abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 januari 2014 @ 09:17:29 #1
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_135996430
Eind mei volgend jaar hoop ik het ja-woord te zeggen tegen mijn vriendin. Natuurlijk gaat dit gepaard met een hoop traditionele zaken waaronder een uitgebreid(er) diner voor mijn daggasten. De locatie die ik op het oog hebt zegt dat ik volledig out-of-the-box mag denken wat betreft alle zaken die relevant zijn voor je huwelijk. Dus ook wat betreft het huwelijksdiner.

De chef-kok van het complex werkt met veel lokale boeren voor groente en vlees en ik zou het daarom prachtig vinden om gerechten te vinden die goed in het seizoen zitten en ook nog eens hartstikke lekker zijn. Omdat ik wat inspiratie zoek en internet al snel afglijdt naar allerlei clichés hoop ik dat hier wat mensen zijn die mooie suggesties hebben voor alle mogelijke gangen.

Ik opteer momenteel voor een 4-gangen diner en de periode is dus eind mei :)
»» Democracy is so overrated »»
  maandag 27 januari 2014 @ 09:26:32 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135996574
Mei 2015?
En dan wil je nu het menu plannen?
Denk je niet dat het verstandiger is dat met die chef kok te doen die de boeren kent en wat ze kunnen leveren eind mei?

Advies, leg de cateraar/kok iig de duimschroeven aan over de porties, de laatste 2 huwelijken waar ik was ben ik daarna nog bij Burgerking gestopt omdat de porties te klein waren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135996732
Barbecue ^O^
Ja doei.
pi_135997212
Ik zal alleen globaal wensen aangeven qua jullie smaak en stijl en aantal gangen en de rest aan de chef overlaten. Is mij tijdens mijn huwelijk uitermate goed bevallen.
Bespreek de tafelindeling van de ruimte, 1 lange tafel of juist meerdere kleine tafels en denk na over of je wilt wisselen van tafelschikking tussen gangen door.

Vergeet niet bij je gasten te informeren naar allergien (soja, kaas, melk, schaaldieren, noten etc) en dieten (halal, vega, moerman) en dit op tijd met de chef te bespreken.

Wat doe je voor de kinderen tijdens dat voor hen langdurige en saaie 4-gangen diner? Zelf hebben we na een gecombineerd voor en hoofd de kids naar buiten gestuurd om te ravotten, werd door alle partijen zeer gewaardeerd.
Tip als de lokatie zich er voor leent, laat de kinderen buitenspeelkleren meenemen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_135997414
Oh en probeer te vermijden dat je de chef "dwingt" te koken in eens stijl die hem niet ligt. Het zou zonde zijn om minder geslaagde gerechten aan je gasten te serveren omdat je een bepaalde stijl in gedachten had.
Supra Groningam Nihil
  maandag 27 januari 2014 @ 10:06:40 #6
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_135997484
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Mei 2015?
En dan wil je nu het menu plannen?
Denk je niet dat het verstandiger is dat met die chef kok te doen die de boeren kent en wat ze kunnen leveren eind mei?
Uiteraard, en ik ga het niet nu al inplannen en ga ook nog wel optijd met de chef-kok om tafel zitten maar ik ben benieuwd of er nog creatieve ideeën zijn met groentes uit het seizoen e.d. Ik begin koken steeds leuker te vinden, maar nog wel best een no-no op dit gebied :)

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
Barbecue ^O^
Lijkt mij super, maar de locatie leent zich er niet voor :D

quote:
3s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:55 schreef Deetch het volgende:
Ik zal alleen globaal wensen aangeven qua jullie smaak en stijl en aantal gangen en de rest aan de chef overlaten. Is mij tijdens mijn huwelijk uitermate goed bevallen.
Bespreek de tafelindeling van de ruimte, 1 lange tafel of juist meerdere kleine tafels en denk na over of je wilt wisselen van tafelschikking tussen gangen door.

Vergeet niet bij je gasten te informeren naar allergien (soja, kaas, melk, schaaldieren, noten etc) en dieten (halal, vega, moerman) en dit op tijd met de chef te bespreken.

Wat doe je voor de kinderen tijdens dat voor hen langdurige en saaie 4-gangen diner? Zelf hebben we na een gecombineerd voor en hoofd de kids naar buiten gestuurd om te ravotten, werd door alle partijen zeer gewaardeerd.
Tip als de lokatie zich er voor leent, laat de kinderen buitenspeelkleren meenemen.
Goede suggesties. De locatie leent zich niet om even lekker buiten te spelen, maar tegen die tijd is de jongste daggast 10 jaar en ik zou het echt niet erg vinden als die tussendoor nog wat andere dingen gaan doen. Die hoeven niet 2 uur lang strak aan tafel te blijven, laat maar lekker spelen in een hoekje :)

We kunnen per gang twee of meer verschillende suggesties aan onze gasten voorleggen. De bediening weet de tafelindeling en iedereen krijgt dus keurig geserveerd wat ze van tevoren hebben aangegeven, dus ook met allergieën is van tevoren rekening gehouden :)

Ik ga de chef inderdaad geen hoekje induwen en wil hem best wat vrijheid geven. Het is meer dat ik ook weet wat je qua gerechten kan doen zonder een flater te slaan :)
pi_135997499
Andere locatie zoeken dan :{w
Ja doei.
pi_135997504
:@ wij hebben de locatie uitgezocht op de eis 'barbecue' :@
Ja doei.
  maandag 27 januari 2014 @ 10:07:38 #9
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_135997511
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:07 schreef motorbloempje het volgende:
Andere locatie zoeken dan :{w
No way, ik ben er verliefd op geworden O+ :D
pi_135997529
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:07 schreef motorbloempje het volgende:
:@ wij hebben de locatie uitgezocht op de eis 'barbecue' :@
hopelijk heb je een slecht weer plan?
Supra Groningam Nihil
pi_135997541
quote:
3s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:08 schreef Deetch het volgende:

[..]

hopelijk heb je een slecht weer plan?
Hadden we, en hadden we niet nodig ^O^
Ja doei.
  maandag 27 januari 2014 @ 10:14:57 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135997684
Zou eens gaan proefeten bij die chef trouwens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 januari 2014 @ 10:16:48 #13
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_135997742
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou eens gaan proefeten bij die chef trouwens
Stond al op mijn things-to-do lijstje ^O^
  maandag 27 januari 2014 @ 11:33:11 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!