quote:Velen van jullie zijn waarschijnlijk wel bekend met deze kwakzalverij. Wat mij betreft moeten we het gebruik van deze middelen verder ontmoedigen door hierop accijns in te voeren. De werking van deze middelen zijn niet wetenschappelijk bewezen en feitelijk is dit een soort van oplichting.
Dit voorkomt dat mensen zonder kennis van zaken homeopathische geneesmiddelen gaan gebruiken, omdat hier dan een financiële drempel op zit. De mensen die echt overtuigt zijn van hun eigen stupiditeit mogen homeopathische middelen uiteraard nog gewoon kopen, maar moeten daar ook extra voor betalen.
Het is wat mij betreft belangrijk dat we consumenten extra beschermen tegen dit soort oplichting. Een sticker op homeopathische producten lijkt me ook geen slecht idee, iets als: "Werking niet bewezen". Daarnaast vind ik dat er niet alleen accijns moeten geheven worden op homeopathische middelen, maar ook op andere vormen van alternatieve geneeswijzen.
Wat is jullie mening hierover? Wat mij betreft moeten we homeopathie en alternatieve geneeswijzen zo veel mogelijk ontmoedigen.
Nee hoor, wat je gebruikte is gewoon een plantenextract, een bestaande plant, met bekende medische werking, die geextraheerd wordt en tot zalfje verwerkt wordtquote:Op zondag 26 januari 2014 19:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Calenduran is volgens mij best homeopathisch. Wat betreft mijn verhaaltje over het jbz is dan ook redelijk offtopic hoewel de TT mij doet zeggen dat de reguliere geneeswijzen als enkel echt worden beschouwd terwijl ze met een mri scan geen klachten konden vinden. Dat de chirurg in mijn ogen hoogstwaarschijnlijk een grote flapdrol is geweest en liever zijn zakken vulden met de ontelbare 10 minuten afspraakjes is een ander verhaal.
Ok.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:24 schreef betyar het volgende:
doe deze maar dicht want geen 2 in de TT
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |