Je kan het ook normaal uitspreken, zonder die 'a' zo overdreven te rekken.quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het klinkt zo hard PAAAA, MAAAA. Nee, het is zeker niet mijn ding. Doe mij maar pap(a) of mam(a).
Ik heb het hier even overdreven geschreven om te laten zien hoe ik het hoorquote:Op woensdag 29 januari 2014 09:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kan het ook normaal uitspreken, zonder die 'a' zo overdreven te rekken.
Maar dat is hoe jij het bij de buren of thuis bij je aso-vriendje van school hoorde?
Is toch wel wonderbaarlijk hoe je zo'n sterke negatieve associatie hebt met twee simpele woorden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik heb het hier even overdreven geschreven om te laten zien hoe ik het hoor
Maar nee, ook als je het normaal, zacht uitspreekt komt het er verrot uit, vind ik.
Sowieso bijzonder welke associaties mensen hebben met woorden in het algemeenquote:Op woensdag 29 januari 2014 09:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is toch wel wonderbaarlijk hoe je zo'n sterke negatieve associatie hebt met twee simpele woorden.
Ja, de betekenisassociaties vooral. Ik zie prachtige mogelijkheden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Sowieso bijzonder welke associaties mensen hebben met woorden in het algemeen
Dit. En later gewoon pa of bij de naam die hij heeft. Als ik erbij stil sta denk ik dat ik meestal niet eens hoef aan te duiden omdat hij wel door heeft dat ik het tegen hem heb dus ja...quote:
Vind ik juist heel boers omdat mijn familie dat ook zegt en die zijn allemaal op de boerderij geborenquote:Op woensdag 29 januari 2014 08:59 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mja, ik vind pa en ma zwaar aso klinken, zal wel aan mijn opvoeding liggen
Er is een verschil tussen je ouders aanspreken of het over ze hebben. 'Mijn mam(a) deed dit en dat' vind ik wel kinderlijk klinken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:35 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Kinderachtig inderdaad, kan ik helemaal in meegaan
mensen van boven de 20 die het over hun papa, of mama hebben...beetje alsof je het over de meester of juf hebt, mbt een leraar op WO/HBO.
Met name bij mannen, voor vrouwen vind ik het nog wel lief maar dan moet het meisje in kwestie zelf ook zo'n lief meisje zijn, anders is het alsnog![]()
Wij werden gedwongen onze oma omi te noemen ... want anders voelde ze zich zo oudquote:Op woensdag 29 januari 2014 05:31 schreef truthisiamadreamer het volgende:
Mam, mama, ma, moeder. Allemaal prima wat mij betreft.
Wanneer ik alleen wel afhaak is als mensen hun oma 'omi' gaan noemen
Want omi klinkt jonger? Hoe dan?quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:23 schreef kuolema het volgende:
Wij werden gedwongen onze oma omi te noemen ... want anders voelde ze zich zo oudWat een onzin. Ik vind het ook stom maar ja, nu zit het zo ingebakken.
Ik snap het ook nietquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:10 schreef truthisiamadreamer het volgende:
[..]
Want omi klinkt jonger? Hoe dan?
Vind het eerder kinderachtig en wanna be popiejopie klinken eerlijk gezegd...
Dit, ja.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:43 schreef datismijnmening het volgende:
Mensen die pa en ma zeggenTokkies
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |