Dat is wat de klant me doorgaf (niet de drukker)quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:16 schreef nietzman het volgende:
[..]
Een drukker die abri's op 450dpi drukt? Lijkt me stug.
Waarschijnlijk maken zij 'm op een derde van abriformaat op, de drukker blaast dat dan op naar abriformaat en presto; 150dpi.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:26 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat is wat de klant me doorgaf (niet de drukker)
Dus ik lever t zo groot mogelijk aan dan komt t vast goed
Dat is 1080? Dus meer dan 3 keer zo klein als je full res?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:31 schreef SunChaser het volgende:
de drukker had eerst een foto gebruikt van me dat een screencap was van een film, dat was iig te lage resolutie voor abri
geen idee hoe je dat uitrekent.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is 1080? Dus meer dan 3 keer zo klein als je full res?
3840/1080?quote:
Dat lijkt me toch logisch?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:10 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja zegt me nog niks
Ik maak screencaps die voor web prima zijn
Maar voor abri print dus niet
Ja, dat kan prima en zelfs je screencap had dat kunnen zijn, alleen was die met zijn lagere resolutie er minder fraai uitgekomen waarschijnlijk. Ik vermoed (vermoedens, altijd gevaarlijk) dat de drukker de resolutie te laag vond omdat de cap simpelweg verkeerd is aangeleverd. Het enige wat je dus moet weten is hoe precies aangeleverd moet worden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:34 schreef SunChaser het volgende:
Tnx
Maar de bottomvraag is: zijn gewone fotos / fullbody portretten die ik in raw schiet op te blazen naar abris
Neem aan van wel
Het is inderdaad wel genant dat je je manifisteert als proffotograaf/filmer en dit soort dingen niet weet. En dat verbloemt achter slecht zijn in wiskunde.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:30 schreef Xilantof het volgende:
Serieus Sun... dit valt me allemaal een beetje tegen van je
Ook niet. Reken maar na.quote:Op woensdag 29 januari 2014 08:44 schreef craftyvirus het volgende:
450 dpi is idd onzin. Lijkt me dat ze het op 150 dpi printen..
Ik voorzie een nieuw topicquote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:16 schreef Weakling het volgende:
[..]
Je foto wordt in dit geval wel wat opgeblazen, maar het levert een prima abri foto op. Waar ik eerder voor zou waken is dat de kleuren zoals jij ze ziet ook uit de printer van de drukker komen. Oftewel: goed gekalibreerde monitor en juiste colorspace in je aanlevering.
Je kan rekenen wat je wil, maar als de drukker op 150 dpi drukt, dan drukken ze op 150 dpi. De meeste foto prints op dat formaat gaan op 100 of 150.quote:
Dit.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:30 schreef Xilantof het volgende:
Serieus Sun... dit valt me allemaal een beetje tegen van je
TS snapt niet wat er bedoeld wordtquote:Op woensdag 29 januari 2014 15:59 schreef Susteren het volgende:
Ik snap eigenlijk ook niet wat RAW in te titel doet, dat heeft weinig met resolutie te maken.
Pas bij 24MP kom je uit op 50x34 in jouw voorbeeld.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:53 schreef psfvan het volgende:
Stel, de resolutie van je digitale foto is 3000px bij 2000px (dus een 6MP camera). En de drukker drukt met 300 dpi (dit is hetzelfde als 118 pixels per cm) dan kun je dus met je camera een goede print maken van:
3000/118 = 25cm bij 2000/118 = 17cm
Heeft je camera 12MP (dus twee keer zoveel pixels) dan kun je dus een afdruk laten maken van 50 x 34 cm
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |