abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135950770
Waarom kunnen mensen na een gegeven moment ondankbaar worden?

Waar komt het vandaan?

Wij mensen hebben altijd weleens te klagen dat mensen ondankbaar worden na een tijdje, hoe goed jij je best ook zult doen, hoe meer je ook waarde gaat hechten aan diegene, soms is het gewoon stank voor dank terug krijgen, dit komt vaak voor.

Nu de vraag: waarom kunnen mensen ondankbaar worden, is het zo dat men kapsones krijgt, of wat anders?

[ Bericht 33% gewijzigd door groenappeltje20 op 26-01-2014 03:04:49 ]
pi_135950778
?
  zondag 26 januari 2014 @ 02:53:06 #3
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135950788
Omdat slotje.
pi_135950813
quote:
10s.gif Op zondag 26 januari 2014 02:53 schreef Ambicioso het volgende:
Omdat slotje.
reageer gewoon niet, ik vraag iets serieus.
  zondag 26 januari 2014 @ 02:55:59 #5
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135950827
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 02:55 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

reageer gewoon niet, ik vraag iets serieus.
Als je meer tijd in je OP had gestoken had ik het wellicht een kans gegeven.
pi_135950871
prima facebook status

hier heb je een like

pi_135950890
quote:
Dat postte ik omdat je alleen een vraag stelde in je OP en verder geen moeite deed.

Ik zie dat je het inmiddels wat hebt uitgebreid :).
pi_135950908
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:03 schreef moemoe het volgende:

[..]

Dat postte ik omdat je alleen een vraag stelde in je OP en verder geen moeite deed.

Ik zie dat je het inmiddels wat hebt uitgebreid :).
Ja, speciaal voor jullie.

Mag ik nu je mening horen, Moemoe?
  zondag 26 januari 2014 @ 03:05:53 #11
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135950913
Omdat ze denken dat de 'buit' al binnen is en daardoor geen speciale moeite meer hoeven te doen.
pi_135950926
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:05 schreef Ambicioso het volgende:
Omdat ze denken dat de 'buit' al binnen is en daardoor geen speciale moeite meer hoeven te doen.
maar dit is toch erg oneerlijk!
  zondag 26 januari 2014 @ 03:09:22 #13
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135950931
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:07 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

Ja, het leven is oneerlijk.
pi_135950939
quote:
8s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:09 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Ja, het leven is oneerlijk.
ik haat zulke mensen
  zondag 26 januari 2014 @ 03:11:33 #15
131278 moemoe
#teampanda
pi_135950943
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:10 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

ik haat zulke mensen
Waarom? Omdat ze niet doen wat jij wil?
pi_135950947
Mensen zien op een gegeven moment niet meer dat je moeite voor ze doet, omdat ze het zien als iets vanzelfsprekends..

Daarom mag je af en toe ook onaardig zijn, zodat mensen beseffen dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is ;)
  zondag 26 januari 2014 @ 03:13:21 #17
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135950954
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:10 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

ik haat zulke mensen
Nou lekker voor je
pi_135950972
Ondankbaarheid is een kwestie van relativeren, als iets door iemand als vanzelfsprekend wordt beschouwd maar voor het merendeel van de wereld als een extreme luxe wordt beschouwd hoeft dat nog niet de betekenen dat het ondankbaarheid is.
-XOXO-
pi_135950975
quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:11 schreef moemoe het volgende:

[..]

Waarom? Omdat ze niet doen wat jij wil?
daar gaat het niet om, juist helemaal niet.
pi_135950983
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:15 schreef datismijnmening het volgende:
Ondankbaarheid is een kwestie van relativeren, als iets door iemand als vanzelfsprekend wordt beschouwd maar voor het merendeel van de wereld als een extreme luxe wordt beschouwd hoeft dat nog niet de betekenen dat het ondankbaarheid is.
mensen zijn vooral ondankbaar in een relatie.
pi_135951023
Wat een vaag kuttopic.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 26 januari 2014 @ 03:26:04 #22
131278 moemoe
#teampanda
pi_135951040
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:05 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

Ja, speciaal voor jullie.

Mag ik nu je mening horen, Moemoe?
Ja hoor, maar kun je iets meer vertellen over de achtergrond van je vraag voor jou persoonlijk. Ik vind het dan makkelijker om te reageren. Dan kan ik een op maat gesneden antwoord formuleren in plaats van een algemeen stuk tekst.
  zondag 26 januari 2014 @ 03:26:46 #23
131278 moemoe
#teampanda
pi_135951045
En niet weer zeggen dat het NIET persoonlijk is.
  zondag 26 januari 2014 @ 03:47:54 #24
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_135951153
"If you expect the world to be fair with you because you are fair, you're fooling yourself. That's like expecting the lion not to eat you because you didn't eat him."
En dat voor dit tijdstip
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_135951393
Simpel, de drang naar meer. als je niks hebt is 5 euro leuk, maar als je 5 euro hebt is 10 euro leuker.
pi_135951612
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:17 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

Volgens mij kom je gewoon wat te kort.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 26 januari 2014 @ 07:13:33 #27
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_135951618
je hebt mensen die doen alsof ze je een gunst verlenen en een natuurlijk reactie erop is ondankbaarheid.
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
  zondag 26 januari 2014 @ 07:16:02 #28
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135951621
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:47 schreef imikethat het volgende:
"If you expect the world to be fair with you because you are fair, you're fooling yourself. That's like expecting the lion not to eat you because you didn't eat him."
En dat voor dit tijdstip
_O_
  zondag 26 januari 2014 @ 07:37:32 #29
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_135951658
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 02:51 schreef groenappeltje20 het volgende:
Wat is er nou precies gebeurd? Het blijft veel te vaag.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_135951769
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:47 schreef imikethat het volgende:
En dat voor dit tijdstip
_O_
  zondag 26 januari 2014 @ 08:41:22 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135951794
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:17 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

Het is weer hetzelfde liedje. Jij doet alles voor je vriend en hij is niet dankbaar genoeg, hij waardeert het niet.

En hier krijgen we nog tig topics over. ;(
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 26 januari 2014 @ 08:54:36 #32
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_135951850
quote:
Wij mensen hebben altijd weleens te klagen dat mensen ondankbaar worden na een tijdje
Ik heb daar wel een goed voorbeeld van in de familie, mijn oom gaf dus vaak geld aan een kennis bij hem in de buurt, omdat die in een rottige situatie zat, toen mijn oom op een gegeven moment zelf krap kwam te zitten, kon hij dus niks meer geven aan die mensen, maar die mensen reageerden dus meteen raar en gingen moeilijk doen daarover, omdat ze er zo op gingen rekenen dat ze het kregen en waren het gewend te krijgen dus nu spreken ze elkaar niet meer. ;(
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_135952581
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:23 schreef heiden6 het volgende:
Wat een vaag kuttopic.
dit

en het is echt niet standaard hoor dat mensen in een relatie ondankbaar worden
dan klopt je relatie gewoon niet
ga het gesprek aan met je partner
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_135953691
Het is denk ik ook een algemeen gegeven en gaat op voor alle soorten relaties; men gaat het normaal vinden, raakt er aan gewend en zien daarom niet dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is.
Ik herken het wel uit mijn tijd in de verpleging. Ik was het enige nachthoofd dat ook werkelijk meehielp op de afdelingen. In het begin vond men dat geweldig en kreeg ik er goodwill voor. Maar al snel was men er zo aan gewend dat men kriegel en zeurderig ging doen als ik het zo druk had (een aantal mensen die slecht lagen en meerdere families in huis) dat ik daar niet aan toe kwam. Men vergat dan dat mijn collegae dat nooit deden. Eender met het ruilen van diensten; Ik vond het eigenlijk altijd wel best maar andersom kon het nooit.

Ik weet niet precies hoe dat nu werkt. Wel zie ik dat de meest populaire mensen, de mensen waar men hun best voor doet om het hen naar de zin te maken, zelf vaak behoorlijk asociaal zijn en zelden iets voor een ander doen.
Kijk ik naar beesten dan zie ik dat mensen die bv hun hond tot op het bot verwennen een autoriteitsprobleem krijgen met hun hond (mijn vriend is te lief voor mijn hond en in het spel heeft ze hem al een aantal keren per ongeluk gebeten wat ze bij mij nooit doet omdat ze bij mij voorzichtig is). Paarden eender; voer je ze altijd dan worden ze opdringerig en zelfs gevaarlijk als je het een keer niet doet (in je kleren bijten e.d. opzoek naar het eten dat ze van je verwachten).

Tip: Maak het minder vanzelfsprekend door het niet altijd te doen. 2 maal niet, 1 maal wel.
pi_135953755
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 10:59 schreef Ouder1 het volgende:

Tip: Maak het minder vanzelfsprekend door het niet altijd te doen. 2 maal niet, 1 maal wel.
Ik heb echt zo'n hekel aan dat soort spelletjes :')
Ben gewoon jezelf. Een ander waardeert dat, of niet maar dan weet je ook genoeg

Als je in een relatie zit waarin je na moet denken over of je te veel liefde geeft en dus maar even een stapje terug gaat doen dan zit je in een fuck up relatie en moet je of eens flink met je partner praten of een ander zoeken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_135953867
Gewoon twee keer nee, één keer ja, twee keer nee, één keer ja zeggen. En soms de volgorde een beetje veranderen.
pi_135953929
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:01 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik heb echt zo'n hekel aan dat soort spelletjes :')
Ben gewoon jezelf. Een ander waardeert dat, of niet maar dan weet je ook genoeg

Als je in een relatie zit waarin je na moet denken over of je te veel liefde geeft en dus maar even een stapje terug gaat doen dan zit je in een fuck up relatie en moet je of eens flink met je partner praten of een ander zoeken
Het gaat op voor alle soorten relaties; ook met je collegae, met je familie, met je vrienden, met je buren enz.
Ik ben er wel van genezen om altijd 'Ja' te zeggen want dan is 'Nee' nooit meer een optie.

Bij mijn vriend ben ik gewoon wat feller dan ik vroeger was. Staat me iets niet aan dan ben ik daar bijzonder duidelijk in en ben niet bang meer dat te laten escaleren in een ruzie. Kan hij daarmee niet dealen dan is de relatie het niet waard om voort te zetten en mezelf weg te cijferen.
pi_135953988
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het gaat op voor alle soorten relaties; ook met je collegae, met je familie, met je vrienden, met je buren enz.
Ik ben er wel van genezen om altijd 'Ja' te zeggen want dan is 'Nee' nooit meer een optie.

Bij mijn vriend ben ik gewoon wat feller dan ik vroeger was. Staat me iets niet aan dan ben ik daar bijzonder duidelijk in en ben niet bang meer dat te laten escaleren in een ruzie. Kan hij daarmee niet dealen dan is de relatie het niet waard om voort te zetten en mezelf weg te cijferen.
Je moet ook niet altijd ja zeggen, alleen als je ja wil zeggen en ja bedoeld
Nee zeggen is ook wel eens prima, maar niet omdat je zo druk bent met 'oeh hoevaak heb ik ja gezegd?'
En dat gaat ook op in alle relaties en als mensen misbruik van je maken omdat je nou eenmaal vaak ja zegt (vanuit je hart) dan klopt er iets niet. Of het nou de buurman, je moeder of je baas is, en dan moet je een gesprek aan gaan.
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zondag 26 januari 2014 @ 11:16:57 #39
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_135954129
En zo gaat het vaak in het leven, mensen die vaak ja zeggen worden gebruikt, tot ze het zat zijn en dan pas veranderd die situatie.
Op mijn werk ken ik iemand die vertelde dat zij ook altijd ja zei... en toen de relatie uit ging en ze iemand ontmoette die nogal onderdanig was voelde ze zich als een vis in het water, omdat zij nu een beetje meer de broek aan kon hebben.
haha relaties he, het is allemaal ook wat he.
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_135954174
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Nee zeggen is ook wel eens prima, maar niet omdat je zo druk bent met 'oeh hoevaak heb ik ja gezegd?'
En dat gaat ook op in alle relaties en als mensen misbruik van je maken omdat je nou eenmaal vaak ja zegt (vanuit je hart) dan klopt er iets niet. Of het nou de buurman, je moeder of je baas is, en dan moet je een gesprek aan gaan.
Ik was gewoon altijd gemakkelijk, opgevoed met de normen "wie goed doet goed ontmoet" en "behandel een ander zo jezelf behandeld wilt worden".

Maar in de praktijk zijn dat fabeltjes. Wie zich zo opstelt wordt een deurmat. Denk maar eerst aan jezelf; Wil je dat echt wel? Of doe je het voor de ander? In het laatste geval; Kost het je niet te veel? Is het wel reëel? Is het ook wederkerig? Nee? Niet doen dan.
Ik ga geen afspraken, feestjes e.d. meer afzeggen/verplaatsen voor mijn collegae; doen ze voor mij ook niet. Ik ruil geen omgangsdagen meer met mijn ex; andersom kan dat ook nooit.

Al te goed is buurmans gek.
  zondag 26 januari 2014 @ 11:25:04 #41
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_135954366
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:07 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

Maar de vraag is, wie ben jij eigenlijk?

Waarom verdien jij al die extra aandacht en moeite? Wat heb jij gedaan voor de ander, waardoor hij moeite voor jou hoef te doen?

Tot nu toe klinkt het (ook gezien je andere topics) dat jij heel graag veel aandacht en liefde wil krijgen, en je lijkt ervan overtuigd dat jij het verdient, maar waarom? Als jij wilt dat mensen veel moeite en liefde in jou steken, moet jij dat andersom ook voor hen doen. Doe je dat? Weet je zeker dat de ander weet dat je dat doet? Weet je zeker dat de ander wil dat je dat doet en dat hij liefde en moeite in jou kan steken?
pi_135954447
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik was gewoon altijd gemakkelijk, opgevoed met de normen "wie goed doet goed ontmoet" en "behandel een ander zo jezelf behandeld wilt worden".

Maar in de praktijk zijn dat fabeltjes. Wie zich zo opstelt wordt een deurmat. Denk maar eerst aan jezelf; Wil je dat echt wel? Of doe je het voor de ander? In het laatste geval; Kost het je niet te veel? Is het wel reëel? Is het ook wederkerig? Nee? Niet doen dan.
Ik ga geen afspraken, feestjes e.d. meer afzeggen/verplaatsen voor mijn collegae; doen ze voor mij ook niet. Ik ruil geen omgangsdagen meer met mijn ex; andersom kan dat ook nooit.

Al te goed is buurmans gek.
Je kunt toch nog steeds die vragen stellen en leven bij die waarden :? Dat is namelijk precies wat ik doe
Als iets niet goed is voor mij, dan valt het ook niet in de categorie 'wie goed doet, goed ontmoet' of 'wat gij niet wilt dat u geschied doe dat ook een ander niet'
Een ander zou namelijk niet willen dat ik iets doe dat over mijn grenzen gaat (want dat wil ik ook niet, en zo werkt die beredenering) en als het iets is dat over mijn grenzen gaat is het ook niet meer iets 'goeds'

Wat jij doet klinkt als geforceerd op je strepen staan :?
Beoordeel gewoon per situatie of je ergens ja op wil zeggen of niet. Ben niet bezig met de spelletjes er achter of 'wat zou dit kunnen betekenen voor mijn positie met die en die blabla'

Maar goed, we staan er gewoon anders in, dus ik ga het hier bij laten
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_135961883
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

pi_135972291
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 10:06 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dit

en het is echt niet standaard hoor dat mensen in een relatie ondankbaar worden
dan klopt je relatie gewoon niet
ga het gesprek aan met je partner
Relatie kan van alles betekenen, Fam, vrienden, vriend,vriendin, kennis.
pi_135972421
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:25 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Maar de vraag is, wie ben jij eigenlijk?

Waarom verdien jij al die extra aandacht en moeite? Wat heb jij gedaan voor de ander, waardoor hij moeite voor jou hoef te doen?

Tot nu toe klinkt het (ook gezien je andere topics) dat jij heel graag veel aandacht en liefde wil krijgen, en je lijkt ervan overtuigd dat jij het verdient, maar waarom? Als jij wilt dat mensen veel moeite en liefde in jou steken, moet jij dat andersom ook voor hen doen. Doe je dat? Weet je zeker dat de ander weet dat je dat doet? Weet je zeker dat de ander wil dat je dat doet en dat hij liefde en moeite in jou kan steken?
Is te privacy, als ik hier dingen ga lopen vertellen dan schep ik mezelf op. Om dat niet te volkomen doe ik het niet.

Maar de vraag is ook gewoon "algemeen " bedoeld :')
pi_135972476
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik ook :)
  zondag 26 januari 2014 @ 20:17:41 #47
19194 Oversight
◢◤
pi_135975282
quote:
:N Omdat ze niet lang dankbaar kunnen zijn,... nope... kunnen ze niet.
quote:
Waar komt het vandaan?
-O- Het begon al toen we lang geleden uit de oceaan kropen, en ons ontwikkelden tot wezens die konden klimmen, en in bomen gingen wonen waarna we langzaam maar zeker steeds verder omlaag gingen om uiteindelijk op de grond te moeten leven, waar we verder gingen en steeds ongelukkiger werden, en zelfs gekleurde papiertjes gingen gebruiken om elkaars spullen te kunnen afnemen, zoals digitale horloges.

:N Die stap omlaag was voor velen teveel van het goede, en er waren er zelfs die meenden dat we heel de oceanen nooit hadden moeten verlaten.

:{w Zo'n paar miljard jaar later, nu z'on kleine 2000 jaar terug, werd er een vent tegen een houten kruis gespijkerd omdat ie tegen zijn omgeving zei, dat het misschien een goed idee zou zijn als iedereen een wat vriendelijker tegen elkaar zou doen, en dat we daar wellicht iets gelukkiger van zouden worden, zelfs de mensen met digitale horloges.

quote:
Wij mensen hebben altijd weleens te klagen dat mensen ondankbaar worden na een tijdje, hoe goed jij je best ook zult doen, hoe meer je ook waarde gaat hechten aan diegene, soms is het gewoon stank voor dank terug krijgen, dit komt vaak voor.

Nu de vraag: waarom kunnen mensen ondankbaar worden, is het zo dat men kapsones krijgt, of wat anders?
*O* 42 ! Het ultieme antwoord natuurlijk.
◢◤
  zondag 26 januari 2014 @ 20:20:28 #48
19194 Oversight
◢◤
pi_135975413
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:11 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

Is te privacy, als ik hier dingen ga lopen vertellen dan schep ik mezelf op. Om dat niet te volkomen doe ik het niet.
:X Bijt op lip, EN op vingers....

:N Niet doen Os,....

:') Jeetje, toch verlijdelijk....

-O- maar ik trap er niet in.
◢◤
pi_135977201
In een relatie is wel herkenbaar. Heb het idee dat m'n ex totaal niet dankbaar is voor de tijd die we samen hebben doorgebracht, terwijl dat toch een aanzienlijke tijd was.
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
  zondag 26 januari 2014 @ 20:56:20 #50
19194 Oversight
◢◤
pi_135977964
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:47 schreef Buffell het volgende:
In een relatie is wel herkenbaar. Heb het idee dat m'n ex totaal niet dankbaar is voor de tijd die we samen hebben doorgebracht, terwijl dat toch een aanzienlijke tijd was.
:') En,.... hoe dankbaar ben jij?
◢◤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')