abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 februari 2014 @ 02:55:10 #1
384782 Bertus_Steigerpijp
Met de vlammen in de pijp,
pi_136228261
Hoi allemaal,

Ik ben niet hoogbegaafd en heb ook geen add of adhd... Ik heb wel veel van die eigenschappen maar de artsen weten niet wat ze het specifiek moeten noemen. Houd in dat ik speciaal of uniek zou moeten zijn want ze snappen me niet... Laat ik jullie 1 ding zeggen, ik snap de wereld zoals die nu is ok niet. Dus dat kan kloppen.

Ik hoor niet thuis in deze wereld. Oorlog voeren om een sprookjes boek, vechten om dat ene stukje land, liegen als het even iets minder gaat met je (standaard vragen en antwoorden, Hoe is het met je? Ja alles is goed.) om de ander niet te dichtbij te laten komen... Het zal wel aan mij liggen maar ik snap dit niet. Een beetje meer aandacht en diepte doet elk mens goed!! Tegenwoordig zit men in hun tablet of smartfone... Oog voor een ander heeft men niet.. Dit terwijl het zo simpel is. Doe minimaal 1 goed ding voor een vreemde elke dag.

Jou leven word er beter van en die van die vreemde ook. ;)

Dromen van dit mag. Helaas heb ik het al opgegeven...
Scheur ik door de brennerpas.
pi_136228311
Ik voel je broeder.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_136228321
Zulke asociale mensen zal je hoe dan ook wel tegenkomen, jammer genoeg ;(.
:o
  zondag 2 februari 2014 @ 03:07:51 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_136228335
Je hebt gezond verstand in een ongezonde wereld. Dat is altijd lastig.
  zondag 2 februari 2014 @ 03:08:14 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136228338
Vreselijk, dit soort mensen. Alles en iedereen de schuld geven voor hoe kut de wereld wel niet is in plaats van in te zien dat de wereld net zo kut is als je zelf wil. Bah.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_136228343
Heb geen smartphone, en dat is dus met een reden.
pi_136228348
Er zijn veel zaken in de wereld die verre van ideaal zijn, maar er zijn ook een hoop goede dingen. Hoop dat je van dit muziekje kan genieten

Dan heb ik ook een goede daad verricht voor vandaag :D
pi_136228519
quote:
99s.gif Op zondag 2 februari 2014 03:07 schreef Yi-Long het volgende:
Je hebt gezond verstand in een ongezonde wereld. Dat is altijd lastig.
Dát dus!
Leer ermee leven, helaas je hebt geen andere keus en zoek mensen die wel bij je passen, zo niet ook prima!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_136228541
wat een problemen :')
pi_136228547
Je bent gewoon psychotisch hoor, zo moeilijk is dat niet.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zondag 2 februari 2014 @ 03:39:17 #11
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_136228560
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2014 03:08 schreef Fir3fly het volgende:
Vreselijk, dit soort mensen. Alles en iedereen de schuld geven voor hoe kut de wereld wel niet is in plaats van in te zien dat de wereld net zo kut is als je zelf wil. Bah.
Vreselijk dit soort mensen die te blind zijn om te zien dat het gros van de mensheid egoïstisch is en daarom het grote geheel niet ziet. Het feit dat de mensheid alleen maar te redden valt als men socialer met elkaar omgaat. Ongeacht geloof, filosofie, politieke overtuiging, seksualiteit of wat dan ook.
The Light Is Leaving Us All
pi_136228575
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 03:39 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

Vreselijk dit soort mensen die te blind zijn om te zien dat het gros van de mensheid egoïstisch is en daarom het grote geheel niet ziet. Het feit dat de mensheid alleen maar te redden valt als men socialer met elkaar omgaat. Ongeacht geloof, filosofie, politieke overtuiging, seksualiteit of wat dan ook.
jij bent jezus? :')
pi_136228600
quote:

[..]

Blijft het bij jou enkel bij woorden, of ook daden?
  zondag 2 februari 2014 @ 03:47:49 #14
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_136228636
quote:
3s.gif Op zondag 2 februari 2014 03:43 schreef aijumu het volgende:

[..]

Blijft het bij jou enkel bij woorden, of ook daden?
Misschien naïef in bepaalde mensen hun ogen, maar ja ik doe mijn best om mensen gelijkwaardig te behandelen en waar ik kan wat bij te dragen aan de maatschappij door mensen te helpen die het minder hebben.
  zondag 2 februari 2014 @ 03:48:48 #15
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_136228643
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 03:40 schreef Smack10 het volgende:

[..]

jij bent jezus? :')
zeer zeker niet. Die heeft niet bestaan voor zover ik weet. Niet in de bijbelse zin in iedergeval.

anyway slaap ze :) tis laat.
pi_136228655
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 03:47 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

Misschien naïef in bepaalde mensen hun ogen, maar ja ik doe mijn best om mensen gelijkwaardig te behandelen en waar ik kan wat bij te dragen aan de maatschappij door mensen te helpen die het minder hebben.
Dat is wat ik wilde horen, de zin van het leven is een rechtvaardig bestaan leiden, waarin hulp bieden naar den zwakkeren behoort tot de kern taken van de mens, dat maakt ons menselijk namelijk.
  zondag 2 februari 2014 @ 04:05:51 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136228718
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2014 03:51 schreef aijumu het volgende:

[..]

Dat is wat ik wilde horen, de zin van het leven is een rechtvaardig bestaan leiden, waarin hulp bieden naar den zwakkeren behoort tot de kern taken van de mens, dat maakt ons menselijk namelijk.
Wat een slap, narcistisch gezever zeg.
  zondag 2 februari 2014 @ 04:08:07 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136228725
Een beter wereld begint bij jezelf. Als iedereen er nou zo over dacht zouden we gauw klaar zijn.
pi_136228753
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_136229747
quote:
Hoe praat je jezelf aan dat jij het grote geheel wel ziet? Is dat mogelijk? Ben je daartoe in staat? Of zie je niet meer dan de beelden die je erover vormt, die een directe afspiegeling zijn van hoe je zelf in het leven staat?

Mensen egoistisch? Mensen zijn spiegels waar je jezelf in terug ziet dus misschien moet je eens nadenken over waar dat oordeel vandaan komt.

Dingen zijn niet negatief of positief, je bent er negatief of positief over en dat heeft alleen te maken met hoe je in het leven staat.

quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 02:55 schreef Bertus_Steigerpijp het volgende:
Dit terwijl het zo simpel is.

Helaas heb ik het al opgegeven...
Het is zo simpel en toch heb jij het al opgegeven? Ja dan zit er ook niet veel anders meer op dat je negativiteit in een topic of een forum gooien, wat kan jij er immers aan doen dat jij het opgegeven hebt? Komt allemaal door ''de ander''.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zondag 2 februari 2014 @ 08:26:46 #21
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_136230367
Toen ik gister bij de buren heb aangebeld om te vertellen dat hun autolichten nog branden kwam ik spontaan een beetje klaar in m'n onderbroekje.

Elkaar wat helpen is fantastisch.
pi_136230526
Dit klinkt allemaal zo uniek ja :')
Get over it zeg
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_136230887
quote:
Ik hoor niet thuis in deze wereld. Oorlog voeren om een sprookjes boek, vechten om dat ene stukje land
Tja, als je alles tot kleuterniveau reduceert....

quote:
liegen als het even iets minder gaat met je (standaard vragen en antwoorden, Hoe is het met je? Ja alles is goed.) om de ander niet te dichtbij te laten komen...
Dat heeft niks te maken met niet te dichtbij laten komen. Doorgaans wordt de vraag niet gesteld met de bedoeling om een uitgebreid antwoord te krijgen over de gemoedstoestand van die persoon op dat moment. Niks mis dus met een oppervlakkig antwoord.

quote:
Dromen van dit mag. Helaas heb ik het al opgegeven...
stel je niet zo aan.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_136231124
Weltschmerz, een gebruikelijke fase in het leven van zij die zich bewuster worden van wat speelt in de wereld. Wat te doen? Beseffen dat ook dit weer overwaait en dat de wereld is zoals die is. Een bitterzoete symfonie. ;)
pi_136231705
quote:

[..]

Wat doe jij in het dagelijks leven om de wereld te verbeteren? Niks dat bijdraagt, zo te merken. Je houding is exact hetzelfde als egoïstische mensen, namelijk door jezelf als het centrum van de wereld te beschouwen dat de bron van alle waarheid is. Niets mis mee, maar neem het een ander niet kwalijk dat hij of zij dat ook doet.
pi_136232428
Wat een kloteleven heb jij OP.
pi_136232433
Misschien is Utopia wat voor je.
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 2 februari 2014 @ 12:35:48 #29
416020 K44S
The bearded man
pi_136233901
Wat een diepgang.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_136234009
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
  zondag 2 februari 2014 @ 15:21:51 #31
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_136240474
TS je moet begrijpen dat alle organismen (dus ook alle mensen) uiteindelijk maar twee dingen willen: Overleven en voortplanten. Je kunt wel denken dat iedereen egoïstisch is, maar deze keuze maken ze zelf niet.

Het feit dat mensen elkaar minachten, haten, wantrouwen en pesten is een logisch gevolg van het feit dat ze bang zijn dat hun overlevings -en voortplantingskansen dalen en die van anderen stijgen. In ieders DNA zit (als het goed is) geschreven dat je jezelf moet verheven boven anderen.

Wat ik hier geschreven heb is misschien vrij extreem en zul je niet zo oppervlakkig zien in de samenleving, maar uiteindelijk komt al het leven op aarde daar wel op neer. Probeer er het beste van te maken.
pi_136242651
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2014 03:10 schreef Sauslepel het volgende:
Er zijn veel zaken in de wereld die verre van ideaal zijn, maar er zijn ook een hoop goede dingen. Hoop dat je van dit muziekje kan genieten

Zoooo fijn dat optreden. Dank u voor de post.
"Pools are perfect for holding water"
pi_136264603
Wat als ik van nature nou gewoon egoïstisch ben. "Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht." - Noordzij
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_136266504
Dit liedje hoort wel bij dit topic:

[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 3 februari 2014 @ 01:18:11 #35
pi_136272703
Naast alle trol reacties toch een hoop serieuze reacties en dat had ik niet verwacht. O+

Ik kan niet op iedereen gaan reageren....
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2014 03:10 schreef Sauslepel het volgende:

Klopt, er is heel veel te verbeteren. Niet alles kan in 1 keer. ;)

De piano muziek is mooi maar ik versta hem niet. :@
quote:
Ik geef niemand de schuld. Ik zeg alleen dat ik niet in deze wereld pas. Waar geef ik schuld aan een ander?

quote:
12s.gif Op zondag 2 februari 2014 03:09 schreef aijumu het volgende:
Heb geen smartphone, en dat is dus met een reden.
U is verstandig! _O_ Al is het hebben van een smartfoon niet slecht. Het ligt er alleen aan hoe je er mee omgaat. ;)

quote:
Ik geef niemand de schuld. Ik constateer alleen iets wat ik zie in mijn omgeving. Dat jij dat ziet als vreselijk is jou mening.

quote:
6s.gif Op zondag 2 februari 2014 04:08 schreef Fir3fly het volgende:
Een beter wereld begint bij jezelf. Als iedereen er nou zo over dacht zouden we gauw klaar zijn.
Zou mooi zijn maar zo werkt het helaas niet. Ik roep op om 1 ding goed te doen voor een vreemde per dag. Dat is doen. Niet denken aan een betere wereld maar doen. ;)

quote:
Ieder mens, hoe ongewoon ook, is mens en dus speciaal!

quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 10:17 schreef Argento het volgende:

[..]

Tja, als je alles tot kleuterniveau reduceert....

[..]

Dat heeft niks te maken met niet te dichtbij laten komen. Doorgaans wordt de vraag niet gesteld met de bedoeling om een uitgebreid antwoord te krijgen over de gemoedstoestand van die persoon op dat moment. Niks mis dus met een oppervlakkig antwoord.

[..]

stel je niet zo aan.
Dat is jou mening. Ik vind het oppervlakkig als men, ja alles is goed zegt en ik voel dat dat niet zo is. In jou vrienden groep is dat misschien niet bedoeld om een uitgebreid antwoord te krijgen maar dat betekend niet dat dat standaard zo is omdat jij het zegt...

[ Bericht 0% gewijzigd door Bertus_Steigerpijp op 03-02-2014 01:24:13 ]
  maandag 3 februari 2014 @ 01:21:19 #36
pi_136272754
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 08:23 schreef Canillas het volgende:

[..]

Hoe praat je jezelf aan dat jij het grote geheel wel ziet? Is dat mogelijk? Ben je daartoe in staat? Of zie je niet meer dan de beelden die je erover vormt, die een directe afspiegeling zijn van hoe je zelf in het leven staat?

Mensen egoistisch? Mensen zijn spiegels waar je jezelf in terug ziet dus misschien moet je eens nadenken over waar dat oordeel vandaan komt.

Dingen zijn niet negatief of positief, je bent er negatief of positief over en dat heeft alleen te maken met hoe je in het leven staat.

[..]

Het is zo simpel en toch heb jij het al opgegeven? Ja dan zit er ook niet veel anders meer op dat je negativiteit in een topic of een forum gooien, wat kan jij er immers aan doen dat jij het opgegeven hebt? Komt allemaal door ''de ander''.
Ik heb het opgegeven ja. Ik heb mijn goede intenties keer op keer laten blijken. Ik heb er naar gehandeld ed maar als ik keer op keer de enige blijk, houd het snel op...
  maandag 3 februari 2014 @ 01:24:48 #37
pi_136272834
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2014 22:47 schreef Godshand het volgende:
Dit liedje hoort wel bij dit topic:

Dat is in mijn ogen serieus het beste nummer ooit! _O_
pi_136272859
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 01:24 schreef Bertus_Steigerpijp het volgende:

[..]

Dat is in mijn ogen serieus het beste nummer ooit! _O_
^O^
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 3 februari 2014 @ 01:32:13 #39
pi_136272996
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:21 schreef Fanest het volgende:
TS je moet begrijpen dat alle organismen (dus ook alle mensen) uiteindelijk maar twee dingen willen: Overleven en voortplanten. Je kunt wel denken dat iedereen egoïstisch is, maar deze keuze maken ze zelf niet.

Het feit dat mensen elkaar minachten, haten, wantrouwen en pesten is een logisch gevolg van het feit dat ze bang zijn dat hun overlevings -en voortplantingskansen dalen en die van anderen stijgen. In ieders DNA zit (als het goed is) geschreven dat je jezelf moet verheven boven anderen.

Wat ik hier geschreven heb is misschien vrij extreem en zul je niet zo oppervlakkig zien in de samenleving, maar uiteindelijk komt al het leven op aarde daar wel op neer. Probeer er het beste van te maken.
Zo kan je voor elk genetisch gebeuren wel een excuus vinden. Je bent in mijn ogen pas een mens als je schijt hebt aan dergelijke aannames. Jij zegt zo iets nu, maar waar is je bewijs? Allemaal aannames gebaseerd op een bewijs.... :?
pi_136273137
pi_136274592
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 01:21 schreef Bertus_Steigerpijp het volgende:
Ik heb het opgegeven ja. Ik heb mijn goede intenties keer op keer laten blijken. Ik heb er naar gehandeld ed maar als ik keer op keer de enige blijk, houd het snel op...
Het probleem zit em niet in dat jij je 'goede intenties' hebt getoond maar in dat je daar iets voor terug wilde, je deed het om iets te krijgen.

Wat maakt het uit als jij de enige blijkt? Het gaat er toch om dat jij doet wat jij belangrijk vind? Waarom anderen daar op die manier bij betrekken? Moeten zij jou en wat jij doet goedkeuren? Je aandacht/conplimenten geven?

Het enige oprechte in je verhaal zijn je frustraties en het niet zien dat die puur persoonlijk zijn, dat je die zelf gecreeerd op basis van hoe jij jezelf ziet.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  maandag 3 februari 2014 @ 17:27:37 #42
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_136291630
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 01:32 schreef Bertus_Steigerpijp het volgende:

[..]

Zo kan je voor elk genetisch gebeuren wel een excuus vinden. Je bent in mijn ogen pas een mens als je schijt hebt aan dergelijke aannames. Jij zegt zo iets nu, maar waar is je bewijs? Allemaal aannames gebaseerd op een bewijs.... :?
Wat ik hiermee wil zeggen is dat mensen zich niet bewust zijn van hun werkelijke acties en doelen en dat je hun niet de schuld kan geven wanneer ze zich (vul slechte eigenschap in) gedragen.

Jij geeft het voorbeeld 'vechten om een sprookjesboek', hiermee bedoel je ongetwijfeld de Bijbel/Koran en duidt je op de heilige oorlog. Dit vind jij belachelijk (en ik persoonlijk ook) maar die mensen die bijvoorbeeld voor Al-Qaeda vechten denken werkelijk dat ze in de hemel komen door hun daden en iets goeds doen voor de wereld, hoe walgelijk dit ook klinkt in menig Westers oor. Zij zijn zich namelijk niet bewust van wat ze echt aan het doen zijn en hoe ze zijn gehersenspoeld.

Uiteraard vind ik dat terroristen keihard moeten worden aangepakt maar je kunt het 'individu' niet de schuld geven van zijn karakter, die wordt namelijk bepaald bij geboorte en door invloeden uit de omgeving.
pi_136292444
Er is de draad waar alles goed is en men heeft nu eenmaal sprookjes en andere illusies nodig om te blijven geloven dat alles ook goed zal blijven gaan. Tegendraads zijn is gevaarlijk omdat men meer illusies moet gaan verzinnen om toch alles goed te praten zodat alles weer goed lijkt. Maar als het weg is dan is het weg, dan kan men het niet meer ontkennen en moet de hele draad veranderen of men moet inzien dat men voor de rest van het leven zichzelf slecht zal blijven voelen. De eigen draad volgen komen maar weinigen mee weg.
pi_136298424
quote:
Doe minimaal 1 goed ding voor een vreemde elke dag.
Zoals wat?
pi_136308707
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 01:18 schreef Bertus_Steigerpijp het volgende:
Dat is jou mening. Ik vind het oppervlakkig als men, ja alles is goed zegt en ik voel dat dat niet zo is. In jou vrienden groep is dat misschien niet bedoeld om een uitgebreid antwoord te krijgen maar dat betekend niet dat dat standaard zo is omdat jij het zegt...
Als jij mij oppervlakkig vind omdat ik er overduidelijk geen zin in heb om met jou al mijn sores te bespreken, dan vind je dat maar. Ik behoud mij lekker het recht voor om jou af te schepen met 'ja, alles goed' en hoe ik me echt voel bespreek ik dan uitsluitend met mensen waar ik daadwerkelijk iets om geef. Lijkt me een goede regeling zo.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')