abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 januari 2014 @ 19:36:18 #1
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_136019232


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


WCC 2013
Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
03. Daniel Ricciardo


Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6
14. Fernando Alonso WDC 2005/06
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
20. Kevin Magnussen


Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo
99. Adrian Sutil
21. Esteban Gutierrez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo
25. Jean-Éric Vergne
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
17. Jules Bianchi
04. Max Chilton


Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo
10. Kamui Kobayashi
09. Marcus Ericsson

Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Testkalender 2014


Racekalender 2014, bestaande uit 19 races


Wijzigingen 2014 uitgelegd


De wagens van 2014

MP4-29


E22


F14-T


C33


STR9


FW36


VJM07


Mercedes W05


CT05


RB10


[ Bericht 3% gewijzigd door Sinister-D- op 28-01-2014 17:42:46 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 27 januari 2014 @ 19:51:50 #2
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_136020261
Analyse van de STR9 door ScarbsF1. Waarbij dus uitgelegd wordt waarom de sidepods relatief klein zijn, en er 2 air-intakes zijn: ''they've actually put the engine oil cooler inside the roll-hop to take the volume out of the sidepods''


[ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 27-01-2014 20:06:05 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_136020419
De neus van de Mercedes gaat dus op de Ferrari lijken, gezien de bevestigingspunten voor de camera's.
pi_136020768
de neus van de Sauber uit een andere hoek

pi_136020781
Volledige line-up van de eerste testsessie deze week:

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_136020940
Die STR heeft inderdaad wel een extreme coke bottle design side pods. Dat is zo'n beetje hun handelsmerk van de laatste jaren.
pi_136021161
Foto van de mercedes neus

MercedesAMGF1 twitterde op maandag 27-01-2014 om 19:31:07 Just over 12hrs (7.30 UK time) until the W05 launches. Here’s one last teaser for those feeling a bit ‘nosey’ #W05sup http://t.co/tbdyBgUFHB reageer retweet
eindelijk mijn eigen chevrolet muscle car
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 januari 2014 @ 20:15:31 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136021424
lijkt idd sterk op de Ferrari
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136021760
De laatste F1 Racing doorgelezen en wel interessant om te weten dat de coureurs niet meer zelf de kers en brandstofmengsel hoeven te doen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_136023845
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:05 schreef LWD-Godius het volgende:
Er zit zo te zien na jaren van afwezigheid ook weer een lcd-scherm op het stuurtje. Zal wel nodig zijn ivm met alle nieuwe systemen aan boord.


Hier meer informatie over het scherm: http://www.mclarenelectronics.com/Products/Product/PCU-8D
pi_136024626
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:09 schreef Tromso het volgende:
Foto van de mercedes neus

MercedesAMGF1 twitterde op maandag 27-01-2014 om 19:31:07 Just over 12hrs (7.30 UK time) until the W05 launches. Here’s one last teaser for those feeling a bit ‘nosey’ #W05sup http://t.co/tbdyBgUFHB[ afbeelding ] reageer retweet
Oh nose, here we go again
pi_136025281
Heel erg zonde van die lelijke neus, want de Toro Rosso is best een mooie auto. Die neus maakt hem gewoon lachwekkend.
pi_136025855
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:01 schreef sasquatsch het volgende:
Volledige line-up van de eerste testsessie deze week:

[ afbeelding ]
Ja, goede stap van Giedo om naar Sauber te gaan. Als testrijder die geen tests rijdt.
  maandag 27 januari 2014 @ 21:32:25 #14
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_136026217
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:27 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, goede stap van Giedo om naar Sauber te gaan. Als testrijder die geen tests rijdt.
Was ook het eerste wat ik dacht. Ik vrees ook dat het na een jaartje als testrijder over is.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_136026327
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:27 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, goede stap van Giedo om naar Sauber te gaan. Als testrijder die geen tests rijdt.
Vanaf Bahrein mag hij op een aantal vrijdagen rijden en er zijn vier tweedaagse in-season testsessies dit seizoen, waar hij ook zijn kilometers mag maken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_136026516
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vanaf Bahrein mag hij op een aantal vrijdagen rijden en er zijn vier tweedaagse in-season testsessies dit seizoen, waar hij ook zijn kilometers mag maken.
Ik moet het nog maar zien. Als die Rus opeens toch met geld aankomt, kunnen de kaarten wel eens anders liggen.
pi_136026548
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:18 schreef MK84 het volgende:
Heel erg zonde van die lelijke neus, want de Toro Rosso is best een mooie auto. Die neus maakt hem gewoon lachwekkend.
Hij is gewoon blij om je te zien. :P
  maandag 27 januari 2014 @ 21:37:19 #18
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_136026597
Welk praktisch nut kan zo'n neus eigenlijk hebben?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_136026663
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:37 schreef RingBewoner het volgende:
Welk praktisch nut kan zo'n neus eigenlijk hebben?
Voldoen aan de veiligheidseisen dat die niet boven een bepaalde hoogte uit mag komen waardoor bij een T-Bone botsing met een andere auto de neus de coureur niet kan raken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 27 januari 2014 @ 21:39:07 #20
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_136026736
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Voldoen aan de veiligheidseisen dat die niet boven een bepaalde hoogte uit mag komen waardoor bij een T-Bone botsing met een andere auto de neus de coureur niet kan raken.
Ja, ik weet van de nieuwe eisen enzo. Maar die voorbinddildo, waarom dat dan? Waarom houd de neus zeg maar niet op bij het bevestigingspunt van de vleugel?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_136027017
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_136027063
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:39 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ja, ik weet van de nieuwe eisen enzo. Maar die voorbinddildo, waarom dat dan? Waarom houd de neus zeg maar niet op bij het bevestigingspunt van de vleugel?
Om aan de eisen te voldoen. De teams willen zoveel mogelijk lucht onder de auto door laten lopen om meer neerwaartse druk te genereren. Hoe hoger de neus, hoe meer lucht eronder door kan. Dus bij de voorvleugel willen ze dat die zo hoog mogelijk is en de dildo is alleen maar een dummy om aan de regels wat betreft hoogte van de neus te voldoen.

Sommige teams hebben een andere oplossing zoals de stofzuiger van Ferrari en de twin tusks van Lotus (waarvan teams bij de FIA opheldering hebben gevraagd).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 27 januari 2014 @ 21:46:04 #23
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_136027230
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Om aan de eisen te voldoen. De teams willen zoveel mogelijk lucht onder de auto door laten lopen om meer neerwaartse druk te genereren. Hoe hoger de neus, hoe meer lucht eronder door kan. Dus bij de voorvleugel willen ze dat die zo hoog mogelijk is en de dildo is alleen maar een dummy om aan de regels wat betreft hoogte van de neus te voldoen.

Sommige teams hebben een andere oplossing zoals de stofzuiger van Ferrari en de twin tusks van Lotus (waarvan teams bij de FIA opheldering hebben gevraagd).
A, helder. Dank voor je uitleg dit wist ik namelijk niet.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 27 januari 2014 @ 21:46:22 #24
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_136027256
quote:
Danku.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_136027280
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')