AMSTERDAM - Arie Boomsma heeft zich met zijn experiment met het ADHD-medicijn Ritalin de woede van Nederlandse huisartsen en apothekers op de hals gehaald. De presentator slikt de pillen om te onderzoeken wat de invloed ervan is op zijn concentratie, sociale vaardigheden en fysieke prestaties en dat valt niet in goede aarde.
Op Twitter laten diverse deskundigen zich negatief uit over het 'domme experiment' waarover Arie dinsdagavond vertelde in De Wereld Draait Door.
"Ik voorspel een toename van het aantal SEH bezoekjes van mensen met een ritalin overdosering nav #dwdd #ontzettendstom", twittert ziekenhuisapotheker Arne Risselada.
Kinder en jeugdpsychiatrist Robert Vermeiren doet een duit in het zakje: "Inderdaad, dubieus het Ritalin experiment van Arie Boomsma. Even proberen en ervaring vertellen."
Ook huisarts Niels Rossen is niet blij met de proef: "En de marktprijs voor de tabletten #ritalin van mijn patiënten stijgt acuut na #DWDD dus extra controle herhaalrecepten nodig komende tijd!"
Arie doet het experiment samen met Rene Gude, Daan Heerma van Voss en Tibo Gude. Wat Ritalin met ze doet, wordt al snel duidelijk. "We merken dat onze concentratie beter is, maar zijn ook onrustig. En drie van ons verlangen vooral naar meer", twittert Arie. "We hebben besloten een tweede dosis te nemen. Veel Ritalin gebruikers slikken ook twee keer per dag."
“Drie van ons verlangen vooral naar meer...”
Ritalin wordt veel gebruikt door studenten die stress hebben vanwege tentamens. Arie: "Snap ik nu ook wel hoor. Scherp als een mes."
Het is nog niet duidelijk hoelang het experiment gaat duren.
http://www.telegraaf.nl/p(...)edend_op_Arie__.htmlVolgende experiment met heroine graag.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !