de eerste heeft een lening lopen die hij niet terug wil betalen, de 2e gaat over een verjaardag die overgeslagen is met overigens een goede reden.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 13:54 schreef CherryOnTop het volgende:
Vraag me af of het per definitie wat met "tegenwoordig" te maken heeft, ligt er maar helemaal aan wat de reden is natuurlijk.
blijkbaar kom je uit een familie die niet kan communiceren of iets dergelijksquote:Op zaterdag 1 februari 2014 13:57 schreef hoas het volgende:
[..]
de eerste heeft een lening lopen die hij niet terug wil betalen, de 2e gaat over een verjaardag die overgeslagen is met overigens een goede reden.
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:14 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
blijkbaar kom je uit een familie die niet kan communiceren of iets dergelijks
het zal wel een milieu dingetje zijn
Ja meestal heeft zoiets een lange geschiedenis en waren die feitjes de druppel.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 13:57 schreef hoas het volgende:
[..]
de eerste heeft een lening lopen die hij niet terug wil betalen, de 2e gaat over een verjaardag die overgeslagen is met overigens een goede reden.
Als je er erg mee zit, kan je natuurlijk zelf actie ondernemen, door met ze eerst afzonderlijk te praten, of ze open staan voor een ontmoeting met elkaar, zodat het probleem opgelost wordt.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 13:52 schreef hoas het volgende:
Wat is dat toch tegenwoordig, hele familie valt uit elkaar zo.
Die poging is al gedaan, allemaal de kop in de wind want zij hebben gelijk, punt is dat wij er tussen staan met alle gevolgen van dien. Nog even en wij trekken ook de stekker eruit.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:25 schreef F1978 het volgende:
[..]
Als je er erg mee zit, kan je natuurlijk zelf actie ondernemen, door met ze eerst afzonderlijk te praten, of ze open staan voor een ontmoeting met elkaar, zodat het probleem opgelost wordt.
Ja, het is best shit als je in een spagaat zit.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 15:21 schreef hoas het volgende:
[..]
Die poging is al gedaan, allemaal de kop in de wind want zij hebben gelijk, punt is dat wij er tussen staan met alle gevolgen van dien. Nog even en wij trekken ook de stekker eruit.
Kijk hier heb ik wat aan.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:05 schreef Pvoesss het volgende:
Familie kan je niet kiezen en mensen in je leven houden alleen omdat het familie is dat is soms gewoon een slecht idee.
Was dat sarcasme ?? want als je het echt meent, dan had je dit topic niet hoeven te openen natuurlijk.quote:
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:14 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dat zegt meer over je eigen milieu dan de onze, wij werken allemaal en wonen een eind uit elkaar, en hebben geen tijd om overdag op een krat bier voor het huis te zitten.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:14 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Hmm herkenbare situatie toch....quote:Op zaterdag 1 februari 2014 13:57 schreef hoas het volgende:
[..]
Ik gok dat er onenigheid is over of het een lening of een gift was. Maar dat is puur speculatie.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:53 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Hmm herkenbare situatie toch....
In feite betaal je een lening gewoon terug ... is het echt 'niet willen' of eigenlijk 'niet kunnen' of is hierover niks afgesproken
Ik mag hopen dat in de familie van TS de ruzie niet is ontstaan omdat iemand is overleden en diegene daardoor niet op de verjaardag komt.quote:Ben benieuwd naar die reden.... (mag in dm/pm), want hoezo zou je het vinden als iemand je verjaardag over zal slaan en hoe ze dat dan doen? De redenen die ik zou accepteren zijn miniem, maar de volgende 2 lijken me logisch: Persoon is ziek of overleden
1e punt heb je goed, terwijl er duidelijke mondeling afspraken over zijn gemaakt.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:16 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik gok dat er onenigheid is over of het een lening of een gift was. Maar dat is puur speculatie.
[..]
Ik mag hopen dat in de familie van TS de ruzie niet is ontstaan omdat iemand is overleden en diegene daardoor niet op de verjaardag komt.(Maar goed, ik verbaas me op FOK! soms nergens meer over.
)
Bij ons regelen we dan een taxi of een lift door een van de famquote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:19 schreef hoas het volgende:
[..]
1e punt heb je goed, terwijl er duidelijke mondeling afspraken over zijn gemaakt.
2e punt is dat de persoon in kwestie een staar operatie had ondergaan en daarom in het donker niet over straat kon.
Mja "duidelijk" en "mondeling" gaat niet vaak samen als het over afspraken gaat helaas. Geen optie van de ouders om het kwijt te schelden? (geen idee of het over 100 of 10.000 euro gaat natuurlijk.)quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:19 schreef hoas het volgende:
[..]
1e punt heb je goed, terwijl er duidelijke mondeling afspraken over zijn gemaakt.
2e punt is dat de persoon in kwestie een staar operatie had ondergaan en daarom in het donker niet over straat kon.
Ja inderdaad, moeders zijn geen mensen, maken dus ook geen fouten zoals gewone stervelingen en doen altijd alles goed. Als je niet weet hoe de situatie zit is het echt totaal zinloos om te oordelen over of de broer fout zit of niet.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
Walgelijke broer. Je moeder die je in zwakheid 9 maanden gedragen heeft, vervolgens met alle pijn en risico's gebaard heeft, waarna ze vervolgens jarenlang alleen maar met jou bezig was en haar hele leven in teken stond van jou... na jaren als vuil aan de kant zetten.
Ik hoop dat je broer tot inkeer komt.
En daar ga je de fout in. Denk eens aan alle misdrijven die in het nieuws komen en bedenk je vervolgens eens dat een deel van de daders ook vader of moeder is. Je kunt niet verwachten dat al hun kinderen dat door de vingers zien omdat het 'toch hun ouders blijven.'quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
Operc, fouten of geen fouten, het is je moeder en daarmee period. Al is het de meest erge vrouw op aarde ( kan me haast niet voorstellen) zelfs dan heb je je moeder te respecteren.
Ik zie niet wat je met die laatste zin bedoelt. Misschien is dat zo, en dan? Niemand zegt hier dat je medelijden met de zoon moet hebben of iets dergelijks.quote:Gepaste afstand zou dan kunnen, maar wel op zijn minst af en toe bezoeken.
Je moet wel een hart van steen hebben wil je zo walgelijk zijn ten aanzien van je moeder. Bah.
Let maar op als die vent straks zijn kinderen heeft. Vooral niet gek opkijken als zijn kinderen hem dan net zoals hij gedaan heeft aan de kant zetten en niet meer omkijken naar hem.
Een onderdeel van het probleem is de lening/gift. Of dat de enige oorzaak was of slechts de aanleiding weet ik niet, dus kan ik ook niets zeggen over of dat 'goed' of 'slecht' is. Daar komt nog bij dat ik niet weet om hoeveel geld het gaat, hoe 'duidelijk' de mondelinge afspraak was en waarom de zoon het niet zag als een lening. Het enige wat ik kan concluderen is dat het voor hem blijkbaar het moment was om het contact te verbreken. Ik zie niet waarom jouw mening daarover (of de mijne overigens) belangrijker of 'beter' zou zijn dan die van hem, aangezien hij zelf onderdeel is geweest van de situatie en wij als buitenstaanders makkelijk praten hebben.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:28 schreef Maghrebijnse het volgende:
P.S. Ik lees dat het om een lening gaat. En dat noem jij dan een goede reden, Operc?
Heb jezelf kinderen? Ik heb er 3 en hoop dat ze altijd blijven komen.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:46 schreef Operc het volgende:
[..]
En daar ga je de fout in. Denk eens aan alle misdrijven die in het nieuws komen en bedenk je vervolgens eens dat een deel van de daders ook vader of moeder is. Je kunt niet verwachten dat al hun kinderen dat door de vingers zien omdat het 'toch hun ouders blijven.'
Ook maak je de fout te stellen dat je 'respect moet hebben.' Dat is niet zo. Fatsoen moet je hebben, respect moet je afdwingen. De zoon moet dus in communicatie met ouders het fatsoen hebben om bijvoorbeeld niet te gaan vloeken, maar hij hoeft geen enkel respect te hebben voor zijn ouders als zij hem daar geen reden toe geven.
[..]
Ik zie niet wat je met die laatste zin bedoelt. Misschien is dat zo, en dan? Niemand zegt hier dat je medelijden met de zoon moet hebben of iets dergelijks.
[..]
Een onderdeel van het probleem is de lening/gift. Of dat de enige oorzaak was of slechts de aanleiding weet ik niet, dus kan ik ook niets zeggen over of dat 'goed' of 'slecht' is. Daar komt nog bij dat ik niet weet om hoeveel geld het gaat, hoe 'duidelijk' de mondelinge afspraak was en waarom de zoon het niet zag als een lening. Het enige wat ik kan concluderen is dat het voor hem blijkbaar het moment was om het contact te verbreken. Ik zie niet waarom jouw mening daarover (of de mijne overigens) belangrijker of 'beter' zou zijn dan die van hem, aangezien hij zelf onderdeel is geweest van de situatie en wij als buitenstaanders makkelijk praten hebben.
Nou poepoe, wil je er ook een dokterverklaring bij als bewijs dat iemand echt ziek was of echt dood is? Als je geen contact meer wil om zo'n reden zou ik expres een keer je verjaardag missen.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:53 schreef -Engel- het volgende:
Ben benieuwd naar die reden.... (mag in dm/pm), want hoezo zou je het vinden als iemand je verjaardag over zal slaan en hoe ze dat dan doen? De redenen die ik zou accepteren zijn miniem, maar de volgende 2 lijken me logisch: Persoon is ziek of overleden
Nee hoor.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
Al is het de meest erge vrouw op aarde ( kan me haast niet voorstellen) zelfs dan heb je je moeder te respecteren. Gepaste afstand zou dan kunnen, maar wel op zijn minst af en toe bezoeken.
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:52 schreef RunForrestRun het volgende:
Nou poepoe, wil je er ook een dokterverklaring bij als bewijs dat iemand echt ziek was of echt dood is? Als je geen contact meer wil om zo'n reden zou ik expres een keer je verjaardag missen.
Grote kans dat er van alles aan vooraf is gegaan en dat het missen van de verjaardag de druppel was.
Je hebt wel gelijk dat iemand in ieder geval iets van zich kan laten horen (ofwel bellen/appen/sms'en), of kan langsgaan (of een afspraak voor een andere datum kan maken).quote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:02 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Als iemand ziek of overleden is, is het logisch dat degene er niet is.... maar als iemand stel.. een andere verjaardag heeft, geen geld, geen vervoer, hekel aan mensenmenigte of what ever heeft.... (allemaal zaken waar makkelijk een oplossing voor te bedenken is overigens) Dan vind ik dat geen reden om niet aan iemands verjaardag te denken, aanwezig te zijn dan wel gewoon zich af te melden.
En natuurlijk staat t meeste niet op zichzelf. Dat doet het volgens mij nooit.
Ik heb zelf geen kinderen. En ik hoop voor jou natuurlijk ook dat je kinderen altijd zullen blijven langskomen. Ik denk daarnaast ook dat jij door de situatie waar je in zit dat minder voor lief neemt en het misschien wel extra fijn vindt als ze bij jou langskomen omdat je weet dat het misschien niet zo vanzelfsprekend is.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:49 schreef hoas het volgende:
[..]
Heb jezelf kinderen? Ik heb er 3 en hoop dat ze altijd blijven komen.
Dat inderdaadquote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:10 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk dat iemand in ieder geval iets van zich kan laten horen (ofwel bellen/appen/sms'en), of kan langsgaan (of een afspraak voor een andere datum kan maken).
Moeders maken fouten ja, maar dat is geen reden om ze niet te bezoeken of aan de kant te zetten. Al is het de slechtste moeder op aarde, het is en blijft jouw moeder die jou gebaard heeft en jaren voor jou heeft klaar gestaan. In jouw babytijd jou verzorgde en toen je vervolgens naar school ging altijd naar je verhaaltjes luisterde, vol trots je omhelsde na het behalen van je zwemdiploma en ga zo maar door. Moederliefde is prachtig en dien je te respecteren.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:54 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb er ook 3.. en ben het helemaal eens met Operc.
Een moeder is imho niet heilig alleen omdat het een moeder is.
Genoeg moeders die het contact niet waard zijn.
je begrijpt hoop ik dat de moeder juist de zoon niet kan vergeven? De zoon wil immers een lening niet terugbetalen en dat conflict is hoog opgelopen. De zoon hoeft de moeder niet te vergeven, het gaat erom dat in deze situatie blijkbaar de zoon geld moet terugbetalen. Dat is heel iets anders.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Operc, please als je je moeder niet eens kan vergeven om geld dan ben je echt walgelijk. Het is je moeder en het is maar geld. Geld komt en gaat en je moeder kan je zelfs niet met miljoenen euro's bedanken na alles wat ze voor jou gedaan heeft.
Het is walgelijk, heel walgelijk. De moeder is geen crimineel noch een moordenares.
Je valt in herhaling, dus doe ik dat ook maar. Jij gaat er maar vanuit dat alle moeders perfecte mensen zijn en dat is gewoonweg niet zo. Wie zegt dat die moeder altijd voor haar kinderen heeft klaargestaan, verzorgd heeft en trots was? Dat weet je niet. Ik vind het echt extreem naief om te denken dat 'omdat iemand moeder is' die veel aandacht en energie verdient. In veel gevallen krijgen moeders dat wel, maar het is niet per definitie terecht, verdient of zoals het altijd moet zijn omdat jij je niet kunt voorstellen dat het ook anders kan.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Moeders maken fouten ja, maar dat is geen reden om ze niet te bezoeken of aan de kant te zetten. Al is het de slechtste moeder op aarde, het is en blijft jouw moeder die jou gebaard heeft en jaren voor jou heeft klaar gestaan. In jouw babytijd jou verzorgde en toen je vervolgens naar school ging altijd naar je verhaaltjes luisterde, vol trots je omhelsde na het behalen van je zwemdiploma en ga zo maar door. Moederliefde is prachtig en dien je te respecteren.
Wisten mensen maar eens hoeveel de moeder waard is. Ze is het meest kostbare bezit op aarde. Dar kan geen geldbedrag tegenop.
Maak een topicreport aan wil je? Desnoods een post in R&P-FB of een DM naar de R&P-mods. Het gaat niet alleen om de OP, het gaat er ook om hoe men erop reageert. En zoals je ziet is er een serieuze discussie aan de gang, en voegt gek genoeg jouw post weinig toe.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:53 schreef probeer het volgende:
Dit is R&P. Maak een fatsoenlijke OP of plemp je klacht in KLB.
Oke ik ben eruit en ga dit aan beiden voorstellen, per slot gaat het nergens over.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
Operc, verkeerd gelezen. Mijn excuses.
Zo moeder, zoon. Beiden even gek. Moeder omdat ze het geldbedrag niet wil kwijtschelden en de zoon omdat hij zijn mama weigert te bezoeken.
Inderdaad. Als zijn moeder er straks niet meer is zal hij spijt hebben als haren op zijn kop.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:28 schreef hoas het volgende:
[..]
Oke ik ben eruit en ga dit aan beiden voorstellen, per slot gaat het nergens over.
Misschien is die moeder wel gewoon een kènkerwijf. Weet jij veel.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
Walgelijke broer. Je moeder die je in zwakheid 9 maanden gedragen heeft, vervolgens met alle pijn en risico's gebaard heeft, waarna ze vervolgens jarenlang alleen maar met jou bezig was en haar hele leven in teken stond van jou... na jaren als vuil aan de kant zetten.
Ik hoop dat je broer tot inkeer komt.
Omdat ze haar lening niet wil kwijtschelden? Nou, dat maakt haar niet een naar mens. Het zou haar sieren als ze een deel zou kwijtschelden of een regeling zou treffen.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:36 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Misschien is die moeder wel gewoon een kènkerwijf. Weet jij veel.
Ok, goed punt.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maak een topicreport aan wil je? Desnoods een post in R&P-FB of een DM naar de R&P-mods. Het gaat niet alleen om de OP, het gaat er ook om hoe men erop reageert. En zoals je ziet is er een serieuze discussie aan de gang, en voegt gek genoeg jouw post weinig toe.
Joh, hou op. Ik heb ook de schurft aan ma en ik bezoek d'r ook nooit. Die behandeling heeft ze gewoon verdiend, die trol. Wat weet jij er nou eigenlijk van?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Omdat ze haar lening niet wil kwijtschelden? Nou, dat maakt haar niet een naar mens. Het zou haar sieren als ze een deel zou kwijtschelden of een regeling zou treffen.
En stel dat ze een naar mens zou zijn geweest, zelfs dan is dat geen reden om je dan ook maar naar te gedragen door haar niet te bezoeken. Slechtheid bestrijd je met goedheid. Het blijft je moeder, heel simpel.
Vandaar je frustratie. Het is wel duidelijk dat je hier heel erg mee worstelt. En je gaat me niet wijsmaken dat jij je helemaal 100% goed in je vel voelt.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:49 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Joh, hou op. Ik heb ook de schurft aan ma en ik bezoek d'r ook nooit. Die behandeling heeft ze gewoon verdiend, die trol. Wat weet jij er nou eigenlijk van?
Nee, dat mag niet. Want je hebt geen idee waar je over praat. Sommige "moeders" zijn het gewoon niet waard om te bezoeken.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Vandaar je frustratie. Het is wel duidelijk dat je hier heel erg mee worstelt. En je gaat me niet wijsmaken dat jij helemaal 100% procent goed in je vel voelt.
Succes met je verwerking.
Ik heb mijn eigen visie, mag ik? Niet iedereen hoeft het eens te zijn met elkaar en net zo te denken als jij.
leuk en aardig, maar de allerslechtste moeder op aarde doet niet aan liefde voor haar kind. dan mag je als kind mazzel hebben dat ze je bv niet verzuipt in de badkuip.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Moeders maken fouten ja, maar dat is geen reden om ze niet te bezoeken of aan de kant te zetten. Al is het de slechtste moeder op aarde, het is en blijft jouw moeder die jou gebaard heeft en jaren voor jou heeft klaar gestaan. In jouw babytijd jou verzorgde en toen je vervolgens naar school ging altijd naar je verhaaltjes luisterde, vol trots je omhelsde na het behalen van je zwemdiploma en ga zo maar door. Moederliefde is prachtig en dien je te respecteren.
Wisten mensen maar eens hoeveel de moeder waard is. Ze is het meest kostbare bezit op aarde. Dar kan geen geldbedrag tegenop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |