Onmogelijk..quote:Op maandag 27 januari 2014 14:11 schreef Y0ghurtj3 het volgende:
dit was een 80km/h weg welke plotseling overging in een modder/bospad.
Je zal met die 80km/u wel een bordje voorbij zijn gevlogen. Met iets als 'eind verharde weg over zoveel meter'.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:11 schreef Y0ghurtj3 het volgende:
Pas geleden heb ik mij per ongeluk vast gereden met mijn auto op een bospad. Dit kwam doordat er nergens aangegeven stond dat de verharde weg op zou houden te bestaan. (dit was een 80km/h weg welke plotseling overging in een modder/bospad.
Dat.quote:
twitter:Lysandervan0 twitterde op zondag 26-01-2014 om 15:30:45Jonge jongens met de auto het bos in. En ja, dan zit je vast in de bagger! http://t.co/ZIKipFV01T
reageer retweet
Misschien reed ie 80 op een pier..?quote:Op maandag 27 januari 2014 14:26 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Had z'n bospad wel een vluchtstrook?
TSquote:Op maandag 27 januari 2014 14:11 schreef Y0ghurtj3 het volgende:
De verzekering wil de kosten niet dekken zoals al eerder aangegeven is er iemand anders die ik aansprakelijk kan stellen voor de schade?
Dat +quote:Op maandag 27 januari 2014 14:15 schreef HunterSThompson het volgende:
Kan namelijk moeilijk geloven dat een 80km weg zonder enige waarschuwing over zou gaan in een onverhard bospad.
En + ditquote:Op maandag 27 januari 2014 14:16 schreef The_stranger het volgende:
Daarnaast had je ook bij de overgang kunnen stoppen en omdraaien.
Conclusie: eigen schuld, dikke bult.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:23 schreef _Arthur het volgende:
Je zal met die 80km/u wel een bordje voorbij zijn gevlogen. Met iets als 'eind verharde weg over zoveel meter'.
Die weg is niet echt eentje waar je 80 rijd... is dat trouwens binnen of buiten de bebouwde kom?quote:Op maandag 27 januari 2014 14:55 schreef FF het volgende:
Hoewel het ondenkbaar is dat een 80 km/u weg opeens onverhard is, heb ik zelf in Gelderland ook op een paar van zulke wegen gereden.
Lekker aan het touren buiten de bebouwde kom langs de kleine weggetjes door de bossen en opeens gaat de weg van asfalt over in steentjes, in steenslag, in platgereden grond met gras in het midden.
Het was gewoon een officiėle weg en er reden ook meer auto's rond.
Na een paar kilometer is de weg opeens weer verhard en iets later kwam je bij een kruising uit.
Halverwege zaten ook afslagen en je kon er heerlijk rondrijden, dat wel
Voorbeeld van zo'n weg : https://www.google.com/ma(...)Qa3EKnI8SuI0CbZw!2e0
Deze weg is buiten bebouwde kom en daar rij je geen 80 (mag wel btw). Maar ik ken er genoeg die wel zo zijn. Lekker brede weg en opeens weg weg.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:06 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Die weg is niet echt eentje waar je 80 rijd... is dat trouwens binnen of buiten de bebouwde kom?
Genoeg onverharde wegen in NL dat hoor je me niet zeggen...
Inderdaad. Je hebt wel een heel erg beperkt verkeersinzicht als je met 80 hier dat zandpad op schiet. Gevalletje eigenschuld dikke bult.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:06 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Die weg is niet echt eentje waar je 80 rijd... is dat trouwens binnen of buiten de bebouwde kom?
Genoeg onverharde wegen in NL dat hoor je me niet zeggen...
Latent complexje dan?quote:
Zelfs boeren nemen geen guldens meer aan.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:53 schreef MCH het volgende:
Volgende keer even een boer bellen en hem een geeltje in de hand drukken.
Ts zou daar vast ook doorrijden als er geen bordje stondquote:Op maandag 27 januari 2014 14:28 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Misschien reed ie 80 op een pier..?
Waarom dacht je dat ts afwezig was.....quote:Op maandag 27 januari 2014 18:20 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Ts zou daar vast ook doorrijden als er geen bordje stond
Ik wel hoor.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:14 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Zelfs boeren nemen geen guldens meer aan.
De verzekering is het blijkbaar niet met je eens. Of eigenlijk: je hebt wel hulp gekregen, je moest er alleen zelf voor betalen.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:11 schreef Y0ghurtj3 het volgende:
Naar mijn idee stond ik volledig in mijn recht om op een of andere manier hulp te krijgen aangezien ik niet kon weten dat de weg op zou houden ( ik reed er namelijk al zeker 4km op).
En gelijk hebben zequote:De verzekering wil de kosten niet dekken zoals al eerder aangegeven is er iemand anders die ik aansprakelijk kan stellen voor de schade?
Geen dankquote:Alvast bedankt.
Ik hoop dat jij er spoedig ook rijdquote:Op maandag 27 januari 2014 18:57 schreef jitzzzze het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar het enige wat duidelijker wordt is dat je niet hebt op zitten letten.
En dat het donker was is wel allerslechtste excuus wat er is
Mowhaha, op de oude trambaan in Esbeekquote:Op maandag 27 januari 2014 18:53 schreef Y0ghurtj3 het volgende:
Volgens mij moet ik even wat verduidelijken.
De locatie: https://www.google.nl/map(...)5:0x74dc17b2a05ed3c7
Het was rond een uur 18:00 dus het was al donker.
Bedankt voor de tips zover.
Als je er vanaf de Nederlandse kant in rijdtquote:Op maandag 27 januari 2014 19:04 schreef k_man het volgende:
Er staat wel een bordje: "na 250 m. einde verharde weg".
Wellicht rij ik er wel dagelijksquote:Op maandag 27 januari 2014 19:00 schreef Y0ghurtj3 het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij er spoedig ook rijd
Ik vermoed van nietquote:
Misschien heb ik wel een 4X4quote:Op maandag 27 januari 2014 19:09 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik vermoed van niet![]()
De Oude Trambaan is voor een doorsnee personen wagen tussen, zeg eind november en maart, niet berijdbaar. Dan heb je wel een 4x4SUF nodig, minimaal. De boeren rijden dat stuk met groot materieel geheel naar de tering zodat het 1 groot modderbad is (verder op, wat je niet op google maps kan zien).
Of mogelijk niet, natuurlijkquote:Op maandag 27 januari 2014 19:11 schreef jitzzzze het volgende:
Misschien heb ik wel een 4X4Of een trekker
Of allebei
![]()
Volgens mij ben jij de chauffeur van de sleepwagen die 250 euro in 30 minuten verdint heeft.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Misschien heb ik wel een 4X4Of een trekker
Of allebei
![]()
Je auto heeft toch koplampen?quote:Op maandag 27 januari 2014 18:53 schreef Y0ghurtj3 het volgende:
Volgens mij moet ik even wat verduidelijken.
De locatie: https://www.google.nl/map(...)5:0x74dc17b2a05ed3c7
Het was rond een uur 18:00 dus het was al donker.
Bedankt voor de tips zover.
ssstquote:Op maandag 27 januari 2014 19:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de chauffeur van de sleepwagen die 250 euro in 30 minuten verdint heeft.
En even verderop eentje met einde 60km.....quote:Op maandag 27 januari 2014 19:04 schreef k_man het volgende:
Er staat wel een bordje: "na 250 m. einde verharde weg".
linkje
Ja dat is makkelijk als je vanaf de andere kant komtquote:Op maandag 27 januari 2014 19:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En even verderop eentje met einde 60km.....
Dan ben je dus met 80 over een kruising gereden..?quote:Op maandag 27 januari 2014 19:32 schreef Y0ghurtj3 het volgende:
[..]
Ja dat is makkelijk als je vanaf de andere kant komt
En de bocht precies op de grens: ook 80! En het pikke donker (want straat verlichting is er daar niet).quote:Op maandag 27 januari 2014 19:35 schreef Snowballed het volgende:
Dan ben je dus met 80 over een kruising gereden..?
Tja mijn navigatie zegt bij de veerboot ook dat ik rechtdoor moet.... of ie er nou wel of niet ligt...quote:Op maandag 27 januari 2014 19:37 schreef _Arthur het volgende:
[..]
En de bocht precies op de grens: ook 80! En het pikke donker (want straat verlichting is er daar niet).
Maar deze 'weg' staat in veel vaginatie als zijnde een 'doorgaande'-weg aangegeven. Dus als je van Poppel naar bv Esbeek rijdt op je navigatie, dan zal de oudere systemen je over deze weg sturen. In de zomer goed te doen, op wat gaten en hobbels in de weg, maar niet in wintertijd.
Eigenlijk wel jammer in dit geval dat er een bospad lag, ipv een veerbootquote:Op maandag 27 januari 2014 19:51 schreef Snowballed het volgende:
Tja mijn navigatie zegt bij de veerboot ook dat ik rechtdoor moet.... of ie er nou wel of niet ligt...![]()
Dit stuk weg leent zich in geen velden of wegen om met 80km/u overheen te scheuren. Zeker niet als het donker is. (Neem niet weg dat het niet kan).quote:Maar bij het cafe staat een bordje met Tulderheyde, en verderop waar het onverharde begint is ook nog een kruising... (en dan ben je er ook al twee voorbij)
Tja als ts het allemaal niet snapt zou ie kunnen overwegen om zn rijbewijs vrijwillig in te leveren..
Ik krijg toch een beetje het idee dat ts de grens niet over had moeten gaan...quote:Op maandag 27 januari 2014 20:00 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Eigenlijk wel jammer in dit geval dat er een bospad lag, ipv een veerboot
[..]
Dit stuk weg leent zich in geen velden of wegen om met 80km/u overheen te scheuren. Zeker niet als het donker is. (Neem niet weg dat het niet kan).
TS zal wel als een domme gans z'n navigatie gevolgd hebben en het nadenken hebben willen overlaten aan de verzekering. Die dus 'lekker puh' zegt.
Ik las vaginatie.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:18 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Hij reed 80 en z'n vaginatie zei dat ie rechtdoor moest. Wie heeft er dan koplampen nodig
Tik dan geen vaginatie in smeerlapquote:
Als je voor een vagina een navigatie nodig hebt......dan ben je het spoor echt bijster.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:37 schreef _Arthur het volgende:
[..]
En de bocht precies op de grens: ook 80! En het pikke donker (want straat verlichting is er daar niet).
Maar deze 'weg' staat in veel vaginatie als zijnde een 'doorgaande'-weg aangegeven. Dus als je van Poppel naar bv Esbeek rijdt op je navigatie, dan zal de oudere systemen je over deze weg sturen. In de zomer goed te doen, op wat gaten en hobbels in de weg, maar niet in wintertijd.
quote:Op maandag 27 januari 2014 21:37 schreef CruisinDen het volgende:
Wat boeit het nou in godsnaam of het TS zijn eigen schuld is of niet?
Kan me voorstellen dat als TS daar niet helemaal de weg weet geloof lekker doortuft en uiteindelijk op zo'n onverharde weg komt, die blijkbaar vanuit zijn richting niet aangegeven stond, ook gewoon denkt van: ja ik probeer het maar.
Om in ieder geval nog een beetje advies te geven: alle bewijzen verzamelen en dan misschien nogmaals naar je verzekering gaan of evt wegbeheer? Proberen kan allicht.
En die boer dan zo van: "Doar he'j d'r wier zo'n ene den nich veur'n kan ..."quote:Op maandag 27 januari 2014 23:47 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb zoiets zelf ook een keer gehad, ik reed ergens bij Tubbergen (Overijssel) en ik had mijn TomTom op de kortste weg naar huis ingesteld![]()
, en ja het was ook donker.
Toen kwam ik over wat onverharde wegen (nee geen bordje gezien, was er vast wel), eerst ging het nog wel maar toen zag ik in de verte grote plassen weerkaatsen in het licht.
Als ik daar langzaam doorheen reed of stapvoets dan had ik het nooit gehaald, van te voren gas erop om snelheid te maken en toen was het beroerdste achter de rug![]()
Maar als ik vast was komen te zitten, dan had ik gewoon bij een boerderij aangeklopt voor hulp.
Voor een fles jonge jenever trekt die boer je er effe wel uit. Stuk goedkoper dan een sleeptoko a 250,-quote:Op maandag 27 januari 2014 23:52 schreef r_one het volgende:
En die boer dan zo van: "Doar he'j d'r wier zo'n ene den nich veur'n kan ..."
Goed punt.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:09 schreef Leipo666 het volgende:
Mep je verzekering om de oren met het feit dat het een openbare weg is en je er dus gewoon mocht rijden
Je hebt nooit de openbare weg verlaten, ook niet na een bordje "einde verharding"
Onverhard betekend nog niet dat het offroad is
Je bent blind? op een gegeven moment zie je toch dat de weg stoptquote:Op maandag 27 januari 2014 14:11 schreef Y0ghurtj3 het volgende:
aangezien ik niet kon weten dat de weg op zou houden
En die fles heb je standaard in je kofferbak liggen voor het geval dat?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:26 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Voor een fles jonge jenever trekt die boer je er effe wel uit. Stuk goedkoper dan een sleeptoko a 250,-
Doe eens een link naar Google Maps (een link naar de situatie dus, niet naar de site, die kan ik zelf wel vinden)quote:
Doe eens het topic lezen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:01 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Doe eens een link naar Google Maps (een link naar de situatie dus, niet naar de site, die kan ik zelf wel vinden)
Jij niet dan?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:20 schreef r_one het volgende:
En die fles heb je standaard in je kofferbak liggen voor het geval dat?
Inderdaad. Als je gaat offroaden altijd een fles beerenburg+ een pak gevulde koeken meequote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:26 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Voor een fles jonge jenever trekt die boer je er effe wel uit. Stuk goedkoper dan een sleeptoko a 250,-
Preciesquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:41 schreef Pandaplint het volgende:
Inderdaad. Als je gaat offroaden altijd een fles beerenburg+ een pak gevulde koeken mee
Dit is handigerquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:56 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Precies![]()
En de echte pro's hebben dit gewoon in de auto (als je geen lier hebt):
[ afbeelding ]
Hij had gewoon moeten zeggen dat hij met de auto in de zachte berm was beland, dan was er wel een berger aangekomen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:33 schreef enno het volgende:
Als TS dezelfde woorden (bospad) heeft gebruikt bij het bellen van de verzekering dan kan mij heel goed voorstellen dat ze er van uit zijn gegaan dat TS offroad is gaan rijden en zijn eigen hachje maar moet zien te redden.
Nop, 80km/u zone want buiten de bebouwde kom. En er staat een bord einde 60km/u zone (gezien vanuit de Nederlandse kant).quote:
Ik rij ook vaak over dit soort wegen, maar geloof meer mijn ogen en gezond verstand dan dat ik gok op 80km. Het Nederlandse gedeelte is druk bevolkt dan ga ik uit van 60kmquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:23 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Nop, 80km/u zone want buiten de bebouwde kom. En er staat een bord einde 60km/u zone (gezien vanuit de Nederlandse kant).
Aan de Belgische kant staan uberhaupt geen borden want tja, Belgen kunnen toch niet lezen
soms wel, soms nietquote:Op woensdag 29 januari 2014 13:13 schreef bluemoon23 het volgende:
Nederland is vaak wat te betuttelend met borden langs de weg,
Adviessnelheden kan je inderdaad beter geloven ja, maar meestal staat er gewoon een mooi bord met een pijl erop (zonder adviessnelheid) zodat je weet dat je de rallycoureur uit moet gaan hangen als je niet het ravijn in wil donderen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:16 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
soms wel, soms niet
zo kun je hier altijd harder dan de adviessnelheid voor een bocht, moet je in Noorwegen echt niet proberen!(daar is de adviessnelheid echt de allerhoogste snelheid die een normale auto door die bocht kan
)
sowieso is Noorwegen een raar land kwa rijden: het eerste en enige land wat ik tegen ben gekomen waarbij ik vrachtwagens me gewoon laat passeren of voor laat gaan omdat die als malloten door die bochten gaan! snap echt niet dat ze niet omdonderdenquote:Op woensdag 29 januari 2014 13:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Adviessnelheden kan je inderdaad beter geloven ja, maar meestal staat er gewoon een mooi bord met een pijl erop (zonder adviessnelheid) zodat je weet dat je de rallycoureur uit moet gaan hangen als je niet het ravijn in wil donderen.
De normale snelheidslimiet kan je trouwens ook vaak niet fatsoenlijk rijden, maar men gaat er hier (in Noorwegen dus) gewoon vanuit dat de chauffeur zelf op moet letten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |