Dat een klein stommiteitje dat jij zou begaan betekent dat je de rest van je leven geplukt gaat worden. Dit soort claims vervalt niet door een persoonlijk faillisement of een schuldsanering, je betaalt er de rest van je leven voor.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:20 schreef Chay_Marc het volgende:
Heb de laatste tijd nagedacht over een WA verzekering.
Heb jarenlang zo'n ding gehad, maar nooit wat geclaimd. Mede gezien de kosten van zo'n verzekring kun je concluderen dat dat weinig gebeurd. Daaruit geconcludeerd dat de verzekering nutteloos is en daarom de verzekering opgezegd.
Als ik onverhoopt schade veroorzaak die ik niet kan betalen denk ik dat de gedupeerde gewoon pech heeft. Van een kale kip kun je niet plukken.
Wat denken jullie hier over?
Slordig met vuurwerk en het huis van je buren brandt tot de grond af, en de buurvrouw krijgt het puin op zich en belandt in een rolstoel.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:24 schreef Armani XL het volgende:
Als je geen auto hebt is een WA inderdaad overbodig.
Daar is een andere verzekering voor, de AVP.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:25 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Slordig met vuurwerk en het huis van je buren brandt tot de grond af, en de buurvrouw krijgt het puin op zich en belandt in een rolstoel.
Je snapt dat een WA verzekering en een auto die WA verzekerd is compleet verschillende zaken zijn?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:24 schreef Armani XL het volgende:
Als je geen auto hebt is een WA inderdaad overbodig.
Nee, ik begrijp dat een WA verzekering (bedoeld voor motorrijtuigen) en een AVP (= aansprakelijkheidsverzekering) twee verschillende dingen zijn....quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Je snapt dat een WA verzekering en een auto die WA verzekerd is compleet verschillende zaken zijn?
Waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:24 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dat een klein stommiteitje dat jij zou begaan betekent dat je de rest van je leven geplukt gaat worden. Dit soort claims vervalt niet door een persoonlijk faillisement of een schuldsanering, je betaalt er de rest van je leven voor.
Goed, want dat kon je ook wel begrijpen uit de context van de OP, aangezien een WA bij auto's verplicht is en een AVP niet.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:28 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp dat een WA verzekering (bedoeld voor motorrijtuigen) en een AVP (= aansprakelijkheidsverzekering) twee verschillende dingen zijn....
Van de consumentenbond:quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:33 schreef Chay_Marc het volgende:
Ik bedoel inderdaad een aansprakelijkheidsverzekering.
Dus de vraag is: heb jij redelijk wat spaargeld? Dan kun je overwegen om je niet te verzekeren.quote:Als je géén AVP hebt, en je verantwoordelijk bent voor schade, dan moet je dat geld uit eigen zak betalen. Als je per ongeluk iemand letsel hebt toegebracht, of bijvoorbeeld een auto hebt beschadigd, kunnen de bedragen flink oplopen. De meeste mensen hebben niet zo veel geld achter de hand.
Geen probleem TS, mijn AVP vergoedt schade veroorzaakt door mensen zoals jij tot 12.500 euroquote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:33 schreef Chay_Marc het volgende:
Ik bedoel inderdaad een aansprakelijkheidsverzekering.
Je bent gewoon een asociale zak als je voor die paar tientjes per jaar een ander in het ongeluk wilt storten.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:55 schreef Chay_Marc het volgende:
Ik denk juist dat je de verzekering niet hoeft af te sluiten als je niet vermogend bent en geen spaargeld hebt.
Als je spaargeld hebt is het volgens mij reden om te verzekeren.
Dit. Ik vind het eigenlijk zelfs vreemd dat deze verzekering niet verplicht is.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:58 schreef FransDeens het volgende:
Een beetje van jouw gierigheid iemand anders zijn probleem maken; ik mag toch hopen dat je aan het trollen bent.
Of je moet iemand treffen die net zo'n grote Tokkie is als dat jij bent en jou gewoon helemaal kapotmaaktquote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:55 schreef Chay_Marc het volgende:
Ik denk juist dat je de verzekering niet hoeft af te sluiten als je niet vermogend bent en geen spaargeld hebt.
Jij denkt dat hiermee alleen onbetaalbare schades te verhalen zijn?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:55 schreef Chay_Marc het volgende:
Ja, een AVP is een van de niet-verplichte verzekeringen waarvan het nogal onverstandig is om deze niet af te sluiten. Hetzelfde geldt voor een inboedelverzekering, een opstalverzekering als je huiseigenaar bent (vaak al verplicht gesteld door de hypotheekverstrekker) en eigenlijk ook een reisverzekering, niet zozeer om de kapotgevallen fotocamera als wel om repatriëringskosten e.d.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:48 schreef trovey het volgende:
Even wat uit de handen laten vallen op de verkeerde plek en je kunt betalen, vraag mjn buurman maar die mijn auto zo beschadigde....die was heel blij met zijn AVP en ik ook..
Ooit een grote claim krijgen zal dan de perfecte verzekering zijn dat je nooit vermogend zult worden en nooit spaargeld zult hebben.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:55 schreef Chay_Marc het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |