Wilders laat de PVV op de SP lijken puur uit electorale overwegingen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:16 schreef bascross het volgende:
[..]
Dat is inderdaad handig gebleken om veel stemmen te winnen, maar het verhult niet dat Geertje gewoon een hippie is. Het is ook niet zo vreemd dat de PVV vrij veel lijkt op de SP.
PVV is vooral rechts wanneer het links uitkomt. Zo rolt links.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wilders laat de PVV op de SP lijken puur uit electorale overwegingen.
Je gelooft toch zelf niet dat een verstokte VVD-er, die zelfs binnen de VVD als rechts-conservatief werd gezien, als een blad aan de boom radicaal van maatschappijvisie is veranderd?
Wilders en de PVV zijn zo rechts als maar zijn kan. Dat wordt ook ondersteund door het feit dat hij in 2010 meteen allerlei sociale beloftes liet vallen meteen na de verkiezingsuitslag, en bovendien heeft één van de oud-fractiegenoten van Wilders in het NRC verteld dat Wilders heeft toegegeven die sociale standpunten puur uit electorare overwegingen te uiten.
De PVV draait alleen om moslims, en zal het niet nalaten vooral met rechtse partijen mee te stemmen (tegen hun eigen standpunten in ja). Derhalve is de PVV een overduidelijk rechtse partij.
Waarom kan hij dan alleen met VVD en CDA samenwerken? En waarom laat hij ieder 'links' puntje vallen zodra hij er een 'rechts' puntje doorheen kan krijgen?quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:37 schreef bascross het volgende:
[..]
PVV is vooral rechts wanneer het links uitkomt. Zo rolt links.
Kan is een groot woord. De samenwerking is geen succes gebleken. Geen idee, volgens mij valt dat ook best mee. De samenwerking is niet voor niets vrij snel beëindigd.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom kan hij dan alleen met VVD en CDA samenwerken? En waarom laat hij ieder 'links' puntje vallen zodra hij er een 'rechts' puntje doorheen kan krijgen?
Ja dat zal het zijn.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:37 schreef bascross het volgende:
[..]
PVV is vooral rechts wanneer het links uitkomt. Zo rolt links.
quote:Peilingen en effectbejag – daar ging het hem om. In de periode 2006-2010 had de partij negen zetels en groeide de SP in de peilingen. Dus ging oud-VVD’er Wilders pleiten tegen bezuinigen op zorg en uitkeringen. „Hij zei me letterlijk: ‘Slaat natuurlijk nérgens op, maar ik moet het zeggen’.”
Geert is natuurlijk niet helemaal geestelijk in orde, maar dat past wel bij zijn linkse standpunten.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja dat zal het zijn.
Volgens mij is het eerder andersom. Zeker omdat de feiten voor zich spreken, het ligt er zo overduidelijk bovenop.
Of, zoals een oud PVV-fractiegenoot van Wilders zei in het NRC:
[..]
Zo klopt tie wel.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:57 schreef bascross het volgende:
[..]
Geert is natuurlijk niet helemaal geestelijk in orde, maar dat past wel bij zijn linkse rechtse standpunten.
Wut?quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zo klopt tie wel.
Dit is tevens de laatste keer dat ik op je trollpogingen reageer.
waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:57 schreef bascross het volgende:
[..]
Geert is natuurlijk niet helemaal geestelijk in orde,
Dat lijkt me wel een tikje overdreven hoor.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wut?De PVV en SP zijn op alles behalve het hele moslimsgedoe voor zo'n 90% hetzelfde hoor.
Tja de één nog wat populistischer dan de ander. Maar verder vrij vergelijkbaar. Het is altijd baas boven baas natuurlijk.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een tikje overdreven hoor.
Het zijn beide prutpartijen maar de PVV maakt het toch een stuk bonter qua standpunten.
Geloof je het zelf?quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wut?De PVV en SP zijn op alles behalve het hele moslimsgedoe voor zo'n 90% hetzelfde hoor.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wilders laat de PVV op de SP lijken puur uit electorale overwegingen.
Je gelooft toch zelf niet dat een verstokte VVD-er, die zelfs binnen de VVD als rechts-conservatief werd gezien, als een blad aan de boom radicaal van maatschappijvisie is veranderd?
Wilders en de PVV zijn zo rechts als maar zijn kan. Dat wordt ook ondersteund door het feit dat hij in 2010 meteen allerlei sociale beloftes liet vallen meteen na de verkiezingsuitslag, en bovendien heeft één van de oud-fractiegenoten van Wilders in het NRC verteld dat Wilders heeft toegegeven die sociale standpunten puur uit electorare overwegingen te uiten.
De PVV draait alleen om moslims, en zal het niet nalaten vooral met rechtse partijen mee te stemmen (tegen hun eigen standpunten in ja). Derhalve is de PVV een overduidelijk rechtse partij.
Het feit dat hij in zijn standpunten zo links is.quote:
Leuk, maar als je een partij classificeert dan kijk je naar hun standpunten die ze naar buiten uitdragen en niet of ze deze standpunten al dan niet direct opgeven bij de eerste de beste onderhandelingen.quote:
Het ligt er gewoon zo dik bovenop, dat mensen dat niet zien toont wel aan wat voor plaat men voor hun kop heeft.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Leuk, maar als je een partij classificeert dan kijk je naar hun standpunten die ze naar buiten uitdragen en niet of ze deze standpunten al dan niet direct opgeven bij de eerste de beste onderhandelingen.
Wat het bovenstaande beeld ondersteunt.quote:Peilingen en effectbejag – daar ging het hem om. In de periode 2006-2010 had de partij negen zetels en groeide de SP in de peilingen. Dus ging oud-VVD’er Wilders pleiten tegen bezuinigen op zorg en uitkeringen. „Hij zei me letterlijk: ‘Slaat natuurlijk nérgens op, maar ik moet het zeggen’.”
Op punten is het vergelijkbaar. Maar 90% lijkt me echt schromelijk overdreven.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Tja de één nog wat populistischer dan de ander. Maar verder vrij vergelijkbaar. Het is altijd baas boven baas natuurlijk.
Juist.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat doet geloof uberhaupt in het onderwijs?
Juist.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:52 schreef Murdera het volgende:
[..]
Zo strak zijn de lessen die gegeven worden niet wettelijk geregeld he.![]()
Maar les geven over boeken met zeer dubieuze inhoud (of dat nou de koran, bijbel, tora of mijn kampf is, dat maakt verder niet uit) en dat als ultieme waarheid presenteren is gewoon gevaarlijk. Vooral naar kinderen.
Je bent dus niet tegen het bijzonder onderwijs? M.a.w. islamitische scholen blijven bestaan maar dan gefinancierd door een rijke salafistische sjeikh uit Saoedi-Arabië.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:53 schreef 99.999 het volgende:
Daarom ben ik ook voor het afschaffen van de bekostiging van het bijzonder onderwijs.
Lijkt me een wat theoretisch verhaal. Maar ook nu bestaan er particuliere scholen die wel aan de normen moeten voldoen maar geen overheidsfinanciering krijgen. Dat zal mogelijk vanuit verschillende richtingen blijven gebeuren. Tja, ik denk niet dat je dat tegen moet houden, maar wel onder controle van de onderwijsinspectie.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:28 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Je bent dus niet tegen het bijzonder onderwijs? M.a.w. islamitische scholen blijven bestaan maar dan gefinancierd door een rijke salafistische sjeikh uit Saoedi-Arabië.
Theoretisch? Hoe denk je dat de bouw van al die moskeeen gefinancieerd worden? Is het niet vanuit dubieuze landen, dan is het wel vanuit terroristische groepen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lijkt me een wat theoretisch verhaal. Maar ook nu bestaan er particuliere scholen die wel aan de normen moeten voldoen maar geen overheidsfinanciering krijgen. Dat zal mogelijk vanuit verschillende richtingen blijven gebeuren. Tja, ik denk niet dat je dat tegen moet houden, maar wel onder controle van de onderwijsinspectie.
Bij het afschaffen van de financiering van het bijzonder onderwijs dan zal dat bepaalde gevolgen hebben. Die kan je proberen te bestrijden waardoor het ondergronds gaat of je kan je ze onderwerpen aan strenge kwaliteitseisen. Ik zie meer in dat laatste.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Theoretisch? Hoe denk je dat de bouw van al die moskeeen gefinancieerd worden? Is het niet vanuit dubieuze landen, dan is het wel vanuit terroristische groepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |