SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 29-01-2014 14:43:41 ]Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik vermoed ook dat het overbelasting is door te snel te veel is. Bij de runnersworld hebben ze geen half werk gedaan met die loopanalyse, dus ik verwacht niet dat er nu ineens uitgaat komen dat ik toch als een malle proneer of supineer.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:32 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]Autsj!
Ben ook benieuwd wat je te horen krijgt. Maar kan het niet gewoon zo zijn dat je net wat te snel iets hebt opgebouwd, ineens meer kilometers of meer snelheid? Dat was bij mij het probleem, dus het hoeft niet persé aan je schoenen te liggen natuurlijk.
Maar ik blijf dat intressant vinden, van die vertraagde beelden van je loopstijl, en ik kan er allicht iets van leren.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Als ik de stats van Jero_nimo bekijk denk ik dat zijn talent ligt op de kortere afstanden.Op de 5 kilometer is hij wel sneller (zeker sinds zijn laatste poging) maar het zijn de 200m, 400m, 1km blokjes waar het gat echt groot is. Maar ja, mijnheer kiest ervoor om 50 km's te trailen.![]()
Enfin, zelfs echt helemaal naar de klote, dus de goede berichten over jullie trainingen doen mij opfleuren. 25 minuten aan een stuk:![]()
En tja, Duits... Nee daar ga ik niets van zeggen.Hopenlijk in de herkansing!
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Ook weer klaar voor vandaag.
Weer eens iets anders gedaan, 15 minuten érg rustig inlopen (8min/km) en dan 5 series van 5 minuten waarbij de hartslag tussen de 160-180 moest blijven en tussen iedere sessie 2 minuten wandelen en afgesloten met een rustig tempo naar huis.
Ging op zich wel aardig, 5:34, 5:10, 5:01, 5:07 en 5:14 p/km. In ieder geval weer ruim een uur kunnen lopen en weer ruim 10km op de klok.![]()
![]()
@Lastpost: klinkt netjes. Die 160/180, waar komen die waarden vandaan? Is dat de beproefde WFM (Wet Finger Method), of schuilt er meer achter?Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Ik heb zo'n huisbroek van Asics, en ik wil er nog wel 1 bij. Draag 'm ook alleen naar de vereniging en naar wedstrijdjes.
En dan straks op Jero's tempo voor de Asselronde 200 meters "knallen"
@Levitas: balen man, maar gelukkig kun je over 8 weken weer herkansen. Je diploma zo laat ophalen valt wel mee. Ik loop waarschijnlijk een klein beetje uit, studeer dan in september 2014 af en krijg m'n diploma dan, jawel, in november 2015.![]()
Vergeet niet dat (zeker) 200 meter wedstrijden van stilstaand in startblokken worden gedaan. Dat is, lijkt me, best een verschil met al rennend versnellen. En juist op kortere afstanden is het starten zo belangrijk. Oké, bij 200 meters kun je nog een hoop goed maken, daar is Usain Bolt het levende bewijs van.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:41 schreef Corniel het volgende:
Als ik de stats van Jero_nimo bekijk denk ik dat zijn talent ligt op de kortere afstanden.Op de 5 kilometer is hij wel sneller (zeker sinds zijn laatste poging) maar het zijn de 200m, 400m, 1km blokjes waar het gat echt groot is. Maar ja, mijnheer kiest ervoor om 50 km's te trailen.
Nog meer mensen problemen met het uploaden van files naar Endomondo? Ik lijk niks te kunnen uploaden. Ook niet met verschilledende browers en verschillende computers.
Stukje fietsen heeft me goed gedaan.Dan mag ik eigenlijk niet zeurenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:47 schreef hatsaflats het volgende:
studeer dan in september 2014 af en krijg m'n diploma dan, jawel, in november 2015.![]()
![]()
Ik mag aannemen dat je diploma dan door een Grieks orthodoxe priester wordt gecalligrafeerd met het bloed van een eenhoorn, als ze er zo lang over doenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:47 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb zo'n huisbroek van Asics, en ik wil er nog wel 1 bij. Draag 'm ook alleen naar de vereniging en naar wedstrijdjes.
En dan straks op Jero's tempo voor de Asselronde 200 meters "knallen"
@Levitas: balen man, maar gelukkig kun je over 8 weken weer herkansen. Je diploma zo laat ophalen valt wel mee. Ik loop waarschijnlijk een klein beetje uit, studeer dan in september 2014 af en krijg m'n diploma dan, jawel, in november 2015.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik krijg nu ook pas mijn diploma half juli! En dat terwijl ik m'n scriptie al eind september 2013 heb ingeleverd!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:48 schreef Levitas het volgende:
[..]
Vergeet niet dat (zeker) 200 meter wedstrijden van stilstaand in startblokken worden gedaan. Dat is, lijkt me, best een verschil met al rennend versnellen. En juist op kortere afstanden is het starten zo belangrijk. Oké, bij 200 meters kun je nog een hoop goed maken, daar is Usain Bolt het levende bewijs van.
Nog meer mensen problemen met het uploaden van files naar Endomondo? Ik lijk niks te kunnen uploaden. Ook niet met verschilledende browers en verschillende computers.
Stukje fietsen heeft me goed gedaan.
[..]
Dan mag ik eigenlijk niet zeuren
Ja doei.![]()
@Levitas: Ik denk dat Jero_nimo relatief het beste is op een 800 tot 1500 meter. Voor korter werk is hij zeker minder geschikt (hoewel geschikter dan ik). En die afstanden worden ook vaak beslist in een eindsprint.
Als je het hebt gehaald boeit het toch niet zo wanneer je dat papierjte dan ook fysiek in huis hebt? Of ligt dat aan mij? #earlydropoutZolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
En weer terug van rondje en het ging zoo lekker!
Ik had geen cent zin, want gewerkt en moe en nu blij dat ik toch ben gegaan,![]()
Tegen dijkje op zonder wandelen, viaduct omhoog zonder wandelenen het was te kort.
blij als evy over is.![]()
Neuh. Ze hebben besloten ipv persoonlijke uitreikingen in kleine groepjes besloten er een feestelijke "graduation day" met de hele faculteit van te maken. Met "interessante lezingen" ipv een toespraak van je begeleider hoe superdupergoed je wel niet was.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:52 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat je diploma dan door een Grieks orthodoxe priester wordt gecalligrafeerd met het bloed van een eenhoorn, als ze er zo lang over doen![]()
Even iets anders, iemand een idee hoe je functioneel je hartslagzones invult wanneer je rusthartslag al rond de 95 zit?![]()
Dat probleem heb ik dus, als ik niets doe zit ie al tegen de 100 aan, zodra ik ga wandelen (dus gewoon rustig lopen) schiet ie al richting de 120 en bij héel langzaam joggen al tussen de 135-145.![]()
Zodra ik voor m'n gevoel écht begin met hardlopen in het tempo dat ik altijd al deed in trainingen (6.10 m/km) gaat ie richting de 155-160 en wanneer ik op m'n wedstrijdtempo loop richting 170-180 en pas als ik echt max. ga richting de 200.
Nu 'moet' ik geregeld lopen in zone 1, maar volgens verschillende sites (en klokje) kom ik dan in een hartslagzone terecht van 100-120 en dat heb ik dus al bij het wandelen.
Iemand een idee hoe ik dat dan beter kan instellen zonder dat zone-verhaal spontaan onzin wordt?![]()
Hier ook.. lange zit ook. Maar, mag wel in een jurk en een hoedje en dit doen (dit is van een andere zomeruitreiking in Hull)!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:59 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Neuh. Ze hebben besloten ipv persoonlijke uitreikingen in kleine groepjes besloten er een feestelijke "graduation day" met de hele faculteit van te maken. Met "interessante lezingen" ipv een toespraak van je begeleider hoe superdupergoed je wel niet was.
Ja doei.![]()
wel met borrel?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:59 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Neuh. Ze hebben besloten ipv persoonlijke uitreikingen in kleine groepjes besloten er een feestelijke "graduation day" met de hele faculteit van te maken. Met "interessante lezingen" ipv een toespraak van je begeleider hoe superdupergoed je wel niet was.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Rusthartslag is niet de hartslag wanneer je niets doet op de bank, maar de hartslag als je net wakker bent en nog in je bed ligt. Daar kan nog best wel een groot verschil in zitten.. Mijn rust/ochtendpols is rond de 50, maar als ik gewoon opsta van de bank o.i.d. is hij ook al rond de 100quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:00 schreef Lastpost het volgende:
Even iets anders, iemand een idee hoe je functioneel je hartslagzones invult wanneer je rusthartslag al rond de 95 zit?![]()
Dat probleem heb ik dus, als ik niets doe zit ie al tegen de 100 aan, zodra ik ga wandelen (dus gewoon rustig lopen) schiet ie al richting de 120 en bij héel langzaam joggen al tussen de 135-145.![]()
Zodra ik voor m'n gevoel écht begin met hardlopen in het tempo dat ik altijd al deed in trainingen (6.10 m/km) gaat ie richting de 155-160 en wanneer ik op m'n wedstrijdtempo loop richting 170-180 en pas als ik echt max. ga richting de 200.
Nu 'moet' ik geregeld lopen in zone 1, maar volgens verschillende sites (en klokje) kom ik dan in een hartslagzone terecht van 100-120 en dat heb ik dus al bij het wandelen.
Iemand een idee hoe ik dat dan beter kan instellen zonder dat zone-verhaal spontaan onzin wordt?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Een k..dagafgesloten met een rondje trail over de St.Jansberg. 1:44/18km om de gedachten te verzetten.
![]()
Misschien, maar de VU doet aan Heineken en tegen die tijd ken ik helemaal niemand meer daar. Ik ga heen omdat m'n ouders het leuk vinden, maar van mij hoeft het allemaal niet. En wij hebben ook geen jurken en hoedjes!quote:
Nouja. Eerst maar afstuderen. Maandag beginnen met stage![]()
![]()
Maar het is toch ook geen reet aan als je binnen 5 minuten al weer klaar bent?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:41 schreef Corniel het volgende:
Als ik de stats van Jero_nimo bekijk denk ik dat zijn talent ligt op de kortere afstanden.Op de 5 kilometer is hij wel sneller (zeker sinds zijn laatste poging) maar het zijn de 200m, 400m, 1km blokjes waar het gat echt groot is. Maar ja, mijnheer kiest ervoor om 50 km's te trailen.![]()
![]()
Dan kan je ook nog wel afzien, maar het is zo kort! Liever inderdaad lekker een halve dag prutsen in de Ardennen!![]()
![]()
Wat L_T zegt inderdaad. Doe anders eens je hartslagmeter om als je gaat slapen. Horloge naast je bed en dan 's ochtends kijken wat je hartslag deed. Dat doe ik af en toe wel eens, weet niet of dat geldig is voor rusthartslag, maar rusten is het zeker!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:00 schreef Lastpost het volgende:
Iemand een idee hoe ik dat dan beter kan instellen zonder dat zone-verhaal spontaan onzin wordt?![]()
![]()
@Lastpost. Er zijn recent wat topics gewijd aan het bepalen van je omslagpunt. Op basis daarvan kan je veel beter je zones bepalen dan welke andere methode dan ook.
Aangaande rusthartslag. Dat is van zoveel factoren afhankelijk. Als ik echt ben uitgerust in een seizoen dat ik wel in top-conditie ben (voor het laatst in 2012) kan ik als ik bed klok waarden tussen de 38 en 43 halen. Als ik oto rijd, of op de bank zit ligt dit momenteel rond de 58/65. En je hoeft maar dit te doen en hij gaat hoger.
De rusthartslag (die als je nog in bed ligt dus) is vooral nuttig om te bepalen hoe uitgerust je bent. Je kan daar mee goed monitoren of het tijd is om een tandje zwaarder te gaan trainen, of juist een rustperiode in te lasten. Als je niet meer dan 2 keer per week traint hoef je je daar geen zorgen over te maken (tenzij je elke training volle bak gaat, maar dat hopelijk niemand).Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Vandaag don't-push-Q-dag. Een al-lang-hangende bom gedropt op mijn werk. Baas stalkt me met foontjes, maar ik trek mijn hardloopkloffie aan en doe mijn foon uit.
![]()
ik ben hier niet goed in![]()
Vanavond bij de fysio geweest, verhaal uitgelegd , klein beetje gerekt/gekraak.. Conclusie volgens hem: Geen external snapping hip (zoals ik dacht, al vond hij het goed gevonden) maar wat immobiel in mijn heup (links) waardoor het naar mijn bovenbeen trekt. Simpel oefeningetje meegekregen die ik 3 x per dag moet doen en ik zou geen last meer moeten krijgen, anders terug komen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Heinekenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:16 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Misschien, maar de VU doet aan Heineken en tegen die tijd ken ik helemaal niemand meer daar. Ik ga heen omdat m'n ouders het leuk vinden, maar van mij hoeft het allemaal niet. En wij hebben ook geen jurken en hoedjes!
Nouja. Eerst maar afstuderen. Maandag beginnen met stage![]()
Gewoon lekker met je ouders uit eten of zo dan
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: