Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld
Mijn vraag over tweede paar schoenen. Of dit er inderdaad voor kan zorgen dat je minder blessure gevoelig bent omdat je van schoen wisselt. Onzin of kern van waarheid? Want als dat zo is zou ik er graag een paar trailschoenen bij hebben En nogmaals, mijn mevrouw leest mee, dus niet meteen roepen dat het onzin is
Ik wil me graag meer gaan richten op onverhard en had zondag tijdens het wedstrijdje best wat glij momentjes.. Of zijn er ook schoenen die voor weg en trail geschikt zijn?
Ik wil me graag meer gaan richten op onverhard en had zondag tijdens het wedstrijdje best wat glij momentjes.. Of zijn er ook schoenen die voor weg en trail geschikt zijn?
Ik heb het ook vaker gehoord. Afwisseling is goed voor je. Daarom heb ik nu zelf ook 5 paar schoenen die ik regelmatig gebruik . Ik zou als je echt meer onverhard wil gaan lopen gewoon trailschoenen uitzoeken, wat daarnaast ook nog positief is, is dat je met onverhard lopen ook weer minder grote klappen krijgt. En je helpt je evenwicht/beenspieren en alles ermee. Positief dus!
En Moblo, ik heb de Salomon Sense Ultra SG, niet de fellraisers. Al vind ik ze wel erg tof!
Vast niet wat je wilt horen maar ik vind twee paar schoenen echt niet nodig met het aantal kilometers dat wij per week lopen. Dat een tweede paar uitzoeken leuk is snap ik dan weer wel. En mocht je serieus gaan trailen snap ik het ook, maar in het bos rennen kan prima op gewone hardloopschoenen.
Eens met Gogo. En over het advies dat je hoorde over op twee paar schoenen lopen. Dat idee klopt wel ja, maar dat is dan wel bedoeld voor mensen die uren per week op die schoenen lopen. Maar voor die paar kilometer die wij per week lopen lijkt het mij totaal niet nodig.
2 paar schoenen is altijd praktisch. Je kunt ze rustig laten drogen. Ze slijten minder. En afwisselen kan ook wel eens lekker zijn. Elke schoen loopt toch anders.
Ik loop rond de 180-220 KM per maand en vind 2 paar geen overbodige luxe. Maar dat vind ik ook als je bijv maar 80 KM per maand loopt. Al moet je budget het wel toelaten natuurlijk.
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
Als je budget het toelaat zou ik het gewoon doen. Echt noodzakelijk is het niet nee, maar het is wel leuk en ook wel praktisch. Ik zou ook prima met maar 1 paar schoenen kunnen lopen, want zoveel train ik niet, maar toch draag ik 3 paar regelmatig. En dan heb ik ook nog wedstrijdschoenen. Noodzakelijk met mijn tempo's? Nee. Leuk? Ja.
Voor in het bos vind ik iets meer grip trouwens ook wel erg lekker. Niet per se nodig, wel prettig.
Het is echt pas noodzakelijk als je non-stop marathons loopt of zulke km's maakt als rd of zo.
Maar als je nog een paar schoenen wilt kopen en het geld er voor hebt, prima. Dat ze je minder blessuregevoelig maken vind ik ook een beetje onzin, want het is echt niet alsof je ineens geen shinplints meer krijgt als je van 1 naar 2 paar gaat... En als 1 van je paren je uberhaupt blessures op zou leveren, waren ze sowieso al rijp voor de prullenbak lijkt mij.
Er zijn schoenen met wat meer grip dan anderen. Het zou zonde zijn als je naar verhouding korte stukken op trails loopt en door asfalt etc. alsnog je schoenen sneller laat slijten. Maar ik zou dat gewoon even in de winkel voorleggen, uitleggen waar je precies loopt etc.
Mijn Ravenna's hebben bijvoorbeeld best een 'ruige' zool, met best nog wat grip die ik ook gewoon op de basic trails aan kan doen zonder écht bang te zijn voor glijden. Handig voor de club runs hier waar we soms trails doen, soms weg en soms een combinatie. Voor 't medium werk heb ik de cascadias, maar zodra ik daar écht mee de modder in ga ben ik ook 'kansloos' en moet ik ook méér grip hebben. Vandaar dat ik hopelijk zaterdag voor fellraisers (Salomon) of mudclaws (Inov8) ofzo ga kijken. Ook een kwestie van wat goed zit.
Mijn voeten vinden het heerlijk om af en toe schoenen te kunnen wisselen. En dan heb ik ook het idee dat de demping beter blijft als je je schoenen een paar dagen laat liggen. Misschien speelt daarbij mee dat ik "officieel" te zwaar ben voor de schoenen waar ik op loop.
Heeft hier iemand ervaring met Nike Air Pegasus 30 schoenen? Ik gebruik nog steeds een paar hardloopschoenen die ik een halfjaar geleden voor de atletiekbaan gekocht heb, en die vind ik niet zo fijn op asfalt.
Ik weet niet of de rest van de schoen (anders dan de zool) vergelijkbaar is met de Pegasus trail schoenen, maar ik vond ze ontzéttend warm en zweterig.
Op vrijdag 31 januari 2014 09:48 schreef Devv het volgende: Heeft hier iemand ervaring met Nike Air Pegasus 30 schoenen? Ik gebruik nog steeds een paar hardloopschoenen die ik een halfjaar geleden voor de atletiekbaan gekocht heb, en die vind ik niet zo fijn op asfalt.
Ik heb er geen ervaring mee...waarom specifiek die schoen?
Op vrijdag 31 januari 2014 09:50 schreef Devv het volgende: Ik zoek schoenen die een beetje minder stug aanvoelen (meer vering). En waarom die schoenen? Nike is een beetje mijn merk .
Ik zou zeggen: Ga naar een winkel en probeer eens een aantal schoenen uit
Op vrijdag 31 januari 2014 09:11 schreef Gogo83 het volgende: Heeft iemand trouwens ervaring met sporttegoed.nl? Soort prepaid fitness. Zou ideaal zijn om morgen toch te kunnen sporten.
Geen ervaring mee, maar wat een meesterlijk idee, prepaid. Ik durf het zwemwoord niet uit te spreken, maar is dat niet wat voor tijdens je rustperiode?
Geen ervaring mee, maar wat een meesterlijk idee, prepaid. Ik durf het zwemwoord niet uit te spreken, maar is dat niet wat voor tijdens je rustperiode?
Ook voor Levitas?
Ik vind zwemmen wel leuk, maar ik vind slalommen tussen kletsende huisvrouwen door heel irritant. En het is niet dat ik zwaar geblesseerd ben. Heb met fietsen en wandelen nergens last van. Alleen bij trappen lopen en hardlopen.
Ik vind zwemmen wel leuk, maar ik vind slalommen tussen kletsende huisvrouwen door heel irritant. En het is niet dat ik zwaar geblesseerd ben. Heb met fietsen en wandelen nergens last van. Alleen bij trappen lopen en hardlopen.