abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:02:41 #26
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137997946
Top projectje, altijd een vraag; is dit puur voor de fun of leer je er ook nog dingen van?
pi_137999734
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:53 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ah we hebben een mooiweerrijder :P Geloof me in de winter is zo'n ding echt handig :P
Weet ik :P

Maar in de winter zit ik liever in een luxe auto met winterbanden. Niet alleen om de winterbanden, maar vooral om de pekel :D
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:02:02 #28
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_137999776
Had je maar een galvchassis moeten kopen :P
pi_138005765
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:02 schreef Erasmo het volgende:
Had je maar een galvchassis moeten kopen :P
Van zijn levensdagen niet, zijn een stuk stugger dan origineel (waardoor ze scheuren en/of breken op den duur) en zijn ook niet best voor de waarde van je Eend :P
pi_138017447
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:02 schreef Erasmo het volgende:
Had je maar een galvchassis moeten kopen :P
daar het je wat aan als vervolgens je koets nog steeds weg rot :P
  † In Memoriam † zaterdag 22 maart 2014 @ 03:24:03 #31
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138030694
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:38 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Van zijn levensdagen niet, zijn een stuk stugger dan origineel (waardoor ze scheuren en/of breken op den duur) en zijn ook niet best voor de waarde van je Eend :P
Bron ? Ik heb er ook van gehoord, maar never nooit niet er enig bewijs voor gezien. Sterker nog: volgens mij kan het niet eens, tenzij een orgineel chassis van rubber is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 22 maart 2014 @ 03:24:22 #32
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138030696
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 20:40 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

daar het je wat aan als vervolgens je koets nog steeds weg rot :P
Dat kan je ook laten verzinken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138032329
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 03:24 schreef 2cv het volgende:

[..]

Bron ? Ik heb er ook van gehoord, maar never nooit niet er enig bewijs voor gezien. Sterker nog: volgens mij kan het niet eens, tenzij een orgineel chassis van rubber is.
Zoek maar eens op imitiatie of wheels chassis.

Nee voor mij zoveel mogelijk origineel, ik bedank voor al die imitiatierommel die niet past of problemen oplevert.
pi_138037575
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 03:24 schreef 2cv het volgende:

[..]

Dat kan je ook laten verzinken.
Van horen zeggen of praktijkvoorbeelden? Ik doe nogal wat met andere oldtimers en hoewel het heel af en toe gedaan wordt is het toch wel een zeldzaamheid. Met thermisch verzinken vervormt de boel namelijk en met scoperen hou je een ruw oppervlak.

Maar ik sluit niet uit dat iemand het ei van columbus gevonden heeft. Heb je een linkje?
  † In Memoriam † zaterdag 22 maart 2014 @ 20:52:24 #35
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138054302
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:13 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Zoek maar eens op imitiatie of wheels chassis.

Nee voor mij zoveel mogelijk origineel, ik bedank voor al die imitiatierommel die niet past of problemen oplevert.
Ik vind roest een groter probleem dan andere genoemde problemen.

En ik heb gegoogeld, maar geen enkel praktijkvoorbeeld gevonden waaruit blijkt dat er problemen ontstaan bij een niet-orgineel chassis.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 22 maart 2014 @ 20:54:04 #36
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138054356
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:13 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Van horen zeggen of praktijkvoorbeelden? Ik doe nogal wat met andere oldtimers en hoewel het heel af en toe gedaan wordt is het toch wel een zeldzaamheid. Met thermisch verzinken vervormt de boel namelijk en met scoperen hou je een ruw oppervlak.

Maar ik sluit niet uit dat iemand het ei van columbus gevonden heeft. Heb je een linkje?
Bij het verzinken van een 2cv carosserie gaat de plaat voor de voorportieren rimpelen. Dat is standaard zo. Maar liever een rimpel daar, dan roest. Dus dat neem ik voor lief (mijn koets gaat t.z.t. ook de zinkbak in).

Een link: http://www.duckservice.nl/verzinken

En Erasmo heeft dacht ik ook een verzonken Eend.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138054818
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 20:54 schreef 2cv het volgende:

[..]

Bij het verzinken van een 2cv carosserie gaat de plaat voor de voorportieren rimpelen. Dat is standaard zo. Maar liever een rimpel daar, dan roest. Dus dat neem ik voor lief (mijn koets gaat t.z.t. ook de zinkbak in).

Een link: http://www.duckservice.nl/verzinken

En Erasmo heeft dacht ik ook een verzonken Eend.
Interessant. Uit de foto op het plaatje blijkt ook waarom dit met eenden wel kan; de koets is ook een soort skelet. Je hebt het zelf over die ene plaat. Andere auto's hebben veel meer plaatwerk aan de koets zitten en hebben van dat rimpelende dus overal last.
  † In Memoriam † zaterdag 22 maart 2014 @ 21:07:43 #38
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138054902
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:05 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Interessant. Uit de foto op het plaatje blijkt ook waarom dit met eenden wel kan; de koets is ook een soort skelet. Je hebt het zelf over die ene plaat. Andere auto's hebben veel meer plaatwerk aan de koets zitten en hebben van dat rimpelende dus overal last.
Er zit niet veel plaat aan nee ;) De deuren rimpelen ook, maar die kan je electrolyisch laten galvaniseren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138058715
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 20:52 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik vind roest een groter probleem dan andere genoemde problemen.

En ik heb gegoogeld, maar geen enkel praktijkvoorbeeld gevonden waaruit blijkt dat er problemen ontstaan bij een niet-orgineel chassis.
Ach, een goede restauratie voorkomt al heel wat. Mijn chassis staat volledig in de zink en tectyl ondertussen (en nog meer wat ik vergeten ben). Kit zit niet meer op het kale metaal en alle randen en kieren zitten weer goed dicht. Ik rijd ook niet in de winter.

Al met al denk ik dat roest bij mij de komende jaren wel weg blijft, zal ongetwijfeld roest terugkomen maar niet meer in dit tempo.
pi_138058800
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:07 schreef 2cv het volgende:

[..]

Er zit niet veel plaat aan nee ;) De deuren rimpelen ook, maar die kan je electrolyisch laten galvaniseren.
Mijn deuren zitten fijn in de zink hoor :P

Had overigens geluk, linksachter is amper meer te krijgen. En dat was de enige die goed was bij mij *O*
  † In Memoriam † zaterdag 22 maart 2014 @ 23:06:54 #41
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138059538
Bedoel je zinkspray met 'in de zink' ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138060258
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 23:06 schreef 2cv het volgende:
Bedoel je zinkspray met 'in de zink' ?
Nee, dat is gewoon lekker met de kwast gedaan. Lekker tussen de naden en kieren, niet te zuinig zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 22 maart 2014 @ 23:27:18 #43
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138060293
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 23:26 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon lekker met de kwast gedaan. Lekker tussen de naden en kieren, niet te zuinig zijn.
Zinkverf dus :?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138640507
We hebben niet liggen slapen hoor :P





Achterkant is klaar!


Radio zit er ook in, evenals een sigarettenaansteker. Alles valt langzaam op zijn plek op bij het dashboard. De oude zekeringenkast is voor de radio en aansteker geplaatst voor de veiligheid, en hadden we toch over :)


Even passen van de voorschermen, uiteraard aanpassingen nodig. 2014 en we kunnen nog geen stuk metaal namaken blijkbaar. Eigenlijk is het schandalig, waren zeker niet de goedkoopste. Maar het is gelukt, en vandaag worden ze gespoten:
  dinsdag 8 april 2014 @ 09:24:55 #45
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_138640597
Speakers van de Brezan? Ik heb dezelfde in de eend hangen :P
pi_138640768
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:24 schreef Erasmo het volgende:
Speakers van de Brezan? Ik heb dezelfde in de eend hangen :P
Eerlijk gezegd geen idee, ze zaten er al in toen ik hem kocht en ze bevallen wel. Geluid is niet denderend maar goed hoorbaar en doordat ze hangen is de legplank nog enigzins te gebruiken :)
pi_139415204
En zojuist is de taxateur geweest, de verzekering weer geactiveerd en de 2CV uit de schorsing gehaald! Vrijdag nog even naar de keuring en zaterdag de weg weer op!! *O*

En het is mooi geworden, al zeg ik het zelf!

pi_139424483
Prachtig, ik heb er jaren geleden een gehad, en heel veel lol mee gehad tot een vrijgezellenparty aan toe waar de aanstaande bruidegom in Sinterklaaspak in de Eend moest staan en door de stad werd rondgereden.
Wees er zuinig op, en hou hem goed.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_139426043
Netjes, zeer netjes. Mijn complimenten. :)
pi_139427536
Dank u :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')