Ik snap wat je bedoelt. Daarom zou ik nog even wat extra informatie geven: we zijn 2 studenten van 19 en 20 jaar. Dus we zullen niet snel een bank kopen van ¤1500 maar eerder een bank van ¤300/¤400. Verder zal die buffer van ¤5000 er in het begin niet inzitten gezien onze inkomsten.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:26 schreef Tja..1986 het volgende:
Ligt er maar net aan wat je wil. Je kan een bank van 200,- kopen of een van 1500,-. Zelfde geldt voor een eettafel. Gaan jullie huren of kopen? En bij kopen, moet er dan misschien een nieuwe keuken in?
Moet er nieuwe vloerbedekking in? Geschilderd worden?
Daarnaast is het gewoon prettig als je op jezelf woont dan je altijd een buffer van minstens 5000,- hebt voor noodgevallen.
Zonder buffer is echt onverstandig. Zo komen veel mensen in de problemen. Dus nog maar wat langer wachten of wat meer gaan werken.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:29 schreef Cassenzo het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Daarom zou ik nog even wat extra informatie geven: we zijn 2 studenten van 19 en 20 jaar. Dus we zullen niet snel een bank kopen van ¤1500 maar eerder een bank van ¤300/¤400. Verder zal die buffer van ¤5000 er in het begin niet inzitten gezien onze inkomsten.
Verder zijn we van plan om te gaan huren, en dan wel een appartement wat zo goed als af is. Enige wat er dan eventueel nog bij zou kunnen komen is een nieuwe vloer indien de oude vloer niet over te kopen is of niet mooi is en dan natuurlijk de borg die er bij komt
Dat ook ja. Ben wel benieuwd waar je als 2 studenten die blijkbaar niet een buffer van 5000,- redelijk snel kunnen opbouwen toch een huis van 50m2 kan huren.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:37 schreef rhubarbje het volgende:
Dit kun je toch wel zelf uit zoeken
Kijk rond voor hoeveel woningen in je omgeving verhuurt worden, pak een ikeagids er bij om te kijken hoe duur alles is etc
Ik zou mij eerder zorgen maken over de vaste lasten dan over wat je nodig hebt om te verhuizen
quote:Op zondag 26 januari 2014 16:14 schreef Cassenzo het volgende:
Beste Fokkers,
Ik ben van plan om binnen een half jaar te gaan samenwonen met mijn vriendin en nu zijn we hiervoor aan het sparen alleen ik vroeg me af aan welk bedrag ik moet denken dat we samen zeker gespaard moeten hebben?
Een appartement in Arnhem voor circa ¤650 inclusief is wel te vinden met 40/50 m2. En aangezien we dan allebei uitwonende studiefinanciering krijgen en ik van thuis eet ook geld krijg om te eten moet dat wel lukken. De maandelijkse lasten daar moeten we wel uit komen maar het is inderdaad meer van wat je allemaal wel niet nodig hebt als je in een keer ergens gaat wonen.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat ook ja. Ben wel benieuwd waar je als 2 studenten die blijkbaar niet een buffer van 5000,- redelijk snel kunnen opbouwen toch een huis van 50m2 kan huren.
Ja we hebben in de tussentijd wel het een en ander bij elkaar gesprokkeld zoals pannen/bestek/borden etc. maar dingen zoals een bank kunnen we nu nog niet echt kopen.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:45 schreef LittleLady het volgende:
Tja neem aan dat jullie in de loop van de tijd zelf al de nodige dingen hebben verzameld, want daar zit meeste geld in, denk aan handdoeken, washandjes, een broodrooster, borden, kopjes, glazen, koffiezetapperaat, waterkoker, en meer van dat soort dingen en wat iedereen uiteraard vergeet, gereedschap, het is toch wel handig om zelf het nodige gereedschap te hebben
Haha bedankt voor je lieve reactie!quote:Op zondag 26 januari 2014 16:44 schreef Oversight het volgende:
[..]Cute.... zo schattig..
All you need is een maand huur, een maand borg, en genoeg om een boterham met pindakaas te kunnen betalen, en een heeeeel hart vol oprechte liefde.
Liefde overwint alles, zels kringloopmeubels al dan niet met ongelijke poten.
Jullie hebben bijbaantjes dan neem ik aan?quote:Op zondag 26 januari 2014 17:00 schreef Cassenzo het volgende:
[..]
Een appartement in Arnhem voor circa ¤650 inclusief is wel te vinden met 40/50 m2. En aangezien we dan allebei uitwonende studiefinanciering krijgen en ik van thuis eet ook geld krijg om te eten moet dat wel lukken. De maandelijkse lasten daar moeten we wel uit komen maar het is inderdaad meer van wat je allemaal wel niet nodig hebt als je in een keer ergens gaat wonen.
[..]
Ja we hebben in de tussentijd wel het een en ander bij elkaar gesprokkeld zoals pannen/bestek/borden etc. maar dingen zoals een bank kunnen we nu nog niet echt kopen.
[..]
Haha bedankt voor je lieve reactie!
Ja we hebben nu beide een bijbaan maar als we gaan samenwonen dan zullen we ook vast wel weer een bijbaantje vinden in de buurt van waar we gaan wonen. We zijn van plan om als eerste woning wel inclusief te gaan huren, dus over gas/water/licht etc. hoeven we ons dan geen zorgen te maken dus dat scheelt.quote:Op zondag 26 januari 2014 17:07 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Jullie hebben bijbaantjes dan neem ik aan?
Want er is nog gas/water/licht, zorgverzekering, inboedelverzekering, internet, telefoon, studiekosten, gemeentelijke belasting, waterschapsbelasting, incidentele kosten en dan nog alles wat je uit geeft aan leuke dingen
Banken in redelijke staat kun je gewoon van mp halen.quote:Op zondag 26 januari 2014 17:00 schreef Cassenzo het volgende:
[..]
Een appartement in Arnhem voor circa ¤650 inclusief is wel te vinden met 40/50 m2. En aangezien we dan allebei uitwonende studiefinanciering krijgen en ik van thuis eet ook geld krijg om te eten moet dat wel lukken. De maandelijkse lasten daar moeten we wel uit komen maar het is inderdaad meer van wat je allemaal wel niet nodig hebt als je in een keer ergens gaat wonen.
[..]
Ja we hebben in de tussentijd wel het een en ander bij elkaar gesprokkeld zoals pannen/bestek/borden etc. maar dingen zoals een bank kunnen we nu nog niet echt kopen.
[..]
Haha bedankt voor je lieve reactie!
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Hier kan ik wel wat meequote:Op zondag 26 januari 2014 18:52 schreef Dipkip het volgende:
Ga gewoon eens rustig zitten voor het maken van een lijst van wat je aan inboedel nodig hebt. Dus wat voor spullen in de keuken, een kast voor je kleding en boeken, loop een rondje in het huis waar je nu woont en noteer wat je in een eigen huis ook moet hebben. Kruis af wat je al hebt / mee kunt nemen.
Denk niet alleen aan overduidelijke dingen maar ook aan zaken als rookmelder, gereedschap, gordijnen, handdoeken, lampen, kapstok, etc.
Over verf en vloerbedekking kun je pas nadenken als je echt naar huizen gaat kijken. Mijn ervaring is dat je meestal wel iets aan een huis moet doen, maar bij de ene is dat iets het plafond in de badkamer witten en in het andere huis is dat alle kamers en plafonds witten en overal vloerbedekking leggen. Ik denk dat het verstandig is daarover na te denken als je er aan toe bent huizen te bekijken. Als je weinig budget hebt, kun je het beste de staat van het huis meenemen in je keuze. Maar laat je niet tegenhouden als er iets moet gebeuren. Je kunt bij kwantum en leen bakker kijken voor goedkope vloerbedekking (prijzen staan op de site dus dan heb je vast een indruk) en voor goedkope verf hou je het beste de aanbiedingen van bouwmarkten in de gaten. Ze hebben altijd wel eens in de drie weken latex in de aanbieding.
Als je een lijst hebt van wat je sowieso nodig hebt kun je met behulp van de site van ikea een beeld krijgen van wat dat minimaal kost. Denk verder naast borg ook aan courtagekosten, aansluitkosten (o.a. internet), belastingen, kosten van het verhuizen (busje huren, verhuisdozen etc.). Zo krijg je wel een realistische schatting. Ik zou 20% bovenop je schatting rekenen voor onverwachte dingen, want die zijn er altijd en sommige kleine dingen zijn irritant duur.
kortom, jullie zijn werkloos wanneer jullie verhuizen?quote:Op zondag 26 januari 2014 17:10 schreef Cassenzo het volgende:
[..]
Ja we hebben nu beide een bijbaan maar als we gaan samenwonen dan zullen we ook vast wel weer een bijbaantje vinden in de buurt van waar we gaan wonen. We zijn van plan om als eerste woning wel inclusief te gaan huren, dus over gas/water/licht etc. hoeven we ons dan geen zorgen te maken dus dat scheelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |