Dát dus!quote:Op zondag 2 februari 2014 03:07 schreef Yi-Long het volgende:
Je hebt gezond verstand in een ongezonde wereld. Dat is altijd lastig.
Vreselijk dit soort mensen die te blind zijn om te zien dat het gros van de mensheid egoïstisch is en daarom het grote geheel niet ziet. Het feit dat de mensheid alleen maar te redden valt als men socialer met elkaar omgaat. Ongeacht geloof, filosofie, politieke overtuiging, seksualiteit of wat dan ook.quote:Op zondag 2 februari 2014 03:08 schreef Fir3fly het volgende:
Vreselijk, dit soort mensen. Alles en iedereen de schuld geven voor hoe kut de wereld wel niet is in plaats van in te zien dat de wereld net zo kut is als je zelf wil. Bah.
jij bent jezus?quote:Op zondag 2 februari 2014 03:39 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Vreselijk dit soort mensen die te blind zijn om te zien dat het gros van de mensheid egoïstisch is en daarom het grote geheel niet ziet. Het feit dat de mensheid alleen maar te redden valt als men socialer met elkaar omgaat. Ongeacht geloof, filosofie, politieke overtuiging, seksualiteit of wat dan ook.
Blijft het bij jou enkel bij woorden, of ook daden?quote:Op zondag 2 februari 2014 03:39 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Vreselijk dit soort mensen die te blind zijn om te zien dat het gros van de mensheid egoïstisch is en daarom het grote geheel niet ziet. Het feit dat de mensheid alleen maar te redden valt als men socialer met elkaar omgaat. Ongeacht geloof, filosofie, politieke overtuiging, seksualiteit of wat dan ook.
Misschien naïef in bepaalde mensen hun ogen, maar ja ik doe mijn best om mensen gelijkwaardig te behandelen en waar ik kan wat bij te dragen aan de maatschappij door mensen te helpen die het minder hebben.quote:Op zondag 2 februari 2014 03:43 schreef aijumu het volgende:
[..]
Blijft het bij jou enkel bij woorden, of ook daden?
zeer zeker niet. Die heeft niet bestaan voor zover ik weet. Niet in de bijbelse zin in iedergeval.quote:
Dat is wat ik wilde horen, de zin van het leven is een rechtvaardig bestaan leiden, waarin hulp bieden naar den zwakkeren behoort tot de kern taken van de mens, dat maakt ons menselijk namelijk.quote:Op zondag 2 februari 2014 03:47 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Misschien naïef in bepaalde mensen hun ogen, maar ja ik doe mijn best om mensen gelijkwaardig te behandelen en waar ik kan wat bij te dragen aan de maatschappij door mensen te helpen die het minder hebben.
Wat een slap, narcistisch gezever zeg.quote:Op zondag 2 februari 2014 03:51 schreef aijumu het volgende:
[..]
Dat is wat ik wilde horen, de zin van het leven is een rechtvaardig bestaan leiden, waarin hulp bieden naar den zwakkeren behoort tot de kern taken van de mens, dat maakt ons menselijk namelijk.
Hoe praat je jezelf aan dat jij het grote geheel wel ziet? Is dat mogelijk? Ben je daartoe in staat? Of zie je niet meer dan de beelden die je erover vormt, die een directe afspiegeling zijn van hoe je zelf in het leven staat?quote:Op zondag 2 februari 2014 03:39 schreef Zeitgeist het volgende:
Het is zo simpel en toch heb jij het al opgegeven? Ja dan zit er ook niet veel anders meer op dat je negativiteit in een topic of een forum gooien, wat kan jij er immers aan doen dat jij het opgegeven hebt? Komt allemaal door ''de ander''.quote:Op zondag 2 februari 2014 02:55 schreef Bertus_Steigerpijp het volgende:
Dit terwijl het zo simpel is.
Helaas heb ik het al opgegeven...
Tja, als je alles tot kleuterniveau reduceert....quote:Op zondag 2 februari 2014 02:55 schreef Bertus_Steigerpijp het volgende:
Ik hoor niet thuis in deze wereld. Oorlog voeren om een sprookjes boek, vechten om dat ene stukje land
Dat heeft niks te maken met niet te dichtbij laten komen. Doorgaans wordt de vraag niet gesteld met de bedoeling om een uitgebreid antwoord te krijgen over de gemoedstoestand van die persoon op dat moment. Niks mis dus met een oppervlakkig antwoord.quote:liegen als het even iets minder gaat met je (standaard vragen en antwoorden, Hoe is het met je? Ja alles is goed.) om de ander niet te dichtbij te laten komen...
stel je niet zo aan.quote:Dromen van dit mag. Helaas heb ik het al opgegeven...
Wat doe jij in het dagelijks leven om de wereld te verbeteren? Niks dat bijdraagt, zo te merken. Je houding is exact hetzelfde als egoïstische mensen, namelijk door jezelf als het centrum van de wereld te beschouwen dat de bron van alle waarheid is. Niets mis mee, maar neem het een ander niet kwalijk dat hij of zij dat ook doet.quote:Op zondag 2 februari 2014 03:39 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Zoooo fijn dat optreden. Dank u voor de post.quote:Op zondag 2 februari 2014 03:10 schreef Sauslepel het volgende:
Er zijn veel zaken in de wereld die verre van ideaal zijn, maar er zijn ook een hoop goede dingen. Hoop dat je van dit muziekje kan genieten
Dan heb ik ook een goede daad verricht voor vandaag
Klopt, er is heel veel te verbeteren. Niet alles kan in 1 keer.quote:Op zondag 2 februari 2014 03:10 schreef Sauslepel het volgende:
Er zijn veel zaken in de wereld die verre van ideaal zijn, maar er zijn ook een hoop goede dingen. Hoop dat je van dit muziekje kan genieten
Dan heb ik ook een goede daad verricht voor vandaag
Ik geef niemand de schuld. Ik zeg alleen dat ik niet in deze wereld pas. Waar geef ik schuld aan een ander?quote:Op zondag 2 februari 2014 03:08 schreef Fir3fly het volgende:
Vreselijk, dit soort mensen. Alles en iedereen de schuld geven voor hoe kut de wereld wel niet is in plaats van in te zien dat de wereld net zo kut is als je zelf wil. Bah.
U is verstandig!quote:Op zondag 2 februari 2014 03:09 schreef aijumu het volgende:
Heb geen smartphone, en dat is dus met een reden.
Ik geef niemand de schuld. Ik constateer alleen iets wat ik zie in mijn omgeving. Dat jij dat ziet als vreselijk is jou mening.quote:Op zondag 2 februari 2014 03:08 schreef Fir3fly het volgende:
Zou mooi zijn maar zo werkt het helaas niet. Ik roep op om 1 ding goed te doen voor een vreemde per dag. Dat is doen. Niet denken aan een betere wereld maar doen.quote:Op zondag 2 februari 2014 04:08 schreef Fir3fly het volgende:
Een beter wereld begint bij jezelf. Als iedereen er nou zo over dacht zouden we gauw klaar zijn.
Ieder mens, hoe ongewoon ook, is mens en dus speciaal!quote:
Dat is jou mening. Ik vind het oppervlakkig als men, ja alles is goed zegt en ik voel dat dat niet zo is. In jou vrienden groep is dat misschien niet bedoeld om een uitgebreid antwoord te krijgen maar dat betekend niet dat dat standaard zo is omdat jij het zegt...quote:Op zondag 2 februari 2014 10:17 schreef Argento het volgende:
[..]
Tja, als je alles tot kleuterniveau reduceert....
[..]
Dat heeft niks te maken met niet te dichtbij laten komen. Doorgaans wordt de vraag niet gesteld met de bedoeling om een uitgebreid antwoord te krijgen over de gemoedstoestand van die persoon op dat moment. Niks mis dus met een oppervlakkig antwoord.
[..]
stel je niet zo aan.
Ik heb het opgegeven ja. Ik heb mijn goede intenties keer op keer laten blijken. Ik heb er naar gehandeld ed maar als ik keer op keer de enige blijk, houd het snel op...quote:Op zondag 2 februari 2014 08:23 schreef Canillas het volgende:
[..]
Hoe praat je jezelf aan dat jij het grote geheel wel ziet? Is dat mogelijk? Ben je daartoe in staat? Of zie je niet meer dan de beelden die je erover vormt, die een directe afspiegeling zijn van hoe je zelf in het leven staat?
Mensen egoistisch? Mensen zijn spiegels waar je jezelf in terug ziet dus misschien moet je eens nadenken over waar dat oordeel vandaan komt.
Dingen zijn niet negatief of positief, je bent er negatief of positief over en dat heeft alleen te maken met hoe je in het leven staat.
[..]
Het is zo simpel en toch heb jij het al opgegeven? Ja dan zit er ook niet veel anders meer op dat je negativiteit in een topic of een forum gooien, wat kan jij er immers aan doen dat jij het opgegeven hebt? Komt allemaal door ''de ander''.
Dat is in mijn ogen serieus het beste nummer ooit!quote:
quote:Op maandag 3 februari 2014 01:24 schreef Bertus_Steigerpijp het volgende:
[..]
Dat is in mijn ogen serieus het beste nummer ooit!
Zo kan je voor elk genetisch gebeuren wel een excuus vinden. Je bent in mijn ogen pas een mens als je schijt hebt aan dergelijke aannames. Jij zegt zo iets nu, maar waar is je bewijs? Allemaal aannames gebaseerd op een bewijs....quote:Op zondag 2 februari 2014 15:21 schreef Fanest het volgende:
TS je moet begrijpen dat alle organismen (dus ook alle mensen) uiteindelijk maar twee dingen willen: Overleven en voortplanten. Je kunt wel denken dat iedereen egoïstisch is, maar deze keuze maken ze zelf niet.
Het feit dat mensen elkaar minachten, haten, wantrouwen en pesten is een logisch gevolg van het feit dat ze bang zijn dat hun overlevings -en voortplantingskansen dalen en die van anderen stijgen. In ieders DNA zit (als het goed is) geschreven dat je jezelf moet verheven boven anderen.
Wat ik hier geschreven heb is misschien vrij extreem en zul je niet zo oppervlakkig zien in de samenleving, maar uiteindelijk komt al het leven op aarde daar wel op neer. Probeer er het beste van te maken.
Het probleem zit em niet in dat jij je 'goede intenties' hebt getoond maar in dat je daar iets voor terug wilde, je deed het om iets te krijgen.quote:Op maandag 3 februari 2014 01:21 schreef Bertus_Steigerpijp het volgende:
Ik heb het opgegeven ja. Ik heb mijn goede intenties keer op keer laten blijken. Ik heb er naar gehandeld ed maar als ik keer op keer de enige blijk, houd het snel op...
Wat ik hiermee wil zeggen is dat mensen zich niet bewust zijn van hun werkelijke acties en doelen en dat je hun niet de schuld kan geven wanneer ze zich (vul slechte eigenschap in) gedragen.quote:Op maandag 3 februari 2014 01:32 schreef Bertus_Steigerpijp het volgende:
[..]
Zo kan je voor elk genetisch gebeuren wel een excuus vinden. Je bent in mijn ogen pas een mens als je schijt hebt aan dergelijke aannames. Jij zegt zo iets nu, maar waar is je bewijs? Allemaal aannames gebaseerd op een bewijs....
Zoals wat?quote:Op zondag 2 februari 2014 02:55 schreef Bertus_Steigerpijp het volgende:
Doe minimaal 1 goed ding voor een vreemde elke dag.
Als jij mij oppervlakkig vind omdat ik er overduidelijk geen zin in heb om met jou al mijn sores te bespreken, dan vind je dat maar. Ik behoud mij lekker het recht voor om jou af te schepen met 'ja, alles goed' en hoe ik me echt voel bespreek ik dan uitsluitend met mensen waar ik daadwerkelijk iets om geef. Lijkt me een goede regeling zo.quote:Op maandag 3 februari 2014 01:18 schreef Bertus_Steigerpijp het volgende:
Dat is jou mening. Ik vind het oppervlakkig als men, ja alles is goed zegt en ik voel dat dat niet zo is. In jou vrienden groep is dat misschien niet bedoeld om een uitgebreid antwoord te krijgen maar dat betekend niet dat dat standaard zo is omdat jij het zegt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |