niet altijdquote:Op woensdag 29 januari 2014 11:18 schreef rene90 het volgende:
Kan je die dingen niet een beetje buigen altijd?
Had ik 'm daar niet staan? Was wel de bedoeling... Gelukkig doet m'n koffiemachine het nog wel, ik ga nog ff een bakje halenquote:
Ik wil eerlijk gezegd voorlopig nog niet met de slijptol op mijn zo goed als nieuwe gasfornuis. Hopelijk is het op een andere manier op te lossen. Pit zit er overigens goed op.quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:23 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
niet altijd
kan zijn dat de afstand te groot geworden is door slijtage en de vonk nu een andere, kortere weg gevonden heeft
misschien de plek waar hij nu naartoe vonkt iets wegslijpen zodat die afstand weer te groot wordt?
De pit is verder schoon, niks aan te zien.quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:30 schreef goed_volk het volgende:
Ik zou eens beginnen met de pitten goed schoonmaken en dan vooral ook de huizen of metalen bakjes onder de pitten. Niet alleen een beetje afwasmiddel, maar met een fijn staalborsteltje.
Ik heb het over het binnenwerk. De buitenkant is niet zo boeiend voor de functionaliteit.quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:37 schreef Coelho het volgende:
[..]
De pit is verder schoon, niks aan te zien.
Hier een foto, met vonk:
[ afbeelding ]
Het binnenwerk is helemaal niet schoon. Ja, er zitten geen half vergane stukken broccoli in, maar het is helemaal geblakerdquote:Op woensdag 29 januari 2014 12:09 schreef Coelho het volgende:
[ afbeelding ]
Binnenwerk is ook schoon.
Wat bedoel je met geblakerd? Pit is zwart van zichzelf. Als je doelt op de lichte delen, dat komt van het schuren van de bovenkant van de pit.quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:26 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Het binnenwerk is helemaal niet schoon. Ja, er zitten geen half vergane stukken broccoli in, maar het is helemaal geblakerd
In ieder geval niet met mijn vingers of tang. Bovendien heb ik geen idee hoe het er aan de onderkant uitziet en dus hoeveel kracht ik kan zetten zonder iets te beschadigen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:24 schreef Woelwater het volgende:
Kan je die elektrode niet wat omhoog krijgen.
14.gifquote:Op woensdag 29 januari 2014 12:28 schreef Coelho het volgende:
[..]
Wat bedoel je met geblakerd? Pit is zwart van zichzelf. Als je doelt op de lichte delen, dat komt van het schuren van de bovenkant van de pit.
Je kan toch gewoon die 2 schroeven eruit draaien.. Misschien zit er vocht tussen die electrode, of maakt de brander slecht contact door het "geblakerde"quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:29 schreef Coelho het volgende:
[..]
In ieder geval niet met mijn vingers of tang. Bovendien heb ik geen idee hoe het er aan de onderkant uitziet en dus hoeveel kracht ik kan zetten zonder iets te beschadigen.
Waarschijnlijk om te voorkomen dat het glas breekt bij te hard aandraaien. Glas geleidt niet dus met isoleren zou het idd niet veel te maken hebben.quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:22 schreef Coelho het volgende:
Het is me gelukt om de electrode wat hoger te krijgen, waardoor het nu weer goed gaat. Bij het openmaken bleek echter de pakking die tussen de ring van de brander en de glasplaat zit zo verweerd te zijn dat deze in meerdere stukken uiteen viel en niet meer terug te plaatsen was.
Vraag was nu of die pakking alleen ter bescherming dient of nog een verdere functie heeft (bijvoorbeeld geleiding tegen gaan van de pit naar de glasplaat, al is glas volgens mij een isolator). Toch maar het zekere voor het onzekere genomen en op een onderdelenwebsite een nieuwe pakking besteld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |