abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:47:27 #76
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_136110991
Ik noem mijn moeder nog steeds mamma. Mijn vader noem ik Gangsterboy.
pi_136112201
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:48 schreef Deshain het volgende:
'Gerrit' (hij heet Ronald)
_O- :')
-XOXO-
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:07:07 #78
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_136112321
Ik zeg van jongs af aan al pap en mam omdat dat normaal is in ons dialect.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_136112351
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 18:16 schreef kristalhelder het volgende:
Ik noem mijn vader bij zijn voornaam omdat dat korter is dan pap(a) en mijn moeder wel mam(a) (verschilt, ik denk er heel vaak niet over na :P ) omdat dat korter is dan haar voornaam. Ja, ik ben lui :')
Wat is er korter dan pap dan? Het is één lettergreep :')
-XOXO-
pi_136112670
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:23 schreef kuolema het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen je ouders aanspreken of het over ze hebben. 'Mijn mam(a) deed dit en dat' vind ik wel kinderlijk klinken.
Ik noem ze meestal pap en mam, verwijs meestal naar ze met vader en moeder en soms pa en ma. Sinds voor de puberteit volgens mij. Een vriendin van mij spreekt haar ouders aan met vader en moeder. Dat vind ik afstandelijk klinken en ouderwets.
Maar goed, ieder zijn ding.

[..]

Wij werden gedwongen onze oma omi te noemen ... want anders voelde ze zich zo oud :') Wat een onzin. Ik vind het ook stom maar ja, nu zit het zo ingebakken.
vader en moeder vind ik ook wel een beetje afstandelijk.... pap en mam / pa en ma vind ik normaal.
pi_136112741
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:43 schreef datismijnmening het volgende:
Mensen die pa en ma zeggen :') Tokkies :{w

wtf heeft dat met tokkie te maken.... dat slaat echt he-le-maal nergens op :`)
pi_136113077
Meestal gewoon bij de voornaam. Leren onze kleine nu ook opa/oma en dan de voornaam aan. We leven tenslotte in 2014 en niet meer in 1914.

Kleine mag ons van alles noemen, ik lig er allemaal niet zo wakker van.
pi_136116759
Jéétje, nooit over nagedacht eigenlijk. Als ik nu zo nadenk wissel ik heel erg af, woon niet meer thuis maar zie ze nog regelmatig en ook via telefonisch/mail contact spreek ik ze aan met Hoi pap/papa en mam/mama. Heel soms zeg ik moesje, maar dat is meer om m'n moeder te pesten haha.
pi_136117476
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:13 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

wtf heeft dat met tokkie te maken.... dat slaat echt he-le-maal nergens op :`)
pi_136117523
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:01 schreef vera166 het volgende:
Heb me ook wel eens afgevraagd :D

Ik noem mijn ouders tegenover andere mensen 'mijn vader of mijn moeder' en tegen mn zussen heb ik het nog wel over papa.
Als ik mijn ouders zelf aanspreek noem ik ze wel pap/mam. O+
En dit
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:26:16 #86
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_136117530
Noem mijn ouders gewoon papa en mama. Maar als ik het over ze heb tegen andere mensen dan noem ik ze wel vaak mam/pap. Papa en mama klinkt inderdaad toch net wat kinderachtiger.
pi_136124781
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:18 schreef Tha_Duck het volgende:
Meestal gewoon bij de voornaam. Leren onze kleine nu ook opa/oma en dan de voornaam aan. We leven tenslotte in 2014 en niet meer in 1914.

Kleine mag ons van alles noemen, ik lig er allemaal niet zo wakker van.
Ach ja, de kleine mag alles O+ Straks niet komen klagen als het niet kan aarden in de echte.maatschappij waar dat toch heel anders werkt.
pi_136125214
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 06:05 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ach ja, de kleine mag alles O+ Straks niet komen klagen als het niet kan aarden in de echte.maatschappij waar dat toch heel anders werkt.
_O-
In de echte maatschappij spreek jij je werkgever aan met "Meneer Baas"? En je vrouw met "Mevrouw stbabylon". _O-

First world problem detected hoor! Of je kind je bij je voornaam noemt, papa, pap of pa :')
pi_136125390
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:10 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

_O-
In de echte maatschappij spreek jij je werkgever aan met "Meneer Baas"? En je vrouw met "Mevrouw stbabylon". _O-

First world problem detected hoor! Of je kind je bij je voornaam noemt, papa, pap of pa :')
Dat kind komt er wel achter tegen.de tijd dat het aan het werk gaat.
pi_136125397
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:33 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat kind komt er wel achter tegen.de tijd dat het aan het werk gaat.
Graag een link naar je onderzoeksresultaten dat iemand die "papa" zegt succesvoller is in het leven dan iemand die "pa" zegt of zijn vader bij de voornaam noemt.
pi_136125413
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:33 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

:')
Blijf het vooral lekker vrij opvoeden, lekker hip.
pi_136125425
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:33 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Graag een link naar je onderzoeksresultaten dat iemand die "papa" zegt succesvoller is in het leven dan iemand die "pa" zegt of zijn vader bij de voornaam noemt.
Dat is niet het punt dommie, het gaat om je lakse 'hij mag het zelf weten' houding.
pi_136125954
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:36 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat is niet het punt dommie, het gaat om je lakse 'hij mag het zelf weten' houding.
Ja, want een kind dat zelf mag kiezen hoe het zijn ouders aanspreekt, mag natuurlijk verder ook alles wat het zelf wil. 8)7

On topic: ik ken ook iemand die haar (vrij traditionele) schoonouders met 'pa' en 'ma' aanspreekt. Dat vind ik dan wel weer heel ouderwets. Mijn ouders deden dat wel (nou ja, die zeiden 'vader' en 'moeder', zowel tegen hun eigen ouders als tegen hun schoonouders), maar ik noem mijn schoonouders bij de voornaam.
pi_136126611
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:36 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ja, stel je voor dat een kind zelf iets bedenkt. Bah hoor, het idee! Alles moet strak geregisseerd en in het gareel, befehl ist befehl!!

Ik zal dan nog maar even iets van serieus reageren, ik zeg nergens dat een kind alles zelf mag bepalen. Ben ook geen vrije opvoeder en kind gaat zeker niet naar een Montessori school, daar ben ik geen voorstander van.
pi_136126725
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:47 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ja, stel je voor dat een kind zelf iets bedenkt. Bah hoor, het idee! Alles moet strak geregisseerd en in het gareel, befehl ist befehl!!

Ik zal dan nog maar even iets van serieus reageren, ik zeg nergens dat een kind alles zelf mag bepalen. Ben ook geen vrije opvoeder en kind gaat zeker niet naar een Montessori school, daar ben ik geen voorstander van.
Goed, gelukkig maar :)
pi_136126964
En wat vinden de ouders er zelf van? Hebben die daar ook nog wat over te zeggen?
Mijn oudste heeft een dinnetje dat haar ouders Pa en Ma noemt en hij nam dat gewoon over naar mij toe. Maar over mijn lijk dat ik ga reageren op 'Ma'. Ik ben geen achterbuurt figuur. Hij zegt maar Mama of Mam of wat mij betreft 'Moeder' maar geen 'Ma' of mijn voornaam.
pi_136127023
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:03 schreef Ouder1 het volgende:
En wat vinden de ouders er zelf van? Hebben die daar ook nog wat over te zeggen?
Mijn oudste heeft een dinnetje dat haar ouders Pa en Ma noemt en hij nam dat gewoon over naar mij toe. Maar over mijn lijk dat ik ga reageren op 'Ma'. Ik ben geen achterbuurt figuur. Hij zegt maar Mama of Mam of wat mij betreft 'Moeder' maar geen 'Ma' of mijn voornaam.
Dat zegt toch meer over jouw opvoeding naar je kleine dan die van anderen? Jij leert ze toch aan hoe ze je aanspreken en niet een ander?

Overigens vind ik het niet zo schokkend en vind je reactie behoorlijk fel voor zoiets. Als ze thuiskomen en je "trut" of "stom wijf" noemen ok, maar ma of mam.............
pi_136127210
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:05 schreef Tha_Duck het volgende:
Overigens vind ik het niet zo schokkend en vind je reactie behoorlijk fel voor zoiets. Als ze thuiskomen en je "trut" of "stom wijf" noemen ok, maar ma of mam.............
Ik had het alleen over 'Ma'. Maar het gaat over mij en hoe mijn kinderen mij aanspreken. Wat een ander van de titel 'Ma' vindt lijkt mij er dan niet toe doen. Het zijn mijn persoonlijke grenzen.. niet die van bijvoorbeeld jou.
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:18:29 #99
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_136127316
En dan zelf het vriendinnetje van je zoon 'dinnetje' noemen alsof jij de puber bent.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 30 januari 2014 @ 11:50:15 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136129695
Ik vind Pa en Ma echt afschuwelijk klinken! :o :X
Maar dat komt echt vanuit mijn tokkie-ervaringen in het verleden. :') :@ Had verkering met iemand die een woonwagen-achtergrond had, zij waren zelf ge-upgrade naar woonboten, maar het verschilde verder niet veel. :@

Ik noem de mijne al jaren bij hun voornaam, al vanaf de lagere school tijd. Op aangeven van mijn ouders zelf overigens.
Heel soms wel eens 'mam' maar zelfs dat echt nauwelijks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')