond, dan betaal je veel meer voor je verzekering. Dan laat je mensen nog de keuze.

Daar ben ik ook huiverig voor trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door JeMoeder op 03-02-2014 09:29:45 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 3 februari 2014 @ 09:37:20 #14
189978 controlaltdelete
pi_136275738
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:24 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

En jij wilt dat de overheid mensen verplicht bepaald voedsel te eten? Belachelijk.

Als er toch iets gedaan moet worden, laat het dan aan de zorg zijn: leef je ongezond, dan betaal je veel meer voor je verzekering. Dan laat je mensen nog de keuze.

Daar ben ik ook huiverig voor trouwens.
Ik denk dat dit idd lastig is. Gros van de mensen eet toch liever een big mac dan een maaltijdsalade en na die big mac hangen ze op de bank. Het zou kunnen helpen om deze producten ranzig duur te maken wat natuurlijk de fabrikanten ook in het verkeerde keelgat schiet want hun zien juist graag dat we massaal al het zoet en vet naar binnen proppen. Als deze producten duur zouden worden maken draaien hun verlies net zoals de supermarkten. Hun macht in deze is groter dan je denkt.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 3 februari 2014 @ 09:42:11 #15
45206 Pietverdriet
pi_136275823
Alsof maaltijd salades gezond zijn
  maandag 3 februari 2014 @ 09:44:17 #16
189978 controlaltdelete
pi_136275854
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Alsof maaltijd salades gezond zijn
Ik roep maar wat, ligt eraan waar je die salade van maakt toch? Het zal iig gezonder zijn dan pizza, big mac of de kentucky fried.
  maandag 3 februari 2014 @ 09:46:46 #17
45206 Pietverdriet
pi_136275899
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:44 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik roep maar wat, ligt eraan waar je die salade van maakt toch? Het zal iig gezonder zijn dan pizza, big mac of de kentucky fried.
LIgt er maar aan, als jij veel Kcal verbruikt omdat je zwaar lichamelijk werk doet.
  maandag 3 februari 2014 @ 09:52:30 #18
189978 controlaltdelete
pi_136275984
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

LIgt er maar aan, als jij veel Kcal verbruikt omdat je zwaar lichamelijk werk doet.
Naja het gros dus niet want anders zouden mensen ( en kinderen zelfs) niet massaal dik worden de laatste jaren. Ook al heb je geen obesitas dan is met regelmaat Mac en KFC eten niet echt goed voor je gezondheid hoor.
pi_136276013
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 08:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanmorgen op het tv-nieuws werd gemeld dat in Nederland de toename van obesitas relatief laag is, juist door wetgeving tegen reclame voor fastfood gericht op kinderen. Kan er alleen niet zo snel een bron van vinden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 3 februari 2014 @ 09:55:01 #20
45206 Pietverdriet
pi_136276027
quote:
11s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Vanmorgen op het tv-nieuws werd gemeld dat in Nederland de toename van obesitas relatief laag is, juist door wetgeving tegen reclame voor fastfood gericht op kinderen. Kan er alleen niet zo snel een bron van vinden.
Correlatie is geen bewijs.
  maandag 3 februari 2014 @ 09:55:41 #21
45206 Pietverdriet
pi_136276035
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:52 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Naja het gros dus niet want anders zouden mensen ( en kinderen zelfs) niet massaal dik worden de laatste jaren. Ook al heb je geen obesitas dan is met regelmaat Mac en KFC eten niet echt goed voor je gezondheid hoor.
Eenzijdig eten is nooit verstandig, alleen maar rauwe groenten eten is ook niet gezond.
pi_136276038
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Correlatie is geen bewijs.
quote:
Nederland
De wetenschappers namen verschillende landen onder de loep en vergeleken het overheidsbeleid met de gezondheid van de bevolking en de verkoop van ongezonde producten.

In alle 25 onderzochte landen is de verkoop van ongezond eten en drinken de laatste jaren toegenomen. De grootste stijgingen waren in Canada, Australië en Ierland. In landen die al strenge regelgeving kennen, zoals Nederland, België en Italië, was de stijging het laagst.
http://nos.nl/artikel/605(...)-door-wetgeving.html
pi_136276052
het is heel simpel; ongezond eten duurder maken en daarmee het gezonde eten goedkoper maken. anders krijg je amurica toestanden.
Hier staat niets.
  maandag 3 februari 2014 @ 09:58:16 #24
45206 Pietverdriet
pi_136276093
quote:
Je kan ook zeggen dat in die landen waar de regelgeving strenger is, mensen zich meer bewust zijn van het belang van een gezond dieet, immers, anders was die regelgeving er niet gekomen. In Nederland wordt sowieso traditioneel veel groente gegeten
pi_136276120
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan ook zeggen dat in die landen waar de regelgeving strenger is, mensen zich meer bewust zijn van het belang van een gezond dieet, immers, anders was die regelgeving er niet gekomen.
Kan ook, al schrijf je net zelf dat correlatie geen bewijs is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')