abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 januari 2014 @ 18:23:03 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_136060691
Een Haagse vrouw is door de politie hard gestraft voor fietsen op de stoep. Ze kreeg bekeuringen voor enkele honderden euro's en ze zat 6 uur in de politiecel. Ook miste ze het huwelijk van een goede vriendin. Volgens de politie riep ze een en ander zelf over zich af: 'Ze trok direct fel van leer.'

Majorie van Espelo (37) fietst een paar dagen terug over de Laan van Meerdervoort. Het is even voor elven in de ochtend, ze is precies op tijd voor haar afspraak. Bijna op haar bestemming stuurt ze haar fiets de stoep op en rijdt ze nog een paar meter door. Als ze afstapt, spreekt een agente haar aan. 'Ze gaf mij een bekeuring. Ik vroeg nog of een waarschuwing niet voldoende was, maar die discussie wilde ze niet aan.'

De situatie wordt vervelender wanneer de agente Van Espelo naar haar identiteitsbewijs vraagt. 'Dat had ik niet bij me. Ik had visitekaartjes, een bankpas op zak. Maar de agente stond erop dat iemand een officieel identiteitsbewijs kwam brengen. Dat ging niet, dus ik moest mee naar het bureau.'

Op het politiebureau moet Van Espelo haar telefoon afstaan. 'Ik wilde nog een berichtje sturen naar de persoon met wie ik een afspraak had, maar dat mocht niet. Er kwam een agent aanlopen die mijn arm op mijn rug draaide.' In een reactie roept de Haagse: 'Doe eens normaal, mongool!' Ze bezweert nu dat ze zich vervolgens keurig heeft gedragen.

Er volgen bijna zes ellendige uren in een politiecel. Omdat ze vastzit, kan Van Espelo haar kinderen niet uit school halen. Bellen mag ze evenmin. De school neemt contact op met haar man die de kinderen oppikt. 'Van een aardige agent mocht ik uiteindelijk toch even mijn man bellen. Toen hij wist dat alles goed was, ging hij met de kinderen naar de bruiloft die we 's middags met z'n allen zouden bezoeken.' Van Espelo mist zo het jawoord van haar goede vriendin.

Uiteindelijk wordt de Haagse rond half vijf vrijgelaten. Ze is dan drie bekeuringen rijker: een voor het fietsen over de stoep, een voor het niet tonen van haar identiteitsbewijs en een derde voor belediging. Het totaalbedrag loopt tegen de 500 euro.

'Ik snap het niet,' zegt Van Espelo. 'Misschien staan die agenten formeel in hun recht, maar dit is toch helemaal niet nodig? Ik vind dat ik buitengewoon grof ben behandeld, buiten alle proporties. Ze gaan hiermee volledig voorbij aan het doel dat ze willen bereiken.'

Van Espelo heeft gisteren een klacht tegen de betrokken agenten ingediend, ook tegen de bekeuringen tekent ze bezwaar aan.

De politie laat in een reactie weten dat Van Espelo tot verbazing van de betrokken agenten 'direct fel van leer trok'. 'Er zijn die dag meer mensen bekeurd, in geen enkel geval leidde dat tot problemen. Maar mevrouw wilde niets en vond het allemaal maar kinderachtig,' aldus een woordvoerster. 'De zaak moest uiteindelijk worden voorgelegd aan een officier van justitie en dat duurt vaak even.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-op-de-stoep.dhtml

De stoephoer. :{

:P
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_136061160
Hahah Marjorie van Espelo, ze hadden je de hele dag in de cel moeten laten met je grote bek :r

Zullen we jou voor mongool uitschelden als je je werk aan het doen bent.
En dat zegt dan een moeder! Asofiguur dat je bent.
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:44:43 #3
3542 Gia
User under construction
pi_136061544
Ik blijf bij mijn mening. Als ze gewoon de prent geaccepteerd had, was er niks aan de hand geweest.
pi_136061667
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:44 schreef Gia het volgende:
Ik blijf bij mijn mening. Als ze gewoon de prent geaccepteerd had, was er niks aan de hand geweest.
Ik krijg zovaak bekeuringen, maar nog nooit in de cel gegooid.
pi_136061727
Te lage straf, dat vond ik met die andere TT ook al.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_136061740
Slaat nergens op een beetje gaan bekeuren tegen mensen die fietsen op de stoep in denhaag gebeurt zat ze zouden eens op de erbstige dingdn moeten gaan letten
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:51:06 #7
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_136061804
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:44 schreef Gia het volgende:
Ze moest zo te zien mee naar het bureau omdat ze geen id-bewijs kon laten zien, dag staat los van de bekeuring.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_136061910
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ze moest zo te zien mee naar het bureau omdat ze geen id-bewijs kon laten zien, dag staat los van de bekeuring.
Ze ging in discussie met de agente.
Als je gewoon beleefd blijft hoef je voor het niet tonen van je id echt niet mee naar het bureau.
pi_136062082
Mensen met een grote mond tegen een agent die gelijk heeft :')
Nog zieliger en beschamender dan een puber met een grote mond tegen een docent.

Je bent echt waardeloos opgegroeid als je als volwassen persoon brutaal denkt te moeten zijn tegen een agent, terwijl je ZELF fout zit.
  Moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 20:46:28 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_136068461
Rot van die bruiloft en die zes ellendige uren in de cel maar ze roept het idd wel een beetje over zichzelf af als ik op haar verhaal afga

Klacht lijkt me wel terecht ( beeje overdreven allemaal) maar de boetes moet ze gewoon betalen wmb
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:59:03 #11
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136069203
alweer?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:00:11 #12
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136069267
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Mensen met een grote mond tegen een agent die gelijk heeft :')
Nog zieliger en beschamender dan een puber met een grote mond tegen een docent.

Je bent echt waardeloos opgegroeid als je als volwassen persoon brutaal denkt te moeten zijn tegen een agent, terwijl je ZELF fout zit.
jawolh mein furher
pi_136082465
Zijn er nog ontwikkelingen of nieuwe informatie in deze zaak?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Trouwste user 2022 woensdag 29 januari 2014 @ 10:27:30 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_136085153
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 07:43 schreef DroogDok het volgende:
Zijn er nog ontwikkelingen of nieuwe informatie in deze zaak?
Het echtpaar is inmiddels gescheiden.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_136124309
Fout aan beide kanten, die agente had een bezem in haar kont ofzo zo te zien, maar uitschelden maakt het erger.

Vecht er gewoon tegen op een andere dag.
pi_136124735
Gewoon terecht dus. Die vrouw moet gewoon niet op de stoep fietsen en haar identiteitsbewijs bij zich hebben. De tijd dat de politie coulant was in eindelijk voorbij :s)
Andermaal zeer goed gehandeld van de politie ^O^
Meer van dit soort optredens graag _O_
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_136177662
Die agente wilde gewoon op iemand afreageren. Ze was misschien niet aan haar trekken gekomen toen haar man met haar bezig was.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_136177804
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 05:16 schreef Shreyas het volgende:
Gewoon terecht dus. Die vrouw moet gewoon niet op de stoep fietsen en haar identiteitsbewijs bij zich hebben. De tijd dat de politie coulant was in eindelijk voorbij :s)
Andermaal zeer goed gehandeld van de politie ^O^
Meer van dit soort optredens graag _O_
Ik heb liever dat agenten iets nuttigs doen ipv burger pesten.
pi_136177840
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:23 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Agenten handhaven de wet en pakken burgers aan die de wet overtreden, nuttiger kan haast niet.
''Burger pesten'' is jouw interpretatie.
pi_136177962
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:23 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Agenten handhaven de wet en pakken burgers aan die de wet overtreden, nuttiger kan haast niet.
''Burger pesten'' is jouw interpretatie.
Ja want een klein stukje over de stoep rijden is levensgevaarlijk...
Laten ze maar lekker alle linksrijders van de weg plukken, alle oude mensen controleren of ze nog kunnen rijden. Daadwerkelijk iets onderzoeken van inbraken/gestolen voorwerpen. Momenteel hoef je toch niks meer aan te geven, ze doen er niks mee.

Maar ondertussen wel je boetes geven als je ergens 5 minuten langer staat als gepland, 5KM/pu te hard rijdt op een 5 baans lege weg :')

Boetes en straffen zijn gewoon buitenproportioneel.
pi_136178097
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:27 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ja want een klein stukje over de stoep rijden is levensgevaarlijk...
Niet relevant, als ik 's nachts op een lege snelweg 140 km/u rijdt is het ook niet levensgevaarlijk.

quote:
Laten ze maar lekker alle linksrijders van de weg plukken, alle oude mensen controleren of ze nog kunnen rijden. Daadwerkelijk iets onderzoeken van inbraken/gestolen voorwerpen. Momenteel hoef je toch niks meer aan te geven, ze doen er niks mee.
Het één sluit het ander niet uit, ze kunnen zowel dat doen als mensen die op de stoep rijden aanpakken
quote:
Maar ondertussen wel je boetes geven als je ergens 5 minuten langer staat als gepland, 5KM/pu te hard rijdt op een 5 baans lege weg :')
Je moet dan kritiek hebben op die wet, niet op degene die het uitvoeren. Start een politieke partij die pleit voor gratis parkeren of een hogere maximum snelheid op de openbare wegen.

quote:
Dat vind jij, ik ook hoor daar niet van, maar pak dan die wet aan, niet degene die de wet handhaven.
pi_136178321
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:32 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Niet relevant, als ik 's nachts op een lege snelweg 140 km/u rijdt is het ook niet levensgevaarlijk.

[..]

Het één sluit het ander niet uit, ze kunnen zowel dat doen als mensen die op de stoep rijden aanpakken

[..]

Je moet dan kritiek hebben op die wet, niet op degene die het uitvoeren. Start een politieke partij die pleit voor gratis parkeren of een hogere maximum snelheid op de openbare wegen.

[..]

Dat vind jij, ik ook hoor daar niet van, maar pak dan die wet aan, niet degene die de wet handhaven.

Er is ook zoiets als begrip voor de situatie.

Ik had een keer een agent achter me aan toen ik iets te snel naar huis reed. Aangezien ik toendertijd niet helemaal lekker was, moest ik erg nodig naar de plee.
Gelukkig begreep hij het en kon er om lachen.

Ik zou graag een paar nieuwe weten maken of oude schrappen, maar ik ben niet goed genoeg in konten likken om de politiek in te gaan.

Dan had ik Teeven en Ivo de deur uit gedaan, brein opgeheven en bestempeld als criminelen. Wiet gelegaliseerd, max snelheid op de linkerbaan verhogen op snelwegen met 3baan of meer. Amerika de middelvinger gegeven en zeggen dat ze op kunnen rotten met hun gedoe.
En sowieso een hoop andere dingen.

Maar je moet natuurlijk niet de politie de huid vol schelden ofzo.
pi_136182953
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Hahah Marjorie van Espelo, ze hadden je de hele dag in de cel moeten laten met je grote bek :r

Zullen we jou voor mongool uitschelden als je je werk aan het doen bent.
En dat zegt dan een moeder! Asofiguur dat je bent.
Dit
En als eigen toevoeging, er moet eerst een kind omver gefietst worden, die met zijn hersenpan tegen de stoeprand klettert. Dan is de politie wel welkom?
pi_136196978
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:18 schreef Samuray13 het volgende:
Die agente wilde gewoon op iemand afreageren. Ze was misschien niet aan haar trekken gekomen toen haar man met haar bezig was.
Vrouwelijke agenten zijn altijd van die dikke potten met een pittig kort kapsel en een nog dikkere reet.
pi_136197065
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 03:14 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Vrouwelijke agenten zijn altijd van die dikke potten met een pittig kort kapsel en een nog dikkere reet.
Nee hoor.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_136198952
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:27 schreef totalvamp het volgende:

De tijd van theedrinken is voorbij. De bevolking wil al tijden een keiharde aanpak en die krijgen ze nu dus ook.
pi_136202882
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 10:12 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De tijd van theedrinken is voorbij. De bevolking wil al tijden een keiharde aanpak en die krijgen ze nu dus ook.
van criminelen ja. Als je een moord pleegt krijg je 4 jaar, als je een waxinelichtje gooit naar de koningin ook...

Maar ik heb sowieso het gevoel dat rechters in een ander universum leven.
pi_136203859
pi_136211547
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Niet helemaal - als ze de bekeuring ter plekke had betaald had de agente immers helemaal niet naar haar ID bewijs mogen vragen.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 19:31:27 #30
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_136215249
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:23 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld had die vrouw iemand aangereden op de stoep. Wat fatale gevolgen kan hebben. Van die mensen die vinden dat de regels niet voor hun gelden, en gewoon maar kunnen doen wat ze willen, dat zijn degenen die aan burgertje pesten doen.

Willens en wetens voor een gevaarlijke situatie zorgen, en dan nog klagen dat het toch wel bij een waarschuwing mag blijven :')

En dan de volgende keer een bejaarde doodfietsen omdat je vindt dat je wel even op de stoep kan
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')