abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 februari 2014 @ 13:21:33 #1
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_136235514

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door Wolve000 op 03-02-2014 11:23:17 ]
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  zondag 2 februari 2014 @ 13:24:45 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_136235641
Voordat ik álle Ramses afleveringen vanaf mijn luie stoel ga consumeren (ben halverwege en het idee is heel aantrekkelijk), trek ik mijn schoentjes aan 8-)

De oude mannen van de te snelle duurloop. Herkenbaar Hats. En bij 18+ eens wat drinken meenemen, nee joh. MrQ zit ook tussen zo'n clubje. Lekker gelopen jij ^O^
pi_136235763
Awh, wat balen Angel! Hoop dat je snel herstelt!

Wij zouden vandaag foto's maken bij een fell race en daarna zelf even daar in de buurt een rondje rennen. Helaas kreeg ik net voor vertrek echt een gigantische hoofdpijnaanval gevolgd door plotsen stijve nek + schouders. AUW... Dus maar thuis gebleven, alwaar m'n laptop ook nog eens definitief overleden bleek. Altijd fijn. Anderhalf uur stilstaan in de kou leek me geen goed idee icm stijve nek/hoofdpijn..

Nu gaat Wolve zo nog even rennen hier in de buurt, en zit ik te denken om voorzichtig mee te hobbelen om te zien of het lukt en hopelijk wat losser gaat zitten weer. Het is zulk heerlijk weer, wil echt even naar buiten... en m'n fellraisers staan te trappelen! :o O+
Ja doei.
  zondag 2 februari 2014 @ 13:32:34 #4
92409 Twinky
Little star.
pi_136235929
Wat een fantastisch weer!! Gelukhebbers die vandaag een wedstrijd lopen *O* Wij zijn met z'n vieren gaan gewoon rennen O+

Selfie:

Otheries:

En ze hebben ook een filmpje gemaakt waarop echt wel te zien is dat mijn techniek een stuk minder debiel is dan vorig jaar.

http://www.endomondo.com/workouts/292568604/8778461
  Moderator zondag 2 februari 2014 @ 13:33:38 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_136235966
Jaloersmakende foto's! Ik weet even niet meer waarom ik nou per se gisteren moest gaan rennen, in de regen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_136236079
Tof Twink! O+
Ja doei.
pi_136236094
Gaaf Twinky!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_136236203
Lekker getraind vanochtend! :)
Het was ook wel weer erg mooi weer. De armen doen het nog, branden nu nog een klein beetje na. Lekker. Heb sinds ik meer ben gaan lopen nu trouwens wel telkens pijn in mijn rechterknie als ik de trap afloop. Tijdens het lopen zelf merk ik daar niks van. Vaag...

En ik kwam nog een leuk plaatje van Westerbork van 2 weken terug tegen.

SPOILER
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_136236208
Jij had ook lekker gelopen, kluizenaar!
Ja doei.
  zondag 2 februari 2014 @ 13:40:47 #10
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_136236270
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:43 schreef Yuki het volgende:

[..]

Absoluut waar. Hierin zit m'n perfectionisme/prestatiedrang me soms in de weg. Iedere training sneller/verder/beter willen. Zo werkt het gewoon niet :')

Gemiddeld zat ik deze training boven de 6:00/km; dat "voelt" nu als langzaam omdat ik weet dat ik 5:40-5:45/km of zelfs nog sneller aan kan. Maar laat ik niet vergeten dat ik tot voor kort überhaupt niet dit soort afstanden kon lopen, laat staan op een dergelijk tempo. Vóór m'n blessure liep ik bovendien nooit onder de 6:00/km, vaak zelfs stukken langzamer.

Ik heb 6,55 km gelopen, aan één stuk... boeiend hoe snel of langzaam dat ging. Het was lekker. Punt. :)
Ik vind het opvallend dat je nu sneller loopt dan voor je blessure. Meestal kost het aardig wat tijd om weer op niveau te komen na een blessure. Het kan ook zijn dat je misschien efficiënter bent gaan lopen met een iets andere houding.

Wat betreft presteren heb ik wel een beetje hetzelfde toen ik met hardlopen begon een paar jaar geleden. Trainingen boven de 6:00 min/km waren voor mijn gevoel te langzaam.

Helaas ben ik alleen maar langzamer geworden in de trainingen en loop ik nu noch maar zelden boven de 10 km/u gemiddeld.

Zometeen nog even omkleden en dan op de fiets naar de start van de Acht van Apeldoorn :)
pi_136236388
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 13:40 schreef Ach3r0n het volgende:

[..]

Ik vind het opvallend dat je nu sneller loopt dan voor je blessure. Meestal kost het aardig wat tijd om weer op niveau te komen na een blessure. Het kan ook zijn dat je misschien efficiënter bent gaan lopen met een iets andere houding.

Wat betreft presteren heb ik wel een beetje hetzelfde toen ik met hardlopen begon een paar jaar geleden. Trainingen boven de 6:00 min/km waren voor mijn gevoel te langzaam.

Helaas ben ik alleen maar langzamer geworden in de trainingen en loop ik maar zelden boven de 10 km/u gemiddeld.

Zometeen nog even omkleden en dan op de fiets naar de start van de Acht van Apeldoorn :)
Ah, nu snap ik het! :D
Ik ben nog niet zo heel handig met Endomondo
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_136237133
Hebben jullie ook weleens dat je echt heerlijk hebt gelopen: stukje sneller dan normaal, gaat allemaal prima tijdens het lopen, maar dat je na het lopen buikpijn krijgt?

Ik heb dit nu al een paar keer gehad. Ik heb helemaal niet het idee dat ik te snel heb gelopen vandaag. Het ging gewoon lekker en tijdens het lopen voelde ik me super, maar dan toch krijg ik buikpijn nadat ik gelopen en gedouched heb.
  ESF Reporter zondag 2 februari 2014 @ 14:11:19 #13
87554 Cee
Welluk?
pi_136237589
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:00 schreef OngeschiktX het volgende:
Hebben jullie ook weleens dat je echt heerlijk hebt gelopen: stukje sneller dan normaal, gaat allemaal prima tijdens het lopen, maar dat je na het lopen buikpijn krijgt?

Ik heb dit nu al een paar keer gehad. Ik heb helemaal niet het idee dat ik te snel heb gelopen vandaag. Het ging gewoon lekker en tijdens het lopen voelde ik me super, maar dan toch krijg ik buikpijn nadat ik gelopen en gedouched heb.
Ik heb dat soms, echt van die felle, kortstondige steken. Tijdens het lopen en de rest van de dag nergens last van, alleen kort nadat ik thuis ben. Gelukkig nog niet heel vaak gebeurd.

Gisteren ben ik met de loopgroep gegaan, was weer erg leuk en effectief, ik moet echt blijven letten op de afwikkeling van mijn voeten. De trainer gaf nog een aantal andere handige tips. Het weer viel mee, een paar spatjes regen in het begin en daarna was het heerlijk toeven tussen het verregende landschap. O+ 9km op de teller gezet. En tsja, vandaag is het zo'n prachtig weer. Ik moest net toch nog even een rondje anders zou ik het mezelf niet vergeven. Vanochtend heb ik in de sportschool nog een aerobe-test gedaan en in 't afgelopen jaar is m'n conditie van onder 't gemiddeld naar bovengemiddeld gegaan. Allemaal dankzij 't lopen. O+

Omdat ik amper (zeg maar, nooit) intervallen doe, heb ik er eentje in m'n horloge geprogrammeerd en die gedaan. Geen idee wat voor interval ik moet doen dus wat gegoogled en 3x 300 meter met steeds 100 meter rust erna. Dat vond ik vermoeiend genoeg. 6km gelopen en toen de timer uitgezet en nog een kilometer doorgelopen en echt geprobeerd te concentreren op die kromme poten van me. Wat blijft dat lastig zeg, dat afwikkelen, het is zo vermoeiend. Hopelijk went het snel.
pi_136240248
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 13:38 schreef Cynic het volgende:
Lekker getraind vanochtend! :)
Het was ook wel weer erg mooi weer. De armen doen het nog, branden nu nog een klein beetje na. Lekker. Heb sinds ik meer ben gaan lopen nu trouwens wel telkens pijn in mijn rechterknie als ik de trap afloop. Tijdens het lopen zelf merk ik daar niks van. Vaag...

En ik kwam nog een leuk plaatje van Westerbork van 2 weken terug tegen.

SPOILER
Je vraagt je af waar dat pijntje vandaan komt en post zo'n onnatuurlijke pose. :P
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_136240313
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 13:39 schreef motorbloempje het volgende:
Jij had ook lekker gelopen, kluizenaar!
Thanks, ook erg blij mee! wat een verschil met vorig jaar om deze tijd.
  zondag 2 februari 2014 @ 15:22:19 #16
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_136240493
Zo, ik heb iedereen zien finishen in Apeldoorn; ik laat ze zelf verslag doen ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator zondag 2 februari 2014 @ 15:23:20 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_136240538
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:22 schreef E.T. het volgende:
Zo, ik heb iedereen zien finishen in Apeldoorn; ik laat ze zelf verslag doen ;)
*O* iedereen is weer terug! Nu wachten op alle verslagen :9
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_136241092
Ik ben al even thuis maar man en kinderen wilden ook aandacht. ;) Ik gooi mijn verslagje even in een spoiler wegens toch wel lang geworden.

SPOILER
Ik zie dat er diverse mensen van het mooie weer gebruik hebben gemaakt om zelf even lekker een stuk te lopen. Ik kan niet anders dan jullie gelijk geven. Balen alleen van de afloop Angel-a, fijn dat iemand je even thuis kon brengen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zondag 2 februari 2014 @ 15:35:46 #19
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_136241107
Ik zie prachtige tijden op fb. Hoop dat je meneer zijn supertijd nog even persoonlijk komt delen ET ;)

Mensen: een wisselduurloop is ZWAAR! Ik ben kapot :o Ik bakte weinig van constant tempo houden, maar heb grofweg 4 km 6:30 2 km 5:50 en 4 km 6:30 gelopen. Na de 6 km compleet stuk. Hersteld voor een comfortabel laatste stukje (wind mee, scheelt ook).

Leuk die comfortabele duurlopen, maar dit was weer even flink afzien O+
  Moderator zondag 2 februari 2014 @ 15:39:54 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_136241299
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:35 schreef Nanook24 het volgende:
Ik ben al even thuis maar man en kinderen wilden ook aandacht. ;) Ik gooi mijn verslagje even in een spoiler wegens toch wel lang geworden.

SPOILER
Ik zie dat er diverse mensen van het mooie weer gebruik hebben gemaakt om zelf even lekker een stuk te lopen. Ik kan niet anders dan jullie gelijk geven. Balen alleen van de afloop Angel-a, fijn dat iemand je even thuis kon brengen.
_O_ èn drie bekertjes _O_
pi_136241308
Dit moet de mooiste hardloopdag van 2014 geweest zijn :o

Jammer genoeg liep ik zo'n 9 seconden per kilometer langzamer dan mijn PR :') maar dat komt wel weer goed met een paar wedstrijden in de benen.
  zondag 2 februari 2014 @ 15:40:31 #22
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_136241322
En Nanook: ^O^ (post-crossing :) )
pi_136242036
Toch gelopen O+ mijn god, wat een plezier hebben we gehad! :D O+
Ja doei.
  zondag 2 februari 2014 @ 15:58:54 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136242275
2:19:32 *O*
Ontzettend veel fokkers gemeet!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 2 februari 2014 @ 15:59:45 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136242321
Oh ja mijn HM PR is eraan!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')