SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afl. 2: GoriSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afl. 3: GeorgiëSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afl. 4: Pankisi-valleiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afl. 5: ArmeniëSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afl. 6: AzerbeidzjanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nl-nl.facebook.com/DeBergenAchterSotsji
26 januari t/m 2 maart, 20:15 uur (40 min.), NPO 2/Nederland 2.![]()
Dus voor het gemak herhaal je een groot deel van de OP nog maar eens even?quote:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
Nee hoor.quote:
Taalkundig juist geschreven in het Nederlands is het Sotsji.
Dat alle klapjosti's in het OS topic het verkeerd schrijven moeten zij weten.
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/sotsji-sochiThere is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Ja taalkundig klopt het. Ik heb alleen een hekel aan aan de Nederlandse transliteratie. Dat geldt bij meer dan alleen bij Sochiquote:Op zondag 26 januari 2014 17:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor.
Taalkundig juist geschreven in het Nederlands is het Sotsji.
Dat alle klapjosti's in het OS topic het verkeerd schrijven moeten zij weten.
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/sotsji-sochi. Yulia Tymoshenko wordt plots Joelija Tymosjenko
. En zo kan ik nog wel even doorgaan
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Groot deel? Mijn OP geeft nog wat meer info met links, video's en teksten per aflevering dus besloot ik die hier te posten aangezien er pas 1 reactie was.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Dus voor het gemak herhaal je een groot deel van de OP nog maar eens even?![]()
Wat kloterig geprogrammeerd tegenover BZV
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30![]()
Mooie tv!We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox![]()
Goede tip.. zn eerdere reportages ook gezien...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley![]()
Ik heb hem net gekeken... en wil nu de volgende aflevering al zien...
Mooie beelden. Interessante plekken en mensen. Goede gesprekken.
Groot voordeel voor Jelle is dat ie zich redelijk goed verstaanbaar kan maken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
jij schrijft Parijs ook als Paris?quote:Op zondag 26 januari 2014 17:52 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja taalkundig klopt het. Ik heb alleen een hekel aan aan de Nederlandse transliteratie. Dat geldt bij meer dan alleen bij Sochi. Yulia Tymoshenko wordt plots Joelija Tymosjenko
. En zo kan ik nog wel even doorgaan
![]()
ik dacht dat dat alleen in stripverhalen of films voorkwam om eerlijk te zijnquote:Op maandag 27 januari 2014 20:13 schreef alors het volgende:
[..]
Ja zieligKon er echt niet naar kijken.
![]()
![]()
Jelle Brandt Corstius doet me trouwens denken aan een moderne versie van Boudewijn Buch, maar ipv op een of andere tropisch eiland reist hij door Rusland heen![]()
![]()
JBC vind ik toch iets "normaler" dan Buch.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:19 schreef Evertjan het volgende:
Jelle Brandt Corstius doet me trouwens denken aan een moderne versie van Boudewijn Buch, maar ipv op een of andere tropisch eiland reist hij door Rusland heen
Ik zou dan eerder Redmond O'Hanlon vergelijken met Buch.![]()
Net zoals Buch kan JBC heel goed de kijker een spiegel voor houden als het gaat over andere culturenquote:Op maandag 27 januari 2014 20:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
JBC vind ik toch iets "normaler" dan Buch.
Ik zou dan eerder Redmond O'Hanlon vergelijken met Buch.![]()
Genoten. Hij was ook top in zijn andere Rusland-programma's. Zijn boekjes lazen ook lekker weg. Wat mij betreft een fijn programma na O'Hanlon op de zondagavond.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:15 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Net zoals Buch kan JBC heel goed de kijker een spiegel voor houden als het gaat over andere culturen![]()
Vanavond:
Stalin werd geboren in het stadje Gori, in de bergen van Georgië. Zijn jonge leven bracht Stalin door op verschillende plekken in de Kaukasus. Zijn geboortehuis staat er nog steeds, compleet met giftshop waar je Stalin-sneeuwbollen kan kopen. Hoe kijken de Georgiërs terug op Stalin? Is het een held of een schurk, of allebei? Jelle gaat langs bij het graf van Stalins eerste vrouw, en de gevangenis in Bakoe waar Stalin ooit in opgesloten zat. Vervolgens gaan we de bergen in. Zelfs tot in de meest afgelegen dorpen is de hand van Stalin te voelen.![]()
Is dat onderwerp ondertussen niet een beetje uitgemolken?quote:Op zondag 2 februari 2014 13:37 schreef Zipportal het volgende:
Vanavond:
Stalin werd geboren in het stadje Gori, in de bergen van Georgië. Zijn jonge leven bracht Stalin door op verschillende plekken in de Kaukasus. Zijn geboortehuis staat er nog steeds, compleet met giftshop waar je Stalin-sneeuwbollen kan kopen. Hoe kijken de Georgiërs terug op Stalin? Is het een held of een schurk, of allebei? Jelle gaat langs bij het graf van Stalins eerste vrouw, en de gevangenis in Bakoe waar Stalin ooit in opgesloten zat. Vervolgens gaan we de bergen in. Zelfs tot in de meest afgelegen dorpen is de hand van Stalin te voelen.![]()
Ik vind het wel interessant, nu eens een keertje de Georgische kant uithoren.quote:Op zondag 2 februari 2014 13:42 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is dat onderwerp ondertussen niet een beetje uitgemolken?
Jelle heeft het wel eens eerder over Stalin gehad in zijn andere serie:
vanaf: 26.47
http://tvblik.nl/van-mosk(...)ge-arm-van-rusland-1![]()
Tot nu toe weer erg goed, vind het altijd interessant hoe grote gebeurtenissen en personen uit het verleden nog steeds invloed hebben op het heden.![]()
Net pas kunnen bekijken, maar wat een weardo was die Stalin toch.
Poetin heeft wel wat trekjes van hem overgenomen.
Hij blijft geweldig.
Z'n boeken zijn trouwens ook aan te raden
quote:We zijn in Georgië en kijken naar de gespannen relatie tussen dit land en Rusland. Rusland probeert stukje bij beetje land af te pakken van Georgië. In 2008 is dat gelukt met een oorlog. We gaan langs bij buren die door prikkeldraad van elkaar zijn gescheiden. Op bezoek bij de Chevsoeren - die traditiegetrouw de grenzen van Georgië bewaken – zien we hoe de Russen langzaam maar zeker hun grensposten opschuiven.![]()
Flesje bier
Kijk t straks of morgen terug.. Top Gear begint zo...
Druk bezig aan Rusland voor gevorderden..quote:Op maandag 3 februari 2014 23:15 schreef Pandaplint het volgende:
Hij blijft geweldig.
Z'n boeken zijn trouwens ook aan te raden![]()
(zijn andere docu's zijn ook een aanrader btw)One good thing about music:
Onherbergzaam, triest gebied en vooral triest die enorme rol prikkeldraad die de Russen gewoon tussen buren en in de tuinen van Georgiërs hebben neergelegd en het grondgebied geannexeerd hebben.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
#22 BERGEN ACHTER SOTSJI 1.311.000
Vond het zelf wel een interessante aflevering. Denk dat die van volgende week juist minder wordt.![]()
Prima uitzending.Gewoon kinderachtig van de Russen.quote:Op zondag 9 februari 2014 23:06 schreef golfer het volgende:
Onherbergzaam, triest gebied en vooral triest die enorme rol prikkeldraad die de Russen gewoon tussen buren en in de tuinen van Georgiërs hebben neergelegd en het grondgebied geannexeerd hebben.
Maar die Georgier zal toch wel eens via een trap het prikkeldraad oversteken?![]()
Vanavond:quote:In het noorden van Georgië, in de Pankisi-vallei, wonen Tsjetsjenen. Zij zijn gevlucht tijdens de Tsjetsjeense oorlog, aan de andere kant van de grens in Rusland. Nu zijn zij een volk zonder land. Om het drama te vergroten zijn alle Tsjetsjenen al eens gedeporteerd, in 1944. We spreken overlevenden van de deportatie. Sommige jongeren radicaliseren, gaan naar Syrië of blazen zich op in Rusland. Anderen proberen juist vast te houden aan Tsjetsjeense tradities en dromen nog steeds van onafhankelijkheid![]()
Mooie aflevering weer.
Jelle die een schaap ging kopen.![]()
En het hartverscheurende verhaal van die moeder die niet mocht huilen om haar zoon die in Syrië als moslimstrijder omgekomen is.
Sinds BZV vervangen is door de OS zijn de kijkcijfers hoog.quote:
Vanavond maar eens kijken.
Dat Jelle Russisch spreekt en dus niet afhankelijk is van een tolk is één van de redenen dat deze serie zo goed is.![]()
Mooie ingetogen aflevering weer.Hopelijk ben je al lid!quote:Op maandag 17 februari 2014 11:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
Geweldige serie is dit, waarom ik van de VPRO houdt.![]()
Voor de liefhebber is dit ook een geweldige link :
http://www.thesochiproject.org/
(weet niet of hij al gepost is...)Hij kwam, zag en dronk een pilsje![]()
Prachtige aflevering..
Armenië.. natuurlijk tragisch verhaalmaar met een viool op een begraafplaats..
![]()
Daar zou ik prima liggen..One good thing about music:
Wat een troosteloze armoede daar in Armenië.![]()
Begrijpelijk dat de helft van de jonge bevolking intussen weer in Rusland woont en werkt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Ik vind het anders wel een beetje treurig dat je doel in het leven is om maar zo'n hoog mogelijk gebouw neer te zetten. Kleine piemel syndroom.quote:know'm sayin?
word? word.![]()
Prachtige serie. Mooi gemaakt.
Die oliebaden.
En een ontzettende proleet. Beetje interessant doen met een cognac van 50 jaar oud, maar 'm dan vervolgens in één teug achterover slaan...quote:"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."![]()
Net ff teruggekeken....
De wereld word weer een stukje groter voor mij, door dit soort reportages...
So hit me with music.. Bob Marley
Forum Opties Forumhop: Hop naar: