abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 1 februari 2014 @ 18:12:59 #1
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_136212849
En dan de reactie van directeur Bollman erop...

quote:
50.000 kaarten is alsnog een enorme hoeveelheid.
Dat klopt maar dit is wel een teken aan de wand. Er worden, zeker met dit soort snelle verkopen enorm veel impulsinkopen gedaan. Daarvan verschijnen er straks weer grote hoeveelheden op Marktplaats endergelijke.

quote:
En voor het festival is het juist goed dat de hype er een beetje af is.
Pardon? Het probleem is juist dat het een hype is en dat dat mensen afschrikt.

quote:
Mensen letten meer op de kwaliteit van het aanbod, en dat is een goede zaak.
Ja, vandaar dat vorig jaar de tent bij Nick Cave grotendeels leeg was en dit jaar de Bravo, die grotendeels wordt vol geprakt met simpele plaatjesdraaiers, naar een betere locatie wordt verplaatst. :N

quote:
Hij geeft toe dat 195 euro een hoop geld is, maar ''je krijgt er wel veel voor terug".
Waarom is 195 euro veel geld. Vorig jaar was het kaartje 185 euro. Die tien euro kun je simpelweg al verklaren door de inflatie.

En die meer concurrentie is ook kul. Het is eerder triest dat mensen zich aan het afkeren zijn, van dit festival dat een paar jaar terug nog het grootste en belangrijkste festival van heel Nederland was.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 1 februari 2014 @ 18:18:06 #2
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_136213019
De waarheid kan voor de organisatie geen herberg vinden? Misschien toch een teken voor innovatie?
Overigens maakt het mij allemaaal niet uit, ik betaal die 195 graag en ik vind de line-up en het festival toch wel leuk (ja, tussen die 160 artiesten zit er vast wel wat leuks ja).

Zijn de mensen die afkappen niet gewoon de rest aan het naleven (de invloed van social media) of zijn ze niet gewoon wat ouder geworden? Mensen veranderen en hun interesses veranderen met hun.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_136213229
De Bravo wordt helemaal niet volgeprakt met "simpele plaatjesdraaiers". Dat het niet in jouw straatje past wil niet zeggen dat het simpele muziek is. Vorig jaar stond de Bravo op bepaalde plekken bomvol terwijl op andere plekken genoeg ruimte was. Logisch dat ze hem verplaatsen als de mensen daardoor beter verdeeld worden.
In 2007 stond ik in een halfvolle Alpha naar Sonic Youth te kijken, dat krijg je nou eenmaal met een festival waar veel tegelijk gebeurd en veel verschillende bezoekers op afkomen.
Hello, my name is Oliver
  Moderator zaterdag 1 februari 2014 @ 18:28:03 #4
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_136213279
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 18:18 schreef richolio het volgende:
De waarheid kan voor de organisatie geen herberg vinden? Misschien toch een teken voor innovatie?
Ik denk dat het tijd wordt voor een herziening van de visie. Uitverkopen zoals de laatste jaren is leuk, maar niet goed voor het concept.

quote:
Zijn de mensen die afkappen niet gewoon de rest aan het naleven (de invloed van social media) of zijn ze niet gewoon wat ouder geworden? Mensen veranderen en hun interesses veranderen met hun.
Ik omschreef het gisteren als volgt. Een aantal jaren terug liepen er een aantal huppelkutjes rond, die zich niet thuis voelden op het festival, omdat het een festival van en voor muziekliefhebber was. Nu zijn het de muziekliefhebbers die zich er niet meer thuis voelen en dat is zeer pijnlijk, omdat dat de basis is van ieder stabiel festival.
pi_136213304
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 18:25 schreef het_grobbekuiken het volgende:
De Bravo wordt helemaal niet volgeprakt met "simpele plaatjesdraaiers". Dat het niet in jouw straatje past wil niet zeggen dat het simpele muziek is. Vorig jaar stond de Bravo op bepaalde plekken bomvol terwijl op andere plekken genoeg ruimte was. Logisch dat ze hem verplaatsen als de mensen daardoor beter verdeeld worden.
In 2007 stond ik in een halfvolle Alpha naar Sonic Youth te kijken, dat krijg je nou eenmaal met een festival waar veel tegelijk gebeurd en veel verschillende bezoekers op afkomen.
In een zekere zin was Lowlands toch geruime tijd voor een bepaalt publiek. Beetje de hippies onder ons. Dus op een zekere wijze kan je wel zeggen dat sommige muziek inderdaad niet passen in het straatje van Lowlands.
  Moderator zaterdag 1 februari 2014 @ 18:31:18 #6
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_136213361
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 18:25 schreef het_grobbekuiken het volgende:
De Bravo wordt helemaal niet volgeprakt met "simpele plaatjesdraaiers". Dat het niet in jouw straatje past wil niet zeggen dat het simpele muziek is.
Kijk naar het verschil tussen de vrij naamloze Sensationfestivals en de status die Lowlands had.

Verder iedereen zijn feestje, hoor, maar op dit moment neemt het aantal lichtgewicht bezoekers veel te snel de overhand en dat zijn niet per definitie de mensen, die volgend jaar weer een kaartje willen hebben. Dat zijn de mensen die hollen naar waar je bij moet zijn. Als het dan geweest is, is het geweest en dat is het feestje weer verderop.
pi_136213688
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 18:31 schreef belsen het volgende:

[..]

Kijk naar het verschil tussen de vrij naamloze Sensationfestivals en de status die Lowlands had.
Wat wil je hiermee zeggen? Als je denkt dat de DJ's die op Lowlands draaien over het algemeen te vergelijken zijn met degene die op Sensation staan sla je de plank in ieder geval mis.
Hello, my name is Oliver
  Moderator zaterdag 1 februari 2014 @ 18:44:13 #8
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_136213714
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 18:42 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen? Als je denkt dat de DJ's die op Lowlands draaien over het algemeen te vergelijken zijn met degene die op Sensation staan sla je de plank in ieder geval mis.
Die wat eronder staat. Het gaat om het publiek wat er op af komt, niet de acts zelf.
pi_136213822
Ik weet niet op hoeveel Sensations jij bent geweest, maar ik vind het publiek dat op Sensation rondloopt totaal niet te vergelijken met het Lowlands volk.
Hello, my name is Oliver
pi_136214473
Wie weet is het straks weer helemaal hip als er meer namen zijn.
pi_136214567
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:09 schreef Grazzle het volgende:
Inderdaad, één goede batch namen en het is meteen weer populair
pi_136215048
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:11 schreef iAvani het volgende:

[..]

Inderdaad, één goede batch namen en het is meteen weer populair
Naïeve poep mensen ook.
  Moderator zaterdag 1 februari 2014 @ 19:34:55 #13
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_136215362
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:09 schreef Grazzle het volgende:
Jij denkt dat het toevoegen van een paar namen een tendens breekt?

Sowieso versterkt dat wat ik bedoel.
pi_136215575
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:34 schreef belsen het volgende:

[..]

Jij denkt dat het toevoegen van een paar namen een tendens breekt?

Sowieso versterkt dat wat ik bedoel.
Als het wel was uitverkocht, had niemand gezegd dat het niet meer hip is. Ik denk dat ze gewoon de fout in zijn gegaan door alvast namen te geven vóór de kaartverkoop.
  Moderator zaterdag 1 februari 2014 @ 19:44:12 #15
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_136215679
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:40 schreef Grazzle het volgende:

[..]

Als het wel was uitverkocht, had niemand gezegd dat het niet meer hip is. Ik denk dat ze gewoon de fout in zijn gegaan door alvast namen te geven vóór de kaartverkoop.
Ik zeg ook niet dat het niet meer hip is, wel dat dit het volgende teken aan de wand is dat het niet lekker gaat met Lowlands. Vorig jaar werd er gezegd: "ja, maar het is wel binnen een uur uitverkocht", toen ik zei dat dat zo niet zou doorgaan, zeiden mensen dat dat onzin was en dat het alleen maar beter zou gaan.

Dit jaar zou het jaar van de anticlimax kunnen worden, omdat het toch minder tof is om er 'gezien' te worden.
pi_136215953
Het is blijkbaar hipper om het nu af te kraken... Eerst roepen dat het niet gaat om de grote namen. Maar dan wel prachtige dingen als Gregory Porter of James Holden niet benoemen van de eerste lichting.

Maar nee iedereen is opeens een "muziekliefhebber" en te goed voor Lowlands. QOTSA kan er opeens ook niks meer van. Ach LL gaat hetzelfde overkomen als Pinkpop. Het is niet hip genoeg meer.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 19:54:57 #17
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_136216057
Prima hoor, Gregory Porter. Maar ik vind dat zo afgezaagd na een jaar Charles Bradley en daarna Michael Kiwanuka, bijna een moetje om zo strak mogelijk hetzelfde straatje te blijven bewandelen.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_136216121
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Prima hoor, Gregory Porter. Maar ik vind dat zo afgezaagd na een jaar Charles Bradley en daarna Michael Kiwanuka, bijna een moetje om zo strak mogelijk hetzelfde straatje te blijven bewandelen.
Gregory Porter met deze 2 vergelijken slaat totaal nergens op maar goed. Totaal verschillende stijlen...
pi_136216141
Ik ben met veel plezier 3 x naar Lowlands geweest. Maar daarna was ik er ook wel een beetje klaar mee, vooral de line-up ineens velen malen minder:
- Een groot deel had ik al eens gezien in die drie jaar (ik had nog genoeg andere bands die ik wel wilde zien, waarom zou ik dan alweer naar dezelfde bands/hoofdacts toegaan?)
- De grote namen spraken me niet meer aan (het was ineens allemaal een stuk veiliger, waar vroeger nog wel eens een ruige metal band of een raar experimenteel bandje ergens stond, werd het steeds meer 3FM geneuzel..)
- Elk jaar zie ik nog wel een paar kleinere bandjes op de poster, die ik nog wel graag zou willen zien, maar daar alleen voor, wil ik niet die volle pond betalen :{

Maar wat me ook erg tegenstond was dat Lowlands door e.o.a. hype (3FM?) ineens binnen het uur uitverkocht zonder dat er ook maar iets (van waarde) werd aangekondigd. Dus de line-up sprak me steeds minder aan (en het is echt niet zo dat mijn smaak is veranderd, die wordt eigenlijk mijne hele leven lang alleen maar breder) en om een kaartje te bemachtigen zou ik moeten betalen voordat er iets bekend was... Zoals Youp van 't Hek het zou zeggen: Flikker toch op joh :P

Hierdoor wel veel andere festivals en die bleken keer op keer wel een spannende line-up weten te leveren :)
Robert Moog died for our synths
  zaterdag 1 februari 2014 @ 19:57:09 #20
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_136216149
3 keer ouwe soulrevival.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_136216225
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:51 schreef indiaantje89 het volgende:
Het is blijkbaar hipper om het nu af te kraken... Eerst roepen dat het niet gaat om de grote namen. Maar dan wel prachtige dingen als Gregory Porter of James Holden niet benoemen van de eerste lichting.

Maar nee iedereen is opeens een "muziekliefhebber" en te goed voor Lowlands. QOTSA kan er opeens ook niks meer van. Ach LL gaat hetzelfde overkomen als Pinkpop. Het is niet hip genoeg meer.
QOTSA speelt wel prima, maar ik vindt er al 2 albums niets meer aan. Zijn compleet de verkeerde kant aan het opgaan wat mij betreft :{

En Pinkpop, ja dat is echt een spannende line-up, die kun je van tevoren al voor 75% invullen :') met artiesten die van mij niet hoeven.
Robert Moog died for our synths
pi_136216266
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
3 keer ouwe soulrevival.
Gregory is tocht echt geen soul te noemen gaat veel meer de Jazz kant op. Kiwanuka was meer Indie-ingesteld.
pi_136216389
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:59 schreef Gehenna het volgende:

[..]

QOTSA speelt wel prima, maar ik vindt er al 2 albums niets meer aan. Zijn compleet de verkeerde kant aan het opgaan wat mij betreft :{

En Pinkpop, ja dat is echt een spannende line-up, die kun je van tevoren al voor 75% invullen :') met artiesten die van mij niet hoeven.
Arcade Fire is heel slecht ja, Mastodon ook.....
pi_136216458
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 20:02 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Arcade Fire is heel slecht ja, Mastodon ook.....
Ik zit best te twijfelen over de Pinkpop maandag.

Ach, ik zou al 80¤ betalen voor Metallica alleen
  zaterdag 1 februari 2014 @ 20:05:20 #25
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_136216495
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 20:00 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Gregory is tocht echt geen soul te noemen gaat veel meer de Jazz kant op. Kiwanuka was meer Indie-ingesteld.
Zowel Kiwanuka als Porter maken muziek die van een Bill Withers zou kunnen zijn, al is Kiwanuka wat meer van de acoustische kant. Indie hoor ik er totaal niet in.
Dan is Bradley wat meer de Redding-achtige kant van de soul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')