Krijg je ook complimenten dat je zo goed Nederlands spreekt?quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:04 schreef Myraela het volgende:
Ik krijg met mijn donkere haar en donkere ogen
Met zulke mensen kun je ook onmogelijk vrienden zijn als je niet net zo denkt lijkt me. Ik heb vaak met veel minder extreme denkbeelden al moeite. Geen moeite met onderbouwde andere meningen, wel met niet onderbouwde zwart-wit vooroordelen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:33 schreef Isabeau het volgende:
Ooit had ik overigens een vriendin (gewone oerhollandse blonde meid, vreselijk lief) die extreem racistisch bleek te zijn, ik kreeg daar echt de kriebels van. Zo kreeg haar oudere zus een relatie met een militair, maar hij was negroïde. Ze riep heel luid dat ze nooit een voet over de drempel bij haar zus zou zetten als die vent daar wasen toen ze een relatie kreeg met een gelijkdenkende eikel, verkondigde ze zelfs dat ze het uitmoorden van vieze zwarten de mooiste geschiedenis vond... geen vriendin meer van me
Ik welquote:Op woensdag 29 januari 2014 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Krijg je ook complimenten dat je zo goed Nederlands spreekt?
Haar moeder kende ik ook vrij goed. Een hele normale middenklasse vrouw, heel aardig en fatsoenlijk. Ik kan me er gewoon niet in verplaatsen hoe ze zo geworden is.quote:
quote:
Ik vind het ook heel akelig, maar ik probeer die mensen niet direct van me af te stoten. Ik kan wel wegkruipen in een kennissenkring met louter ruimdenkende, niet-bevooroordeelde mensen maar beter is het denk ik om te proberen een positieve invloed te hebben op mensen die dichtbij je staan en er racistische denkbeelden op nahouden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:44 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Met zulke mensen kun je ook onmogelijk vrienden zijn als je niet net zo denkt lijkt me. Ik heb vaak met veel minder extreme denkbeelden al moeite. Geen moeite met onderbouwde andere meningen, wel met niet onderbouwde zwart-wit vooroordelen.
Nee, snap ik wel, het ligt er echt niet altijd bovenop.quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Haar moeder kende ik ook vrij goed. Een hele normale middenklasse vrouw, heel aardig en fatsoenlijk. Ik kan me er gewoon niet in verplaatsen hoe ze zo geworden is.
Tav, je had het bij haar ook niet zo heel erg door, ze verkondigde niet haar mening continue oid. De eerste keer was dus dat ze die vriend van haar zus (zonder hem ooit ontmoet te hebben) verachtte en daarna een keer een incident met dat ze de mooiste scene in die film over MalcolmX die eh 'stoepscene' vondDaar zat ze gewoon bij te glunderen
Oh ja die. Mijn maag keerde zich gewoon omquote:Op woensdag 29 januari 2014 11:53 schreef TAV74 het volgende:
Nee, snap ik wel, het ligt er echt niet altijd bovenop.
tja, en wat die film betreft: dat was American History X. Vreselijke scene.
Dat bedoel ik ook, bij goede kennissen gaat het allemaal prima, maar goede vrienden (en die heb ik niet veel) waar ik een avonden mee aan tafel zit om wijn te tanken en gesprekken te voeren zitten toch wel ongeveer op dezelfde lijn.quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:53 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik vind het ook heel akelig, maar ik probeer die mensen niet direct van me af te stoten. Ik kan wel wegkruipen in een kennissenkring met louter ruimdenkende, niet-bevooroordeelde mensen maar beter is het denk ik om te proberen een positieve invloed te hebben op mensen die dichtbij je staan en er racistische denkbeelden op nahouden.
Maar goed, de écht goede vrienden die ik heb (en die zijn op de vingers van één hand te tellen), die hebben inderdaad wel een wereldbeeld dat min of meer overeenkomt met het mijne.
Ik krijg nog buikpijn als ik alleen maar denk aan die scene. En ik kan best wat hebben maar dat..quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh ja die. Mijn maag keerde zich gewoon omEcht zo'n scene om nachtmerries van te krijgen.
Nee, ik ben zo nerveus.quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:03 schreef minilot het volgende:
Heb je al een reactie op je suikerspinmachine-pitch?!
Het was ook het einde van de vriendschap toen ze enthousiast vertelde hoe gaaf ze die scene vond en dat het vermoorden van zwarten een goed idee was.quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:05 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik krijg nog buikpijn als ik alleen maar denk aan die scene. En ik kan best wat hebben maar dat..![]()
Pauze.. wat een klus! Maar wat ruimt het heerlijk opZie alleen een beetje op tegen het schilderwerk
Ik heb het ook wel eens gehad.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |