abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Lieve Belg zondag 26 januari 2014 @ 14:22:06 #1
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_135960797

Release datum: 18 februari 2014

Wat is Banished?

Welkom in de wereld van Banished. In deze city-building strategy game beheer jij een groep verbannen reizigers die beslissen een nieuw leven te starten in een nieuw land. Ze hebben enkel wat kleren en een kar gevuld met een beperkte voorraad van hun thuisland.

Het doel van het spel is om de groep in leven te houden en te laten groeien in een succesvolle stad. Mogelijkheden om het verzamelen van voedsel zijn jagen, traden, vissen en landbouw. Duurzame praktijken zijn nodig om op lange termijn te kunnen overleven.

Overleven

De winter overleven is een van de grootste uitdagingen. Je kleermakers kunnen kleding maken, je mensen kunnen huizen bouwen en brandhout gebruiken om het warm te houden. Maar die noodzakelijkheden hebben een prijs: bossen kappen verminderd het aantal herten waar je kan op jagen. Al kunnen je boswachters nieuwe bomen planten, genezende kruiden voor verschillende ziekten kunnen enkel gevonden worden in bossen dat al jaren bestaan.

Landbouw voor vele seizoenen op dezelfde plaats zal de grond ruïneren. Te veel vissen zorgt dat het visaantal naar beneden gaat en zal zorgen voor uithongering.

Ronddwalende nomaden kunnen je dorp snel te helpen groeien, maar hen toelaten worgt voor een grotere kans op ziektes van verre landen!

Gameplay

De inwoners van Banished zijn je voornaamste bron. Ze worden geboren, worden ouder, werken, hebben zelf kinderen, en sterven uiteindelijk. Ze gezond, gelukkig en goed gevoed houden zijn essentieel om je dorp te laten groeien. Nieuwe huizen bouwen op zich is niet genoeg, er moeten genoeg mensen zijn om er in te trekken en een gezin te starten.

Banished heeft geen skill trees. Elk gebouw kan op elk moment gebouwd worden, op voorwaarde dat je genoeg voorraden hebt. De economie werkt niet met geld. In plaats daarvan kunnen je zuurverdiende voorraden verruild worden met handelaars die via handelsschepen je dorp bezoeken. Deze handelaars zijn de sleutel tot het toevoegen van vee en eenjarige gewassen tot het dieet van je inwoners. Maar de lange handelsroutes kunnen ook ziektes meebrengen.

Er zijn 20 verschillende beroepen dat de inwoners kunnen uitoefenen. Van boeren, jagen en smeden tot onderwijs en genezing. Er bestaat geen simpele strategie die voor elk dorp gelijk is. Op elke map zijn de grondstoffen meer of minder aanwezig en zal je je strategie daarop moeten aanpassen. Je kan er voor kiezen om bossen opnieuw aan te planten, ijzer te mijnen of een steengroeve voor steen te maken. Maar al deze keuzes vereisen ruimte waarin je je dorp niet kan uitbreiden.

Het succes of falen van een dorp hangt volledig af van het juist beheer van je grondstoffen en risico's.

Screenshots

Januari 2014

September 2013

Meer op: http://www.shiningrocksoftware.com/?page_id=48

Filmpjes

Let's Plays

Er zijn al enkele Let's Plays opgedoken om het spel wat meer bekendheid te geven:

Meer informatie

Officiële website: http://www.shiningrocksoftware.com/
Steam: http://store.steampowered.com/app/242920/
Ontwikkelaar: Shining Rock Software (one man project)
Twitter: https://twitter.com/ShiningRockSoft
Facebook: https://www.facebook.com/ShiningRockSoftware
Reddit: http://www.reddit.com/r/banished
YouTube: https://www.youtube.com/user/ShiningRockSoftware/

Prijs: vermoedelijk 20 ¤.
Release date: 18 februari 2014
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_135961605
Die zag ik gisteren toevallig op polygon.com :o Ziet er erg leuk uit, kan niet wachten om het te mogen spelen. :Y
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 26 januari 2014 @ 19:44:14 #3
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_135973760
Wat maakt dit spel écht anders dan alle andere city-building Settler-achtige games?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_135975753
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:44 schreef Verbal het volgende:
Wat maakt dit spel écht anders dan alle andere city-building Settler-achtige games?

V.
quote:
De winter overleven is een van de grootste uitdagingen. Je kleermakers kunnen kleding maken, je mensen kunnen huizen bouwen en brandhout gebruiken om het warm te houden. Maar die noodzakelijkheden hebben een prijs: bossen kappen verminderd het aantal herten waar je kan op jagen. Al kunnen je boswachters nieuwe bomen planten, genezende kruiden voor verschillende ziekten kunnen enkel gevonden worden in bossen dat al jaren bestaan.

Landbouw voor vele seizoenen op dezelfde plaats zal de grond ruïneren. Te veel vissen zorgt dat het visaantal naar beneden gaat en zal zorgen voor uithongering.

Ronddwalende nomaden kunnen je dorp snel te helpen groeien, maar hen toelaten worgt voor een grotere kans op ziektes van verre landen!
Settlers was bij lange na niet zo complex qua resources.
pi_135985499
Erg benieuwd hiernaar, ga ik zeker halen
pi_135993558
Een "serieuze" settlers game O+
pi_135998938
Verbaast me dat er nog geen topic van was. Staat al lang op mijn verlanglijst
pi_135999146
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:44 schreef Verbal het volgende:

V.
Doet me toch echt meer denken aan de Anno games.

Ziet er grappig uit , we wachten het af.
- Djehoetie / Jehuty -
pi_136001991
Wow! Nog niks van dit spel gehoord tot nu.
Klinkt als een simcity voor gevorderden met minder simulatie. Ben heel benieuwd, straks maar even die filmpjes kijken.
pi_136002090
Door 1 persoon gemaakt he, bizar.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_136002257
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:31 schreef PBateman1978 het volgende:
Door 1 persoon gemaakt he, bizar.
Seriuosly?
Dat moet voor iedereen een reden zijn het te kopen ipv het te downloaden. Serieus de moeite waard om in zo'n gozer te investeren!
pi_136002307
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:37 schreef Stofzuigert het volgende:

[..]

Seriuosly?
Dat moet voor iedereen een reden zijn het te kopen ipv het te downloaden. Serieus de moeite waard om in zo'n gozer te investeren!
Yep.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_136002322
Ben benieuwd.
pi_136002942
De Ask Me Anything op Reddit is best interessant:
http://www.reddit.com/r/Banished/comments/1t0l75/banished_ama/
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_136003306
Klinkt interessant maar ik vraag me wel af of er genoeg verhaallijn en doelen in zitten. Of is het zo'n spel wat je na een uurtje door hebt en daarna nooit meer wordt opgestart?
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:07:28 #16
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_136135779
Ziet er zeker boeiend uit!
And now for something completely different, I'm on a horse.
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:17:44 #17
182073 invine
blablabla etc.
pi_136136121
Ben ook benieuwd, maar vraag me af of er ook co op in zit? Dat zou awesome zijn!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:41:46 #18
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_136154211
Was er niet iets met dlc controversie bij deze game?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  Lieve Belg donderdag 30 januari 2014 @ 22:53:50 #19
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136154809
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:41 schreef SosuaCafe het volgende:
Was er niet iets met dlc controversie bij deze game?
Voor zover geweten is er geen DLC aangekondigd en is hij het ook niet direct van plan. In een van zijn laatste posts op de website meld hij dat hij er misschien aan denkt om zaken via DLC te maken, maar dan moet hij het spel er eerst voor voorbereiden. Dat is het enige wat er tot nu toe van gezegd geweest is.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_136157733
:9~
  vrijdag 31 januari 2014 @ 02:02:02 #21
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_136159963
Is er al een prijs bekend? Ziet er namelijk wel gaaf uit.
pi_136159980
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 02:02 schreef yamiown het volgende:
Is er al een prijs bekend? Ziet er namelijk wel gaaf uit.
20 dollar, dus 15 euro of zo?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 02:11:23 #23
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_136160048
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 02:04 schreef Rezania het volgende:

[..]

20 dollar, dus 15 euro of zo?
Als t steam wordt, waar ik het waarschijnlijk ga halen, zal het dan ook 20 euro worden.
Valt overigens wel mee.
pi_136161974
Na lezen van de OP ook benieuwd hoe dit gaat worden :)
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
pi_136179932
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:17 schreef invine het volgende:
Ben ook benieuwd, maar vraag me af of er ook co op in zit? Dat zou awesome zijn!
quote:
I don't think Banished will ever have Co-op. If I ever make another similar game I'd consider the implications of multi player from the beginning. When I started this project I decided having multi player would be too large of a scope.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')