abonnement Unibet Coolblue
pi_150347093
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:08 schreef Evi_90 het volgende:

[..]

Ja, ben er al paar keer geweest en de dalafdaling van Brixen wil je na 13.00 echt niet af. Eén van de weinige keren dat ik 'm er goed bij heb zien liggen is 2 jaar geleden toen het -20 vroor. Oké beetje overdreven maar hij is te vaak slecht. Zelf vond ik de pistes in Westendorf beter bij hogere temperaturen. Via de SkiWeltBahn ben je zo vanuit Brixen in W'dorf. Söll ligt op 't noorden, daar zijn de pistes ook beter in de middag.
De dalafdingen in Brixen is vaak heel druk en daardoor slecht, maar de dalafdaling die verder in het dorp uitkomt is vaak rustig en betere sneeuw. En met ook een apres ski barretje vol in de zo'n halverwege. Houd wel ook hier rekening met pap sneeuw s middags in Maart. Vanuit daar pak je de skibus naar de gondel in Brixen, of naar Westendorf.

Ik vond persoonlijk de dalafdaling in Brixen eind van de dag beter te doen dan het bovenste deel van de hoge piste in Westendorf. Plus dat het imo sowieso in dat deel leuker skieen is. Wij vertrokken meestal s ochtends vanuit Westendorf richting Brixen via de omweg met dat tunneltje en sleeptouw. Een of twee dagen in Westendorf zelf was wel genoeg. Maar wel een mooi skigebied, zeker sinds het gekoppeld is.

Ik vertrek vanavond richting st Jean d'arves. Al jaren niet meer geweest, dus benieuwd of het dorpje al wat meer voorstelt dan de drie huizen en een restaurant van tig jaar geleden. Qua pistes is het iig een bekend gebied, de skimap is overbodig!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 6 maart 2015 @ 16:54:32 #252
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_150357842
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:52 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vond persoonlijk de dalafdaling in Brixen eind van de dag beter te doen dan het bovenste deel van de hoge piste in Westendorf. Plus dat het imo sowieso in dat deel leuker skieen is. Wij vertrokken meestal s ochtends vanuit Westendorf richting Brixen via de omweg met dat tunneltje en sleeptouw. Een of twee dagen in Westendorf zelf was wel genoeg. Maar wel een mooi skigebied, zeker sinds het gekoppeld is.

Ik vertrek vanavond richting st Jean d'arves. Al jaren niet meer geweest, dus benieuwd of het dorpje al wat meer voorstelt dan de drie huizen en een restaurant van tig jaar geleden. Qua pistes is het iig een bekend gebied, de skimap is overbodig!
Grappig dat je dat vindt, ik heb namelijk het tegenovergestelde, vandaar dat ik even moet reageren. Ik vind het een mooi compleet gebied en de prijs van de skipas, ook al is 'ie duur, is het wel waard. Elk jaar wordt daar geïnnoveerd wat ik heel goed vind. Dit jaar is de oude Aualm lift in Scheffau vervangen voor een 8-zitter, met stoelverwarming én kap ^O^ super snel comfortabel boven.

Veel plezier in Frankrijk, hoop dat je goede pistes en goed weer hebt!
Het is patat.
pi_150480038
Iemand een goede webshop waar je leuke skijas (ongeveer 50¤) voor relatief weinig geld kan kopen? Neem aan dat aankomende weken shops met scherpe aanbiedingen komen om van wintersport spullen af te komen.
pi_150487012
Zalando of Plutosport ofzo?
Schip ahoy!
  Redactie Frontpage dinsdag 10 maart 2015 @ 08:05:23 #255
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_150487174
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:29 schreef poiuytr het volgende:
Iemand een goede webshop waar je leuke skijas (ongeveer 50¤) voor relatief weinig geld kan kopen? Neem aan dat aankomende weken shops met scherpe aanbiedingen komen om van wintersport spullen af te komen.
Waar je ook heengaat: koop niet bij Scapino :X eersteklas troep is het.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_150502248
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 08:05 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Waar je ook heengaat: koop niet bij Scapino :X eersteklas troep is het.
Verklaar uw nader?
  Redactie Frontpage woensdag 11 maart 2015 @ 08:02:15 #257
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_150520460
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 18:04 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Verklaar uw nader?
Mijn eerste jaar wintersport heb ik daar een broek gekocht. Na 1 week was die stuk. Ik heb het jaar daarna een andere broek gekocht, die volgend jaar voor de 3de keer meegaat. Scapino is goedkoop, geen kwaliteit.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_150520625
Op dagaanbiedingen.nl komen laatste weken veel leuke goedkope, kwalitatief betere spullen voorbij
pi_150536568
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 08:02 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Mijn eerste jaar wintersport heb ik daar een broek gekocht. Na 1 week was die stuk. Ik heb het jaar daarna een andere broek gekocht, die volgend jaar voor de 3de keer meegaat. Scapino is goedkoop, geen kwaliteit.
Da's gek, Scapino staat altijd zo bekend om z'n kwaliteit :+

Inderdaad beetje de aanbiedingen afwachten. En weet wat je wil. Zonde om een paar vakjes tekort te komen en over twee jaar een nieuwe jas te moeten kopen.
Schip ahoy!
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:00:52 #260
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_150557795
Inmiddels alweer een paar dagen terug uit Obertauern

- De pistes zijn in het gebied vrij kort waardoor je relatief vaak in de lift zit
- Het was ENORM rukweer. Ik denk dat er in de week dat wij er zaten tussen de anderhalve en twee meter sneeuw is gevallen. Tel daarbij rukwinden op en het skien werd echt een overlevingstocht
- Gelukkig konden we met een bus naar een ander gebiedje waar het weer een stuk beter was :)
- Ik heb denk ik heel de week in totaal 20 Nederlanders gezien :o (heerlijk!)
- De Duitsers komen vrij traag op gang qua apres ski, maar tegen 20u gaat het wel los.
- Veel kleine apres ski barretjes en 's avonds twee grotere tenten waar het binnen los gaat.
- Halve liter bier 4.90
- GEEN Nederlandse apres ski nummers (heerlijk!)

Was me weer een geslaagd weekje! Alleen jammer van het weer wel. Volgend jaar gaan we weer terug naar Konigsleiten :)
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_150581495
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:00 schreef Keano het volgende:
Inmiddels alweer een paar dagen terug uit Obertauern

- De pistes zijn in het gebied vrij kort waardoor je relatief vaak in de lift zit
- Het was ENORM rukweer. Ik denk dat er in de week dat wij er zaten tussen de anderhalve en twee meter sneeuw is gevallen. Tel daarbij rukwinden op en het skien werd echt een overlevingstocht
- Gelukkig konden we met een bus naar een ander gebiedje waar het weer een stuk beter was :)
- Ik heb denk ik heel de week in totaal 20 Nederlanders gezien :o (heerlijk!)
- De Duitsers komen vrij traag op gang qua apres ski, maar tegen 20u gaat het wel los.
- Veel kleine apres ski barretjes en 's avonds twee grotere tenten waar het binnen los gaat.
- Halve liter bier 4.90
- GEEN Nederlandse apres ski nummers (heerlijk!)

Was me weer een geslaagd weekje! Alleen jammer van het weer wel. Volgend jaar gaan we weer terug naar Konigsleiten :)
Anderhalve meter sneeuw? En van het weer balen? Voor 20-30cm sneeuw per dag zou ik nog tekenen ook al is het -15, waait het enorm en heb je maar 30 meter zicht door de vallende sneeuw :)
pi_150589330
Wij proberen ook altijd Nederlanders te mijden op vakantie en zeker op wintersport.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:26:59 #263
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_150591657
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:00 schreef Plopr het volgende:

[..]

Anderhalve meter sneeuw? En van het weer balen? Voor 20-30cm sneeuw per dag zou ik nog tekenen ook al is het -15, waait het enorm en heb je maar 30 meter zicht door de vallende sneeuw :)
Ik normaal ook! Nu was er gewoonweg niet tegenop te prepareren. Zicht was vaak een meter of 30/40 dat is niet echt ideaal ;)

Hopen sneeuw, extreem veel valpartijen. Van 'lekker' skiën was geen sprake zeg maar.

Zelfs 1 keer van het dorpje met de rug vooruit naar het appartement moeten lopen vanwege sneeuwstormen en windvlagen.
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_150598821
Ik ben op zoek naar tips of ervaringen over de beste skigebieden voor een korte skivakantie / skiweekend. De belangrijkste eigenschappen:
- Ik wil niet 10 uur rijden voor 2 dagen skieen, dus het wordt vliegen.
- In de buurt van een vliegveld van waar je zonder al teveel reistijd een transfer naar het skigebied hebt (zeg max 2 uur).
- Vrijdag heen, maandag of dinsdagochtend terug, dus een vliegveld waar niet alleen op zaterdag op wordt gevlogen.
- Ik kom uit de randstad dus bij voorkeur vanaf Rdam of Adam
Heeft iemand dit wel eens gedaan en zo ja waar naartoe en hoe was dat?
pi_150599348
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:25 schreef ohmoetdatzo het volgende:
Ik ben op zoek naar tips of ervaringen over de beste skigebieden voor een korte skivakantie / skiweekend. De belangrijkste eigenschappen:
- Ik wil niet 10 uur rijden voor 2 dagen skieen, dus het wordt vliegen.
- In de buurt van een vliegveld van waar je zonder al teveel reistijd een transfer naar het skigebied hebt (zeg max 2 uur).
- Vrijdag heen, maandag of dinsdagochtend terug, dus een vliegveld waar niet alleen op zaterdag op wordt gevlogen.
- Ik kom uit de randstad dus bij voorkeur vanaf Rdam of Adam
Heeft iemand dit wel eens gedaan en zo ja waar naartoe en hoe was dat?
vlieg op innsbruck en trek een straal van 2 uur reistijd
pi_150599482
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:42 schreef Soohr het volgende:

[..]

vlieg op innsbruck en trek een straal van 2 uur reistijd
Ja of grenoble of chambery of turijn of Whistler. Dat was de vraag niet.

quote:
Heeft iemand dit wel eens gedaan en zo ja waar naartoe en hoe was dat?
pi_150599621
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:46 schreef ohmoetdatzo het volgende:

[..]

Ja of grenoble of chambery of turijn of Whistler. Dat was de vraag niet.

[..]

Ja, gedaan, het was fantastisch.
pi_150600137
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:46 schreef ohmoetdatzo het volgende:

[..]

Ja of grenoble of chambery of turijn of Whistler. Dat was de vraag niet.

[..]

sorry hoor,
Nee nooit gedaan. Verder geen superhandigetips voor je
  zondag 15 maart 2015 @ 10:35:50 #269
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_150656402
Ik ben er ook weer. Later meer over mijn ervaringen van de Dolomiten - Val Gardena.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_150735675
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:25 schreef ohmoetdatzo het volgende:
Ik ben op zoek naar tips of ervaringen over de beste skigebieden voor een korte skivakantie / skiweekend. De belangrijkste eigenschappen:
- Ik wil niet 10 uur rijden voor 2 dagen skieen, dus het wordt vliegen.
- In de buurt van een vliegveld van waar je zonder al teveel reistijd een transfer naar het skigebied hebt (zeg max 2 uur).
- Vrijdag heen, maandag of dinsdagochtend terug, dus een vliegveld waar niet alleen op zaterdag op wordt gevlogen.
- Ik kom uit de randstad dus bij voorkeur vanaf Rdam of Adam
Heeft iemand dit wel eens gedaan en zo ja waar naartoe en hoe was dat?
Ik heb het weleens allemaal uitgezocht aangezien wat vrienden en ik ongeveer hetzelfde plan hadden opgevat, maar onze conclusie was dat we toch beter de auto konden nemen.

Wat hebben wij wel gedaan; vrijdag rond 14.00h vertrekken. Vrijdagavond overnachten in een hotel op 1 uur rijden van het skigebeid. Zaterdag bijtijds aan het ontbijt. Laatste stukje rijden. We stonden om 10.00h op de piste. Zaterdag, zondag en maandag skiën. Maandag tot 14.30h/15.00h. En dan weer rustig naar huis. Uiteindelijk lag ik om 01.30h in m'n nest. Misschien kun je hier wat mee.

"Probleem" met vliegen is dat je uiteindelijk toch ook aardig wat tijd kwijt bent om van huis naar hotel te komen. Daarnaast vliegen ze vaak heen of terug op een tijdstip wat het zo goed als onmogelijk maakt om die dag nog te gaan skiën, maar wat er wel voor zorgt dat je toch een hele dag kwijt bent.
pi_150744233
Terug uit Chatel (portes du soleil), prima vermaakt, genoeg sneeuw, weinig zon maar qua gebied kan het voor mij niet tippen bij Val Thorens
pi_150758823
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:25 schreef ohmoetdatzo het volgende:
Ik ben op zoek naar tips of ervaringen over de beste skigebieden voor een korte skivakantie / skiweekend. De belangrijkste eigenschappen:
- Ik wil niet 10 uur rijden voor 2 dagen skieen, dus het wordt vliegen.
- In de buurt van een vliegveld van waar je zonder al teveel reistijd een transfer naar het skigebied hebt (zeg max 2 uur).
- Vrijdag heen, maandag of dinsdagochtend terug, dus een vliegveld waar niet alleen op zaterdag op wordt gevlogen.
- Ik kom uit de randstad dus bij voorkeur vanaf Rdam of Adam
Heeft iemand dit wel eens gedaan en zo ja waar naartoe en hoe was dat?
Heel vaak gedaan, wel alleen in Oostenrijk.

Een voorbeeld:

Gevlogen op Innsbruck om 7:10 vanaf Rotterdam voor ca. 50 euro ex bagage en enkele reis. Trein richting Vorarlberg, 1:43 (station Bludenz) zonder overstap voor ca. 25 euro. Uitstappen in Montafon/Bludenz/Feldkirch, dan nog met de bus naar het skigebied (2 euro) en om 13:15 sta je op de piste als je geen vertragingen hebt ondervonden.

Voordelen:
Je bent steeds bezig (naar vliegveld gaan, 1:15 uur vliegen, trein, bus etc.) waardoor je een beetje wakker blijft.
Je kan de vertrekdag zelf nog een halve dag skiën.
Je zit niet 9 uur in een auto of 14 uur in een trein.
Al met al niet duurder dan auto tenzij je met 5 man rijdt.

Nadelen:
Geen auto dus minder mobiel, maar voor een paar dagen niet zo heel relevant.
Veel gesjouw en gestress met spullen bij vliegveld.

Wat ik vooral heel chill vond is de reistijd. Ik word vrij ongeduldig van in een auto danwel trein moeten zitten de hele dag...

Dit heb ik overigens ook een keer gedaan naar Salzburg, precies hetzelfde verhaal alleen was de treinreis naar het skigebied (uiteraard een ander gebied :P ) iets langer (2:30 uur ongeveer).
pi_150786386
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
Terug uit Chatel (portes du soleil), prima vermaakt, genoeg sneeuw, weinig zon maar qua gebied kan het voor mij niet tippen bij Val Thorens
Daar ben ik ook 2x geweest, maar wil volgens jaar ook wel naar Val Thorens (dit jaar al gepland maar door de rotsblok moest ik wel omboeken naar Les 2 Alpes). Wat is er zoveel beter aan het gebied van Val Thorens in vergelijking van Port du soleil?
pi_150786956
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:23 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Daar ben ik ook 2x geweest, maar wil volgens jaar ook wel naar Val Thorens (dit jaar al gepland maar door de rotsblok moest ik wel omboeken naar Les 2 Alpes). Wat is er zoveel beter aan het gebied van Val Thorens in vergelijking van Port du soleil?
Eigenlijk maar 1 punt en dat is dat ik veels te veel in liften zit, afdalingen lijken stukken korter terwijl ik voor mijn gevoel veel langere tochten kan maken in Valtho voordat ik weer een lift nodig heb.

Verder lag er voldoende sneeuw, accommodatie was prima (all-in).

We waren met 24 man in Chatel en er is voor ieder wat wils. Daarbij ligt het volgens mij lager dan Valtho dus dat de sneeuw al vroeg papperig of ijzig was neem ik op de koop toe zo aan het eind van het seizoen
pi_156053074
Willen we gaan boeken bij Sunweb voor 26 man, krijgen we gewoon enkele maar dan ook geen enkele korting :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')