Heel schattig stinkiequote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:07 schreef snoenk het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord!
Het was echt actief plassen, uit het niets midden in de woonkamer, hij lag ook daarvoor niet te slapen. En hij voelde zich er naderhand ook niet schuldig om. (wat hij wel heeft als hij weer eens iets verkeerds gegeten heeft en dan diarree heeft en het in huis of op straat doet)
Haha ik heb al eens eerder urine opgevangen, hij keek me toen aan alsof ik debiel was![]()
Hij heeft er alleen het weekend last van gehad. Heeft het nu nog zin om het op te vangen of is het verstandiger om te doen als het lijkt dat hij weer veel moet plassen?
En nog foto van mijn lieve stinkie [ afbeelding ]
Dat klinkt als een "petting-induced" agressie. Wat dat veroorzaakt is niet bekend, wel duidelijk dat zo'n kat op een gegeven moment het aaien niet meer fijn vindt. Je moet eigenlijk leren om dat omslagpunt te herkennen en al daarvoor stoppen met het aaien.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:14 schreef Tropanzia het volgende:
Vaak is onze poes rustig en lief en wil hij geaaid worden. Soms echter, bijt of haalt hij uit met zijn klauwen als je hem aait.
Waar heeft dit verschil mee te maken?
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:24 schreef Dven het volgende:
Zal hier ook maar even een kleine update geven :
Vondeling Chara maakt het goed, is gezond als wat en groeit als kool. Inmiddels is ze 8 kilo. Hieronder zie je de twee met hun favoriete bezigheid wanneer ze niet aan het spelen zijn
[ afbeelding ]
Ik ben nog steeds benieuwd hoe groot ze uiteindelijk zal worden
Zijn groter dan die van haar 'zus'quote:
Wat een schattig stelquote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:24 schreef Dven het volgende:
Zal hier ook maar even een kleine update geven :
Vondeling Chara maakt het goed, is gezond als wat en groeit als kool. Inmiddels is ze 8 kilo. Hieronder zie je de twee met hun favoriete bezigheid wanneer ze niet aan het spelen zijn
[ afbeelding ]
Ik ben nog steeds benieuwd hoe groot ze uiteindelijk zal worden
Naam is nogal een lang verhaal!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:53 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Wat een schattig stel![]()
Betekent Чара charmant?
Ik vergelijk het met een raspup van dezelfde leeftijd. Van de meeste rassen weet ik de groeicurve ongeveerquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:25 schreef Dven het volgende:
Waaruit herleiden dierenartsen eigenlijk een verwachting van de uiteindelijke grootte van een hond? Ik bedoel, het lijkt me goed zichtbaar of iets een klein hondje blijft of uitgroeit tot een Deense dog. Maar de dierenarts hier had de verwachting dat Mishka 17 kilo zou worden. Wat ze nu exact is. Knappe voorspelling
Volgens de man die hem gevonden had moest ze toentertijd 2 maanden zijn. Wat haar nu iets meer dan 3 maanden maakt. Maar als ik zie hoe fragiel ze wat dat betreft nog is ten opzichte van honden waarvan ik weet dat ze 4 en 5 maanden zijn, dan betwijfel ik dat. Alhoewel ik ook geen expert ben natuurlijkquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:51 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik vergelijk het met een raspup van dezelfde leeftijd. Van de meeste rassen weet ik de groeicurve ongeveerMaar het blijft soms een verrassing. Hoe oud is Chara op de foto met Mishka?
Ik vind het heel knap dat jullie 2 niet geholpen volwassen katers in huis hebben! En zij sproeien niet?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:48 schreef Fe2O3 het volgende:
Een vraag over katten, meer specifiek, 2 broers (zelfde nest) Boris en Elmo. Nu bijna 2 jaar oud, binnenkatten en niet geholpen.
Katers hebben geen natuurlijk rangorde bepalend gedrag, want volwassen niet-gecastreerde katers leven normaal gesproken niet met elkaar. Een volwassen kater heeft een redelijk groot territorium waarin hij alleen poezen tolereert en geen andere katers. Een poes kan wel van nature een "moeder" groepje vormen met andere poezen. Het betekent dat de vrouwelijke kittens blijven bij de moeder en blijven bij elkaar. Dat zie je vaak op de boerderijen. Maar de mannelijke kittens worden meestal verstoten als zij maand of 4-6 zijn.quote:Vechten nooit, stoeien wel. Achter elkaar aan door het hele huis en terug, af een toe een blaas naar elkaar als de ander te ver door gaat. Normaal so far.
Nu had Boris, de grootste van de 2, gisteren een baal dag oid. Hij jammerde de hele tijd, het is sowieso al een 'prater' en hield zijn broertje in de gaten. Wanneer die dan te dichtbij kwam pakte hij zijn broer in de nek. Hij bijt niet door, en dat dan tot broertje uithaalt of laat merken dat het zeer doet. Andersom zoekt Elmo hem ook telkens weer op, al dan niet vanuit een hinderlaag. Doen ze zo nu en dan wel vaker bij elkaar, maar gisteren echt de hele dag door tot in de avond.
Vanochtend weer vrolijk samen ons begroeten en samen in de vensterbank
Is dit normaal dominant/rangorde bepalend gedrag?
Als zij nu ong 3 maanden is, en 8 kg, dan zou haar volwassen gewicht ong kg of 23 moeten zijn.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens de man die hem gevonden had moest ze toentertijd 2 maanden zijn. Wat haar nu iets meer dan 3 maanden maakt. Maar als ik zie hoe fragiel ze wat dat betreft nog is ten opzichte van honden waarvan ik weet dat ze 4 en 5 maanden zijn, dan betwijfel ik dat. Alhoewel ik ook geen expert ben natuurlijk
Wat voor rashond zou je haar mee vergelijken? Weet jij trouwens iets meer over die DNA-testen die je kan halen om de rassen in een 'vuilnisbakkie' te achterhalen?
Uberhaupt nooit van dat ras gehoordquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:20 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als zij nu ong 3 maanden is, en 8 kg, dan zou haar volwassen gewicht ong kg of 23 moeten zijn.
Zij lijkt een beetje op een jachthond, българско гонче? , maar dan in beige kleurtje.![]()
Maar waarschijnlijk is het iets anders.Dan zou je inderdaad een DNA test moeten doen om achter te komen. Ik durf niet te zeggen hoe nauwkeurig deze testen zijn.
Haar leeftijd kan je trouwens proberen in te schatten op basis van het wisselen van haar melk tanden en kiezen. Het wisselen gebeurt tussen de leeftijd van 3 en 6 maanden en de volgorde van het wisselen is vrij nauwkeurig.
Ze zijn samen opgegroeid, en kunnen ook niet zonder elkaar. Als ze elkaar uit het oog verliezen gaan ze op zoekquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:03 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik vind het heel knap dat jullie 2 niet geholpen volwassen katers in huis hebben! En zij sproeien niet?
[..]
Katers hebben geen natuurlijk rangorde bepalend gedrag, want volwassen niet-gecastreerde katers leven normaal gesproken niet met elkaar. Een volwassen kater heeft een redelijk groot territorium waarin hij alleen poezen tolereert en geen andere katers. Een poes kan wel van nature een "moeder" groepje vormen met andere poezen. Het betekent dat de vrouwelijke kittens blijven bij de moeder en blijven bij elkaar. Dat zie je vaak op de boerderijen. Maar de mannelijke kittens worden meestal verstoten als zij maand of 4-6 zijn.
Het scheelt natuurlijk wel dat jouw katten bij elkaar opgegroeid zijn, dus zij tolereren elkaar tot nu toe wel. Maar het kan helaas nog veranderen want zij zijn nu volwassen. Dat bijten in de nek kan een prooi (spel) gedrag zijn, maar het kan ook een sexueel getinte agressie zijn. De dagen worden weer langer dus de hormonen spelen weer op. Mocht dit gedrag te gaan escaleren tot agressie, moet je toch gaan nadenken om beide heren te laten castreren.
Als eerste beginnen de middelste snijtandjes met het wisselen en als laatste de hoektanden. Het wisselen kan ook vertraagd zijn als de pup een ziekte of ondervoeding heeft meegemaakt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Uberhaupt nooit van dat ras gehoordMaar er zitten wel enige overeenkomsten in. Ik ben volgende week in Nederland en zal dan even voor zo'n DNA-test kijken. Heb niet het vermoeden dat die hier verkrijgbaar zijn. Ze is in ieder geval nog niet begonnen met wisselen dus dat zou dan ieder moment moeten komen, mocht de leeftijd van iets meer dan drie maanden kloppen..
Mooie jongens! Met ronde grote katers-hoofdenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:50 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ze zijn samen opgegroeid, en kunnen ook niet zonder elkaar. Als ze elkaar uit het oog verliezen gaan ze op zoekMisschien scheelt het dat ze erg van bouw en karakter verschillen.
Ze sproeien niet, we hebben Elmo 1x op zijn broer gezien toen ze een maand of 8 waren. Daar snapten ze alle 2 toen weinig van, maar nooit meer erna.
We overwegen wel castratie nu, dus even aankijken nog en anders de DA bellen voor een afspraak.
Als bonus een plaatje van de heren
[ afbeelding ]
Mijn mooierdsquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:50 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ze zijn samen opgegroeid, en kunnen ook niet zonder elkaar. Als ze elkaar uit het oog verliezen gaan ze op zoekMisschien scheelt het dat ze erg van bouw en karakter verschillen.
Ze sproeien niet, we hebben Elmo 1x op zijn broer gezien toen ze een maand of 8 waren. Daar snapten ze alle 2 toen weinig van, maar nooit meer erna.
We overwegen wel castratie nu, dus even aankijken nog en anders de DA bellen voor een afspraak.
Als bonus een plaatje van de heren
[ afbeelding ]
Succesquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mijn mooierds![]()
Afspraak voor castratie is inmiddels gemaakt, a.s. vrijdag. Kwam net thuis en weer een hoop herrie en geruzie. Btw, dit is mevrouw Fe2O3
In principe kan je het wel geven als het zacht genoeg. Als je het met een snoeischaar makkelijk door kan knippen, dan is het in principe veilig om te geven. Maar er zijn ook heleboel katten kauwdingetjes te koop.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:59 schreef Duderinnetje het volgende:
Dierenarts, laatst kocht ik voor een hondje van kennissen een aantal kluifdingetjes en een van mijn katten wilde wel héél graag die verpakking openmaken.
Zou ik hem een keer een hondenkluifje (huid of pees) kunnen geven? Of slaat dat nergens op? Ik verwacht natuurlijk niet dat hij als een dolle gaat liggen kluiven, maar misschien wel langzaamaan opeten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |