Als je meer tijd in je OP had gestoken had ik het wellicht een kans gegeven.quote:Op zondag 26 januari 2014 02:55 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
reageer gewoon niet, ik vraag iets serieus.
Dat postte ik omdat je alleen een vraag stelde in je OP en verder geen moeite deed.quote:
Ja, speciaal voor jullie.quote:Op zondag 26 januari 2014 03:03 schreef moemoe het volgende:
[..]
Dat postte ik omdat je alleen een vraag stelde in je OP en verder geen moeite deed.
Ik zie dat je het inmiddels wat hebt uitgebreid.
maar dit is toch erg oneerlijk!quote:Op zondag 26 januari 2014 03:05 schreef Ambicioso het volgende:
Omdat ze denken dat de 'buit' al binnen is en daardoor geen speciale moeite meer hoeven te doen.
Ja, het leven is oneerlijk.quote:Op zondag 26 januari 2014 03:07 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
maar dit is toch erg oneerlijk!
daar gaat het niet om, juist helemaal niet.quote:Op zondag 26 januari 2014 03:11 schreef moemoe het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ze niet doen wat jij wil?
mensen zijn vooral ondankbaar in een relatie.quote:Op zondag 26 januari 2014 03:15 schreef datismijnmening het volgende:
Ondankbaarheid is een kwestie van relativeren, als iets door iemand als vanzelfsprekend wordt beschouwd maar voor het merendeel van de wereld als een extreme luxe wordt beschouwd hoeft dat nog niet de betekenen dat het ondankbaarheid is.
Ja hoor, maar kun je iets meer vertellen over de achtergrond van je vraag voor jou persoonlijk. Ik vind het dan makkelijker om te reageren. Dan kan ik een op maat gesneden antwoord formuleren in plaats van een algemeen stuk tekst.quote:Op zondag 26 januari 2014 03:05 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Ja, speciaal voor jullie.
Mag ik nu je mening horen, Moemoe?
Volgens mij kom je gewoon wat te kort.quote:Op zondag 26 januari 2014 03:17 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
mensen zijn vooral ondankbaar in een relatie.
quote:Op zondag 26 januari 2014 03:47 schreef imikethat het volgende:
"If you expect the world to be fair with you because you are fair, you're fooling yourself. That's like expecting the lion not to eat you because you didn't eat him."
En dat voor dit tijdstip
Wat is er nou precies gebeurd? Het blijft veel te vaag.quote:Op zondag 26 januari 2014 02:51 schreef groenappeltje20 het volgende:
Waarom kunnen mensen na een gegeven moment ondankbaar worden?
quote:Op zondag 26 januari 2014 03:47 schreef imikethat het volgende:
"If you expect the world to be fair with you because you are fair, you're fooling yourself. That's like expecting the lion not to eat you because you didn't eat him."
En dat voor dit tijdstip
Het is weer hetzelfde liedje. Jij doet alles voor je vriend en hij is niet dankbaar genoeg, hij waardeert het niet.quote:Op zondag 26 januari 2014 03:17 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
mensen zijn vooral ondankbaar in een relatie.
Ik heb daar wel een goed voorbeeld van in de familie, mijn oom gaf dus vaak geld aan een kennis bij hem in de buurt, omdat die in een rottige situatie zat, toen mijn oom op een gegeven moment zelf krap kwam te zitten, kon hij dus niks meer geven aan die mensen, maar die mensen reageerden dus meteen raar en gingen moeilijk doen daarover, omdat ze er zo op gingen rekenen dat ze het kregen en waren het gewend te krijgen dus nu spreken ze elkaar niet meer.quote:Op zondag 26 januari 2014 02:51 schreef groenappeltje20 het volgende:
Wij mensen hebben altijd weleens te klagen dat mensen ondankbaar worden na een tijdje
ditquote:
Ik heb echt zo'n hekel aan dat soort spelletjesquote:Op zondag 26 januari 2014 10:59 schreef Ouder1 het volgende:
Tip: Maak het minder vanzelfsprekend door het niet altijd te doen. 2 maal niet, 1 maal wel.
Het gaat op voor alle soorten relaties; ook met je collegae, met je familie, met je vrienden, met je buren enz.quote:Op zondag 26 januari 2014 11:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik heb echt zo'n hekel aan dat soort spelletjes
Ben gewoon jezelf. Een ander waardeert dat, of niet maar dan weet je ook genoeg
Als je in een relatie zit waarin je na moet denken over of je te veel liefde geeft en dus maar even een stapje terug gaat doen dan zit je in een fuck up relatie en moet je of eens flink met je partner praten of een ander zoeken
Je moet ook niet altijd ja zeggen, alleen als je ja wil zeggen en ja bedoeldquote:Op zondag 26 januari 2014 11:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het gaat op voor alle soorten relaties; ook met je collegae, met je familie, met je vrienden, met je buren enz.
Ik ben er wel van genezen om altijd 'Ja' te zeggen want dan is 'Nee' nooit meer een optie.
Bij mijn vriend ben ik gewoon wat feller dan ik vroeger was. Staat me iets niet aan dan ben ik daar bijzonder duidelijk in en ben niet bang meer dat te laten escaleren in een ruzie. Kan hij daarmee niet dealen dan is de relatie het niet waard om voort te zetten en mezelf weg te cijferen.
Ik was gewoon altijd gemakkelijk, opgevoed met de normen "wie goed doet goed ontmoet" en "behandel een ander zo jezelf behandeld wilt worden".quote:Op zondag 26 januari 2014 11:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Je moet ook niet altijd ja zeggen, alleen als je ja wil zeggen en ja bedoeld
Nee zeggen is ook wel eens prima, maar niet omdat je zo druk bent met 'oeh hoevaak heb ik ja gezegd?'
En dat gaat ook op in alle relaties en als mensen misbruik van je maken omdat je nou eenmaal vaak ja zegt (vanuit je hart) dan klopt er iets niet. Of het nou de buurman, je moeder of je baas is, en dan moet je een gesprek aan gaan.
Maar de vraag is, wie ben jij eigenlijk?quote:Op zondag 26 januari 2014 03:07 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
maar dit is toch erg oneerlijk!
Je kunt toch nog steeds die vragen stellen en leven bij die waardenquote:Op zondag 26 januari 2014 11:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik was gewoon altijd gemakkelijk, opgevoed met de normen "wie goed doet goed ontmoet" en "behandel een ander zo jezelf behandeld wilt worden".
Maar in de praktijk zijn dat fabeltjes. Wie zich zo opstelt wordt een deurmat. Denk maar eerst aan jezelf; Wil je dat echt wel? Of doe je het voor de ander? In het laatste geval; Kost het je niet te veel? Is het wel reëel? Is het ook wederkerig? Nee? Niet doen dan.
Ik ga geen afspraken, feestjes e.d. meer afzeggen/verplaatsen voor mijn collegae; doen ze voor mij ook niet. Ik ruil geen omgangsdagen meer met mijn ex; andersom kan dat ook nooit.
Al te goed is buurmans gek.
quote:Op zondag 26 januari 2014 11:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Je moet ook niet altijd ja zeggen, alleen als je ja wil zeggen en ja bedoeld
Nee zeggen is ook wel eens prima, maar niet omdat je zo druk bent met 'oeh hoevaak heb ik ja gezegd?'
En dat gaat ook op in alle relaties en als mensen misbruik van je maken omdat je nou eenmaal vaak ja zegt (vanuit je hart) dan klopt er iets niet. Of het nou de buurman, je moeder of je baas is, en dan moet je een gesprek aan gaan.
Relatie kan van alles betekenen, Fam, vrienden, vriend,vriendin, kennis.quote:Op zondag 26 januari 2014 10:06 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dit
en het is echt niet standaard hoor dat mensen in een relatie ondankbaar worden
dan klopt je relatie gewoon niet
ga het gesprek aan met je partner
Is te privacy, als ik hier dingen ga lopen vertellen dan schep ik mezelf op. Om dat niet te volkomen doe ik het niet.quote:Op zondag 26 januari 2014 11:25 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Maar de vraag is, wie ben jij eigenlijk?
Waarom verdien jij al die extra aandacht en moeite? Wat heb jij gedaan voor de ander, waardoor hij moeite voor jou hoef te doen?
Tot nu toe klinkt het (ook gezien je andere topics) dat jij heel graag veel aandacht en liefde wil krijgen, en je lijkt ervan overtuigd dat jij het verdient, maar waarom? Als jij wilt dat mensen veel moeite en liefde in jou steken, moet jij dat andersom ook voor hen doen. Doe je dat? Weet je zeker dat de ander weet dat je dat doet? Weet je zeker dat de ander wil dat je dat doet en dat hij liefde en moeite in jou kan steken?
Ja, dat bedoel ik ookquote:Op zondag 26 januari 2014 11:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het gaat op voor alle soorten relaties; ook met je collegae, met je familie, met je vrienden, met je buren enz.
Ik ben er wel van genezen om altijd 'Ja' te zeggen want dan is 'Nee' nooit meer een optie.
Bij mijn vriend ben ik gewoon wat feller dan ik vroeger was. Staat me iets niet aan dan ben ik daar bijzonder duidelijk in en ben niet bang meer dat te laten escaleren in een ruzie. Kan hij daarmee niet dealen dan is de relatie het niet waard om voort te zetten en mezelf weg te cijferen.
quote:Op zondag 26 januari 2014 02:51 schreef groenappeltje20 het volgende:
Waarom kunnen mensen na een gegeven moment ondankbaar worden?
quote:Waar komt het vandaan?
quote:Wij mensen hebben altijd weleens te klagen dat mensen ondankbaar worden na een tijdje, hoe goed jij je best ook zult doen, hoe meer je ook waarde gaat hechten aan diegene, soms is het gewoon stank voor dank terug krijgen, dit komt vaak voor.
Nu de vraag: waarom kunnen mensen ondankbaar worden, is het zo dat men kapsones krijgt, of wat anders?
quote:Op zondag 26 januari 2014 19:11 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Is te privacy, als ik hier dingen ga lopen vertellen dan schep ik mezelf op. Om dat niet te volkomen doe ik het niet.
quote:Op zondag 26 januari 2014 20:47 schreef Buffell het volgende:
In een relatie is wel herkenbaar. Heb het idee dat m'n ex totaal niet dankbaar is voor de tijd die we samen hebben doorgebracht, terwijl dat toch een aanzienlijke tijd was.
Ik ben heel dankbaar en ik heb haar er ook voor bedankt. Maar van haar kant helemaal niets.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |