Weet ikquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:53 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ah we hebben een mooiweerrijderGeloof me in de winter is zo'n ding echt handig
Van zijn levensdagen niet, zijn een stuk stugger dan origineel (waardoor ze scheuren en/of breken op den duur) en zijn ook niet best voor de waarde van je Eendquote:
Bron ? Ik heb er ook van gehoord, maar never nooit niet er enig bewijs voor gezien. Sterker nog: volgens mij kan het niet eens, tenzij een orgineel chassis van rubber is.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:38 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Van zijn levensdagen niet, zijn een stuk stugger dan origineel (waardoor ze scheuren en/of breken op den duur) en zijn ook niet best voor de waarde van je Eend
Dat kan je ook laten verzinken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:40 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
daar het je wat aan als vervolgens je koets nog steeds weg rot
Zoek maar eens op imitiatie of wheels chassis.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 03:24 schreef 2cv het volgende:
[..]
Bron ? Ik heb er ook van gehoord, maar never nooit niet er enig bewijs voor gezien. Sterker nog: volgens mij kan het niet eens, tenzij een orgineel chassis van rubber is.
Van horen zeggen of praktijkvoorbeelden? Ik doe nogal wat met andere oldtimers en hoewel het heel af en toe gedaan wordt is het toch wel een zeldzaamheid. Met thermisch verzinken vervormt de boel namelijk en met scoperen hou je een ruw oppervlak.quote:
Ik vind roest een groter probleem dan andere genoemde problemen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zoek maar eens op imitiatie of wheels chassis.
Nee voor mij zoveel mogelijk origineel, ik bedank voor al die imitiatierommel die niet past of problemen oplevert.
Bij het verzinken van een 2cv carosserie gaat de plaat voor de voorportieren rimpelen. Dat is standaard zo. Maar liever een rimpel daar, dan roest. Dus dat neem ik voor lief (mijn koets gaat t.z.t. ook de zinkbak in).quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:13 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Van horen zeggen of praktijkvoorbeelden? Ik doe nogal wat met andere oldtimers en hoewel het heel af en toe gedaan wordt is het toch wel een zeldzaamheid. Met thermisch verzinken vervormt de boel namelijk en met scoperen hou je een ruw oppervlak.
Maar ik sluit niet uit dat iemand het ei van columbus gevonden heeft. Heb je een linkje?
Interessant. Uit de foto op het plaatje blijkt ook waarom dit met eenden wel kan; de koets is ook een soort skelet. Je hebt het zelf over die ene plaat. Andere auto's hebben veel meer plaatwerk aan de koets zitten en hebben van dat rimpelende dus overal last.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:54 schreef 2cv het volgende:
[..]
Bij het verzinken van een 2cv carosserie gaat de plaat voor de voorportieren rimpelen. Dat is standaard zo. Maar liever een rimpel daar, dan roest. Dus dat neem ik voor lief (mijn koets gaat t.z.t. ook de zinkbak in).
Een link: http://www.duckservice.nl/verzinken
En Erasmo heeft dacht ik ook een verzonken Eend.
Er zit niet veel plaat aan neequote:Op zaterdag 22 maart 2014 21:05 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Interessant. Uit de foto op het plaatje blijkt ook waarom dit met eenden wel kan; de koets is ook een soort skelet. Je hebt het zelf over die ene plaat. Andere auto's hebben veel meer plaatwerk aan de koets zitten en hebben van dat rimpelende dus overal last.
Ach, een goede restauratie voorkomt al heel wat. Mijn chassis staat volledig in de zink en tectyl ondertussen (en nog meer wat ik vergeten ben). Kit zit niet meer op het kale metaal en alle randen en kieren zitten weer goed dicht. Ik rijd ook niet in de winter.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:52 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik vind roest een groter probleem dan andere genoemde problemen.
En ik heb gegoogeld, maar geen enkel praktijkvoorbeeld gevonden waaruit blijkt dat er problemen ontstaan bij een niet-orgineel chassis.
Mijn deuren zitten fijn in de zink hoorquote:Op zaterdag 22 maart 2014 21:07 schreef 2cv het volgende:
[..]
Er zit niet veel plaat aan neeDe deuren rimpelen ook, maar die kan je electrolyisch laten galvaniseren.
Nee, dat is gewoon lekker met de kwast gedaan. Lekker tussen de naden en kieren, niet te zuinig zijn.quote:
Zinkverf dusquote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:26 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon lekker met de kwast gedaan. Lekker tussen de naden en kieren, niet te zuinig zijn.
Eerlijk gezegd geen idee, ze zaten er al in toen ik hem kocht en ze bevallen wel. Geluid is niet denderend maar goed hoorbaar en doordat ze hangen is de legplank nog enigzins te gebruikenquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:24 schreef Erasmo het volgende:
Speakers van de Brezan? Ik heb dezelfde in de eend hangen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |