Net zoals Buch kan JBC heel goed de kijker een spiegel voor houden als het gaat over andere culturenquote:Op maandag 27 januari 2014 20:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
JBC vind ik toch iets "normaler" dan Buch.
Ik zou dan eerder Redmond O'Hanlon vergelijken met Buch.
Genoten. Hij was ook top in zijn andere Rusland-programma's. Zijn boekjes lazen ook lekker weg. Wat mij betreft een fijn programma na O'Hanlon op de zondagavond.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:15 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Net zoals Buch kan JBC heel goed de kijker een spiegel voor houden als het gaat over andere culturen
Is dat onderwerp ondertussen niet een beetje uitgemolken?quote:Op zondag 2 februari 2014 13:37 schreef Zipportal het volgende:
Vanavond:
Stalin werd geboren in het stadje Gori, in de bergen van Georgië. Zijn jonge leven bracht Stalin door op verschillende plekken in de Kaukasus. Zijn geboortehuis staat er nog steeds, compleet met giftshop waar je Stalin-sneeuwbollen kan kopen. Hoe kijken de Georgiërs terug op Stalin? Is het een held of een schurk, of allebei? Jelle gaat langs bij het graf van Stalins eerste vrouw, en de gevangenis in Bakoe waar Stalin ooit in opgesloten zat. Vervolgens gaan we de bergen in. Zelfs tot in de meest afgelegen dorpen is de hand van Stalin te voelen.
Ik vind het wel interessant, nu eens een keertje de Georgische kant uithoren.quote:Op zondag 2 februari 2014 13:42 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is dat onderwerp ondertussen niet een beetje uitgemolken?
quote:We zijn in Georgië en kijken naar de gespannen relatie tussen dit land en Rusland. Rusland probeert stukje bij beetje land af te pakken van Georgië. In 2008 is dat gelukt met een oorlog. We gaan langs bij buren die door prikkeldraad van elkaar zijn gescheiden. Op bezoek bij de Chevsoeren - die traditiegetrouw de grenzen van Georgië bewaken – zien we hoe de Russen langzaam maar zeker hun grensposten opschuiven.
Druk bezig aan Rusland voor gevorderden..quote:Op maandag 3 februari 2014 23:15 schreef Pandaplint het volgende:
Hij blijft geweldig.
Z'n boeken zijn trouwens ook aan te raden
Gewoon kinderachtig van de Russen.quote:Op zondag 9 februari 2014 23:06 schreef golfer het volgende:
Onherbergzaam, triest gebied en vooral triest die enorme rol prikkeldraad die de Russen gewoon tussen buren en in de tuinen van Georgiërs hebben neergelegd en het grondgebied geannexeerd hebben.
quote:In het noorden van Georgië, in de Pankisi-vallei, wonen Tsjetsjenen. Zij zijn gevlucht tijdens de Tsjetsjeense oorlog, aan de andere kant van de grens in Rusland. Nu zijn zij een volk zonder land. Om het drama te vergroten zijn alle Tsjetsjenen al eens gedeporteerd, in 1944. We spreken overlevenden van de deportatie. Sommige jongeren radicaliseren, gaan naar Syrië of blazen zich op in Rusland. Anderen proberen juist vast te houden aan Tsjetsjeense tradities en dromen nog steeds van onafhankelijkheid
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |