abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 januari 2014 @ 19:15:09 #1
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135972576
Originele OP:

quote:
Velen van jullie zijn waarschijnlijk wel bekend met deze kwakzalverij. Wat mij betreft moeten we het gebruik van deze middelen verder ontmoedigen door hierop accijns in te voeren. De werking van deze middelen zijn niet wetenschappelijk bewezen en feitelijk is dit een soort van oplichting.

Dit voorkomt dat mensen zonder kennis van zaken homeopathische geneesmiddelen gaan gebruiken, omdat hier dan een financiële drempel op zit. De mensen die echt overtuigt zijn van hun eigen stupiditeit mogen homeopathische middelen uiteraard nog gewoon kopen, maar moeten daar ook extra voor betalen.

Het is wat mij betreft belangrijk dat we consumenten extra beschermen tegen dit soort oplichting. Een sticker op homeopathische producten lijkt me ook geen slecht idee, iets als: "Werking niet bewezen". Daarnaast vind ik dat er niet alleen accijns moeten geheven worden op homeopathische middelen, maar ook op andere vormen van alternatieve geneeswijzen.

Wat is jullie mening hierover? Wat mij betreft moeten we homeopathie en alternatieve geneeswijzen zo veel mogelijk ontmoedigen.
  zondag 26 januari 2014 @ 19:16:18 #2
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135972624
betyar dat is geen homeopathie
  zondag 26 januari 2014 @ 19:19:44 #3
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135972753
Vergeet ik ook nog even: Mijn oude fysiotherapeut kon mij niet afhelpen van pijn in mijn nek, pijnstillers werkten naar behoren maar ik ben liever vrij van medicijnen. De fysio stuurde mij na meer dan 20 bezoeken naar een in zijn ogen goede kraker (iets waar fysiotherapeuten van gruwen), Vijf behandelingen later nek vrij van pijn.

Of zullen de sceptici dit weer wegwerken als placebo of dat de behandeling van de fysiotherapeut pas na langere tijd zijn werk ging doen?
  zondag 26 januari 2014 @ 19:24:08 #4
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135972905
doe deze maar dicht want geen 2 in de TT
  zondag 26 januari 2014 @ 19:27:06 #5
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135973009
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:24 schreef betyar het volgende:

[..]

Calenduran is volgens mij best homeopathisch. Wat betreft mijn verhaaltje over het jbz is dan ook redelijk offtopic hoewel de TT mij doet zeggen dat de reguliere geneeswijzen als enkel echt worden beschouwd terwijl ze met een mri scan geen klachten konden vinden. Dat de chirurg in mijn ogen hoogstwaarschijnlijk een grote flapdrol is geweest en liever zijn zakken vulden met de ontelbare 10 minuten afspraakjes is een ander verhaal.
Nee hoor, wat je gebruikte is gewoon een plantenextract, een bestaande plant, met bekende medische werking, die geextraheerd wordt en tot zalfje verwerkt wordt

homeopathie heeft geen actieve stoffen en dus geen medische werking, wel een placebo effect
pi_135974658
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:24 schreef betyar het volgende:
doe deze maar dicht want geen 2 in de TT
Ok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')